تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیتغذیه و اشپزی

خواص تربچه + طب سنتی + ویدئو

امتیاز یادت نره

خواص تربچه خواص درمانی تربچه خواص تربچه قرمز خواص تربچه-تربچه، تصفیه کننده خون خواص تربچه و برگ آن + خواص تربچه برای زنان باردار خواص تربچه چیست؟

خواص تربچه + طب سنتی + ویدئو

خواص تربچه + طب سنتی

تربچه، صیفی کم چرب بدون چربی و کلسترول است. مهم ترین ماده غذایی موجود در این گیاه فیبر غذایی است. ویتامین هایی که در آن یافت می شود ویتامین c,k,B6نیاسین و فولات است.ویتامین C موجود در برگ آن ۶ برابر ویتامینی است که در ریشه وجود دارد. این گیاه حاوی کلسیم، پتاسیم، مس، اسید فولیک و آنتوسیانین (Anthocyanin) نوعی آنتی اکسیدان قوی است. برگ های آن نیز در درمان یرقان موثر است. مصرف منظم آب این گیاه حرکت روده را آسان تر کرده و به تدریج اشتها را بهبود می بخشد.

***

تربچه که سرشار از فیبر است یبوست را درمان می کند و مصرف منظم آن برای رفع بواسیر مفید است. مصرف روزی ۲ و یا ۳ بار، یک قاشق مرباخوری آب تربچه همراه یک قاشق مرباخوری عسل، بیماری هایی مانند سرفه معمولی، سیاه سرفه، گلودرد و ناراحتی ریوی را رفع می کند. برای از بین بردن دانه های سرسیاه و لکه ها به طور روزانه جوشانده دانه تربچه را به ناحیه لکه دار بمالید.

تربچه از خانواده شب بو و ریشه های خوراکی سبزی است و امروزه در غذاهای بسیاری از کشورهای سراسر جهان یافت می شود.تربچه دوره کشت، رنگ و اندازه متفاوت دارد اختلاف آنها بر اساس رنگ، اندازه و شکل های که در دسترس هستند تعیین می شود.

با وجود این، عطر و طعم موجود در تربچه خیلی غنی و متمایز از دیگر سبزیجات مشابه است.برای تهیه این محلول یک مشت دانه تربچه را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در ۴ لیوان آب بجوشانید و بگذارید خنک شود. سپس پنبه آغشته به این محلول را به طور منظم روی دانه های سیاه و لکه ها بمالید. این محلول برای کاهش درد و التهاب بر اثر گزیدگی حشرات نیز مفید است. این گیاه برای رفع اختلالات ادراری مانند التهاب و آلودگی قارچی موثر است.

netpaak.ir telegram خواص تربچه + طب سنتی + ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

تربچه

این گیاه که ادرارآور است در دفع سموم از بدن مفید است.خاصیت ضدسموم و ضدسرطانی آن برای درمان سرطان های مختلف مانند کلیه، روده، معده و … موثر اشست. ویتامین c، فسفر، روی و ویتامین B کمپلکس موجود در این گیاه ریشه ای برای پوست مفید است.

خاصیت ضدعفونی کننده آن، اختلالات پوستی مانند خشکی، ترک و جوش های قرمز را رفع می کند.این گیاه که غنی از فیبر، آب و حاوی میزان پایین کربوهیدرات قابل هضم است، مصرف آن به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می شود. با تب ایجاد شده از عفونت مقابله می کند. علاوه بر خاصیت هایی که ذکر شد، تربچه سوخت و ساز بدن را تنظیم کرده و گردش خون را بهبود می بخشد.

تربچه از نظر طب قدیم

تربچه از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و از زمان های بسیار قدیم برای درمان بسیاری از بیماری ها به کار می رفته است.

خواص آب تربچه

آب تربچه اگر به طور عادی مصرف شود،خاصیت پاک کنندگی و نرم سازی بدن بخصوص در مخاط های بینی،سلول ها،مجاری معده،کیسه صفرا،کبد،روده ها،کلیه و ریه ها را دارد و برای معالجه روماتیسم موثر است.

 

آب تربچه را باید با سایر آب میوه جات و سبزی ها توام کرد،چون خالص آن طعم تندی دارد.جهت مصرف و آبگیری تربچه های قرمز تازه و جوانه های سبز همراه با برگ انتخاب شود.
آب تربچه رنگ چهره را باز و روشن می کند ، نیروبخش است ، گرفتگی کبد را رفع می سازد سنگ صفرا را از میان می برد، آلرژیها و خارشها ، کهیر ، یرقان و سرفه های خشک مرتفع می گردند .آب تربچه جهت رفع سنگ کلیه بسیار کارساز است.

آب تربچه خاصیت نرم سازی بدن بخصوص در مخاط های بینی، سلول ها و ریه ها را دارد و برای معالجه روماتیسم موثر است.

خواص تخم تربچه

در گذشته هنگام مسمومیت غذایی مقداری تخم ترب را همراه با سکنجبین به بیمار می دادند که موجب پاکی معده و درمان مسمومیت می شد. خوردن تخم تربچه، ترشح شیر مادر را زیاد می کند.تخم تربچه اشتها آور است. تخم ترب همچنین اشتهاآور و ضدیبوست است.

مواد غذایی در تربچه

بسیاری از انواع تربچه در دسترس است جدول غذایی زیر برای محتوای غذایی در حدود ۱۰۰ گرم تربچه است مقادیر کم چربی اشباع شده و کلسترول دارد با توجه به محتوای آب بالا در تربچه ( حدود ۹۰٪ ) و علاوه بر آن حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است تربچه همچنین دو خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد برخی از مهم ترین مواد مغذی و مواد معدنی موجود در تربچه مانند ( پتاسیم، ویتامین C، فولات، فیبر، منگنز، مس، منیزیم، کلسیم، ویتامین B6، ریبوفلاوین و سدیم است.

معدنی موجود در تربچه مانند ( پتاسیم، ویتامین C، فولات، فیبر، منگنز، مس، منیزیم، کلسیم، ویتامین B6، ریبوفلاوین و سدیم است.

تمامی خواص تربچه

۱٫ مصرف روزانه ی دو تا سه بار، آب تربچه (یک قاشق مرباخوری) همراه یک قاشق مرباخوری عسل، بیماری هایی مانند سرفه معمولی، سیاه سرفه، گلودرد و ناراحتی ریوی را رفع می کند.

۲٫ برای از بین بردن دانه های سرسیاه و لکه ها، روزانه جوشانده ی دانه ی تربچه را به ناحیه ی لکه دار بمالید. برای تهیه این محلول یک مشت دانه ی تربچه را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در چهار لیوان آب بجوشانید و بگذارید خنک شود. سپس پنبه ی آغشته به این محلول را به طور منظم روی دانه های سیاه و لکه ها بمالید.

***

۳٫ آب تربچه خاصیت نرم سازی بدن بخصوص در مخاط های بینی، سلول ها و ریه ها را دارد و برای معالجه روماتیسم موثر است.

۴٫ برگ آن اگر با غذا خورده شود به هضم غذا کمک می کند.

۵٫ آب برگه تربچه برای تقویت چشم مفید است.

۶٫ در گذشته هنگام مسمومیت غذایی مقداری تخم تربچه را با سکنجبین به بیمار می دادند که موجب پاکی معده و درمان مسمومیت می شد.

***

۷٫ خوردن تخم تربچه، ترشح شیر مادر را زیاد می کند.

۸٫ تخم تربچه اشتها آور است.

۹٫ سوزش هنگام ادرار کردن را تسکین می دهد. برای رفع سوزش می توان به جای تربچه، از دم کرده ی برگ های آن استفاده کرد.

۱۰٫ از بروز سرطان هایی چون کولون، پروستات و سینه پیشگیری می کند.

۱۱٫ سوخت و ساز چربی را منظم می کند.

منبع:نمناک / تبیان

ویدئو خواص تربجه

_________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا