تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

خواص کلپوره از دیدگاه طب سنتی

امتیاز یادت نره

خواص کلپوره (مریم‌ نخودی) در طب سنتی چیست؟ خواص کلپوره – گیاهان دارویی موارد استفاده از گیاه کلپوره خواص و مضرات گیاه کلپوره خواص دارویی گیاه کلپوره برای بدن چیست؟ معجزات گیاه کلپوره (مریم نخودی) از دیدگاه در طب سنتی خواص درمانی گل و برگ کلپوره خواص کلپوره در طب سنتی  خواص کلپوره

خواص کلپوره

خواص کلپوره از دیدگاه طب سنتی

خواص کلپوره

اگر از گرفتگی عضلات رنج می برید کلپوره را به شما پیشنهاد می دهیم .

چکیده : کلپوره از جمله گیاهان با گل های کوچکی است که خاصیت گندزدایی بسیار قوی دارد ، تا جایی که تاثیر آن از داروهای شیمیایی نیز بیشتر بوده و موثرتر واقع می شود .

معرفی کلپوره و خواص آن

گیاه کلپوره ، یک گیاه کوهستانی است و در خانواده ی نعناع جای می گیرد ، برگ های کلپوره مانند نعناع حالتی کرکی دارد اما از نظر شکل ظاهری اصلا شباهتی بین این دو نیست و کلپوره خود را با برگ هایی کشیده و گلهایی به رنگ سفید و زرد ، خود را از نعناع متمایز کرده است . بر خلاف اکثر گیاهان که معمولا از برگ آن ها استفاده ی دارویی می شود ،

netpaak.ir telegram خواص کلپوره از دیدگاه طب سنتی
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

در بهره های درمانی ، بیشتر سرشاخه های کلپوره که مملوء از گل های ریز این گیاه است مورد توجه قرار می گیرد .
انواع عفونت ها معمولا بر روی دستگاه هاضمه تاثیرگذاشته و گاهی منجر به اسهال های بسیار شدید می شود ، در نتیجه کلپوره را می توان یک ضد اسهال و برطرف کننده ی مشکلات هاضمه ای دانست ؛ علاوه بر این کلپوره ضد تب و ضد تشنج می باشد.

برخی تاثیرات بیرونی است به عنوان مثال ، نوعی خاص از گیاهان برای درمان سوختگی و… ( استعمال خارجی ) مفید هستند و در حالت کلی باعث فروکش کردن جوش ها ، ضد خارش و… می باشند ، اما کلپوره شدیدا توجه خود را به دستگاه های داخلی متمرکز کرده و در پی رفع و رجوع مشکلات داخلی می باشد ، از جمله درمان ناراحتی های مربوط به دستگاه تناسلی ، برخی ناراحتی های قلبی و…
کلپوره باعث درمان ناراحتی های لثه و در حالت کلی دهان نیز می شود ، بر روی کبد تاثیر مثبت گذاشته و خون را تصفیه می کند ؛ قند خون و فشار خون را تنظیم و در هنگامی که قاعدگی با تاخیر مواجه است ، قاعده آور می باشد .

***

از جمله خواص این داروی گیاهی کاهش قند، کاهش درد و ضعف اعصاب می توان نام برد. البته این داروی گیاهی برای بیماری های عفونی و مفصلی بسیار مفید است. از جوشانده غلیظ این گیاه و با ترکیب آن با کمکلپورهی آب می توان به عنوان داروی راشیتیسم به ویژه در کودکان و روماتیسم استفاده کرد. علت تاثیر گذاری بسیار بالای این دارو بر کاهش قند حفاظت آن از لوزالمعده است. کسانی که می خواهند از این گیاه به عنوان کاهش دهنده قند خون استفاده کنند بهتر است بدانند که استفاده همزمان این گیاه دارویی با سایر داروهای کاهش قند توصیه نمی شود.

اسانس کلپوره دارای خاصیت ضد اسپاسم قوی بر روی انقباضات ایجاد شده توسط استیل کولین و کلرور پتاسیم می‌باشد (با غلظت ۳۶ـ۹کلپوره انقباضات ناشی از استیل کولین را مهار می‌کند و IC50 این اسانس ر مهار انقباضات ناشی از KCL برابر ۱۸ است). تأثیر این اسانس بر مهار هر دو نوع انقباض مزیت این گیاه را نسبت به آتروپین و هیوسین که تنها بر روی انقباضات ناشی از استیل کولین مؤثر هستند نشان می‌دهد. در ضمن برای فلاونوئیدهای موجود در فرآورده (لوتئولین ۷ـ۵ گلیکوزید) نیز اثرات آنتکلپورهی اسپاسمودیک گزارش شده است.

دیگر خواص 

– کاهش قند خون
– بهبود اعصاب
– بهبود درد های مفصلی
– رفع عفونت
– تقویت لوزالمعده
– تب بر
– نیرو دهنده
– ضد تشنج
– بهبود سردرد
– تنظیم قاعدگی
– سوء هاضمه
– رفع دل درد
– از بین بردن جوش
– راشیتیسم کودکان
– ضد اسپاسم
– ضد دیابت
– ضد باکتری

مکانیسم اثر

 سیستم اعصاب پارا سمپاتیک که از جمله سیستم های عصبی خودکار بدن است (سیستم دیگر سمپاتیک است). مسئول انقباض و حرکات دستگاه گوارش می‌باشد. استیل کولین یک حامل شیمیائی است که با ترشح از انتهای اعصاب پارا سمپاتیک سبب بروز اثرات این اعصاب بر اندامهای مختلف می‌شود. بنابراین یک داروی آنتاگونیست استیل کولین می‌تواند مانع اثرات این ماده در اندام مورد نظر شود و اثرات استیل کولین را معکوس نماید. مواد مؤثره گیاه کلپوره آنتاگونیست استیل کولین می‌باشند.

این مواد با مهار کانال‌های کلسیم مانع از ورود کلسیم از مایع خارج سلولی به داخل غشاء پایانه‌های عصبی در هنگام دپولاریزاسیون (مرحله‌ای که به علت ورودیون‌های سدیم با بار مثبت پتانسیل الکتریکی داخل غشاء به سمت مثبت میل می‌کند) شده، جلو آزاد شدن استیل کولین را از وزیکول‌های التهابی عصب گرفته، در نتیجه امکان انتقال پیام عصبی در طول مسیر نورون‌ها و نیز انتقال پیام عصبی به ماهیچه‌های صاف دستگاه گوارش از میان رفته یا حداقل کاهش می‌یابد. در نتیجه دارای اثرات آنتی‌اسپاسمودیک می‌باشد.

مضرات 

مصرف این گیاه برای زنان باردار اصلا توصیه نمی شود . همچنین کودکان زیر ۴ سال نیز بهتر است از این گیاه استفاده نکنند .

منبع:راسخون

___________________________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا