تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بارداری و نوزاد

آمادگی برای زایمان طبیعی + راهکارهای مناسب

امتیاز یادت نره

آمادگی برای زایمان در روزهای پایانی بارداری اگر می‌خواهید زایمان طبیعی داشته باشید آماده شدن برای زایمان طبیعی کلاس های آمادگی برای زایمان آمادگی برای زایمان طبیعی  آمادگی برای زایمان طبیعی

آمادگی برای زایمان طبیعی + راهکارهای مناسب آمادگی برای زایمان طبیعی

آمادگی برای زایمان طبیعی + راهکارهای مناسب

آمادگی برای زایمان طبیعی

زایمان طبیعی به دنیا آوردن کودک با حداقل دارو یا مداخله پزشکی است. به این معنی که در زمان زایمان از روش هایی مانند بیهوشی، اپیدورال، اپیزوتومی (برشی است که سایز واژن یا کانال زایمان را افزایش می دهد) و مسکن ها خودداری می شود. زایمان طبیعی در خانه، مراکز زایمان یا بیمارستان می تواند انجام شود. زایمان طبیعی معمولا به کمک زنان دیگری به نام ماما یا قابله راحت تر انجام می شود. اگر تصمیم دارید زایمان طبیعی در خانه، مراکز زایمان یا بیمارستان را تجربه کنید، باید راهکارهایی را برای آمادگی بیشتر بدانید که در ادامه با آن ها آشنا می شویم:

در کلاس های آموزش زایمان طبیعی شرکت کنید

اگر می خواهید برای زایمان طبیعی آماده شوید، بهتر است آموزش هایی را در زمینه مقابله با درد و ناراحتی هایی که با آن مواجه خواهید شد، ببینید. متخصص زنان، ماما یا قابله می توانند در پیدا کردن کلاس های مناسب به شما کمک کنند. انواع روش های زایمان طبیعی از جمله روش لاماز، الکساندر، هیپنوتیزم و غیره در این کلاس ها به شما آموزش داده خواهد شد.

تکنیک های خود را تمرین کنید

روش های تنفسی و ریلکسیشن که در کلاس های زایمان طبیعی آموزش دیده اید را تمرین کنید. این روش ها را با همراه یا ماما تمرین کنید تا بهتر با این روش ها آشنا شوید و بدانید در روز زایمان چگونه از آن ها استفاده کنید. حتما این روش ها را با همراه خود تمرین کنید تا او هم در زمان زایمان با وظایف و نقش خود در زمان زایمان طبیعی آشنا شود.

netpaak.ir telegram آمادگی برای زایمان طبیعی + راهکارهای مناسب

در مورد تکنیک های مدیریت درد آگاه شوید

از آنجایی که قرار است بدون مداخله پزشکی زایمان کنید، باید در مورد روش های کنترل درد دیگری که مرتبط با کلاس های زایمان نیست هم آگاه باشید. این روش های اضافی شامل موراد زیر می شوند:
– زایمان در آب، روشی که حداقل استرس را روی مادر و جنین اعمال می کند یا استفاده از وان آب گرم در طول زایمان زودرس
– قرار دادن کمپرس گرم یا سرد یا بطری آب داغ روی قسمت هایی که دچار ناراحتی و درد شده اند
– تغییر وضعیت، قدم زدن یا نشستن روی توپ ورزشی برای از بین بردن تنش
– ماساژ به خصوص در قسمت پا و کمر
– گوش دادن به موسیقی
– تصور کردن خود در جایی دیگر بدون داشتن درد زایمان طبیعی

محل زایمان طبیعی را انتخاب کنید

برای زایمان طبیعی سه انتخاب وجود دارد. برای اطمینان از طبیعی بودن زایمان خود می توانید در خانه زایمان کنید. همچنین می توانید مراکز زایمان را انتخاب کنید. در خانه یا مراکز زایمان طبیعی مطمئن خواهید بود که زایمان کاملا طبیعی انجام خواهد شد و آزادی بیشتر دارید تا آنطور که می خواهید زایمان کنید. انتخاب سوم نیز بیمارستان است که همیشه امن ترین مکان برای مشکلات غیره منتظره می باشد.

بیشتر بیمارستان ها مراکز زایمانی را فراهم کرده اند که زنان احساس راحتی بیشتری در آن می کنند. اگر زایمان طبیعی در بیمارستان را انتخاب کرده اید مطمئن شوید که از قبل با متخصص زنان در مورد برنامه های خود صحبت کرده باشید.

نحوه زایمان طبیعی خود را انتخاب کنید

اگر زایمان طبیعی بدون دارو می خواهید، باید این برنامه خود را با افراد در میان بگذارید. همچنین ممکن است بخواهید روش زایمان در آب را انتخاب کنید. در این روش مراحل زایمان طبیعی در آب انجام می شود. تحقیقات نشان می دهد این روش استرس کمتری را به مادر و جنین منتقل می کند چرا که جنین در رحم مادر در مایع آمنیوتیک قرار دارد و بهتر است زمان زایمان ابتدا در یک وان پر از آب به دنیا بیاید. زایمان در آب همیشه توصیه نمی شود. به طور مثال این روش برای زایمان زودرس یا زایمان چند قلوها مناسب نیست.
به خاطر داشته باشید که زایمان کلا دردناک است با این حال بیشتر زنانی که زایمان طبیعی را تجربه کرده اند معتقدند ارزش دارد مخصوصا زمانی که نوزاد خود را در آغوش می گیرند.

انتظار مقداری درد و ناراحتی را داشته باشید، اما سطح آن در زنان باردار متفاوت است. در مورد نحوه به دنیا آوردن کودک خود تصمیم بگیرید. برخی روش ها ممکن است در محل زندگی شما امکانات آن وجود نداشته باشد و مجبور باشید روش های دیگری را انتخاب کنید. برای راهنمایی های بیشتر نیز می توانید با متخصص زنان مشورت کنید.

عوارض زایمان احتمالی را بررسی کنید

اگرچه زایمان در خانه برای زایمان طبیعی انتخاب مناسبی است، اما باید به برخی نکات هم توجه کنید. برای تضمین سلامتی مادر و جنین مداخلات پزشکی لازم است. شرایط احتمالی و غیره منتظره ای که ممکن است در زایمان طبیعی اتفاق بیفتد و باید مراقب آن ها باشید عبارت اند از:
– اگر بند ناف فشرده شود، جریان خون به کودک قطع می شود
– اگر کودک در وضعیت مناسبی برای زایمان طبیعی قرار نگرفته باشد
– اگر بارداری دوقلو یا چند قلو داشته باشید
– اگر کودک بزرگتر از کانال تولد باشد
– اگر جفت به درستی قرار نگرفته باشد.

______________________________________________________________

%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D9%88 %D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF baby آمادگی برای زایمان طبیعی + راهکارهای مناسب


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا