تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
250 فیلم برترفیلم special ( امتیاز بالای 7 )🎬 فیلم , سریال , انیمیشن , مستند , فیلم پاک

دانلود فیلم Lawrence of Arabia 1962 لورنس عربستان دوبله فارسی و کیفیت عالی

5/5 - (1 امتیاز)

دانلود فیلم Lawrence of Arabia 1962 لورنس عربستان دوبله فارسی و کیفیت عالی , دانلود فیلم جدید لینک مستقیم و رایگان ۱۰۸۰,۷۲۰,۴۸۰,۴k

دانلود فیلم لورنس عربستان , دانلود فیلم Lawrence of Arabia , دانلود لورنس عربستانر دوبله فارسی + زیرنویس فارسی , دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم دوبله فارسیدانلود فیلم خارجی، دانلود فیلم

کیفیت بلوری Full HD 1080p , HD 720p – لورنس عربستان + زیرنویس فارسی – کیفیت اورجینال اچ دی و کیفیت فشرده و کم حجم موبایل

دانلود فیلم لورنس عربستان

  جزء ۲۵۰ فیلم برتر IMDB با رتبه ۸۵

درباره فیلم :

لورنس عربستان فیلمی کلاسیک، ماجرایی، بیوگرافی و تاریخی محصول سال ۱۹۶۲ کشورهای آمریکا و انگلستان است.

netpaak.ir telegram دانلود فیلم Lawrence of Arabia 1962 لورنس عربستان دوبله فارسی و کیفیت عالی

کارگردانی این فیلم بر عهده «دیوید لین» بوده‌است و بازیگرانی چون «پیتر اوتول»، «عمر شریف»، «آنتونی کویین»، «جک هاوکینز» و «الک گینس» در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

لورنس عربستان نامزد ده جایزه اسکار شد و و برنده ۷ اسکار شامل جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌برداری شد.

لارنس عربستان با بودجه ۱۵ میلیون دلاری ساخته و بفروش ۷۰ میلیون دلاری رسید.

خـــلاصــه فیـلــم :

لورنس عربستان فیلمی حماسی بر پایه ی زندگی توماس ادوارد لورنس می باشد.

داستان فیلم درباره ی تجربه‌ های لورنس در عربستان در زمان جنگ جهانی اول است که…

تریلر فیلم :

 

نقد فیلم :

ساخت فیلم «لورنس عربستان» و یا حتی ایده ساخت آن نشان از نبوغ سازنده این فیلم دارد.

۲۷ سال بعد از ساخت آن یكی از ستاره های این فیلم، عمر شریف می گوید: «اگر فردی ثروتمند باشید و شخصی نزد شما بیاید و بگوید می خواهد فیلمی بسازد كه زمان آن چهار ساعت باشد،

ستاره ای نداشته باشد، كاراكتر مؤنث نداشته باشد و داستان عاشقانه هم نباشد و همینطور صحنه های اكشن هم نداشته باشد و بخواهد هزینه زیادی هم صرف ساخت فیلم در صحرا بكند، چه خواهید گفت؟».

****

به طور كلی انگیزه ساخت این فیلم بر مبنای تصورات است. داستان «لورنس» بر مبنای صحنه های زد و خورد و یا ملودرام سطحی قرار نگرفته بلكه اساس و بنیان آن توانایی دیوید لین David Lean در خلق آن چیزی است كه در افق صحرا ظاهر می شود و كم كم شكل انسانی می گیرد.

او قبل از اینكه خود را متقاعد كند كه این پروژه می تواند موفق یاشد می بایست چگونگی این حس را درك كند.

لحظه ای در فیلم هست، جایی كه قهرمان، یك بریتانیایی عجیب به نام تی.ای لاورنس، از یك سفر پرمخاطره در حاشیه صحرا جان سالم به در می برد و برمی گردد كه دوستی را كه جامانده پیدا كند.

این سكانس توان فیلمبرداری را در موج گرمای صحرا بالا می برد، صحنه ای كه زمانی طولانی قبل از اینكه علامت كوچكی را ببینیم، حفظ می شود.

این صحنه در تلویزیون به هیچ وجه كارآیی ندارد – هیچ چیز دیده نمی شود.

****

اما در سینما، با تماشای برهوت، دقیق می شویم كه بتوانیم از جزئیات موج گرما چیزی بیابیم و لحظانی وسعت صحرا و تلخی غیرقابل بخشش آن را تجربه می كنیم.

با توانایی خلق این سكانس فیلم سازان كارآیی فیلم را دریافتند. «لورنس عربستان» یك بیوگرافی ساده و یا یك فیلم ماجراجویانه نیست – اگرچه هر دو عنصر را در خود دارد – بلكه فیلمی است كه از صحرا به عنوان صحنه پر زرق و برق برای ساختن یك فرد قابل قبول استفاده می كند.

ااین موضوع حقیقت دارد كه در فاصله سالهای ۱۷ – ۱۹۱۴ لورنس وسیله ساز جلب كمك از قبائل صحرا از سوی برتانیا و در برابر ترك ها بود اما آنچه فیلم نشان می دهد این است كه او خارج از محدوده وطن پرستی عمل می كند و بیشتر جامعه بریتانیا را پس می زند و سعی در شناخت توحش اعراب دارد.

تی. ای لاورنس باید عجیب ترین قهرمان محور داستان باشد.

****

برای ایفای این نقش، لین یكی از عجیب ترین بازیگران تاریخ سینما را در نظر می گیرد، پیتر اوتول Peter O’Tooole، یك مرد باریك و بلند، تقریباً زمخت با صورتی استخوانی و لحن صحبتی تردیدآمیز. نقش اوتول كار ظریفی بود.

اگرچه عمدتاً اعتقاد بر این است كه لاورنس یك همجنس گرا بوده اما یك حماسه چند میلیون دلاری كه در سال ۱۹۶۲ ساخته شده نمی توانسته صراحتاً به این موضوع بپردازد.

دانلود فیلم لورنس عربستان

دانلود فیلم لورنس عربستان

****

هنوز لین و نویسنده اش رابرت بولت Robert Bolt شخصیت لاورنس را تخریب و بازسازی نكرده اند.

آنها با استفاده از گفتار و رفتار ویژه اوتول به عنوان ابزار، شخصیتی را خلق كردند كه مجموعه معنویت و دیوانگی را دارد، شخصیتی كه متفاوت از قهرمانان نظامی است و می تواند اعراب را مجاب كند كه پیرو او باشند.

لحظه ای دیگر در فیلم هست، جایی كه اوتول پیراهن سفید شیخ صحرا را پوشیده و بر روی فطار تصرف شده ترك به نشان پیروزی می رقصد.

صحنه هوشمندانه ای است چرا كه به نظر می رسد رفتاری همجنسگرایانه را نمایش می دهد و هنوز هیچیك از شخصیت های فیلم توجهیی به آن نكرده اند.

آنچه لین، بولت و اوتول خلق می كنند یك مرد غیرعادی از لحاظ جنسیتی و اجتماعی است كه به راحتی با آنچه كه هست پذیرفته می شود بی هیچ شرح و عنوانی.

آیا چنین مردی می توانست قبائل پراكنده صحرا را جمع كند و در جنگی علیه ترك ها پیروز شود؟

****

لاورنس این كار را انجام داد. یكی از شخصیت های كلیدی ژورنالیست آمریكائی (آرتور كندی Arthur Kennedy) است كه دست تنها افسانه لاورنس را برای مطبوعات انگلیسی زبان بازگو می كند. ژورنالیست تصدیق می كند كه به دنبال قهرمانی می گردد كه درباره او بنویسد.

«لورنس عربستان» با زمانی حدود ۲۱۶ دقیقه مملو از جزئیات طرح نیست. فیلم خطوط واضحی دارد و در هیچ كجا شكی در مورد غیرمنطقی بودن جزئیات آن نداریم.

لورنس می تواند گروههای مختلف صحرا را متحد كند چراكه ۱) او مشخصاً یك غریبه است كه حتی نمی تواند چشم و همچشمی های قدیمی را بفهمد و ۲) او می تواند به اعراب نشان دهد این تمایل خود آنهاست كه علیه ترك ها بجنگند.

در این راه او با رهبران صحرا مثل شریف علی (عمر شریف Omar Sharif) شاهزاده فیصل (آلك گینس Alec Guinness) و عودا ابو تایی (آنتونی كوئین Auda Abu Tayi) پیمان می بندد و این كار را با جلب احترام و رجوع به منطق آنها انجام می دهد.

****

دیالوگ این صحنه ها خیلی پیچیده نیست و بولت گاهی اوقات آن را به گونه ای نوشته كه شعرگونه به نظر می رسد.

دقت كرده ام كه وقتی مردم از «لورنس عربستان» یاد می كنند از طرح آن صحبت نمی كنند.

نگاه مطمئنی در چشمهای آنها هست و یادآوری همه تجربه آنها را نشان می دهد، تجربه ای كه به كلام در نمی آید.

فیلم در سال ۱۹۶۲ برنده اسكار بهترین فیلمبرداری شده است. دو تن از ترمیم كنندگان فیلم به نام های رابرت ا. هریس Robert A. Harris و جیم پینتن Jim Painten نگاتیو اصلی فیلم را در ورودی كلمبیا و در میان محفظه های تخریب شده فیلم یافتند و حدود ۳۵ دقیقه از فیلم كه از نسخه نهائی فیلم لین حذف شده را كشف كردند.

****

تجربه جالبی بود كه فیلم ساخته شده در سال ۱۹۶۲ را در ۱۹۸۹ ببینم و بفهمم چگونه صنعت فیلمسازی دیدگاه ساخت فیلمهای حماسی از این دست را از دست داده و به روایت اكتفا كرده است.

دانلود فیلم لورنس عربستان

منتقد: راجر ایبرت

منبع: سینما سنتر

دانلود فیلم لورنس عربستان

دانلود فیلم لورنس عربستان

افتخارات فیلم :

برنده اسکار بهترین فیلم
برنده اسکار بهترین کارگردان
برنده اسکار بهترین فیلم برداری
برنده اسکار بهترین بازیگر
برنده اسکار بهترین موزیک
برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل

 


لینک های دانلود فیلم لورنس عربستان

         دانلود با کیفیت ۷۲۰

              حجم : ۱۶۳۰

    لینک مستقیم دانلود

        دانلود با کیفیت ۱۰۸۰

             حجم : ۲۹۴۰

    لینک مستقیم دانلود

 

  دانلود ۲۵۰ فیلم برتر جهان

برچسب : دانلود فیلم لورنس عربستان

دانلود فیلم لورنس عربستان با کیفیت عالی و لینک مستقیم

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا