تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

خواص کنگر در طب سنتی + ویدئو

امتیاز یادت نره

خواص کنگر کوهی چیست؟ (آشنایی با مضرات و خواص کنگر کوهی) خواص کنگر / خواص کنگر+ماست / مضرات کنگر خوردن کنگر برای چه افرادی مضر است خواص کنگر | فواید کنگر | خاصیت کنگر خواص درمانی و دارویی گیاه کنگر  خواص کنگر در طب سنتی

خواص کنگر

خواص کنگر در طب سنتی + ویدئو

خواص کنگر

کنگر به درمان مرض قند کمک مى  کند .

چکیده : کنگر کوهی، یکی از گیاهانی است که در فصل بهار می‌روید.از خواص کنگر کوهی، برطرف کردن مشکلات و بیماری‌های مربوط به کلیه، کیسه صفرا و کبد بوده، خوردن آن با ماست به افراد دارای مزاج گرم توصیه می‌شود.

معرفی کنگر

 در طب سنتی اروپا، از برگ‌های کنگر به عنوان ماده افزایش دهنده ادرار ( دیورتیک ) و محرک کلیه‌ها، محرک ترشح صفرا از کبد و انقباض کیسه صفرا مورد استفاده قرار می‌گرفت. این گیاه غنی از پتاسیم بوده، ولی از لحاظ انرژی محدود است.

netpaak.ir telegram خواص کنگر در طب سنتی + ویدئو

تحقیقات پزشکی نشان می دهد که گیاه کنگر می تواند از بروز سرطان در انسان پیشگیری کند. کنگر معمولی گیاهی است خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به‌صورت خام در سالاد استفاده می‌کنند.

 کنگر منبع غنی پتاسیم است.ضدعفونی‌کننده، اشتهاآور، تب‌بر و هضم‌کننده غذاست و درضمن، مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود. این گیاه و به‌خصوص برگ آن ادرارآور و نیروبخش است و در ضمن قلب را نیز تقویت می‌کند. کنگر در درمان یرقان، نارسایی کبد و کم‌خونی مؤثر بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌کند.
تحقیقات پزشکی حاکی است، گیاه کنگر به خاطر بهبود سلامتی کبد از طریق تقویت غشاء سلولهای کبدی و کمک به آن برای رهایی از سموم، شهرت دارد و یکی از ویژگی های ناشناخته آن، پیشگیری از سرطان است.

کنگر بیشتر مورد استفاده کسانی است که داروهای بیماریهای مزمن مثل دیابت، فشار، روماتیسم و نظایر آن را مصرف می کنند زیرا این گیاه می تواند به پاکسازی کبد آنها از سموم دارو کمک کند.

خواص کنگر کوهی (طبیعت و خواص درمانی)

 این گیاه، طبع گرمی دارد و بسیار نیروبخش و مقوی قلب است. برخی خواص دارویی کنگر کوهی عبارتند از:
برگ‌های این سبزی، موجب کاهش چربی خون شده و به دلیل فیبر نامحلول، بسیار ملین و برای پایین آوردن قند خون سودمند است.
سینارین موجود در عصاره برگ کنگر، باعث کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون می‌شود و استفاده از عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید است.

از خواص کنگر کوهی، پیشگیری از سرطان روده باریک به علت وجود اینولین (ماده‌ای که باعث افزایش باکتری‌های مفید دستگاه گوارش می‌شود) در آن است.
آنتی اکسیدان‌های موجود در کنگر کوهی، پوست را در برابر سرطان محافظت می‌کند.
از دیگر خواص کنگر کوهی، افزایش نیروی جنسی بوده، این گیاه به دلیل دارا بودن هورمون‌های گیاهی، ترشحات غدد را تقویت می‌کند.

***

کنگر کوهی، ضدعفونی ‌کننده، اشتها آور، تب‌بر و هضم ‌کننده غذاست و درضمن، مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود.
از مهمترین خواص کنگر کوهی، درمان یرقان، نارسایی کبد و کم‌خونی بوده، اسید کافئیک موجود در کنگر از کبد در برابر سموم شیمیایی و عفونت محافظت می‌کند.
خوردن کنگر کوهی همراه با ماست به افراد گرم مزاج جهت تعدیل مزاج توصیه می‌شود، ضمن اینکه کنگر منبع غنی از پتاسیم است.
ماده سینارین که در عصاره برگ کنگر وجود دارد، باعث کاهش کلسترول خون می شود. تحقیقات نشان داده است که سینارین باعث کاهش سطح تری گلیسیرید خون نیز می شود.

سینارین و ماده دیگری که به عنوان اسید کافئیک شناخته شده است، کبد را در برابر عفونت حفظ می کند و به کبد کمک می کند تا بعد از تخریب قسمتی از آن دوباره خود را از نو بسازد. از آنجایی که کنگر محتوی کربوهیدرات پیچیده غیر قابل هضم به نان اینولین است، خاصیت مسهلی دارد. از طرفی اینولین موجود در کنگر باعث افزایش باکتری های مفید و کاهش باکتری های مضر در مدفوع می شود. در حقیقت باعث حفظ سلامتی روده شده و احتمالاً می تواند خطر سرطان روده باریک را کاهش دهد. آنتی اکسیدان  موجود در کنگر، پوست را در برابر سرطان محافظت می کند.

مضرات کنگر کوهی (موارد احتیاطی و منع مصرف)

 بهتر است زنان باردار، کودکان، بیماران مبتلا به بیماری شدید کبدی یا کلیوی از مصرف برگ کنگر کوهی پرهیز کنند. همچنین با توجه به اینکه برگ‌های کنگر تحریک کننده انقباض کیسه صفرا است، افرادی که سنگ کیسه صفرا دارند نباید آن را مصرف کنند، چرا که افزایش انقباض کیسه صفرا منجر به انسداد مجاری و حتی پارگی کیسه صفرا می‌شود.

منبع:راسخون

ویدئو خواص کنگر

__________________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا