تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

علائم و درمان لوزه + ویدئو در طب سنتی

امتیاز یادت نره

درمان لوزه دکتر روازاده معجزه طب سنتی در درمان لوزه سوم لوزه سوم چیست؟ درمان لوزه سوم در طب سنتی و عمل لوزه  لوزه سوم؛ درمان دارویی یا جراحی؟ طب سنتی درمورد درمان لوزه چه می گویدنت پاک و علائم و درمان لوزه درمان های خانگی برای لوزه سوم درمان گیاهی التهاب لوزه  درمان لوزه سوم در طب سنتی خیراندیش درمان لوزه سوم بدون جراحی درمان لوزه سوم دکتر خیراندیش درمان لوزه سوم روازاده درمان لوزه روازاده درمان لوزه با عسل درمان لوزه سوم با امواج رادیو فرکانس  درمان قطعی التهاب لوزه علائم و درمان لوزه

علائم و درمان لوزه + ویدئو در طب سنتی

علائم عفونت لوزه

– درد هنگام بلع مواد غذایی

– ورم لوزه ها

– بروز تکه های سفید رنگ بر روی لوزه ها ( درصورتی که علت عفونت ویروس نباشد و باکتری باشد)

– سردرد

netpaak.ir telegram علائم و درمان لوزه + ویدئو در طب سنتی

– تغیییر در زیر و بمی و کیفیت صدا

– بزرگ شدن ناحیه گردن در مناطقی که بافت لنفاوی وجود دارد.

 

تذکر : معمولا اگر کودکی به عفونت لوزه مبتلا شود، این علائم همراه با تب بروز پیدا می کند و از درد هایی در ناحیه شکم نیز شکایت می کند.

درمان دارویی

اگر التهاب و عفونت لوزه منشاء باکتریایی داشته باشد، توسط داروهای آنتی بیوتیک مانند پنی سیلین و یا اریترومایسین بهبود پیدا می کند.

تذکر: مصرف داروهای آنتی بیوتیک باید تا اتمام دارو ادامه پیدا کند و نمی توان به محض بهبودی، مصرف دارو را قطع کرد، زیرا در صورت عدم مصرف تمام داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک، بیماری دوباره بر می گردد.

داروهای استروئیدی نیز برای کاهش التهاب ایجاد شده در ناحیه حلق تجویز می گردند، زیرا ممکن است التهاب لوزه ها آنقدر زیاد شود که فرد در بلع دچار مشکل شود و توانایی قورت دادن مواد غذایی را نداشته باشد.

درمان جراحی

در برخی موارد مشاهده می شود که بیمار علی رغم رعایت درمان های دارویی و دستورالعمل پزشک معالج خود، باز بهبود پیدا نمی کند و به نوعی به عفونت مزمن لوزه ها مبتلا می شود. در این حالت پزشک متخصص گوش و حلق و بینی با برسی شرایط و سن بیمار ممکن است راه حل جراحی را به او پیشنهاد دهد.

جراحی لوزه و برداشتن آن در حال حاضر شایع ترین و آخرین راه حل برای درمان بیماری افرادی است که با عفونت مزمن لوزه مواجه می شوند. این عمل جراحی به افراد زیر پیشنهاد می شود:

– افرادی که بیش از سه بار در سال و برای مدت سه سال به عفونت و التهاب لوزه ها دچار می شوند.

– افرادی که بیش از ۵ بار در سال و برای مدت دو سال به عفونت و التهاب لوزه ها دچار می شوند.

– افرادی که بیش از ۷ بار در سال به عفونت و التهاب لوزه ها دچار می شوند.

درمان خانگی

به افرادی که به عفونت و التهاب لوزه مبتلا می شوند، علاوه بر مراجعه به پزشک و رعایت دستور العمل های پزشکی که ذکر شد، رعایت موارد زیر توصیه می شود:

– توصیه می شود که از دستگاه بخور در محل زندگی خود استفاده کنند.

– از قرار گرفتن در هوای خشک جدا خودداری کنند. هر چند ساعت یک بار برای مدتی دستگاه بخور را خاموش کنند تا به طور مداوم در معرض هوای مرطوب قرار نگیرند.

در عفونت لوزه ها صدای فرد دچار آسیب می شود و به سختی می تواند صحبت کند. بنابراین به فرد استراحت صوتی داده می شود و باید کمتر صحبت کند. حتی نجوا کردن نیز در این شرایط توصیه نمی شود

درمان با عسل

– مصرف آب گرم با عسل و آب لیمو توصیه می شود.

– نوشیدن مقادیر زیادی مایعات گرم توصیه می شود. مصرف سوپ گرم و نوشیدنی های گرم مانند چای بسیار مناسب می باشد.

– از مصرف قرص های مکیدنی مخصوص گلودرد نیز نباید غافل بود.

– غرغره کردن با محلول آب ولرم و نمک نیز مفید می باشد.

– دو قاشق غذا خوری عصاره پیاز را به مقداری آب گرم اضافه کنید و پس از ترکیب آنها با یکدیگر، آن را غرغره کنید. حتی می توانید مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. این مخلوط را روزی سه بار غرغره کنید.

– از مصرف موادغذایی که سبب تشدید التهاب لوزه ها می شوند جدا خودداری کنید. مانند مواد غذایی ادویه دار و سرخ کردنی و انواع فست فودها و نوشابه های گازدار و مواد شور مانند ترشی جات و دوغ.

– مصرف سبزیجات و میوه ها که سرشار از ویتامین ث باشند، بسیار مناسب می باشد و به بهبود عفونت لوزه ها کمک می کند.

– عصاره گیاهانی مانند چغندر و هویج و خیار را تهیه کنید و مصرف کنید، چرا که درمان مناسبی برای عفونت لوزه ها به حساب می آیند.

– مصرف شیر راه حل مناسبی است. شیر را بجوشانید و مقداری فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید و این عصاره را به مدت سه شب متوالی استفاده کنید.

– سیر را پوست بگیرید و یک حبه آن را به دو نیم تقسیم کنید. یک نیمه آن را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. مصرف این چهار قطعه مساوی در هر روز برای بهبود عفونت لوزه ها توصیه می شود.

اگر این کار را برای مدت یک هفته انجام دهید، به علت خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی که سیر دارد، التهاب و عفونت لوزه ها کاهش پیدا می کند. همچنین مصرف سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

تذکر : 

در عفونت لوزه ها صدای فرد دچار آسیب می شود  و به سختی می تواند صحبت کند. بنابراین به فرد استراحت صوتی داده می شود و باید کمتر صحبت کند. حتی نجوا کردن نیز در این شرایط توصیه نمی شود.

یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از عفونت لوزه ها، شستن دست ها به طور مرتب مخصوصا در فصول سرد سال می باشد. مخصوصا پس از دست دادن با افراد این کار توصیه می شود. همچنین از به اشتراک گذاشتن ظرف و لیوان خود با دیگران جدا پرهیز کنید.

منبع: سلامت تبیان

ویدئو:


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

    علائم و درمان لوزه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا