تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بارداری و نوزاد

درمان دل درد و دل پیچه نوزاد

امتیاز یادت نره

دل درد و دل پیچه نوزاد کولیک یا دل درد نوزادان، علائم و راه های درمان آن  روش عالی برای درمان دل درد نوزاد دل درد نوزاد: علت و درمان درمان دل درد و دل پیچه نوزاد

درمان دل درد و دل پیچه نوزاد

درمان دل درد و دل پیچه نوزاد

درمان دل درد و دل پیچه نوزاد

 اگر بچه شما کمتر از ۵ ماه دارد و بيش از حد و به طور غيرقابل کنترل براي بيش از سه ساعت پشت سر هم يا بيشتر روزهاي هفته گریه میکند احتمالا کولیک دارد.
زماني که يک بچه سالم به طور غيرقابل کنترل گريه مي کند، مي گويند قولنج يا کوليک کرده است. اگر بچه شما کمتر از ۵ ماه دارد و بيش از حد و به طور غيرقابل کنترل براي بيش از سه ساعت پشت سر هم يا بيشتر روزهاي هفته حداقل براي سه هفته گريه مي کند و هيچ توضيح پزشکي براي اين موضوع وجود ندارد، او قولنج کرده است. متاسفانه هيچ درماني براي قولنج نيست.

***

والدين و پزشکان سعي مي کنند راههاي مختلفي براي آرام کردن بچه و قطع کردن گريه او ارائه دهند. اما خبر خوب اينجاست که بيشتر بچه ها بين سه تا چهار ماهگي پيشرفت قابل توجهي داشته و وقتي پنج ماهه مي شوند، ديگر قولنج نمي کنند.

علائم دل درد:

– نوزاد گریه می کند.

netpaak.ir telegram درمان دل درد و دل پیچه نوزاد

– پاهایش رو به سمت داخل جمع می کند.

– مشتهایش رو گره می کند.

– عضلات شکم رو منقبض می کند.

– دل درد می تواند تا ۳ ساعت در روز طول بکشد.

عوامل موثر در ایجاد نفخ و دل پیچه نوزاد :‌

 قرار گرفتن نوزاد در وضعیت نادرست باعث نفخ و دل درد نوزاد می شود

• شیردهی نادرست و خارج نشدن باد گلو پس از شیرخوردن، باعث نفخ و دل پیچه نوزاد می شود.

• شیردهی و همچنین قرار گرفتن نوزاد در وضعیت نادرست و بلع هوا، باعث بروز سکسه و نفخ می شود.

• مادر هنگام شیر دادن به کودک دچار استرس و نگرانی شده باشد که خود این موضوع روی مقدار شیر و همچنین روی نفاخ شدن شیر تاثیر مستقیم می شود.

• گاهی اتفاق می افتد که نوزادی به دلیل گرما گریه می کند و والدین گرسنگی را برای وی تشخیص و شروع به شیر دادن می کنند که این خود مشکل را تشدید می کند.

• حساسیت روده ای که گاهی با مصرف شیر خشک و شیر مادر اتفاق می افتد .به دلیل مشغله و مشکلات مادر و عدم به موقع تغذیه کودک توسط شیر مادر و استفاده از شیر خشک باعث می شود تا نوزاد دچار دل درد و دل پیچه های سخت همراه با یبوست شود.

• نوزادان و خردسالان معمولا در هنگام خوردن شیر یا غذا، هوای زیادی می‌بلعند و به همین دلیل دچار نفخ روده و تجمع گاز در دستگاه گوارش می‌شوند که در نتیجه باعث نفح و دل درد خواهد شد.

•باید توجه داشت که مادر از هر نوع تنوعی برای تغذیه خود بهرمند باشد نوزاد حدود ۲ ساعت بعد شیر را با همان طعم مواد غذایی توسط مادر می نوشد که گاهی موادی مانند: شیر، حبوبات، غذاهایی مانند: قورمه سبزی، کله پاچه، جگر شیر را نفاخ کرده و نوزاد را در هضم شیر با این تنوع طعم و مزه دچار اشکال می کند.

درمان کولیک نوزادان

شیردهی نادرست و خارج نشدن باد گلو پس از شیرخوردن، باعث نفخ و دل پیچه نوزاد می شود

۱- به نوزاد در ۲۸ روز اول تولد بین ۸ – ۱۲ بار در ۲۴ ساعت شیر بدهید. یعنی هر ۱/۵ – ۲ ساعت یک نوبت شیر داده شود. بعد از ماه اول بین ۶ – ۸ نوبت در ۲۴ ساعت کافی است اگر نوزاد در هر نوبت شیر کافی بخورد شیر به مدت ۱ – ۴ ساعت در معده او باقی می ماند.

۲-  اگر مادر بعضی از سبزیجات مخصوصا خانواده کلم، غذاهای دارای حبوبات ( نخود، لوبیا، عدس، ماش، بادام کوهی و …. ) را مصرف کند موجب پیدایش گاز در روده های نوزاد می گردد مصرف شیر گاو یا پاستوریزه، لبنیات زیاد، غذاهای ترش و میوه جات ( مرکبات، گوجه فرنگی ) که حالت اسیدی دارد سبب پیدایش گاز و حساسیت در نوزاد می شود.

***

لذا مادری که نوزادش دردهای شکمی دارد ابتدا باید غذاهای ذکر شده در بالا را مصرف نکند و سپس یکی یکی این غذا ها را بخورد هرکدام که باعث درد کولیکی در نوزاد شد مادر باید ۴ ماه اول تولد آن غذا را از رژیم غذایی خود حذف کند. مصرف میوه های شیرین و نوشابه های گاز دار توسط مادر مشکل کودک را بدتر می نماید.

۳- مادر بین شیر دادن و بعد از شیر خوردن، نوزاد را بغل کند تا کودک آروغ زده و بادگیری انجام شود.

۴- گاهی هوا در معده نیست ولی در روده ها است لذا مالش دادن شکم کودک و خم کردن پاهای کودک روی شکمش سبب جابجایی گاز در روده ها می شود و درد نوزاد تخفیف می یابد.

***

۵- خواباندن نوزاد بطور دمر روی بازوان مادر در حالیکه چانه نوزاد روی دست مادر و پاهای او از هم جدا است موجب دفع گاز و آرامش نوزاد می شود.

۶- چون سیستم عصبی کودک نارس می باشد لذا صدای ( جارو برقی، ماشین لباسشویی، ) تکان خوردن، حرکت دادن کودک، سوار کردن در اتومبیل و رانندگی درد ها را کم یا متوقف می کند.

۷- تکان دادن و راه رفتن و لالایی خواندن موجب آرامش کودک می گردد.

۸- کودک را روی دست و بازوی خود بخوابانید و به آرامی پشت او را مالش دهید شاید آرام شود.

***

۹- کودک را به خود بچسبانید تا احساس امنیت و آرامش نماید.

۱۰- گهواره یا ننی ممکن است به آرامش کودک کمک نماید.

۱۱- استفاده از بابونه و شیرین بیان موثر است.

۱۲- داروی سایمتیکون برای درمان کولیک نوزادی اثر خوبی دارد.

۱۳- گریپ میکسچر وگل گریپ در درمان کولیک نوزادی اثر دارد.

منبع: بیتوته


درمان دل درد و دل پیچه نوزاد

درمان دل درد و دل پیچه نوزاد

%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D9%88 %D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF baby درمان دل درد و دل پیچه نوزاد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا