تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

خواص دارویی رزماری + ویدئو

امتیاز یادت نره

آشنایی با خواص بی نظیر رزماری گیاه رزماری خواص گیاه دارویی رزماری خواص و مضرات رزماری فواید و خواص گیاه رزماری برای بدن خواص دارویی گیاه رزماری خواص دارویی رزماری

خواص دارویی رزماری

خواص دارویی رزماری + ویدئو

شوره سر و ریزش موی خود را با رزماری درمان کنید .

چکیده : رزماری گیاهی مدیترانه‌ای است که علاوه بر کاربرد فراوان آن در آشپزی به عنوان یک گیاه شفابخش و درمان کننده انواع بیماری‌ها کاربرد دارد.گیاه معطر رزماری بعنوان چاشنی در غذاهای مختلف شامل انواع سوپ‌ها، سس‌ها و خورش‌ها استفاده می‌شود.

رزماری و خواص دارویی آن

رزماری یا همان اکلیل کوهی بومی منطقهٔ مدیترانه و کشور اوروگوئه است. گل‌های آن در رنگ‌های گوناگون سفید، صورتی، بنفش یا آبی می رویند.
از نظر خواص طبی و دارویی اکلیل کوهی اثر ضدعفونی کننده و معرق داشته و جریان خون را در اندامهای شکمی افزایش می دهد و در تحریک میزان ترشح شیره های گوارشی و صفرا بسیار مفید است. این گیاه شفا بخش برای معالجه رماتیسم، فلج، سستی اعضاء، تشنج، اختلالات عصبی و تنفسی و همچنین نارسایی کبد و کیسه صفرا مفید و موثر است. این گیاه و سبزی در ایران کمتر مورد توجه طباخان و بانوان آشپز ایرانی قرار گرفته ولی در کشورها ارو.پایی جایگاه ممتازی در آشپزخانه داشته و در تهیه سسها و هنگام خوردن گوشت کباب وجود آن ضروری است.
مصرف اکلیل کوهی باعث گشادی رگ‌ها و تقویت گردش خون می شود و بنابراین برای جلوگیری از ریزش موها مفید است.

netpaak.ir telegram خواص دارویی رزماری + ویدئو

پیشگیری از سرطان: 

گروهی از ترکیب‌های موجود در رزماری خاصیت ضد سرطانی دارند که در مطالعات مختلف تاثیر آن روی سرطان‌های پستان، پروستات، پوست و روده بزرگ مشاهده شده است.

تقویت حافظه:

رزماری مدت‌ها است که به دلیل ویژگی‌ تقویت حافظه شناخته شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این گیاه دارای «اسید کارنوسیک» است که در حفظ سلامت اعصاب و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر موثر است. همچنین بوییدن این گیاه در تقویت حافظه نقش دارد.

تقویت روحیه: 

محققان معتقدند بوییدن رزماری علاوه بر تقویت حافظه در بهبود خلق و خو ، افزایش روحیه مثبت در افراد نیز تاثیرگذار است.

کمک به درمان میگرن:

در طول قرن‌های گذشته رزماری به عنوان درمان طبیعی میگرن شناخته شده است. افراد مبتلا به سردردهای میگرنی می‌توانند مقداری رزماری را در آب بجوشانند سپس با آن بخور دهند.

تسکین‌ درد:

رزماری نه تنها برای درد میگرن موثر است بلکه روغن این گیاه می‌تواند به عنوان درمانی طبیعی برای بهبود دردهای التهابی مفاصل و دردهای عضلانی مورد استفاده قرار گیرد.

کاهش التهاب:

رزماری دارای دو عنصر ضد التهابی یعنی «اسید کارنوسیک» و «کارنوسل» است. این دو عنصر برای COX-2که آنزیم ایجاد کننده درد و التهاب در بدن است نقش بازدارنده را بازی می‌کنند.

تقویت سیستم ایمنی: 

مصرف این گیاه به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا و ضد التهابی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

کمک به هضم غذا:

رزماری اغلب برای درمان مشکلات گوارشی همچون بهم خوردگی معده، سوء هاضمه و یبوست و مشکلات گوارشی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
خواص ضد باکتریایی رزماری بسیار قوی بوده و برای درمان زخم معده و عفونت باکتریایی معده که توسط هلیکوباکتر پیلوری ایجاد می شود، مفید است.

کمک به رشد مو: 

گیاه رزماری همچنین موجب تحریک ریشه مو و رشد آن می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که دچار ریزش مو هستند، می‌توانند مقداری افشرده این گیاه را روی پوست سر بمالند و سپس سرشان را ماساژ دهند.
کمک به گردش خون: مصرف روغن گیاه رزماری به عنوان درمانی طبیعی برای افرادی که گردش خون ضعیف دارند، توصیه می‌شود هرچند تاکنون هیچ مطالعه‌ علمی برای تایید این تاثیر رزماری انجام نشده است.

بهبود بوی دهان: 

گیاه رزماری شست‌وشو دهنده طبیعی دهان محسوب می‌شود. برای استفاده از این خاصیت رزماری، مقداری از آن را داخل آب گرم خیس کنید و پس از صاف کردن آن، مایع را داخل دهان شست‌وشو دهید.

فشار خون:

آنتی اکسیدان ها و پتاسیم موجود در گیاه رزماری باعث بهبود جریان خون در رگ ها و در نتیجه کاهش فشار خون بالا می شود.

درمان کم خونی:

رزماری باعث افزایش تولید گلبول های قرمز و بهبود جریان خون شده و به درمان کم خونی کمک می کند.

روماتیسم، آرتروز و نقرس:

کارنوزول و اسید کارنوسیک موجود در رزماری دارای خاصیت ضد التهابی قوی هستند که می توانند برای درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس مفید باشد.

 چشم:

اسید کارنوزیک موجود در رزماری برای سلامتی چشم ها مفید بوده و به درمان آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک می کند.

کلیه:

رزماری به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل می کند و برای سم زدایی کلیه ها و درمان عفونت دستگاه ادراری مفید می باشد.

 کبد چرب:

رزماری یکی از گیاهان دارویی مفید برای افزایش جریان صفراوی بدن بوده ک باعث افزایش متابولیسم چربی و سم زدایی از کبد می شود و می تواند برای درمان کبد چرب مفید باشد.

سرماخوردگی:

آنتی اکسیدان های موجود در رزماری نظیر اسید بوتولیک، اسید رزمارینیک، کارنوسول و اسید کافئیک سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای پیشگیری و درمان آسم، سرفه و آنفلونزا مفید می باشد.

 کاهش وزن و لاغری:

مصرف رزماری باعث افزایش چربی سوزی و کاهش چربی بدن و در نتیجه لاغری و کاهش وزن افراد میشود.

خواص رزماری برای پوست و مو

۱٫ ضد آفتاب طبیعی
طبق تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان عصاره رزماری به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی پوست را در برابر اشعه UV خورشید محافظت می کند.

۲٫ درمان آلوپسی مو
در یک مطالعه که بر روی ۵۰ بیمار مبتلا به آلوپسی آندروژنیک (دائمی) انجام شده مشخص شد که عصاره و روغن رزماری به طور قابل توجهی پس از شش ماه باعث افزایش رشد مو و درمان آلوپسی می شود.

۳٫ آب رسان و درخشان کننده پوست صورت
استفاده از آب برگ های رزماری تازه برای پوست باعث آبرسانی به پوست صورت شده و پوست را درخشان می کند.

استفاده در آشپزی

از برگ های تازه و خرد شده اکلیل کوهی به دلیل وجود اسانس معطر و روغن فرار و همچنین تانن در سالاد و در تهیه خوراکهای مرغ و ماهی استفاده می شود. پودر برگ های خشک شده اکلیل کوهی به تنهایی یا همراه با سایر ادویه جات به عنوان چاشنی جهت خوش طعم نمودن غذاها به خصوص سس سالاد به کار می رود.

منبع : برگرفته از ایسنا /راسخون

ویدئو

_______________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

خواص دارویی رزماری

خواص دارویی رزماری

خواص دارویی رزماری


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا