دانلود کارتون درجه ایمان ابوذر و سلمان فارسی + لینک مستقیم
دانلود انیمـیشن درجه ایمان ابوذر و سلمان فارسی دانلود کارتون درجه ایمان ابوذر و سلمان فارسی دانلود انیمیشن درجه ایمان ابوذر و سلمان فارسی دوبله فارسی دانلود کارتون درجه ایمان ابوذر و سلمان فارسی
دانلود انیمیـشن درجه ایمان ابوذر و سلمان فارسی , دانلود انیمیشن ۲۰۱۸، دانلود انیمیشن، دانلود انیمیشن دوبله دانلود انیمیشن درجه ایمان ابوذر و سلمان فارسی دانلود کارتون درجه ایمان ابوذر و سلمان فارسی
دانلود کارتون درجه ایمان ابوذر و سلمان فارسی + لینک مستقیم
طبق روایات، سلمان فارسى در درجه ی دهم ایمان بود ولى ابوذر در درجه ی نهم بود. در حدیثى از حضرت امام صادق(ع) آمده است: ایمان دَه درجه دارد. سلمان در درجه دهم، ابوذر در درجه نهم و مقداد در درجه هشتم قرار دارد.
از امام صادق(ع) نقل شده است که: روزى در نزد امام زینالعابدین(ع) صحبت از تقیه شد، حضرت فرمود: به خدا قسم اگر ابوذر مىدانست آنچه را در قلب سلمان است، هر آینه او را مىکشت. در حالى که پیامبر(ص) عقد برادرى بین آن دو بست، پس گمان شما به سایر مردم چیست؟ علم علما (ائمه طاهرین) سخت و سنگین است و نمىتواند آن را تحمل کند؛ مگر نبی مرسل یا ملک مقرب یا بنده ی مؤمنى که خداوند قلب او را براى ایمان امتحان کرده باشد. آن گاه فرمود سلمان از علما گردید چون شخصى از ما اهل بیت بود.(بحارالانوار، ج ۲۲، ص ۳۴۳)
***
طبق این حدیث اگر ابوذر آنچه را در قلب سلمان است مىدانست ، هر آینه ابوذر سلمان را مىکشت. در این صورت، در مورد اینکه چه در قلب سلمان بوده است؟ آنچه از این روایات قابل استفاده است همین اندازه است که: علم سلمان برای ابوذر قابل درک نبوده و او گمان کفر، شرک و ارتداد در مورد صاحب این علم می برده است. و او را واجب القتل می دانسته است. چون در صورت ارتداد است که شخص مسلمان مهدور الدم می شود. از دیگر سو، ارتداد یا در صورت نفی اصل دین و ضروریات عملی آن است و یا در صورت نفی اصول اعتقادی دین ( توحید، نبوت و معاد ) است.
در مورد سلمان احتمال نفی دین یا ضروریات دین احتمالی باطل و بی معناست. طبعا گمان ارتدادی که ممکن بوده ابوذر نسبت به سلمان پیدا کند، در حوزه توحید واصول اعتقادات بوده است و طبعا از علومی بوده است که مطابق اعتقادات رایج بین عموم مومنین نبوده و بطور عادی و بر اساس ظواهر آیات قرآن و بیانات نبی اکرم و ائمه ( علیهم السلام ) قابل درک نبوده است. اما اینکه جزئیات این علم چه بوده است برای ما هم معلوم نیست؛ و نمی تواند هم معلوم باشد؛ مگر اینکه به حدّ سلمان برسیم.
ورود به بـخـش دانـلود فـیلـم و انـیمـیشن