تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

درمان سریع آلرژی بینی +ویدئو

امتیاز یادت نره

عوارض باورنكردني آلرژي بيني/علايم و راههاي درمان

درمان سریع آبریزش بینی با روشهای ۱۰۰ درصد تست شده درمان حساسیت بینی – درمان آبریزش زیاد بینی  سرماخوردگی واب ریزش بینی طب اسلامی ایرانی و ابریزش بینی – آبریزش بینی دارید؟ مدام عطسه می‌کنید؟ درمان آلرژی با طب سنتی   درمان آلرژی بینی با طب سنتی درمان خارش بینی و عطسه آلرژی بینی در کودکان درمان الرژي درمان التهاب مخاط بینی آمپول حساسیت فصلی آمپول ضد آلرژی آبریزش بینی صبحگاهی درمان الرژی بینی در طب اسلامی

درمان سریع آبریزش بینی با روشهای ۱۰۰ درصد تست شده درمان حساسیت بینی – درمان آبریزش زیاد بینی  سرماخوردگی واب ریزش بینی طب اسلامی ایرانی و ابریزش بینی – آبریزش بینی دارید؟ مدام عطسه می‌کنید؟ درمان آلرژی با طب سنتی   درمان آلرژی بینی با طب سنتی درمان خارش بینی و عطسه آلرژی بینی در کودکان درمان الرژي درمان التهاب مخاط بینی آمپول حساسیت فصلی آمپول ضد آلرژی آبریزش بینی صبحگاهی درمان الرژی بینی در طب اسلامی

درمان سریع آلرژی بینی +ویدئو

سیستم ایمنی بدن انسان به گونه‌ای است که علیه مواد مضر مثل باکتری‌ها و ویروس‌ها بلافاصله وارد عمل می‌شود. در حساسیت بینی این سیستم ایمنی، مواد بی‌ضرری مثل گرده درختان را ماده مضر تلقی کرده و علیه آن وارد عمل می‌شود.

 

حساسیت یا آلرژی بینی مشکل نسبتا شایعی است که بسیاری از مردم به آن مبتلا هستند. ژنتیک و محیط هر دو در بروز این مشکل موثرند.

اگر یکی از والدین به حساسیت بینی مبتلا باشد، شانس ابتلای کودک ۳۰ ‌درصد است و چنانچه پدر و مادر هر دو به حساسیت بینی مبتلا باشند، احتمال گرفتاری کودک به ۵۰ ‌درصد می‌رسد.

 

netpaak.ir telegram درمان سریع آلرژی بینی +ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

بروز آلرژی در هر سنی و در هر دو جنس ممکن است دیده شود. معمولا وقتی فردی به آلرژی مبتلا می‌شود تا مدت‌های زیادی از آن رنج می‌برد.

سیستم ایمنی بدن بعضی افراد به‌خصوص کودکان ممکن است با گذشت زمان به تدریج حساسیت خود نسبت به ماده محرک را از دست بدهد و علایم آلرژی به تدریج برطرف شود.

 

آلرژی بینی معمولا فصلی است و در بهار و اوایل پاییز، علایم بیماری عود می‌کند، امـا در مواردی دیده می‌شود که بیمار در تمام طول سال از آلرژی رنج می‌برد.

آلرژی فصلی معمولا ناشی از حساسیت نسبت به مواد محرک بیرون از منزل مثل گرده درختان است، امـا آلرژی‌هایی که در تمام طول سال وجود دارد، معمولا ناشی از مواد محرک و حساسیت‌زای درون منزل مثل ذرات ناشی از پر پرندگان یا حیواناتی مثل گربه و… است.

درمان سریع آلرژی بینی +ویدئو

دلایل ابتلا به حساسیت بینی

سیستم ایمنی بدن انسان به گونه‌ای است که علیه مواد مضر مثل باکتری‌ها و ویروس‌ها بلافاصله وارد عمل می‌شود. در حساسیت بینی این سیستم ایمنی، مواد بی‌ضرری مثل گرده درختان را ماده مضر تلقی کرده و علیه آن وارد عمل می‌شود. عامل شروع حساسیت، ماده آلرژن یا حساسیت‌زاست.

وقتی که ماده آلرژن مثل گرده درخت یا ذرات گرد‌و‌غبار از طریق تنفس وارد بینی و ریه فرد مبتلا به حساسیت بینی می‌شود، بدن این فرد موادی شیمیایی از جمله هیستامین ترشح می‌کند. این مواد شیمیایی باعث بروز علایمی مثل خارش، تورم و آبریزش از بینی می‌شوند.

گرده درخت، ذرات به جا مانده از بدن پرندگان و حیوانات خانگی، ذرات قارچ و گرد‌و‌غبار محیط آلرژن‌های شایع هستند. گرده درختان هر منطقه‌ای با منطقه دیگر متفاوت است. از طرف دیگر تاثیر یک گرده خاص روی افراد مختلف نیز متفاوت است. گرده‌های بزرگ و قابل رویت به ندرت ممکن است باعث آلرژی شوند، امـا گرده‌های بسیار ریزی که به سختی ممکن است دیده شوند، به طور شایعی باعث آلرژی می‌شوند. مقدار گرده موجود در هوا نیز در بروز علایم موثر است.

روزهای گرم و خشک و طوفانی میزان گرده موجود در هوا بیشتر از روزهای سرد، مرطوب و بارانی است
باران مقدار زیادی از ذرات را شسته و هوا را تمیز می‌کند.

 

علایم حساسیت بینی

– خارش بینی، دهان، چشم‌ها، گلو و پوست

– آبریزش بینی

– عطسه

– ریزش اشک

– وجود خط عرضی روی پوست بینی

علایمی که دیرتر ظاهر می‌شوند، شامل احتقان و گرفتگی بینی، سرفه، احساس کیپ شدن گوش و کاهش حس بویایی است.

گلودرد، سیاهی دور چشم‌ها، پف زیر چشم‌ها، خستگی، سردرد و خواب‌آلودگی نیز از علایم تاخیری هستند.

 

 

تشخیص حساسیت بینی

معمولا شرح حال بیمار و علایم وی برای تشخیص کافی است. به‌طور مشخص بیمار مبتلا به آلرژی از عطسه‌های مکرر صبحگاهی، آبریزش بینی، خارش و انسداد بینی رنج می‌برد. این علایم معمولا در فصل بهار و شروع پاییز تشدید می‌شوند.

تست آلرژی ممکن است نوع ماده‌‌ای را که بیمار به آن حساسیت دارد مشخص کند. تست پوستی رایج‌ترین روش تست آلرژی است. چنانچه پزشک تشخیص دهد که بیمار قادر نیست تست آلرژی را انجام دهد، از آزمایش خون هم می‌توان کمک گرفت.

میزان ائوزینوفیل خون مبتلایان به آلرژی بالاتر از حد معمول است.

با اندازه‌گیری مواد شیمیایی که بدن طی روند حساسیت ترشح می‌کند و به درون خون وارد می‌شود (مثل ایمونوگلوبین E) نیز می‌توان وجود حساسیت را اثبات کرد.

در معاینه بالینی، مخاط داخل بینی که به طور معمول صورتی پررنگ یا قرمز است، کاملا رنگ‌پریده می‌شود. شاخک‌های بینی بزرگ و متورم هستند و ممکن است پولیپ بینی هم وجود داشته باشد.

 

درمان حساسیت بینی

بهترین درمان برای حساسیت بینی، اجتناب و دوری کردن از عامل حساسیت‌زاست. معمولا هر فرد بیماری بعد از مدتی به‌تدریج متوجه می‌شود که نسبت به چه موادی حساسیت دارد.

شست‌وشوی بینی با سرم فیزیولوژیک برای مبتلایان به فرم خفیف حساسیت بینی سودمند است. با این کار ذرات حساسیت‌زا از درون بینی شسته می‌شوند
خربزه، انگور و طالبی مواد خوراکی شایعی‌اند که حساسیت‌زا هستند. روشن است که به‌راحتی می‌توان از مصرف آنها خودداری کرد، امـا اجتناب از گرده درختان که در فصل بهار در تمام شهر پخش است، امکان‌پذیر نیست. ولی با بستن پنجره‌ها و استفاده از تهویه‌هایی که هوای بیرون را وارد نمی‌کنند می‌توان از ورود ذرات حساسیت‌زا به درون منزل جلوگیری کرد.

 

جایگزین کردن لحاف و تشک و بالش هایی که از پشم یا پر حیوانات درست شده است، با انواعی که از مواد مصنوعی درست شده است و استفاده نکردن از فرش یا موکتی که پرز تولید می‌کند، روش‌های مثمرثمری است.

شست‌وشوی بینی با سرم فیزیولوژیک برای مبتلایان به فرم خفیف حساسیت بینی سودمند است. با این کار ذرات حساسیت‌زا از درون بینی شسته می‌شوند. هر فردی می‌تواند خودش در منزل سرم شست‌وشو را درست کند. برای این کار کافی است نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و با آن بینی را شست‌وشو دهد.

متاسفانه دارویی که بتواند به طور کامل حساسیت را ریشه‌کن کند وجود ندارد، امـا درمان ضدآلرژی به خوبی می‌تواند علایم بیمار را به طور موقت برطرف کند.

توصیه می‌کنیم در فصلی که بیمار با عود علایم روبه‌رو می‌شود سعی کند از داروهای ضدآلرژی استفاده کند تا مشکلات ناشی از این اختلال را برطرف کرده و از بروز علایم جلوگیری کند. برای درمان آلرژی بینی می‌توان از آنتی‌هیستامین‌ها، ضداحتقان‌های بینی و داروهای کورتیکواستروییدی بهره گرفت.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) حساسیت بینی را جزو فهرست بیماری‌هایی قرار داده که از نظر آن سازمان ثابت شده است «طب سوزنی» برای درمان آنها مفید است.

 

 

درمان سریع آلرژی بینی +ویدئو

 

روش حساسیت‌زدایی برای حساسیت بینی

اگر مدت زیادی است که بیمار از حساسیت بینی رنج می‌برد و علایم وی شدید و با درمان دارویی غیرقابل کنترل است، ممکن است ایمونوتراپی یا حساسیت‌زدایی روش سودمندی برای کنترل این بیماری باشد.

در این روش ابتدا ماده محرک و حساسیت‌زا شناسایی می‌شود. سپس مقدار اندکی از این ماده به بدن بیمار تزریق می‌شود و طی یک پروسه درمانی نسبتا طولانی، هر بار بر مقدار ماده تزریقی افزوده می‌شود تا به‌تدریج بدن به آن عادت کند. روش حساسیت‌زدایی نیز حساسیت بینی را به طور کامل ریشه‌کن نمی‌کند.

علایم حساسیتی حدود ۸۵ ‌درصد بیماران حساسیت‌زدایی شده به طور طولانی‌مدت بهبود یافته است. بعد از این‌که بیمار به مدت سه تا پنج فصل پی‌درپی علامتی نداشت، می‌توان حساسیت‌زدایی را قطع کرد.

 

عوارض حساسیت بینی

حساسیت بینی باعث ورم داخل بینی ‌شده و این امر به انسداد مجاری سینوس‌ها منجر می‌شود. بسته شدن مجرای سینوس‌ها باعث می‌شود ترشحات در داخل سینوس جمع شده و نتوانند به داخل بینی تخلیه شوند. انسداد مجرای سینوس‌ها و تجمع ترشحات در داخل آنها زمینه‌ساز بروز سینوزیت خواهد بود.

پولیپ بینی عارضه دیگر حساسیت بینی است. در مواردی که حساسیت بینی شدید و طولانی‌مدت باشد مخاط متورم‌شده داخل بینی به تدریج به شکل گوشت اضافی صدفی‌رنگی در داخل بینی آویزان می‌شود و کم‌کم بزرگتر می‌شود و پولیپ بینی را درست می‌کند.

رشته‌های عصب بویایی در سقف بینی واقع شده‌اند. برای اینکه بتوانیم بویی را حس کنیم باید ذرات فــرارِ ماده بودار به هنگام دم همراه با هوا وارد بینی شده تا خود را به پایانه‌های عصب بویایی برسانند. حساسیت بینی باعث انسداد داخل بینی می‌شود. این انسداد مانع رسیدن ذرات بودار به داخل بینی می‌شود. به همین دلیل است که حس بویاییمبتلایان به حساسیت بینی کاهش می‌یابد.

درمان گیاهی آلرژی در طب سنتی:

در طب سنتی فردی که واکنش‌های آلرژیک در او بروز کرده است، ابتدا با شناسایی مزاج فرد و بر اساس آن با اصلاح مزاج و یا اگر فرد دارای سوء مزاج شده باشد با اصلاح سبک زندگی و عادت‌های غذایی با مواد غذایی متناسب با مزاج فرد و بررسی فعالیت‌های بدنی و حتی نحوه استحمام فرد شروع به درمان آلرژی می‌گردد.

پس از شناسایی مزاج و سبک زندگی فرد مبتلا به آلرژی، نوبت به استفاده از داروهای گیاهی و در قدم آخر پاکسازی و حجامت در درمان آلرژی خواهد بود.

در درمان آلرژی و یا حتی زمانی که فرد واکنش های آلرژیک را خود مشاهده نمود، می‌توان از گیاهان با طبع خشک به صورت شربت، عرق و یا دم کرده استفاده کرد. به طور مثال استفاده از شربت‌های خاکشیر و نارنج، آب زرشک، آبغوره، شربت آب لیمو، و دم کرده کاسنی و یا عرق آن توصیه می‌گردد. پس از این مرحله‌ها و درمان با گیاهان در صورت نیاز حجامت آلرژی انجام می‌گیرد.

در مورد مصرف گیاهان دارویی جهت تعریق، نوع گیاه متناسب با مزاج فرد و مقدار دلخواه مصرف آن مراجعه به افراد متخصص الزامی است؛ زیرا استفاده خودسرانه گیاهان دارویی بر خلاف تعرفه عموم مردم که داروهای گیاهی ضرری ندارد دارای عوارض و تداخلات شدید می‌باشند.

درمان آلرژی با طب سنتی:

* یکی از درمان‌های اصلی و مؤثر در درمان این بیماری، کاهش میزان غذاست. در فصل بهار باید از پرخوری اجتناب شود و بیماران مستعد از مصرف گوشت‌های سخت هضم و غذاهای چرب تا حد امکان پرهیز کنند و تحمل گرسنگی و تشنگی و کم خوابیدن را داشته باشد تا ماده این بیماری از بدن دفع شود و در صورت نیاز به مصرف گوشت، گوشت بلدرچین و کبک را در برنامه غذایی خود بگنجاند.

* علاوه بر این، باید از مصرف سبزیجات مانند تره، پیاز، شاهی و سیر و تنقلاتی مانند گردو و مصرف پنیر جدا پرهیز شود.

* مصرف غذاهای شور و ترش و میوه های آبکی از عوامل تشدید کننده این بیماری هستند.

* چه خوب است که در این فصل بدن را به تنقیه و روزه‌داری عادت دهیم و از آش‌های ساده با طعم متمایل به ترشی مثل آش آلو و آش سرکه و آش انار به صورت هفتگی حداقل دو تا سه وعده استفاده شود.

* ضمن اینکه، مصرف کاهو و شربت سکنجبین که از سنت‌های پیشینیان است در این ایام می‌تواند به رفع خشکی و خارش‌های شدید پوستی کمک کند.

* یکی دیگر از توصیه‌های غذایی که بیماران باید رعایت کنند، عدم مصرف ادویه‌جات تند در این ایام بوده و بهتر است کسانی که دچار خارش مزمن پوست هستند، غذاهایی حاوی کدو و اسفناج را بیشتر مصرف کنند.

* بیماران باید از خوابیدن در روز و در معرض باد سرد قرار گرفتن پرهیز کنند و تا حد امکان سر خود را با پوشش مناسب بپوشانند. حتی بهتر است در این ایام هنگام خواب سر نسبت به بدن در موقعیت بالاتری قرار بگیرد تا مواد به راحتی از مسیرهای خروجی دفع شده و در سر نمانند.

* معمولاً با شروع آلرژی، در ابتدا میزان آبریزش زیاد است. در حد امکان با مصرف داروهای مختلف نباید مانع خروج ماده شد بلکه پیشنهاد می‌شد به کمک بخور با گیاهانی مانند بابونه رطوبت‌ها را رقیق کرده و به دفع ماده کمک شود.

* همچنین بهتر است در ابتدای آغاز حساسیت و آلرژی که علائم عطسه و آبریزش بینی وجود دارد، استحمام صورت نگیرد و کسانی هم که زیاد دچار این بیماری می‌شوند توجه خاصی به تقویت معده و مغز داشته باشند.


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا