تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
🔊 سخنرانیمقالات مذهبیویدیو کلیپ سخنرانیویدیو کلیپ سیاسی

دلیل صلح امام حسن شجاعترین فرزند امام علی علیه السلام – تصویری + پخش انلاین

امتیاز یادت نره

استاد قرائتی دلیل صلح امام حسن – آیت الله خامنه ای دلایل صلح امام حسن با معاویه

علت صلح امام حسن با معاویه از زبان رهبری – کلیپ تصویری دلیل صلح امام حسن – سخنرانی در مورد صلح امام حسن

دلیل صلح امام حسن شجاعترین فرزند امام علی علیه السلام - استاد قرائتی دلیل صلح امام حسن - آیت الله خامنه ای دلایل صلح امام حسن با معاویه علت صلح امام حسن با معاویه از زبان رهبری - کلیپ تصویری دلیل صلح امام حسن - سخنرانی در مورد صلح امام حسن
علت اصلی صلح امام حسن علیه السلام

نت پاک  امروز برای شما عزیزان تحليل آيت‌الله خامنه‌اي از صلح امام حسن عليه‌السلام به صورت صوتی + سخنرانی و تفسیر زیبای حجت الاسلام محسن قرائتی را به صورت تصویری با لینک مستقیم + پخش آنلاین برای شما عزیزان آماده دانلود کرده است . معرفت و شناخت بسیاری از ما ، نسبت به ائمه اطهار(علیهم السلام) بسیار کم و نا کافی است. در این بین ، یکی از امامان معصومی که شناخت مان از ایشان واقعا کم و خجالت آور است ، امام حسن مجتبی (ع) است . به گونه ای که بسیاری از ما ،با شنیدن اسم ” امام حسن (ع)” بلادرنگ صلح و بیعت آن بزرگوار با معاویه را در ذهنمان نقش می بندد ، آنهم با این تصور که ایشان به لحاظ ضعف و یا واهمه ، مجبور به بیعت شدند ؟ و هیچ شاخصه وقائده دیگری از وجود نازنینش، برایمان تداعی نمی شود و انصافا این ظلم بزرگی است که از ناحیه ما شیعیعان متوجه آن بزرگوار است. به حق که امام حسن(ع) بسیار بسیار مظلوم است. دانلود دلیل صلح امام حسن شجاعترین فرزند امام علی علیه السلام در ادامه مطلب .


≡پخش آنلاین دلیل صلح امام حسن علیه السلام قرائتی

دلیل صلح امام حسن شجاعترین فرزند امام علی علیه السلام – دلیل صلح امام حسن شجاعترین فرزند امام علی علیه السلام – استاد قرائتی دلیل صلح امام حسن – آیت الله خامنه ای دلایل صلح امام حسن با معاویه – علت صلح امام حسن با معاویه از زبان رهبری – کلیپ تصویری دلیل صلح امام حسن – سخنرانی در مورد صلح امام حسن – علت صلح امام حسن – شجاعترین فرزند امام علی علیه السلام کی بود – شجاعترین فرزند امام علی – شجاعت امام حسن – شجاعت امام حسن در جنگ جمل – فاتح جنگ جمل – حمله امام حسن به شتر در جنگ جمل – کرم امام حسن – علت صلح امام حسن تصویری – سخنرانی در مورد صلح امام حسن


شاید امام علی ، حضرت فاطمه و امام حسین (علیهم السلام)برای ما شیعیان نماد مظلومیت باشند، اما مظلومیت امام حسن(ع) نه تنها کمتر از آن بزرگواران نیست، بلکه چه بسا بیشتر نیز است . چرا که امام حسن(ع)  همه مصیبتهایی که به آن امامان بزرگوار وارد آمد، همانند آنها تحمل نمود ، اما امروزه شیعیان در شان ایشان برایش سوگواری نمی کنند و قدر و منزلت آن بزرگوار را نمی شناسند . نه در رسانه ها، نه در منابر و مجالس وعظ، نه در محیط های علمی و نه در هیچ کجای دیگر ، گامهای موثر و مفیدی برای معرفی و بیان خصوصیات بی نظیر آن امام عالی مقام برداشته نمی شود.

به همین علت بر خود لازم دانستیم تا نکات مختصری را در مورد زندگی امام حسن(ع) بیان نمایم.

کرم امام حسن علیه السلام : به نقل از تاریخ( به نقل از کتب تاریخی معتبر برادران اهل سنت) ، دوبار در مدت زمان زندگی شان، تمام دارایی خود را وقف نمودند  و سه بار نیز بیش از نیمی از دارایی خود را وقف نمودند! این عمل ایشان در وهم ما نیز نمی گنجد که کسی یکبار تمام دارایی و اموال خود را وقف کند و باز از صفر شروع کنند و با تلاش و جد و جهد فراوان که همانند پدر بزرگوارش علی(ع) بود، مال و اموالی برای خود مهیا نماید و باز هم آن را در راه اسلام وقف نماید. به اینها اضافه کنید سه بار وقف بیش از نیمی از اموال را ! انصافا تصورش هم برایمان سخت است ، چه رسد به آنکه خود را در مقام انجام چنین عملی قرار دهیم.

netpaak.ir telegram دلیل صلح امام حسن شجاعترین فرزند امام علی علیه السلام - تصویری + پخش انلاین

شجاعت امام حسن علیه السلام : جالب است بدانید که امام حسن (ع) بسیار شجاع و رزمجو بود. ایشان در جنگ ها به گونه ای بر دشمنان می تاختند که در تاریخ نبرد های اسلام در زمان خلفا و در دوره خلافت امیرالمومین علی (ع)، رشادت های ایشان بی نظیر بود. تاریخ نقل می کند که شجاع ترین فرزند امام علی(ع)، امام حسن (ع) بود . یعنی آن امام ، از امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) نیز شجاع تر بود! به گونه ای که هنگامی که به میدان می آمد ، گویی خود علی(ع) پا به عرصه نبرد گذارده است.

نقل است که در جنگ صفین ، امام حسن(ع) لباس رزمی مشابه لباس رزم امام علی (ع) به تن می کنند ، نقابی بر چهره می کشند و به خط دشمن می زنند و رزم شجاعانه و دلاورانه ای انجام می دهند، دشمن (سپاه معاویه) با دیدن چنین رزمی از جانب وی ، سراسیمه و هراسان می شوند و مردد می شوند که آیا آن شخص، امام علی(ع) است یا شخص دیگریست. . در این هنگام معاویه می گوید که سپاهش همزمان به سمت وی هجوم برند، اگر وی ماند و عقب ننشست ، علی (ع) است و اگر از مخمصه گریخت، شخص دیگری جز علی (ع) است . اما زمانیکه دیدند با هجوم همه جانبه ، باز هم ایشان پا پس نکشید و همچنان سپاهیان دشمن را یکی پس از دیگری به درک واصل می کند ، گمان بردند که وی امام علی(ع) است، در صورتیکه امام حسن(ع) بود که آنچنان سلحشورانه میجنگید.

شجاعت امام حسن علیه السلام در جنگ جمل :جنگ جمل، همچنان ادامه داشت. سپاه حق، بر سپاه ضلالت، حمله می‏کردند و آنان، دفاع می‏نمودند. این حمله و دفاع، کم کم، ملال می‏آورد.
حضرت امیرالمؤمنین علیه‏السلام فرمود: تا آن شتری که هودج آن زن (عایشه) و علم سپاه بصره را بر پشت دارد، بر سر پا ایستاده باشد، این جنگ، پایان پذیر نیست.
آنگاه، امیرمؤمنان علیه‏السلام، متوجه فرزند برومندش، محمد حنفیه شده، فرمود: محمد! شمشیر خود را از غلاف برکش و دندانهایت را به هم بفشار. به نام خدا، حمله آغاز کن و تا وقتی که شتر آن زن را از پا نینداخته‏ای، باز مگرد!
محمد بن حنفیه هم اطاعت کرده، خود را به ابزار جنگ آراست و به عزم حمله، پای به میدان نهاد.
کمان داران بصره، وقتی محمد حنفیه را از دور دیدند، پیکان تیرها را به سینه‏ی کمان گذاشتند. آنگاه تیرها، از چپ و راست، به سمت محمد حنفیه، پر می‏کشید.
این، رگبار بهاری بود که قضا را تیره ساخته بود و با این وضع، محمد حنفیه پیش می‏رفت. ولی او احساس کرد که این پیشروی بیهوده است و در چنین هنگامه‏ای، صف شکافی و لشکر شکنی، کار هیچ کس نیست.
آنگاه، محمد حنفیه، از رزمگاه برگشت و عقب‏نشینی نمود و به خدمت پدر بزرگوارش، امیرمؤمنان علیه‏السلام رسید و عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! این صحنه‏ی میدان نیست، این، عرصه‏ی قیامت است! اجازه بدهید این تیرباران اندکی آرام بگیرد.
امیرمؤمنان علیه‏السلام می‏خواست، شخصا این کار را به پایان برساند، که امام حسن مجتبی علیه‏السلام، پیش آمده و عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! من به جهت انجام این کار، به میدان می‏روم.
امام علی مرتضی علیه‏السلام، علاوه بر اینکه عقیده داشت که درباره‏ی حسن علیه‏السلام و حسین علیه‏السلام باید احتیاط کرد – زیرا که نسل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، در گروی وجود این دو فرزند عزیز است – اساسا امام حسن علیه‏السلام را عاشقانه دوست می‏داشت، لذا سؤال کرد: ابامحمد! آیا تو می‏روی؟!
امام حسن علیه‏السلام عرض کرد: آری، من می‏روم.
امیرمؤمنان علیه‏السلام، اندکی فکر کرد و سپس فرمود:
«سر علی اسم الله»
یعنی: «برو، به نام خدا»!
سپس، امام حسن مجتبی علیه‏السلام، رهسپار میدان جنگ شده و به حمله پرداخت.
البته، قبایل بصره، همچنان پایدار و پافشار مانده بودند. باران تیر به شدت می‏بارید، ولی امام مجتبی علیه‏السلام، خیال بازگشت نداشت.
از آن طرف، «ضبی‏ها» و «ازدی‏ها» هم نمی‏خواستند، که هودج را بر زمین بزنند.
امام حسن مجتبی علیه‏السلام، پیوسته به پیش می‏رفت و صفوف آنان را می‏شکست.
امیرالمؤمنین علیه‏السلام از دور، فرزندش، امام حسن علیه‏السلام، را می‏دید که همچون غریقی، در میان دریای بیکران، گاهی پدیدار و گاهی ناپدید می‏شود.
سرانجام، امام علی علیه‏السلام دید که پرچم بصری‏ها سرنگون شد و سپاه عظیم بصره، از هم پاشیده و پریشان گردید و آنها، راه گریز را اختیار نمودند.
محمد بن حنفیه، که در کنار پدرش ایستاده بود، این صحنه‏ی دیدنی را تماشا می‏کرد. وقتی که علم بصری‏ها سرنگون شد، حضرت امام علی علیه‏السلام، چشم به محمد بن حنفیه دوخت.
این نگاه، به محمد حنفیه، می‏گفت: ای پسر! آیا برادرت حسن علیه‏السلام را نمی‏بینی که یک تنه، چه می‏کند؟ آیا دیدی که عاقبت، شمشیر او، علم نفاق را از پای درآورد؟
محمد حنفیه، در آتش شرم می‏سوخت و یارای سخن گفتن نداشت.
اما، امیرمؤمنان علیه‏السلام، به محمد حنفیه فرمود: نه، خجالت مکش، محمد! تو خودت را با حسن علیه‏السلام قیاس مکن؛ زیرا که او، فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله است و تو، فرزند من هستی و آنچه از دست او برمی‏آید، از دست تو برآمدنی نیست.

با دانستن این رشادتها و شهامتها از سوی امام حسن(ع) ، آیا این واقعا ظلم به ایشان نیست که تنها از ایشان بیعت شان با معاویه را میدانیم، آنهم با این تصور که ایشان به لحاظ ضعف و یا واهمه ، مجبور به بیعت شدند ؟ سزاوار است که با مطالعه در مورد زندگانی همه ائمه معصومین ، شناخت و ادراک خود را از آنها افزایش دهیم.


فرمت : MP4,MP3 | منبع و پسورد : netpaak.com


Folders Downloads Folder icon e1502789823739 دلیل صلح امام حسن شجاعترین فرزند امام علی علیه السلام - تصویری + پخش انلاین دانــلود کلپ دلیل صلح – قرائتی کیفیت خوب | ۲۷mb

Folders Downloads Folder icon e1502789823739 دلیل صلح امام حسن شجاعترین فرزند امام علی علیه السلام - تصویری + پخش انلاین دانــلود کلپ دلیل صلح – قرائتی کیفیت  متوسط| ۱۸mb

Folders Downloads Folder icon e1502789823739 دلیل صلح امام حسن شجاعترین فرزند امام علی علیه السلام - تصویری + پخش انلاین دانــلود فایل صوتی رهبر در مورد صلح | ۱۲mb


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا