تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیتغذیه و اشپزی

دم نوش‌ های مناسب برای کاهش وزن و لاغری + طب سنتی

امتیاز یادت نره

بهترین دمنوش‌های لاغری دم نوش‌ های مناسب برای کاهش وزن و لاغری + طب سنتی انواع دمنوش ها برای کاهش وزن و لاغری

دم نوش‌ های مناسب برای کاهش وزن و لاغری + طب سنتی

دم نوش‌ های مناسب برای کاهش وزن و لاغری + طب سنتی

آرزوی خیلی از افراد این است که چاق نشوند و اگر قرار است چاق بشوند، چربی به طور یکسان در بدن‌شان توزیع شود. اما همیشه این آرزو محقق نمی‌شود و چربی‌ها بیشتر در ناحیه شکم و پهلوها جمع می‌شوند. لاغر شدن به اراده‌ی شما و کسب عادت‌های روزانه‌ی مناسب بستگی دارد. بهتر است برنامه‌ی غذایی‌تان را اصلاح کنید، مواد متنوعی وارد برنامه‌ی غذایی خود کرده واز چربی‌های مفید استفاده کنید. یادتان باشد که برای داشتن شکمی صاف باید ورزش منظمی داشته باشید.

تجمع چربی در ناحیه شکم، علاوه بر نازیبایی، به سلامتی نیز آسیب می‌زند. بنابراین لازم است که چاقی شکمی کنترل شود؛ چون احتمال بروز بیماری‌ها و مشکلات قلبی و همچنین بیماری‌های دیگر را بالا می‌برد. چربی‌های شکمی با کمک رژیم غذایی مناسب، ورزش‌های هوازی (مانند ایروبیک) و برخی مکمل‌های طبیعی (مانند دم‌نوش‌هایی که در این بخش با آنها آشنا می‌شویم) قابل کنترل هستند.

دم نوش‌ های مناسب برای کاهش وزن و لاغری + طب سنتی

netpaak.ir telegram دم نوش‌ های مناسب برای کاهش وزن و لاغری + طب سنتی

تأثیر گیاهان دارویی در لاغری شکم

گیاهان و در واقع دم‌نوش‌های تهیه شده از آنها باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می‌شوند. این دم نوش‌ها سرشار از اسید اسکوربیک است که یک آنتی‌اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها، سلول‌ها و بافت‌های مرده و آسیب دیده محسوب می‌شوند. زمانی که این سلول‌های مرده از بین می‌رود، سلول‌های جدید جای آنها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا می‌رود.

دم‌نوش‌های گیاهی میزان قند خون و حالت مقاومت سلول‌های بدن به انسولین را کاهش می‌دهند. اگر به دنبال روشی برای کنترل و کاهش استرس خود می‌گردید، می‌توانید به این دم‌نوش‌های گیاهی اعتماد نکنید. این دم‌نوش‌ها تجمع چربی‌ها والتهاب در بافت‌های بدن و میزان اضطراب و استرس را کاهش می‌دهند. (۱)

****

ذکر این نکته ضروری است که مصرف دم‌نوش‌ها به تنهایی قادر به لاغر کردن شما نخواهد شد. به طور کلی هیچ ماده‌ی غذایی و نوشیدنی معجزه‌گری برای رسیدن به تناسب اندام وجود ندارد. لاغر شدن به اراده‌ی شما و کسب عادت‌های روزانه‌ی مناسب بستگی دارد. بهتر است برنامه‌ی غذایی‌تان را اصلاح کنید، مواد متنوعی وارد برنامه‌ی غذایی خود کرده واز چربی‌های مفید استفاده کنید. یادتان باشد که برای داشتن شکمی صاف باید ورزش منظمی داشته باشید. علاوه بر این دستورات حتماً این نوشیدنی‌ها را به برنامه‌ی روزانه‌تان اضافه کنید تا مکملی برای رسیدن به هدف لاغری‌تان باشند.

۱٫ چای ترش

گل‌های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می‌شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و به دفع چربی‎‌ها ونو کردن بافت‌های بدن وتقویت عضلات کمک زیادی می‌کند. چای ترش تا ۴۳ درصد چربی سوزی را افزایش می‌دهد.خواص درمانی
نوشیدنیِ این گیاه کاهش دهنده‌ی فشار خون، خنک کننده‌ی بدن، رقیق و تصفیه‌کننده‌ی خون، کنترل کننده‌ی کلسترول خون، اختلالات کبدی وصفرایی و همچنین آرام‌بخشی مناسب می‌باشد و بر عکس چای سیاه که باعث دفع آهن می‌شود، چای ترش خود یکی از منافع غنی آهن به شمار می‌آید.

****

طرز تهیهآب را بجوشانید و زمانی که به جوش آمد، گل‌های چای ترش را به آن اضافه کنید (به مقدار ۱۰ گرم) و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. در نهایت چای‌تان را صاف کرده و دو بار در روز میل کنید. این روند را به مدت ۱۰ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید. می‌توانید چای ترش را به صورت خنک و همراه با یخ میل کنید. رنگ قرمز و طعم مطلوب آن دلنشین است.۲٫ دم‎‌نوش مریم گلی با عسل و لیمو‌ترش
مریم گلی گیاهی است چند ساله و علفی، ریشه راست و دارای انشعابات فراوان و ارتفاع آن بین ۵۰ تا ۸۰ سانتیمتر می‌باشد.

****

ساقه‌های جوان به رنگ سبز تیره و پوشیده از کرک‌های انبوه و خاکستری رنگ است. باافزایش عمر گیاه، ساقه چوبی و رنگ آن قهوه‌ای می‌شود. برگ‌ها بلند و نیزه‌ای شکل می‌باشند. گل‌ها به رنگ بنفش متمایل به آبی، صورتی یا سفید و به صورت مجتمع در قسمت فوقانی ساقه‌ها روی چرخه‌های مخصوصی مشاهده می‌شوند. روی هر چرخه ۵ تا ۸ گل وجود دارد. این گیاه از خانواده نعناعیان است که بیشتر از برگ‌های آن استفاده می‌شود. از نظر طب سنتی ایران گیاه مریم گلی، طبعی گرم دارد.

خواص درمانی

دم‌نوش مریم گلی خاصیت آرامش‌بخش دارد. این دم‌نوش پایین آورنده‌ی قند خون است. برگ‌های این گیاه خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی دارند به همین دلیل نوشیدن این دم‌نوش باعث تسکین گلودرد می‌شود. همچنین این دم‌نوش خلط‌آور است و نوشیدن آن در زمان سرماخوردگی مفید می‌باشد. سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد و برای معده بسیار مفید و مقوی می‌باشد.موارد منع مصرف

نوشیدن این دم‌نوش در دوران بارداری و شیردهی منع شده است همچنین ممکن است مصرف زیاد مریم گلی در مدت طولانی موجب افزایش ضربان قلب یا تشنج شود؛ در ضمن مصرف این دم‌نوش برای افراد دارای فشار خون بالا توصیه نمی‌شود.
مواد لازم
مریم گلی تازه یاخشک: ۱۵ گرم
آب لیموترش: ۱ عدد
آب: ۱ لیتر
عسل: ۱ قاشق غذاخوریطرز تهیه
مریم گلی را به آب جوش اضافه کرده و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد؛ سپس عسل را اضافه کرده و در نهایت دم‌نوش‌تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می‌توانید این درمان را تا ۵ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.نکته:
دم‌نوش مریم گلی تلخ است و اضافه کردن عسل و لیموترش به دلخواه شما بستگی دارد.

۳٫ دم‌نوش رازیان

دم‌نوش لاغری رازیانه متابولیسم بدن را سرعت می‌بخشد. در نتیجه کالری‌ها سریع‌تر مصرف می‌شوند و انرژی حاصل از آن به چربی‌سوزی کمک می‌کند. دم‌نوش رازیانه همچنین احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. باید توجه داشته باشید که هر چند رازیانه به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند، اما زیاد خوردن آن، این روند را سریع‌تر نخواهد کرد. برای اینکه تأثیر این دم‌نوش را ببنید باید مدت زمانی حدود دو ماه یا بیشتر هر روز یک لیوان از این دم‌نوش میل کنید.طرز تهیه
برای تهیه‌ی دم‌نوش لاغری رازیانه، کافی است دانه‌های رازیانه را با آب بجوشانید و سپس صاف کنید.

۴٫ دم‌نوش زیره

زیره گیاهی گرم و ضد نفخ است که مصرف آن به افراد چاق توصیه می‌شود.طرز تهیه برای تهیه این دم‌نوش یک قاشق غذاخوری پودر زیره‌ی آسیاب شده را مانند چای، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. بهتر است این دم‌نوش نیم ساعت پیش از غذا میل شود تا تأثیر معجزه‌آسای لاغری را نشان دهد.دم‌نوش کرفس و چای سبز کرفس خام میزان کالری بسیار پایینی دارد و دیر هضم بودن آن سبب شده به عنوان یکی از خوراکی‌های لاغری شناخته شود.

دم‌نوش ترکیب چای سبز و کرفس تأثیر چشمگیری در روند کاهش وزن دارد.طرز تهیه برای تهیه‌ی دم‌نوش لاغری کرفس و چای سبز، یک لیوان رابا آب جوش بشویید تا گرم شود. سپس نصف قاشق چای‌خوری پودر برگ کرفس و دو قاشق چای‌خوری چای سبز را در همان لیوان بریزید و آب ۸۰ درجه سانتی‌گراد را به آن اضافه کنید. لیوان را دور از حرارت نگه دارید و بعد از ۵ دقیقه بنوشید. برای طعم‌دار شدن دم‌نوش کرفس و چای سبز، می‌توانید از اندکی زعفران و زیره سبز استفاده نمایید.

پی‌نوشت‌ها:

۱٫ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی باشگاه خبرنگاران جوان.
۲٫ به نقل از مجله اینترنتی فرادید.

منبع مقاله :
عباسی، زهرا، (۱۳۹۶)، کافی‌شاب در خانه، قم: فاتح خیبر، چاپ اول. / راسخون

_______________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا