تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیتغذیه و اشپزیعمومی

فواید بسیار مهم ظروف مسی+ویدئو دکتر روازاده

امتیاز یادت نره

ظروف مسی مناسب ترین ظروف برای پخت غذا خواص جالب ظروف مسی و مس برای بدن خواص نوشیدن آب در ظروف مسی آنچه که باید در مورد آشپزی در ظروف مسی بدانید مزایا و معایب ظروف مسی خوردن آب در ظرف مسی استفاده از ظروف مسی برای اولین بار سفيد كردن قابلمه مسي تشخیص ظروف مسی اصل جوشاندن شیر در ظرف مسی ظروف مسی قدیمی ایا غذا پختن در ظرف مسی ضرر دارد قیمت قابلمه مسی فواید بسیار مهم ظروف مسی

فواید بسیار مهم ظروف مسی+ویدئو دکتر روازاده

 فواید بسیار مهم ظروف مسی

در طول دهها قرن مردم ایران از ظروف مسی برای پخت غذا استفاده می کردند ولی متاسفانه از ۵۰ سال قبل دست های پنهانی در صدد حذف این ظروف از خانه های مردم کشورمان بر آمدند، عده ای معتقدند این ظروف توسط جمع آورندگان ضایعات جمع آوری و سپس از طریق ترکیه به اسراییل فرستاده شد.

کلمه مس در قرآن و احادیث چند بار آمده است، از حیث علمی نیز تحقیقات جدید و طب سنتی مطالبی را ثابت کرده است.

خاصیت:

ضدالتهاب و تورم ها، ضروری برای تولید گلبول های قرمز است. جلوگیری از گشادگی سیاهرگها ( واریس ) و سبب استحکام شریان ها و مویرگها است. نقش عامل جلوگیری از خطر بیماری قلبی دارد.

جلوگیری ازفاکتورهای افزایش کلسترول خون می کند. با تنظیم سوخت و ساز گلوکز به کنترل دیابت کمک می کند و قبل از قطع خونریزی ماهانه مفید است. از عملکرد سیستم ایمنی حفاظت می کند. در تولید عناصر شیمیایی عصبی و مغز مؤثر است است. در بیماری هیستری کمبود مس و در جنون جوانی افزایش آن معمولا هست در فرآیند تنفسی با تولید آنزیم مورد نیاز دخالت می کند.

netpaak.ir telegram فواید بسیار مهم ظروف مسی+ویدئو دکتر روازاده

مس را تنها در بیماری ویلسون (افزایش مس، رسوب آن در کبد) نباید مصرف کرد.– پخت غذا در ظروف مسی بسیار مفید است ولی به شرطی که حتماً داخل آن قلع اندود شده باشد.

دیدگاه بو علی سینا در مورد مس

دیدگاه بو علی سینا، مس دو نوع قبرصی سرخ مایل به زرد و از همه بهتر است. و دیگر مس سرخرنگ است که انواع روشن و سیاه و طالیقون (سوخته تند و نیزو گیرنده است) مس شسته بهترین درمان زخم و ناشسته اس نیز همین خاصیت را دارد.
مزاج آن گرم و خشک است. گویند اگر موی را با موچین مسی طالیقون بچینند نمی روید که صحیح نیست.

مصرف آن (موضعی و خوراکی) موی را سیاه می کند .گوشت زائد را می خورد و از گسترش عفونت ها و غده ها جلوگیری می کند. و با عسل از سفتی آنها می کاهد با عسل زرد آب را بیرون می ریزد. اگر به کام برسد قی را تحریک می کند یک مثقال و نیم شربت آبکی به آن اسهال بدون آزار می آورد.
ممکن است موجب بروز بیماری شود. از دیدگاه طب سنتی نیز ظروف سنگی و سفالی و لعابی و گلی بهترین ظروف هستند.

فواید بسیار مهم ظروف مسی

نگهداری حرارت در ظروف مسی به مراتب بیش از سایر ظروف فلزی است و دلیل خوشمزه شدن و خوب جا افتادن غذا در این ظروف هم این است که حرارت در مس به طور یکنواخت توزیع می شود. از طرف دیگر، مس از عناصر لازم برای فرآیند خونسازی و رفع کم خونی است به همین دلیل پخت غذا در این ظروف می تواند کم خونی را کم کند. یک مزیت دیگر مس نسبت به ظروف رایج دیگر آن است که غذا در ظرف مسی خیلی سریعتر می پزد.

حتما تا به حال شنیده اید که سرخ کردن غذاها در ظرف مسی باعث تردتر شدن آن ها می شود و خورش های ایرانی مثل قرمه سبزی هم در این ظروف بهتر جا می افتند. راز همه این خوشمزگی ها در ویژگی های فلز مس و رسانایی بسیار زیاد آن است.

معروف است که پزشکان به کسانی که از درد مفاصل رنج می برند داشتن یک دست بند مسی را توصیه می کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون های مسی در خون ذکر می کنند که با تماس دست بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می شود

از سوی دیگر محققین یکی از علت های بروز بیماری آلزیمر را رسوب یون های آلومینیوم در مغز عنوان می کنند.تا چند دهه پیش مردم کشور ما رسم داشتند برای پخت غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه های مسی استفاده می کردند و یک کفگیر آهنی داشتند به نام حسوم که موقع پخت غذا دائم درون آن قرار می گرفت…

هیچ کس نمی دونست چرا باید این کفگیر درون قابلمه مسی قرار بگیره، فقط می دانستند برای پخت غذا خیلی خوبه.
کمبود یون مس باعث می شود شما دائم احساس رخوت و خواب آلودگی و کسالت کنید و هی دهن دره کنید.
در ضمن هیچ کارتل داروئی نمی تواند از یون یک عنصر برای شما قرص تهیه کند…. و آن چیزی که به اسم قرص آهن به خورد شما می دهند شامل مولکول آهن هست که برای بدن هیچ کاربردی ندارد.

ظروف مسی و طول عمر

باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی مخصوصاً برای خانم های نزدیک به دوران عادت ماهیانه دارد. جالب است بدانید که در شمال ایران موقع پخت خورشت (مخصوصاً فسنجون) یک تکه آهن یا نعل اسب می اندازند وسط خورشت تا کاملا رنگ بگیرد… این کار باعث آزاد شدن یون های آهن و سلامتی بدن می شود. اگر دقت کنید مردم مازندران و گیلان تقریباً در حد صفر دچار بیماری های خونی و سرطان خون می شوند.

مضرات ظروف مسی

ظروف مسی زود اکسید می شوند و ترکیب پذیری بالایی با مواد غذایی دارند. به این ترتیب می توانند باعث مسمومیت شما شوند. به همین دلیل در ظروف مسی از پوشش هایی از جنس قلع، نیکل، استیل و لعابی استفاده می شود تا میزان ورود مس به غذا کاهش پیدا کند اما مشکل اینجاست که وجود این آلیاژها باعث ورود فلزات سنگین به بدن می شود. چون این لایه ها در هنگام پخت و پز به مقدار کم در غذا حل می شوند، به خصوص اگر غذاهای اسیدی برای مدت طولانی در این ظروف پخته یا نگهداری شوند.

از سوی دیگر، پخت و پز مواد اسیدی و قلیایی در ظروف مسی یا نگهداری این مواد در چنین ظروفی باعث تخریب غذا می شود. مس با غذاهای اسیدی واکنش می دهد و به این خاطر ظروف مسی را معمولا با لایه ای از یک فلز دیگرمثل قلع یا استیل یا نیکل می پوشانند تا از ورود مس به غذا جلوگیری شود. این لایه در هنگام پخت و پز به مقدار کم در غذا حل می شود، به خصوص اگر غذاهای اسیدی برای مدت طولانی در این ظروف پخته یا نگهداری شوند. لذا از پختن غذاهای اسیدی در ظروف مسی پوشش داده نشده باید اجتناب کرد.

همچنین با خراشیدن یا ساییدن این ظروف در هنگام شست و شو، لایه پوششی محافظ از بین می رود. از خراشیدن این ظروف باید خودداری نمود و در ظروفی که لایه پوششی آنها از بین رفته نباید پخت و پز کرد. سازمان غذا و دارو (FDA) در مورد مصرف ظروف مسی بدون پوشش هشدار داده است، زیرا این فلز هنگامی که در مقادیر زیاد وارد غذا می شود باعث تهوع، استفراغ و اسهال می شود.
نحوه نگهداری از ظروف مسی
ظروف مسی را نباید با خوراکی های زیاد شور و تلخ، ترش و شیرین و روغنی و گوشت بسیار نگهداشت و زنگار آن ضرر دارد ولی قلع اندود آن ضرر ندارد و بهترین جایگزین همراه دیزی های سنگین بجای آلومینیوم است زیرا آلومینیوم اثرات استخوانی و خونی و مغزی بدی دارد.
چون مس در قدرت انتقال حرارت از بهترین فلزات بعد از طلا است در صرفه جویی انرژی و پخت سریع مفید میباشد.

بنابراین این توصیه ها را یاد بگیرید و به کار ببندید:

۱ـ اگر می خواهید لکه ای از روی ظرف مسی پاک کنید، روی آن یک برش پیاز بمالید تا راحت تمیز شود.
۲ـ در ظروف مسی غذاهای اسیدی و ترش نپزید چون لایه داخلی ظرف را از بین می برند و باعث ورود بیش از اندازه مس به غذای شما می شود.
۳ـ مراقب باشید که در حین استفاده یا شستشو لایه پوششی محافظ از بین نرود.

۴ـ در ظروفی که لایه پوششی آنها از بین رفته نباید پخت و پز کرد در این صورت دچار مسمومیت مس می شوید که علایم آن تهوع، استفراغ و اسهال است. همچنین مس اضافی در کبد ذخیره شده و باعث از کار افتادن کبد می شود.
۵ـ ظروف مسی را هرگز نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد و باید آنها را بعد از شستن بلافاصله خشک کرد.

۶ـ برای پاک کردن قسمت های بسیار کثیف ظروف مسی و براق کردن آنها نصف یک لیمو ترش را در نمک فرو ببرید و روی قسمت مورد نظر بمالید. مخلوط سرکه و نمک هم مفید است. کافی است وسیله را به همراه یک قاشق غذاخوری نمک، یک فنجان سرکه سفید و مقداری آب به مدت چند ساعت در ظرفی بجوشانید. سپس آن را با محلول صابون و آب داغ بشویید و در نهایت آب بکشید و خشک کنید. شیوه دیگر این است که یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان سرکه سفید حل کنید و به آن آرد بیفزایید تا حالتی خمیری بیابد. خمیر را روی سطوح ظرف بمالید و پانزده دقیقه تا یک ساعت آن را کنار بگذارید سپس با آب گرم ظرف مسی را بشویید و با پارچه نرم و تمیز آن را خشک تا براق شود.

۷ـ برای شستشوی ظروف مسی از آب گرم و اسکاچ های نایلونی استفاده کنید. اما از استفاده از شوینده های با قدرت سایندگی بالا خودداری کنید.

۸ـ به جز لیمو و نمک، برای از بردن لکه های روی ظرف و حفظ درخشندگی آنها می توان از پولیش مس استفاده کرد.

۹ـ اگر می خواهید ظروف مسی شما زنگ نزند قلم مو را در آب پیاز فرو کرده و آن را روی ظروف مسی بمالید.

۱۰-اگر لایه ی پوششی مس از بین رفت، با مراجعه به فروشگاهی که از آن خرید کرده اید، بخواهید که دوباره ظرف مسی شما را پوشش دهد.

راه های تشخیص ظروف مسی اصل وتقلبی

اصولاً هر شیئی و کالایی که ساخته شده و مشتریان زیادی داشته باشد همیشه راه را برای عده ای سودجو باز می کند تا با تقلب و غش راهی برای جذب منافع حداکثری خود پیدا کنند. از آنجا که ظروف مسی نیز از قدیم الایام- به جز دو، سه دوره ۱۰ ساله – مشتریان پر و پا قرصی داشته لذا عده ای با آلیاژی از فلز مس و برنج به نسبت یک به دو اقدام به ساخت ظرف و فروش آن به نام ظروف مسی نموده اند.

ظروف مسی اصل که هم اینک بیشترین تولیدات آن در زنجان انجام می شود سرخ رنگ و شفاف بوده در حالیکه رنگ ظروف تقلبی زرد متمایل به مات می باشد و ناخالصی در آن بیشتر است. و تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی توسط مسگران متبحر و قدیمی صورت می گیرد. و برای خرید فقط می توان از مراکز معتبر آن را خریداری نمود.

افزایش و کاهش مس خون وبیماریهای مربوط به آن

مقدار مس در بدن یک فرد سالم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی گرم تخمین زده می شود. مس به طور وسیعی در طبیعت پخش و توزیع شده است. حتی برنامه های غذایی فقیر و نامناسب نیز، نیازهای افراد به مس را تامین می کنند.کمبود این عنصر نادر است. کمبود مس (hypocupremia) معمولا در بیماران مبتلا به نفروزیس(نارسایی کلیه)، ویلسون، مبتلایان به سوء تغذیه پروتئین – انرژی و نوزادانی که در درازمدت تنها با شیر گاو تغذیه شده باشند، دیده می شود.

فواید مس برای سلامتی شامل رشد مناسب بدن، استفاده کارآمد و موثر از آهن، واکنش های مناسب آنزیمی و نیز بهبود سلامت بافت های همبند، مو و چشم است. این ماده همچنین برای جلوگیری از پیری زودرس و تولید انرژی بسیار مهم است. علاوه بر این موارد، ریتم قلبی منظم، غده تیروئید تنظیم شده، کاهش نشانه های مرتبط با التهاب مفاصل، درمان سریع زخم، افزایش تشکیل گلبول های قرمز خون و کاهش کلسترول سایر مزایای مس برای سلامتی است.

مس برای سلامت کلی بدن بسیار ضروری است و فرآیند متابولیک طبیعی در ارتباط با اسیدهای آمینه و ویتامین ها را قادر می سازد. این ماده داخل بدن تولید نمی شود ، بنابراین باید از طریق منابع خارجی وارد بدن گردد. مس سومین ماده معدنی در بدن است و تقریبا توسط پروتئین پلاسمای خون با نام سرولوپلاسمین حمل می شود. برای اینکه از مزایای این ماده بیشترین استفاده را ببرید باید آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

غذاهای مس دار:

زردآلو ، تخمه ها، مغز گردو (با پنیر)، قند، لوبیا، قارچ، جو، جوانه گندم

علائم کمبود:

سوخت و ساز غیر عادی کلسترول، نقص در تنظیم قلب، لکه های سفید با رنگ ناخن و پوست، آسیب رگها، نا کارآیی استخوان و کم خونی.

نوتروپنی (neutropenia) بهترین علامت مربوط به کمبود مس می باشد. نوتروپنی عبارت است از کاهش غیر طبیعی تعداد گلبول های سفید خون.معروف است که پزشکان به کسانی که از درد مفاصل رنج می برند، داشتن یک دست بند مسی را توصیه می کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون های مسی در خون ذکر می کنند که با تماس دست بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می شود.

نقصان مس خون hypocupremia در مورد بیماری های زیر بروز میکند :

بیماری های کلیه

بیماری های سوء تغذیه

اسپرو

بیماری های سلیاک

هیپوپروتئینمی ایدوپوپاتیک .

افزایش مس خون در جریان های زیر ممکنست دیده شود :

عفونت های میکروبی

ویروسی

تب حاد روماتیسمی

انفارکتوس قلب

لوپوس ارتیماتو

پرکاری شدید تیروئید

لوسمی مزمن

بعضی از انواع سرطانها

هموکروماتوزیس

سیروزها

منبع: کانال آنتی بیوتروریسم(جنگ خاموش و کشتار بیولوژیکی) – نمناک

برای دلایل شگفت انگیز نوشیدن آب در ظروف مسی+ویدئو کلیک کنید

ویدئو:


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک
فواید بسیار مهم ظروف مسی

فواید بسیار مهم ظروف مسی

فواید بسیار مهم ظروف مسی

فواید بسیار مهم ظروف مسی

فواید بسیار مهم ظروف مسی

فواید بسیار مهم ظروف مسی

فواید بسیار مهم ظروف مسی

فواید بسیار مهم ظروف مسی

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا