تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

خواص دارویی انیسون در طب سنتی

امتیاز یادت نره

خواص انیسون یا بادیان رومی در طب سنتی خواص گياه انيسون آشنایی با خواص انیسون(بادیان رومی) انیسون بازكننده عروق خونی است خواص انیسون در طب سنتی خواص دارویی گیاه انیسون خواص انیسون چیست ؟ خواص دارویی انیسون

خواص دارویی انیسون

خواص دارویی انیسون در طب سنتی

خواص دارویی انیسون

انیسون گیاه افزاینده میل جنسی است .

چکیده : انیسون گیاه ضد بلغم است. انیسون ضد درد، ضد نفخ و ضد اسپاسم است و از اسانس آن در رایحه درمانی استفاده می‌شود؛ در روغن‌های ماساژ از انیسون استفاده می‌کنند.

خواص و مشخصات

انیسون گیاهی دارویی با طبع گرم و خشک است که به نام‌های رازیانه رومی و بادیان رومی نامگذاری شده است؛
زنیان دارای شهرت بسیار قدیمی و کهن است مصرف قدیمی آن برای چشم زخم و شهرت تازه تر آن به عنوان ضد عفونی کننده و ترکیب در ساخت خمیر دندان است. در گذشته ترکه های بادیان را در بالش جا داده و تصور می کردند موجب جلوگیری از رویاهای بد می شود. روغن بادیان به تنهایی یا همراه با روغن ساسافراس برای دفع حشرات به کار می رود.

netpaak.ir telegram خواص دارویی انیسون در طب سنتی

در قرون وسطی این دانه ها را در ترکیب نوعی دارو، برای تسکین اختلالات معده و کمک به هضم و رفع سرفه به کار می رود. این گیاه بسیار معطر بوده دارای عطر و طعم ممتاز می باشد که درجات کمتری در سایر گیاهان این خانواده نیز دیده می شود. رومیها زنیان را به عنوان ادویه می شناختند و با مواد معطر شیرین و ادویه دیگری در کیک ریخته و برای کمک به هضم غذای سنگین می خوردند.  امروزه آنرا در شیرینی ها و بعضی مواد خوراکی دیگر به کار می برند. همچنین برای معطر و خوش مزه کردن نوشابه ها به مصرف می رسانند.

دارویی است لطیف کننده پوست و نیکو کننده رنگ و رخسار و برطرف کننده نفخ دستگاه گوارش و سایز اعضاء بدن، مسکن دردها، دارای خاصیت تریاقیت، زیاد کننده بول، زیادکننده شیر مادران شیرده، معرق، بخور آن مسکن دردهای سرد مزاج. اگر دانه انیسون را در سرکه بخیسانند سپس خشک کرده و بو دهند و روزی چند بار ببویند زکام های سرد مزاج را بهبود می بخشد.

خواص دارویی انیسون

۱-مسکن دردها، عرق آور و بادشکن است و اگر در روغن جوشانده شود تاثیرش بیشتر است.
۲-دانه‌ های انیسون به عنوان ضد درد در ناراحتی میگرن، معطرکننده، ضد عفونی کننده و مُدر، مصرف سنتی داشته و عرق حاصل از تقطیر آن نیز به منظورهای فوق استفاده می‌ گردد.
۳- اگر آن را بخار کنند و بخار آن را استنشاق کنند سر درد و سرگیجه را از بین می برد.
۴-اگر آن را بکوبند و با روغن گل محمدی بیامیزند و در گوش بچکانند بیماری های درونی گوش را که ناشی از اثر ضربه یا برخورد باشد بهبود می بخشد و درد گوش را بر طرف می نماید.

۵- شیر مادر را افزایش می دهد.
۶-رطوبت طحال را بر طرف می سازد.
۷-ضدنفخ، ضد اسپاسم، خلط آور و با مصرف زیاد دارای خاصیت ضد میکروب است.

۸-در پمادهای موضعی به عنوان محرک مصرف می شود.
۹-افزایش قوای جنسی و ضد کرم
۱۰-تحقیقات اخیر نشان داده است که انیسون جذب آهن را افزایش می دهد، لذا به نظر می رسد می تواند در جلوگیری از کم خونی مربوط به آهن موثر باشد.

فواید انیسون 

انیسون دارای خاصیت ضد نزله، محرک، ضد اسپاسم، بادشکن، هضم کننده غذا، ضد اسهال، مسکن، ضد چربی خون، تقویت کننده بدن، معرق، محرک، خواب آور و اشتها آور است.

خواص مغزی و عصبی انیسون 

از خواص مغزی و عصبی انیسون می‌توان به محرک، خواب‌آور، تقویت مغز، ضد پارکینسون، رفع سرگیجه، رفع میگرن، برطرف کننده ضعف شدید و ضد درد عصبی اشاره کرد.

خواص سر و گردن انیسون 

از جمله خواص سر و گردن انیسون، رفع سنگینی گوش، شستشو دهنده چشم و تقویت کننده چشم و گوش به صورت خوراکی است.

خواص ریوی انیسون 

انیسون محرک، خلط آور و ضد اسپاسم است و می‌تواند در درمان سرفه، آسم و برونشیت نیز مفید باشد.

خواص گوارشی انیسون 

انیسون دارای خواص گوارشی است که می‌توان به محرک، اشتها‌آور، تقویت کننده معده، رفع سوء‌هاضمه، ضد نفخ، رفع دل‌پیچه و اسپاسم‌های معده، ‌باد شکن، ضد نفخ، باز کننده انسداد کبدی و رفع کننده رطوبت طحال اشاره کرد.

خواص هورمونی انیسون 

انیسون داروی گیاهی محرک، مسکن، ضد اسپاسم رحم، افزایش‌دهنده شیر مادران، درمان‌کننده دل پیچه و کولیت اطفال از طریق شیرمادر است و در درمان اختلالات قاعدگی و کاهش چربی خون مؤثر است.

خواص پوستی 

انیسون برای تقویت پوست مفید و ضد خارش است. همچنین در رفع خون‌مردگی(ضماد) مؤثر بوده و روشن کننده رنگ رخسار است.
انیسون، تخم رازیانه رومی بوده و دارای طبیعت گرم و خشک است.
انیسون ضد اسپاسم، بادشکن، خلط آور و مقوی معده است و مصرف آن موجب باز شدن عروق می‌شود. در طب سنتی انیسون به عنوان زیادکننده شیر مادر و سرشار از استروژن معرفی شده است.
انیسون ادرار آور، مسکن دردها و برطرف کننده ناراحتی‌های میکروبی است که مصرف آن عوارض سمی ندارد.

مضرات انیسون 

مصرف انیسون برای گرم مزاجان می‌تواند موجب بروز سردرد شود همچنین ممکن است موجب سقط جنین و ‌حساسیت پوستی و کبدی شود.

منبع:راسخون

_______________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا