تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
فناوریعمومی

راهنمایی ردیابی گوشی گم شده در انواع اپراتورها

امتیاز یادت نره

راهنمایی ردیابی گوشی گم شده در انواع اپراتورها

Untitled 1 2 راهنمایی ردیابی گوشی گم شده در انواع اپراتورها

مجله نت پاک

ردیابی گوشی گم شده در انواع اپراتورها ” همراه اول و ایرانسل “

اگر گوشی هوشمند خود را گم کرده اید و سیم کارت ایرانسل یا همراه اول در آن بوده است، می توانید از چند راه مختلف پیگیر سرقت گوشی خود باشید؛ در ادامه برای معرفی بیشتر این روش ها با نت پاک همراه باشید.

در صورتی که سیم کارت گوشی شما از اپراتور همراه اول است مطابق روش زیر، شماره سریال گوشی خود را می توانید برای اپراتور ارسال کنید :

۱-شماره گیری کد # سریال گوشی *۲۱۴۱*۱۰*
۲-ارسال کد ۲۱۴۱ به شماره ۱۰ (سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول)

سرویس ردیابی گوشی شما پس از انجام این مراحل تا ۱۰ روز پس از دریافت شماره سریال، گوشی گم شده شما را جستجو می کند و نتیجه را در نهایت از طریق پیامک برای صاحب گوشی ارسال می کند و با این کار مشترک می تواند از طریق مراجع قضایی سایر مراحل حقوقی را پیگیری کند.
نکته قابل توجه این است که در صورت موفق نشدن در ردیابی گوشی، مشترک می‌تواند برای ردیابی اقدام نموده و سرویس را دوباره فعال کند.

یافتن گوشی تلفن همراه در اپراتور ایرانسل:

مشترکین سیم کارت های اپراتور ایرانسل می توانند نسبت به ردیابی گوشی گم شده بر اساس روش زیر اقدام کنند.
۱-با مرکز تماس ایرانسل تماس بگیرند. از طریق شماره ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ از خطوط ایرانسل و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ از سایر خطوط امکان پذیر ارتباط برقرار نموده و نسبت به مسدود کردن سیم کارت خود اقدام کنند. نکته قابل توجه این است که طی مدت ۴۸ ساعت پس از ثبت درخواست، نتیجه ردیابی به خط ایرانسلی که از طریق آن با سامانه پیامکی تماس گرفته شده ارسال خواهد شد. دقت کنید؛ در صورتیکه نتیجه ردیابی مثبت باشد، پیامکی حاوی تاریخ ردیابی و کد پیگیری برای مشترک ارسال می شود. به این ترتیب شما می توانید با در دست داشتن کد پیگیری و تاریخ ردیابی به مراجع قضایی مراجعه کرده و نامه قضایی دریافت کنید. شایان ذکر است بدانید که باید اصل نامه را به شرکت ایرانسل تحویل داده و با مراجعه دوباره به مراجع قضایی پیگیر دریافت نتیجه ارسالی از ایرانسل باشید. در پایان توصیه می شود اگر پاسخ پیگیری منفی بود می‌توانید پس از گذشت ۵ روز دوباره نسبت به درخواست ردیابی گوشی خود اقدام نمایید.

نکات ایمنی ضروری برای پیشگیری از سرقت گوشی همراه :

۱-در هنگام خرید تلفن همراه را از فروشندگان معتبر خریداری نمایید و حتما سریال درج شده بر روی گوشی را با جعبه مطابقت دهید تا در هنگام سرقت به مشکل برنخورید.
۲-بهتر است هنگام صحبت کردن با گوشی در خیابان، از هندزفری موبایل استفاده کنید و گوشی را کنار گوشتان قرار ندهید تا گوشیتان کمتر در معرض سرقت قرار گیرد.
۳- بعد از خریدن دستگاه تلفن همراه اکانت گوگل و یا اپل آی دی خود را روی آن فعال کنید تا در صورت گم شدن بتوانید از طریق سایت های مرتبط آن را قفل کنید و یا اطلاعاتتان را از روی گوشی حذف نمایید. شایان ذکر است؛ تنها اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در حال حاضر در سایت‌های خود این امکان را فعال کرده‌اند تا مشترکانشان با ارسال سریال گوشیشان نسبت به ردیابی گوشی خود اقدام کنند. و مسیر دیگر دستیابی به گوشی گم شده مراجعه مستقیم به مراجع قضایی و طرح شکایت است، که البته برای این کار هم باید شماره سریال گوشی گم شده را همراه داشته باشید.

منبع : gooyait.com

netpaak.ir telegram راهنمایی ردیابی گوشی گم شده در انواع اپراتورها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا