تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
سخنرانی علیرضا پناهیان

سخنرانی استاد پناهیان با موضوع نوروز و معنویت+دانلود

امتیاز یادت نره

سخنرانی استاد پناهیان با موضوع نوروز و معنویت استاد پناهیان و سال نو صحبت های جالب استاد پناهیان در مورد نوروز و سال جدید علیرضا پناهیان و سال نو سخنرانی استاد پناهیان با موضوع نوروز و معنویت

سخنرانی استاد پناهیان با موضوع نوروز و معنویت+دانلود

سخنرانی استاد پناهیان با موضوع نوروز و معنویت

چطور با نشاط و تفریح خودمان می‌توانیم آخرت به‌دست بیاوریم؟ یکی با تغییر نیت‌مان، یکی با تغییر نگاه‌مان!/ اگر نگاهت به بهار، محبت خدا به تو باشد، آن‌وقت بهار برایت یک فصل معنوی خواهد بود/ ۹۹درصد دینداری به نیت است!/ علی(ع): آدم با «نشاط خودش» می‌تواند آخرت بخرد!/ برای تفریح خودت هم می‌توانی نیت قربه‌الی‌الله داشته باشی! خُب تو که می‌خواهی به تفریح بروی، بگو: «خدایا! به‌خاطر تو به تفریح می‌روم!» روغن سوخته را نذر امامزاده کن؛ خدا از تو قبول می‌کند!

حجت الاسلام پناهیان:

-در این دنیا همه‌چیز به نگاه و نیت ما وابسته است؛ یکی اینکه چگونه به پدیده‌های عالم نگاه می‌کنیم؟ و دیگر اینکه به چه نیتی رفتار می‌کنیم؟ دنیا بر اساس نگاه و نیت ما تغییر خواهد کرد.
– اگر نگاه کسی به بهار، محبت خدا به خودش باشد، آن‌وقت بهار برای او یک فصل معنوی خواهد بود. آدم می‌تواند تعطیلات و تفریحاتش را با نیت خودش، سرشار از عبادت کند. همۀ اینها فرصت‌هایی برای بندگی است.

– اگر نیت کسی در تعطیلات نوروز بهره‌گیری برای معنویتش باشد، خدا فضا را بر اساس نیت او نورانی خواهد کرد، و او از تفریحش سودی می‌برد که خیلی‌ها از عبادت‌شان نمی‌برند!

اعمال

-مهمترین کاری که ما در این عالم می‌توانیم انجام دهیم، نیت کردن است. نیت مؤمن از عمل او بهتر است(عده‌الداعی/۲۷) ما با نیت‌های خودمان خیلی بیشتر از اعمال و کارهای خوب‌مان می‌توانیم عالم را تحت تأثیر قرار دهیم.

netpaak.ir telegram سخنرانی استاد پناهیان با موضوع نوروز و معنویت+دانلود

-ما برای تفریح خودمان هم می‌توانیم نیت قربه الی الله داشته باشیم. خُب شما که می‌خواهی به تفریح بروی، بگو: «خدایا! به‌خاطر تو به تفریح می‌روم!» روغن سوخته را نذر امامزاده کن؛ خدا از تو قبول می‌کند! البته بعضی‌ها نمی‌توانند این‌طور نیت کنند و می‌گویند: «من که به‌خاطر خودم دارم به تفریح می‌روم، چطور به‌خاطر خدا نیت کنم؟!»

امیرالمؤمنین(ع):

-امیرالمؤمنین(ع) در ذیل آیه «وَ لا تَنْسَ نَصِیبَکَ مِنَ الدُّنْیا»(قصص/۷۷) فرمود: یعنی سلامتی، قدرت بدنی، جوانی، فراغت و نشاط خودت را فراموش نکن که تو با این‌ها می‌توانی آخرت بخری(امالی صدوق/۲۲۸) یعنی آدم با نشاط و تفریح خودش هم می‌تواند آخرت بخرد! یعنی به‌خاطر خدا به تفریح بروید و نشاط داشته باشید.
پیامبر(ص) می‌فرماید: اینکه با خانمت بشینی و صحبت کنی، ثوابش از اعتکاف در مسجدالنبی هم بالاتر است(مجموعۀ ورّام/۲/ ۱۲۲)

-چگونه با نشاط و تفریح خودمان می‌توانیم آخرت به‌دست بیاوریم؟ یکی با نیت خودمان و یکی هم با نگاه خودمان. مثلاً شُکر که این‌قدر ارزش دارد، وقتی در دل انسان می‌آید که نگاهش درست شود. خدا می‌فرماید همین‌که بنده‌ام بفهمد من این نعمت را به او داده‌ام، این‌را به‌عنوان شکر، از او قبول می‌کنم(کافی/۲ /۹۶)
خانمی که در خانه غذا درست می‌کند، نیتش این باشد که «به‌خاطر خدا غذا درست می‌کنم؛ می‌خواهم به‌خاطر خدا به خانواده‌ام خدمت کنم» آن‌وقت چقدر این غذا نورانی و متفاوت می‌شود!

آثار معنویت

-یکی از آثار معنویت این است که ایمان به غیب(چیزهای پنهان) داشته باشیم، و یکی از چیزهای پنهان، همین نور و اثر نیت اعمال است.

-شما می‌توانید با نیت خیر خودتان کلی ثواب بخرید. مثلاً نیت کنید که «ای کاش نوروز امسال می‌توانستم به حرم امام رضا(ع) بروم» یا «ای کاش در مشهد یک هتل داشتم و دو هزار نفر را در ایام نوروز به زیارت می‌بردم» اینها خیال‌پردازی نیست، اینها دعا و نیت خیر است و حدّی هم ندارد!

-خیلی بد است اگر ما فکر کنیم که مذهبی و دیندار بودن فقط به انجام رفتار خوب و مرتکب نشدن رفتار بد است؛ این شاید یک‌درصد ماجرا باشد ۹۹درصد دینداری به نیت است! البته این هم درست نیست که بگوییم «دلت پاک باشد، اگر رفتارت هم خراب بود اشکال ندارد!» دل پاک، به اصلاح رفتار اهمیت می‌دهد.
اگر ما دینداری را غالباً به نیت بدانیم، با نیت خودمان سفری خواهیم کرد که در مقام عمل هم توفیقات‌مان زیاد می‌شود.

نیت:

-نیت کردن مثل دویدن و بازی بدون توپ در زمین فوتبال است. آن‌جاهایی که بدون عمل، نیت‌های خوب دارید و آن‌جاهایی که با اعمال سادۀ روزمرۀ خودتان نیت‌های خوب دارید، همان‌جاست که نورانی می‌شوید و توفیق اعمال ویژه و قدرت ترک گناه پیدا می‌کنید!

-اگر واقعاً «نیت خوب خیلی ارزش دارد» پس اول باید مسئولین مملکتی به این حرف گوش کنند و نیت خوب داشته باشند. و الا مردم حق دارند که بگویند: «اگر نیت این‌همه خیر و برکت دارد، خُب مسئولین مملکتی نیت قربه الی‌الله کنند و این‌قدر حقوق‌های بالا نگیرند!»

 

سخنرانی استاد پناهیان با موضوع نوروز و معنویت

زمان: اسفند ۹۵
مکان: مشهد مقدس – حرم رضوی
موضوع سخنرانی: نوروز و معنویت

Folders Downloads Folder icon e1502789823739 سخنرانی استاد پناهیان با موضوع نوروز و معنویت+دانلود  جلسه۱ (۹۵۱۲۲۴) دریافت با کیفیت: [پایین(۷MB) متوسط(۱۸MB) ]

Folders Downloads Folder icon e1502789823739 سخنرانی استاد پناهیان با موضوع نوروز و معنویت+دانلود  جلسه۲ (۹۵۱۲۲۵) دریافت با کیفیت: [پایین(۸MB) | متوسط(۲۷MB) ]

Folders Downloads Folder icon e1502789823739 سخنرانی استاد پناهیان با موضوع نوروز و معنویت+دانلود  جلسه۳ (۹۵۱۲۲۶) دریافت با کیفیت: [پایین(۵MB) متوسط(۱۷MB) ]

Folders Downloads Folder icon e1502789823739 سخنرانی استاد پناهیان با موضوع نوروز و معنویت+دانلود  جلسه۴ (۹۵۱۲۲۷) دریافت با کیفیت: [پایین(۶MB) | متوسط(۲۰MB) ]


%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%81%DB%8C %D9%BE%D9%88%D8%B1 سخنرانی استاد پناهیان با موضوع نوروز و معنویت+دانلود

برترین سخنرانان کشوری - رائفی پور - عباسی - پناهیان - دکتر حسن عباسی - بیانات رهبری - ایت الله قرائتی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا