تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
عمومی

خودروهای جدید پورشه و تویوتا در مسابقات استقامت

امتیاز یادت نره

خودروهای جدید پورشه و تویوتا در مسابقات استقامت

4be2b9a9 8709 457f a488 b58c0fb9a07d خودروهای جدید پورشه و تویوتا در مسابقات استقامت

 لیگ جهانی استقامت که به اختصار WEC نامیده می‌شود، به‌زودی آغاز خواهد شد و امسال برندهای پورشه و تویوتا با خودروهای مدرن و فناوری‌های جدید در آن حضور خواهند داشت.

اگر علاقه‌مند خودروهای اسپرت هستید؛ اما درباره‌ی شرکت‌کنندگان مسابقات جهانی اتومبیل‌رانی استقامت (World Endurance Championship) اطلاعاتی ندارید، این مطلب را حتما مطالعه کنید؛ چرا که با خودروهایی فراتر از پورشه 918، مک‌لارن P1 و فراری لافراری آشنا خواهید شد.

پورشه و تویوتا از برندهای قابل احترام و باسابقه در کلاس‌های مختلف WEC هستند و در سال‌های اخیر و به خصوص در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز، رقابت نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند. فصل جدید لیگ جهانی اتومبیل‌رانی استقامت، ۱۵ آوریل مصادف با ۲۷ فروردین‌ماه آغاز خواهد شد و در دور اول، شرکت‌کنندگان به رقابت ۶ ساعته در پیست سیلورستون انگلستان خواهند پرداخت. حال مدل‌های مختلف از برندهای حاضر در WEC معرفی شده‌اند؛ اما خودروهای تیم پورشه و تویوتا، نسبت به سال گذشته، تغییر و بهینه‌سازی بیشتری تجربه کرده‌اند.

toyota, LMP1 Race Cars

هر دو خودروی جدید پورشه و تویوتا در کلاس LMP1 حضور دارند که مخصوص خودروهای هیبریدی است. شرکت‌کنندگان این کلاس در پیست، با رنگ زمینه‌ی قرمز در قسمت شماره مشخص می‌شوند. برای تویوتا مدل TS050 معرفی شده است که پیشرانه‌ی مدرن ۲.۴ لیتری و ۶ سیلندر توربوشارژ ساخت هیگاشی فوجی (مرکز تحقیقات و فناوری برتر تویوتا) به همراه دارد. این پیشرانه همراه با موتور الکتریکی و باتری‌های لیتیوم یون که طبق استاندارد خودروهای هیبریدی WEC موسوم 8MJ، ساخته شده است، ۹۸۶ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو در مقایسه با مدل سال قبل TS050 که همان زمان در زومیت معرفی شد، ارتقاء یافته است.

netpaak.ir telegram خودروهای جدید پورشه و تویوتا در مسابقات استقامت

toroya, LMP1 Race Cars

سال گذشته تویوتا تنها چند دقیقه مانده به پایان لمانز ۲۴ ساعته، قهرمانی را به دلیل نقص فنی به پورشه واگذار کرد و حالا با بهینه‌سازی این خودروی جدید، به خصوص در بخش شاسی، به چیزی جز انتقام از پورشه و قهرمانی در WEC فکر نمی‌کند. اما برند برتر اشتوتگارت هم بی‌کار نبوده و خودروی افسانه‌ای 919 را بار دیگر برای کلاس LMP1 ارتقاء داده است. این خودرو نسخه‌ی هیبریدی جدیدی خواهد بود که در صورت قهرمانی در لمانز، هت‌تریک خواهد کرد و برای سومین بار پیاپی روی سکوی اول این رقابت مهم خواهد رفت.

Porsche, LMP1 Race Cars

مدل 919 هرچند شباهت زیادی به خودروی سال قبل پورشه دارد؛ اما حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد تجهیزات فنی آن متفاوت است و مخصوص LMP1 در فصل ۲۰۱۷ طراحی شده است. این خودرو با پیشرانه‌ی توربوشارژ ۴ سیلندر V شکل، به حجم ۲ لیتر معرفی شده است که به تنهایی قدرت حیرت‌انگیز ۴۹۳ اسب بخار تولید می‌کند. فناوری مدرن و اختصاصی پورشه در بازیافت انرژی، نقش زیادی در شارژ باتری‌های لیتیوم یون 919 دارد و قدرت بخش الکتریکی این خودرو را تا ۴۰۰ اسب بخار تأمین می‌کند. با این اوصاف پورشه قدرت نهایی مدل 919 را ۸۹۳ اسب بخار اعلام کرده است.

در حالی‌ که قدرت ۸۹۳ اسب بخاری پورشه، در مقابل ۹۸۶ اسب بخار تویوتا اختلاف فاحشی دارد، کارشناسان هم‌چنان مدل پورشه 919 را برتر از خودروی TS050 تویوتا می‌دانند؛ چرا که سیستم ذخیره و بازیافت انرژی آن، بهتر عمل می‌کند و در نهایت، دفعات مراجعه‌ی خودرو به پیت‌استاپ را کاهش خواهد داد. ضمن اینکه کیت بدنه و خواص آیرودینامیک هر دو خودرو برای رقابت‌های ۲۰۱۷ ارتقاء پیدا کرده است.

Porsche, LMP1 Race Cars

فریتز انزیگنر؛ مدیر تیم موتوراسپرت پورشه در رقابت‌های جهانی استقامت می‌گوید:

هرکدام از ۹ خودروی حاضر در کلاس LMP1 امسال برای رقابتی سخت در WEC آماده شده‌اند و مسلما مهم‌ترین توانایی آن‌ها، ضریب قابلیت اطمینان و استقامت خواهد بود. زمان این مسابقات معمولا ۶ ساعت است که مانورهای پیاپی و رسیدن به سرعت‌های بالا را شامل می‌شود و جالب است که همیشه ثانیه‌ها تعیین‌کننده‌ی خودروی برنده خواهد بود. لمانز نیز با زمانی ۴ برابر دیگر مسابقات در WEC، نقطه‌ی اوج این رقابت‌ها است.

توشیو ساتو؛ مدیر تیم تویوتا در این مسابقات می‌گوید:

تمام تیم ما برای حضوری قدرتمند در WEC آماده و مدیریت شده است و  بدون تردید می‌خواهیم برنده باشیم؛ اما به‌خوبی می‌دانیم که رقابت با پورشه بسیار سخت خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا