تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

درمان قطعی سندروم روده تحریک پذیر +ویدئو

امتیاز یادت نره

سندرم روده تحریک پذیر چیست و چگونه درمان میشود؟

راه‌های درمان سندروم روده تحریک پذیر، علائم و علل بروز آن سندرم روده تحریک پذیر: علایم, دلایل, پیشگیری و درمان – داروهای خانگی طبیعی برای سندرم روده تحریک پذیر – درمان روده تحریک پذیر ، آی بی اس ، ibs کشف شد  درمان گیاهی سندرم روده تحریک  پذیر در طب اسلامی درمان قطعی سندرم روده تحریک پذیر مواد غذایی مفید برای سندرم روده تحریک پذیر درمان دارویی سندرم روده تحریک پذیر – درمان گیاهی اسپاسم روده – روده عصبی -رازیانه و روده تحریک پذیر سندرم طب اسلامی و روده ملتهب

 درمان قطعی سندروم روده تحریک پذیر +ویدئو

شایعترین علایم این بیماری شامل درد یا احساس ناراحتی در شكم شامل نفخ، اسهال و یا یبوست است.این بیماری بر روی روده بزرگ و همان قسمتهایی كه مدفوع را ذخیره می‌‌كنند موثر است .

IBS یک بیماری نیست بلكه یك اختلال در كاركرد روده است، در این بیماری روده به درستی كار نمی‌‌كند .

سندرم روده تحریک پذیر
سندرم روده تحریک پذیر با عنوان کولون اسپاتیک هم شناخته می شود که اختلال معمول و شایعی است . این بیماری که با درد مزمن شکمی و تغییرات در اجابت مزاج همراه است در
زنان شایع تر از مردان بوده و ماهیتی مزمن دارد . ده تا ۱۵ درصد افراد در امریکای شمالی به این سندرم مبتلا هستند .

علایم سندرم روده تحریک پذیر
دردهای مزمن شکمی ، اسهال ، یبوست یا نفخ موجود در این بیماری ، کیفیت زندگی در این بیماران را تحت تأثیر قرار می دهد به گونه ای که غیبت از کار و کاهش کیفیت اجتماعی از عوارض مهم آن هستند .

در ۹۰-۸۰ % این بیماران ، مشکل روحی – روانی زمینه ای از قبیل اضطراب ، افسردگی ، وسواس و … وجود دارد . برخی علائم غیر روده ای از قبیل سردرد ، کمر درد ، اختلال قاعدگی ، سرگیجه ، تهوع ، خستگی پذیری ، اختلال عملکرد جنسی و سوزش سر دل نیز در این بیماری وجود دارند که می توانند به موازات علائم روده ای ، وجود داشته باشند .

netpaak.ir telegram درمان قطعی سندروم روده تحریک پذیر +ویدئو

دلایل ابتلا به IBS
علت این بیماری نا مشخص است ولی عواملی همچون استرس ، حوادث دوران کودکی ، عفونت قبلی روده ای و تغییرات نوروترانسمیتری مغز در این بیماران مطرح شده است . در این بیماران نسبت به سایر افراد، اعصاب و عضلات جدار روده حساسیت بیشتری دارند. هنگامی‌ كه فردی غذا می‌خورد به صورت طبیعی عضلات جدار روده منقبض می‌شوند اما در این بیماران این انقباض بیش از حد انجام شده و یا تحریك بیش از حد اعصاب جدار روده باعث بروز اسهال و نفخ و علایم بیماری، اندكی پس از خوردن غذا می‌شود .

IBS : چه کسانی در معرض خطر هستند ؟
به گزارش سلامت نیوز،هرکسی احتمال ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر را دارد اما به طور معمول این اختلال در زنان بیشتر از مردان شایع است .در کسانی که سابقه خانوادگی ابتلا به IBS وجود دارد احتمال بروز این اختلال بیشتر است . این بیماری در اواخر ۲۰ سالگی بروز پیدا می کند. احتمال ابتلا افراد بعد از ۵۰ سالگی به سندرم روده تحریک پذیر ، امری نادر است . IBS گاهی همراه با استرس یا افسردگی وجود دارد .

تشخیص سندرم روده تحریک پذیر
هیچ آزمایشی برای تشخیص این سندرم وجود ندارد .پزشکان معمولا از علایمی که بیمار گزارش می دهد ، بیماری را تشخیص می دهند .

IBS : آیا بر زندگی روزانه تاثیر می گذارد ؟
این سندرم زندگی روزانه را تحت خطر قرار نمی دهد . ممکن است گاهی به دلیل اسهال رفت و آمد افراد و سفر با مشکل روبرو شود .

IBS و استرس
استرس ها و تنش های روحی باعث بروز IBS نمی‌ شوند ولی كسانی كه دارای این بیماری هستند نسبت به استرس، حساس تر از دیگران هستند. اگر شما سندرم روده تحریك پذیر دارید، استرس می‌‌تواند علایم بیماری شما را بدتر كند .

اگر شما استرس خود را كاهش دهید می‌ توانید درد و علایم گوارشی خود را كاهش دهید .
شما می‌‌توانید روش های مختلف را برای كاهش استرس امتحان كنید . مدیتیشن، ورزش و هیپنوز ( نوعی آرامش عمیق ) از راههای كاستن از استرس هستند.

درمان : IBS و تغییر رژیم غذایی
غذاهای چرب، چیپس، لبنیات و بستنی، شكلات، الكل، غذاهای كافئین دار مانند قهوه می تواند باعث تشدیداین سندرم می شود. فیبرهای غذایی موجود در سبزیجات، نان، میوه‌جات، غلات، حبوبات، سیب درختی، هلو، هویج، كلم‌بروكلی، كلم، لوبیای قرمز، نخود، نان‌های سبوس دار و غلات سبوس دار است ممکن است باعث کاهش علایم بیماری شود . البته در مصرف فیبر‌های غذایی نباید زیاده روی كرد چون زیاده روی در مصرف این مواد به تنهایی می‌ تواند باعث اسهال و نفخ شوند .

برای كاهش علایم بیماری بهتر است وعده‌های غذایی خود را به صورت كم حجم و با تعداد زیاد بخورید و از خوردن غذای پر حجم بپرهیزید .

درمان روان شناختی سندرم روده تحریک پذیر
به گزارش سلامت نیوز درمانهای رفتاری ، سبب افزایش توانایی بیمار در مقابله با استرس می شود هرچند اثر آنها تاکنون نامشخص مانده است .
هیپنوتیزم ، بیوفیدبک و رواندرمانی ، سبب کاهش اضطراب ، تغییرات رفتاری مثبت ، افزایش مسئولیت پذیری بیمار و افزایش در گیر شدن بیمار در روند درمانی خود و در نتیجه کاهش درد در وی می شود .

درمان از طریق داروهای ضد افسردگی و اضطراب
داروهای ضد افسردگی می توانند علاوه بر اثرات خود بر روی خلق با اثر تسکینی در IBS مؤثر باشند و بدین لحاظ در دردهای نوروپاتیک هم مؤثر هستند. مکانیسم احتمالی در مورد اثرات ضد درد ضد افسردگی های سه حلقه ای (TCAs) و احتمالا مهار کننده های انتخابی باز جذب سروتونین (SSRIs) ، تسهیل در آزاد سازی اندورفین های اندوژن ، و مهار باز جذب نوراپینفرین است که منجر به تشدید عملکرد مهاری نورونهای پایین رونده شود.

داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای همچنین از طریق اثرات آنتی کولینرژیک سبب کاهش سرعت ترانزیت روده می شوند که این اثر می تواند سبب تسکین علائم در بیماران IBS با غلبه اسهال شود.

درمان قطعی سندروم روده تحریک پذیر +ویدئو

داروهای خانگی طبیعی برای سندرم روده تحریک پذیر:

علائم سندرم روده تحریک پذیر (همچنین “روده بزرگ اسپاستیک”نیز نامیده می شود) می تواند بسیار دردناک و آزاردهنده باشد. اما راه های طبیعی بسیاری برای رهایی از آن وجود دارد.

از آنجا که هیچ درمان مطمئنی برای IBS وجود ندارد، مردم روش های خودشان را برای مبارزه با آن بکار میبرند.
کلید اصلی: دلسرد و ناامید نشوید.
تغییر در رژیم غذایی و تاکتیک های مبارزه با استرس، اثر فوق العاده ای دارد. برای اطمینان بیشتر، آنها را درمان های زیر ترکیب میکنیم. هنگامی که سیستمی کامل برای کنترل علائم  داشته باشید، قطعا کمتر احتمال بروز  IBS برای شما وجود دارد.

استرس خود را مدیریت کنید.

• از آنجا که استرس یکی از عوامل شناخته شده برای بروز IBS است ، یادگیری روشهای مقابله با آن مثل مدیتیشن، یوگا، و یا تمرین تنفس صحیح ضروری است. به راحتی بنشینید ، و یا دراز بکشید.همه توجه خود را به دم و بازدمتان معطوف کنید. هنگامی که اضطراب افکار ناراحت کننده دارید ، به طور کامل روی تنفس خود تمرکز کنید. هر روز این را تمرین کنید. سپس، هر زمان که احساس اضطراب و تنش کردید، خودتان را اینگونه آرام کنید.

• علائم IBS خود را یادداشت کنید ، نوع مشکلات و چگونگی تشدید آنها را بنویسید. همچنین در این دفترچه،همه ی رویدادهای استرس زا در روز را بنویسید. گهگاهی نگاهی به دفترچه خود بیندازید. برای مثال اگر شما درست قبل از پرواز هواپیما و یا ملاقات با رئیستان، نشانه های IBS را ببینید، ممکن است یک ارتباط وجود دارد. هنگامی که موقعیت هایی که به نظر می رسد باعث تشدید نشانه های سندرم روده تحریک پذیر در شما میشود را شناسایی کردید، برای آنها راه حل پیدا کنید،مثلا از روش نفس کشیدن که در بالا ذکر شد، برای مقابله با آنها استفاده کنید.

به آسانی وارد روده خود شوید.
• غذاهای سرخ شده، گوشت، روغن، مارگارین، غذاهای لبنی، و سایر غذاهای چرب را به حداقل برسانید. آنها باعث میشوند روده بزرگ به شدت عمل کند، که می تواند به اسهال و درد شکمی منجر شود.
• از غذاهای تند دوری کنید. به عنوان مثال، کپسایسین موجود در فلفل تند باعث می شود روده بزرگ دچار اسپاسم شود که می تواند منجر به اسهال شود.

• مصرف کافئین را کاهش دهید. می تواند باعث IBS شود زیرا روده بزرگ را تحریک می کند.

• اجتناب از غذاهای نفاخ، از جمله کلم، کلم بروکسل، بروکلی .

• آدامس یا آب نبات های حاوی قندهای مصنوعی را استفاده نکنید. در میان شیرین کننده های رایج ،سوربیتول و مانیتول، اثر ملین دارند،اما هضم آنها بسیار دشوار است. هنگامی که باکتری های روده بزرگ سعی در شکستن این “قندهای غیر قابل جذب” دارند، گاز تولید میکنند و منجر به اسهال میشوند.
• سیگار کشیدن را  متوقف کنید.  نیکوتین به بروز IBS کمک می کند. همچنین، هنگامی که شما سیگار می کشید،هوا را به داخل فرو میبرید، و افراد دارای IBS به داشتن هوا در روده خود بسیار حساس هستند.
فیبر بیشتری مصرف کنید.
• فیبرهای محلول در آب در روده به جلوگیری از اسهال کمک میکنند. لوبیا، بلغور جو دوسر، و بعضی از میوه ها مانند سیب، توت فرنگی و گریپ فروت منابع خوبی از فیبرها می باشند.
• اگر نمی توانید به اندازه کافی فیبرهای محلول در رژیم غذایی خود دریافت کنید، یک مکمل روزانه پسیلیوم، در رژیم غذایی تان داشته باشید. بر خلاف مسهل های شیمیایی، مصرف پسیلیوم در دراز مدت بی خطر است. مقدار دوز مصرفی آن روی برچسبش نوشته شده است.

• اگر مشکل اصلی شما یبوست است، در رژیم غذایی خود فیبرهای نامحلول موجود در گندم، سبوس، دیگر غلات سبوس دار، سبزی سالاد و غذاهای دیگر را بگنجانید. فیبر نامحلول باعث میشود تا توده ی مدفوع با سرعت از طریق روده ها عبور کند.
• اگر فیبر زیادی در رژیم غذایی تان موحود نیست، مقدار آنرا در هر وعده تان به تدریج افزایش دهید. اضافه کردن فیبر بیش از حد به یکباره ،می تواند باعث به ایجاد گاز و نفخ شود. با ۸ گرم فیبر در روز شروع کنید. برای مثال اندازه ی دو گلابی و سپس روزی ۳ یا ۴ گرم آنرا افزایش دهید تا زمانی که به ۳۰ گرم در روز برسد.
• نوشیدن حداقل شش تا هشت لیوان آب در هر روز به حرکت هموار و پیوسته ی فیبرها از طریق سیستم گوارش شما کمک میکند.
• خوردن وعده های غذایی کوچکتر اما بیشتر بجای وعده های غذایی بزرگ در هر روز بسیار بهتر است. مواد غذایی بیش از حد در یک وعده، می تواند به سیستم گوارش شما را تحت فشار قرار دهد.
• اگر معمولا وعده های غذایی خود را سریع میخورید، آرامتر و با توجه بیشتری به جویدن مواد غذایی بپردازید. هنگام سریع خوردن،اغلب هوای زیادی خورده شده که در روده به گاز تبدیل شده و مشکل می آفریند.

ماست بخورید.
• اسهال می تواند باکتری های روده که برای کمک به تخلیه و جلوگیری از رشد باکتری های مضر مفید هستند را دفع کند و از بین ببرد. خوردن مقدار زیادی ماست حاوی باکتری های فعال، مانند اسیدوفیلوس بسیار خوب است.همچنین مکمل اسیدوفیلوس ،روزانه یک قرص حاوی ۱تا ۲ بیلیون  موجود زنده بسیار مفید است. آن را با معده خالی میل کنید.

چای بنوشید.
• هر روز، یک  یا دو فنجان چای نعناع بنوشید، زیرا  اسپاسم و درد را تسکین می دهد و گاز معده را کاهش میدهد. اطمینان حاصل کنید که چای با نعناع واقعی، به جای چای سیاه و سفید با طعم نعناع را بخرید. همچنین می توانید کپسول نعناع با پوشش روغنی استفاده کنید. پوشش تضمین می کند که روغن به روده می رسد و در معده نمیشکند. یک یا دو کپسول سه بار در روز، بین وعده های غذایی بخورید.

• چای زنجبیل بنوشید.

زنجبیل همه مشکلات گوارشی از جمله سندرم روده تحریک پذیر را برطرف میکند. نصف قاشق چای خوری زنجبیل را در یک فنجان چای تازه بریزید، سپس آنرا هم زده و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس زنجبیل ها را بردارید و آنرا بنوشید. چای کیسه ای زنجبیل نیز در دسترس است. ۴ تا ۶ فنجان در روز بنوشید.

ورزش کنید.
• در صورت امکان، حداقل ۳۰ دقیقه ورزش غیررقابتی مانند راه رفتن داشته باشید. ورزش به از بین بردن استرس، انتشار اندورفین که یک ضد درد طبیعی است کمک میکند، نگه می دارد و باعث میشود تا بدن از جمله سیستم گوارش شما همواره به آرامی کار کند.


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا