تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیپزشکی و سلامت مجلهعمومی

آب سالم از نگاه طب اسلامی سنتی+ویدئو

امتیاز یادت نره

توصیه های بهداشتی آب سالم دکتر روازاده آب از نظر طب سنتی و رهنمودهای دکتر حسین روازاده آب سالم از نگاه طب اسلامی سنتی آب سالم از دیدگاه طب سنتی دیدگاه طب سنتی درباره آب و هوای سالم   آب سالم چیست آب سالم چه آبی است جوشاندن آب در طب سنتی مدت زمان نگهداری آب چشمه
مشخصات آب آشامیدنی سالم ویژگی های آب سالم مدت نگهداری آب چشمه مقاله در مورد آب سالم

آب سالم از نگاه طب اسلامی سنتی+ویدئو

آب سالم

بهترین و شایسته ترین آب برای نوشیدن، هم برای شهروندان ساکن و نیز برای مسافران آبی است که چشمه آن سمت مشرق، سبک، شفاف، زلال باشد. برترین آب نیز آبی است که علاوه بر ویژگی های فوق محل پیدایش و خروج آن از طرف طلوع خورشید فصل تابستان که نخستین اشعه خورشید در فصل تابستان از بالای آن می گذرد، یعنی آن چشمه ها که از میان شرق خورشید در فصل تابستان و مغرب فصل تابستان از زمین می جوشد، می باشد.

و باید دانست که برترین، سالم ترین و گواراترین آب بر اساس این ویژگی آبی است که مجرایش از کوه های خاکی و شنی بگذرد. زیرا این گونه آب، در فصل زمستان گرم و در تابستان سرد می باشد و موجبات لینت شکم (معده و روده) را فراهم می سازد. چنین آب هایی برای مزاج گرم نیز سودمند است.

اما در مورد آب های شور سنگین که موجب تشدید صفرا و سودا و باعث یبوست شکم می شود و آبی که از برف یا یخ و تگرگ مستقیماً منشا می گیرد سودازاست.

اما آب های چاه؛ سبک، شیرین، گوارا، صاف و زلال و برای بدن بسیار سودمند است، به شرطی که همواره جریان داشته باشد و در زمین محبوس نشود.

netpaak.ir telegram آب سالم از نگاه طب اسلامی سنتی+ویدئو

بهترین نوشیدنی

آب  يکي از نوشيدني هايي است که انسان در طول روز چند وعده نياز به استفاده از آن دارد پس بايد به آبي که مي نوشيم خوب دقت کنيم و از سلامت آن اطمينان حاصل نماييم.بر اساس تحقیق انجام یافته  مواد اصلی تشکیل دهنده کره زمین و بدن انسان آب، روغن و نمک می باشد که مهم ترین آنها آب است و خداوند پنجاه بار در قرآن از آن به اشکال مختلف یاد کرده است.

آب موهبتی است که حق تعالی آنرا مستقیماً به صورت باران و برف به ما ارزانی داشته و بر سر ما می ریزد ولی نمک و روغن را ما باید در طبیعت به دنبال آن بگردیم و تهیه نماییم، این امر نشان از اهمیت آب دارد.
اما سوالی که مطرح هست این است که آب سالم و خوب چه آبی است؟

در جواب باید گفت آب سالم همان آبی است که خداوند خودش در مرحله اول به ما هدیه داده است یعنی آب باران و برف و هر آبی که خصوصیات این آب را بیشتر داشته باشد. (حج/۶۳: الم تر ان الله انزل من السماء ماء – فرقان/۴۵: انزلنا من السماء ماء طهورا )

متاسفانه نزدیک به صد در صد آب شرب در اختیار هم وطنان عزیز ما آلودگی شیمیایی دارد و اگر آب تعداد اندکی از مناطق دور افتاده هنوز به آلودگی شیمیایی دچار نشده است به علت آن است که تاکنون دست بهداشتی ما  این مناطق دور افتاده را به اسم بهداشت به مواد شیمیایی آلوده نکرده است.

مواد  مضر در آب

امروزه به بهانه میکروب کشی به آب مواد شیمیایی اضافه می کنند که متاسفانه با جوشاندن هم مواد شیمیایی اضافه شده به آب همچون کلر از بین نمی روند و برای سلامتی انسان بسیار مضر می باشند.

ما باید ان شاء الله در جمهوری اسلامی ایران به سمتی حرکت کنیم که برای میکروب زدایی آب شرب مصرفی از طرق دیگری بجای افزودن مواد شیمیایی، استفاده نماییم و محققان ما در این زمینه دولت محترم را یاری نمایند.

پس آبی مورد تایید است که نه آلودگی میکروبی داشته باشد و نه آلودگی شیمیایی، بنابراین پس از آب باران و برف می توان آب چشمه، چاه یا رودخانه ای را استفاده کرد که عاری از آلودگیهای شیمیایی باشند و زندگی صنعتی باعث آلودگی شیمیایی آن نشده باشد و برای از بین بردن آلودگی میکروبی آن آبها نیز حتماً باید آنها را جوشاند.

در شمال کشور وجود شالیزارهای برنج که به کودهای شیمیایی فراوانی آلوده هستند، باعث آلودگی آبهای زیر زمینی، همچون آب چاه ها شده است لذا مردم در این مناطق باید از آب باران پس از جوشاندن استفاده نمایند.

جوشاندن آب :

جوشاندن آب ضمن این که آنها را به آب سبک که مورد سفارش آقا امام رضا ع می باشد، تبدیل می کند، باعث از بین رفتن میکروب های داخل آب می گردد، به خصوص اگر برای این کار از ظروف مسی یا برنجی استفاده گردد.

و اما نکته ای در خصوص آب های معدنی که به صورت کارخانه ای بسته بندی می شوند :

آب های معدنی کارخانه ای، با توجه به این که مدت زمان طولانی از بسته بندی تا مصرف را سپری می کنند و شرایط و دمای نگهداری آب در این مدت مشخص نمی باشد به هیچ وجه مورد تایید نیست، به طور مثال هوای گرم در حین حمل یا در محل نگهداری، باعث واکنش شیمیایی ظروف پلاستیکی خواهد شد.

ضمناً از آنجایی که نگهداری بلند مدت آب در حجم کمتر از آب کر، باعث آلودگی آب می گردد و حجم بطری پلاستیکی آب معدنی از آب کر کمتر است، انتظار می رود آب معدنی در بطری دچار تغییر و آلودگی گردد، ولی با گذشت زمان تغییری نمی کنند که این نشان می دهد به این آب مواد شیمیایی اضافه شده است تا از تغییر آب تا زمان انقضای درج شده در روی بطری جلوگیری گردد که خود باعث آلودگی آب شده است.

مشکلات آب معدنی

همچنین بر اساس تحقیق محققان آمریکایی در مقاله ارائه شده در رابطه با آب معدنی های بسته بندی شده، نشان داده شده است که بیش از صد ترکیب شیمیایی در حین تولید و همچنین در مدت زمان نگهداری آن در بطری پلاستیکی به داخل آب وارد می شود.

طریقه نوشیدن آب:

در رواياتی آمده است که بهتر است آب را در روز به صورت ايستاده ميل کنيم و در شب به صورت نشسته.
بايد توجه داشت که آب آشاميدني ما نبايد خيلي سرد باشد زيرا دماي معده ما بالا ست و با خوردن آبي بسيار سرد دماي معده ناگهان تغيير مي کند و پس از مدتي معده بيمار شده و آسيب جدي  براي معده به وجود مي آيد.

بهتر است آب جرعه جرعه خورده شود و حتي توصيه شده آب هم مزه مزه شود و هنگام نوشيدن آب به آن نگاه کنيم.

منبع: رساله ذهبیه امام رضا (ع)  + دکتر روازاده

ویدئو:


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا