تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بازی های کامپیوتر

درمان سریع سوختگی در خانه +ویدئو

امتیاز یادت نره

درمان خانگي سوختگي با موادي باور نکردني  درمان سریع برای سوختگی در خانه درمان سوختگی های سطحی و شدید درمان خانگي سوختگي‌ ها درمان سوختگی با آب جوش درمان سوختگی با اتو درمان سوختگی با عسل درمان سوختگی شدید با آب جوش درمان سوختگی بعد از ترکیدن تاول درمان سوختگی با بخار درمان تاول سوختگی درمان سوختگی با چای داغ نت پاک و درمان سریع سوختگی در خانه

درمان سریع سوختگی در خانه +ویدئو

درمان سریع سوختگی در خانه

در اینجا چند راهکار برای شما ارائه می کنیم تا از این به بعد، به محض سوختن در آشپزخانه آنها را به کار گیرید تا از شدت آسیب ناشی از سوختگی جلوگیری شود.

ابتدا فورا منطقه سوخته را زیر شیر آب سرد بگیرید. سپس برای رهایی از درد کارهای زیر را انجام دهید. خیلی از این کارها از تاول زدن جلوگیری می کنند و با عفونت مبارزه می نمایند:

با شیر به سرعت برق و باد سوختگی را درمان کنید

محتوای چربی و پروتئین های تشکیل دهنده شیر، در تسکین سوزش و درد سوختگی و بهبود ناحیه آسیب دیده مفید هستند.

برای تسکین و بهبودی سریع سوختگی، کافی است ناحیه ای سوخته پوست را در به مدت ۱۵ دقیقه در شیر قرار دهید.علاوه بر این ماست پرچرب نیز در خنک کردن و آب رسانی محل سوختگی بسیار مفید است.

netpaak.ir telegram درمان سریع سوختگی در خانه +ویدئو

با این روش از شر تاول های سوختگی خلاص شوید

روغن نارگیل یک منبع غنی  ازویتامین E  مفید برای پوست بوده و حاوی اسیدهای چرب  ضد قارچ و ضد باکتری است. این روغن از بروز سوزش و عفونت در ناحیه سوخته پوست جلوگیری می کند.

اگر ناحیه سوخته پوست  تاول زده کافی است برای درمان آن مقداری آب لیمو را با روغن نارگیل ترکیب کرده و بر روی تاول های پوستی ماساژ دهید. خواص اسیدی آب لیمو کمک می کند تا این عارضه از بین رفته و زخم زودتر بهبود پیدا کند.

اسانس وانیل، آب روی آتش برای سوختگی پوست

برای سوختگی های جزئی می توانید از عصاره یا اسانس وانیل استفاده کنید. کافی است یک پد پنبه ای یا یک تکه گاز استریل را در مقداری از این اسانس فرو برده و آن را به آرامی روی ناحیه سوخته پوست قرار دهید. با تبخیر اسانس محل سوختگی خنک شده و به تدریج درد شما تسکین پیدا می کند.

سرکه دردرمان سوختگی معجزه می کند

سرکه سفید دارای اسید استیک( یک جزء از آسپرین) است که می تواند به تسکین درد، خارش و التهاب ناشی از سوختگی کمک شایانی کرده و به عنوان یک ضد عفونی کننده و قابض(موجب بسته شدن منافذ باز پوست می شود) شناخته می شود و به همین دلیل از ایجاد عفونت و التهاب در محل سوختگی جلوگیری می کند.

این ماده طبیعی در کاهش حرارت ناحیه سوخته و درنتیجه کم کردن درد و سوزش تاثیر فوق العاده خوبی می گذارد.کافی است یک پد پاکیزه پنبه ای یا تکه ای گاز استریل را در سرکه قرار داده و مستقیم روی محل سوختگی قرار دهید. به منظور تاثیر بیشتر از یک حوله نازک و تمیز خیس شده در محلول رقیق سرکه به عنوان یک کمپرس تسکین دهنده روی گاز استفاده کنید.

با این ماده جای سوختگی روی پوستتان نمی ماند

عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است. این ماده طبیعی و مفید از عفونت و التهاب محل سوختگی پیشگیری می کند. این ماده غذایی متعادل کننده طبیعی pH بوده به همین دلیل اجازه فعالیت را به باکتری ها نمی دهد، بنابراین با استفاده  موضعی باکتری های موجود یا عفونت  روی پوست را به سرعت نابود می کند.

 عسل به خنک شدن ناحیه سوخته کمک کرده و موجب از بین رفتن درد می شود. از این گذشته این ماده طبیعی در بهبود التیام زخم ایجاد شده روی پوست در اثر سوختگی بسیار موثر و مفید است.

سوختگی های وسیع را با جو درمان کنید

جو دوسر دارای خواص معجزه آسا  تسکین دهندگی و کاهش التهاب است.  به وپژه زمانی که ناحیه سوختگی در حال بهبود  بوده و احساس خارش در ناحیه مورد نظر می کنید جو به طور معجزه آسایی شما را از شر این خارش ها خلاص می کند.

برای بهبود سوختگی های وسیع باید  یک فنجان جو را به آب وان حمام اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در آن دراز کشیده تا خاصیت شگفت آور آن را درمان ناحیه سوخته پوست و از بین رفتن خارش ها ببنید. هوا موجب خارش پوست سوخته و خارش ناحیه مورد نظرشده اما با وجود جو در آب این عارضه کاهش پیدا می کند

علاوه بر این با اضافه کردن اندکی جوش شیرین به آب حمام می توانید از بروز التهاب و سوزش جلوگیری کنید. در صورتی که یک ناحیه کوچک از پوست دچار سوختگی شده مقار کمی از جو را به یک کاسه کوچک آب  اضافه کرده و ناحیه آسیب دیده را در آن قرار دهید.

سوزش و درد سوختگی را به سرعت فراموش کنید

یک شیمیدان فرانسوی خاصیت فوق العاده و شفابخش روغن اسطوخودوس را در سال۱۹۰۰ میلادی کشف کرد. او در طول یک آزمایش دستش را سوزاند و ناگهان دستش به طور اتفاق در روغن اسطوخودوس فرو رفت. این شیمیدان در این هنگام به خاصیت شفا بخشی و تسکین دهندگی این روغن در سوختگی پی برد.

برای درمان سوزش و بهبود سوختگی کافی است ۱ قاشق چای خوری ازروغن خالص اسطوخودوس را به حدود ۲ اونس(۵۰ ملی لیتر) آب  اضافه کرده و ناحیه سوخته را به آرامی در آن فرو ببرید. علاوه بر این روغن درخت چای و عنبر سائل نیز برای سوختگی جزئی موثر هستند.

چند روش دیگر برای درمان سریع سوختگی در خانه

۱- سفیده تخم مرغ:

یکی از راه حل هایی که از قدیم برای درمان سوختگی استفاده می شده، مصرف سفیده تخم مرغ است.

بدین صورت که سفیده تخم مرغ را روی منطقه سوخته می گذاریم تا درد آن منطقه کاهش یابد. خیلی از افراد بر این باورند که استفاده از تخم مرغ می تواند از بروز تاول هم جلوگیری کند.

بعد از زدن سفیده تخم مرغ به محل سوختگی، می توانید محل را خشک کنید و اگر نیاز بود دوباره آن را امتحان کنید.

۲- چای کیسه ای :

چای کیسه ای خیس شده می تواند درد ناشی از سوختگی را کم کند. همچنین تانین موجود در چای، بهبود دهنده آن قسمت نیز باشد.

چای کیسه ای را چند بار در یک لیوان آب سرد فرو کنید. سپس آن را روی قسمت سوخته پوست قرار دهید.

آیا می دانستید که همین چای سرد و چای کیسه ای، گزینه مناسبی برای درمان آفتاب سوختگی به شمار می رود؟

۳- سیب زمینی خام:

سیب زمینی خام را رنده کنید و آن را فشار دهید تا آبش در بیاید. سپس قسمت آسیب دیده پوست را با آن آب، آغشته کنید. استفاده از این روش نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

۴- سرکه :

استفاده از سرکه یکی از روش های مناسب جهت تسکین درد سوختگی است .

می توانید مقداری سرکه سیب یا سرکه سفید را روی محل آسیب دیده بریزید تا درد آن تسکین یابد، و یا می توانید پارچه ای را به سرکه آغشته کنید و آن پارچه را روی محل آسیب دیده بگذارید تا درد ناشی از سوختگی تسکین پیدا کند.

سرکه زخم را ضدعفونی نیز می کند و از رشد باکتری ها بر روی ناحیه سوخته جلوگیری می نماید.

۵- جوش شیرین:

مقداری جوش شیرین و آب سرد را باهم مخلوط کرده و خمیری درست کنید و آن را بر روی پوست خود بمالید. این روش نیز به بهبود و تسکین درد ناشی از سوختگی کمک می کند.

اگر نیاز شد، چند بار از این روش استفاده کنید و در بین آن، محل سوختگی را خشک نگه دارید.

۶- ژل گیاه آلوئه ورا:

برگ گیاه آلوئه ورا را تهیه کنید و آن را از طول برش بزنید. آنچه باید هنگام تهیه برگ گیاه آلوئه ورا در نظر داشته باشید این است که باید برگ های گوشتالو را انتخاب کنید.

بعد از برش دادن برگ این گیاه، هنگامی که ژل (ماده لزج) آن خارج شد، آن را سرد کرده  و روی منطقه ای از پوست که سوخته است، بگذارید.

ژل آلوئه ورا خاصیت ضد درد دارد و همچنین به دلیل داشتن خاصیت ضد تورم می تواند مانع ورم و التهاب پوست شود.

 استفاده از ژل آلوئه ورا را ادامه دهید تا سوختگی کاملا بهبود یابد.

ژل آلوئه ورا غیر از ویژگی ضددرد و ضد التهاب، می تواند بازسازی سلولی انجام دهد و رشد سلول هایی را که عقب مانده اند را بهبود بخشد، یعنی باعث بهبود سریع تر زخم می شود.

چند نکته

– شما می توانید گیاه آلوئه ورا را در آشپزخانه خود نگه دارید و به هنگام نیاز از آن استفاده کنید. این گیاه برای رشد خود نیاز به کمی آب و نورطبیعی و مکان گرم دارد.

– بعضی از افراد از کره برای سوختگی های کوچک در آشپزخانه استفاده می کنند. باید در نظر داشت که کره و مارگارین گرما را در خود نگه می دارند و آسیب بیشتری را به پوست فرد می رسانند. بنابراین هرگز از کره و روش های غیر علمی برای درمان سوختگی در منزل استفاده نکنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران و تبیان

ویدئو:

 


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا