تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
پزشکی و سلامت مجلهعمومی

قرص جوشان + فواید و عوارض

امتیاز یادت نره

قرص جوشان در چه مواری مصرف می شود؟ به این دلایل قرص جوشان مصرف کنید قرص جوشان ویتامین ث همه آنچه که باید درمورد قرص های جوشان بدانید+عوارض و فواید

قرص جوشان + فواید و عوارض

قرص جوشان

قرص جوشان (acetyl cystein) جذب سریع و بالایی دارد و در انواعی مثل قرص جوشان ویتامین c ، قرص جوشان کلسیم و قرص جوشان مولتی ویتامین وجود دارد.
قرص جوشان از قدیم مورد استفاده افراد مخصوصا کسانی که دارای بیماری‌های تنفسی هستند بوده است. قرص‌های جوشان ویتامین ث از معروف‌ترین آن‌ها هستند و به عنوان یک مکمل با جذب بالا مصرف می‌شوند. شکل خاص دارویی که این قرص‌ها دارند جای این سوال را باقی می‌گذارد که آیا مصرف این قرص‌ها با وجود فوایدی که دارند می‌توانند مشکلاتی برای فرد مصرف‌کننده ایجاد کنند یا خیر؟ برای آگاهی بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله با “ستاره” همراه باشید.

***

قرص جوشان (acetyl cystein) یک آنتی‌اکسیدان مشتقی است که کاربردهای مختلفی در درمان دارد. ممکن است فکر کنید که ساخت داروهایی با فرمولاسیون جوشان، ابتکاری است که عمر چندانی ندارد. بر خلاف تصور بسیاری از مردم، ساخت اولین ترکیب‌های جوشان به بیش از ۲۵۰ سال پیش برمی‌گردد و در طول سال‌ها طیف گسترده‌ای از قرص‌های جوشان برای داروسازی طراحی شدند. آسپیرین‌ ، آنتی‌اسیدها، تركیبات آهن، مكمل‌های دارویی نظیركلسیم و گلوكز آمین نیز به صورت جوشان تولید می‌شوند كه بنا به توصیه داروسازان در بسیاری از بیماری‌ها مانند آرتریت، التهاب و كنترل درد، زخم‌ها ، ناراحتی‌های معده و روده‌ای، آلرژی‌ها و پوكی استخوان کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرآیند جوشش قرص‌های جوشان چگونه است؟

فرآیند جوشش این قرص‌ها از واکنش یک اسید آلی با یک قلیا نظیر بی‌كربنات یا كربنات در مجاورت آب حاصل می‌شود كه نتیجه آن ایجاد گازکربنیک (CO2) است. گاز کربنیک حاصل، سبب انهدام قرص و ایجاد محلولی می‌شود كه حاوی مواد موثر داروی مورد نظر است.

فواید و مزیت‌های استفاده از قرص جوشان

سازگاری با دستگاه گوارش بدن

یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی داروها و مکمل‌های دارویی، ایجاد عوارض گوارشی است. زمانی ‌که کلسیم در معده حل می‌شود، گاز تولید می‌کند، در صورتی که با استفاده از شکل جوشان قرص‌های کلسیم، کلسیم پیش از مصرف، در آب حل می‌شود. بنابراین احتمال ایجاد یبوست و گاز در معده وجود ندارد.

netpaak.ir telegram قرص جوشان + فواید و عوارض

قرص جوشان + فواید و عوارض

جذب سریع و کامل

از نظر داروسازی، محلول‌های دارویی عموما دارای جذب سریع‌تری در مقایسه با اشكال جامد می‌باشند. بر این اساس می‌توان گفت جذب ماده دارویی موجود در قرص‌های جوشان سریع‌تر از قرص‌های معمولی است و افزایش سرعت جذب دارو به معنای تاثیرگذاری سریع تر آن است. از طرف دیگر Ph محلول حاصل از حل شدن قرص جوشان در آب ، باعث تخلیه سریع‌تر دارو از معده به روده کوچک می‌شود. هر دوی این اتفاقات باعث اثربخشی سریع تر دارو در مقایسه با قرص‌های معمولی می‌شوند.

طعم خوشایند و حمل آسان

مزه قرص‌های جوشان از داروهایی مثل سوسپانسیون‌ها و شربت‌ها بهتر است. طعم‌دهنده‌هایی که به قرص‌های جوشان افزوده می‌شوند مزه بد داروها را می‌پوشانند و مصرف این شکل دارویی را برای بیماران مطلوب می‌کنند. علاوه بر این همراه داشتن قرص‌های جوشان آسان‌تر و کم دردسرتر است. این مزیت در بعضی شرایط مثل نیاز به مصرف دارو در سفر یا بیرون از خانه می‌تواند برای بعضی از مصرف‌کنندگان مهم باشد.

شیوه مصرف آسان

تعداد افرادی‌ كه قادر به بلع قرص‌ها نیستند، یا اصولا علاقه‌ای به بلع مواد دارویی ندارند، زیاد است. با توجه به اینكه قرص‌های جوشان به شكل محلول استفاده می‌شوند، لذا استفاده از آن‌ها آسان‌تر است. این موضوع خصوصا در رابطه با بیماران مسن یا كسانی كه از عوارض دهان و دندان رنج می‌برند، شایع‌تر می‌باشد.

چگونگی مصرف

قرص‌های جوشان ۶۰۰ میلی‌گرمی در بسته‌های ۱۰ عددی هستند و برای مصرف باید طبق دستور پزشک هر بار یک قرص جوشان را داخل آب سرد حل کرده و بعد از حل شدن کامل میل نمایید. هیچ داروی دیگری به این محلول اضافه نشود.

عوارض مصرف قرص جوشان چیست؟

این دارو عوارض کمی دارد اما به طور کلی مشکلات گوارشی چون تهوع و استفراغ، اسهال یا یبوست و در موارد نادر ظهور بثورات جلدی از عوارض این دارو می‌باشد.

افراد با فشار خون بالا با احتیاط این دارو را مصرف کنند

بسیاری از قرص‌های جوشان حاوی نمک هستند و برای آنکه قابلیت حل شدن در آب را داشته باشند، حاوی ماده‌ای به نام بی‌کربنات هستند که با سدیم ترکیب می‌شود. می‌دانیم که مصرف نمک بالا موجب افزایش فشارخون می‌شود، فشارخون بالا نیز به نوبه خود عامل حمله قلبی و سکته مغزی است. بنابراین بهتر است افراد با سابقه سکته یا فشار خون بالا تحت نظر پزشک این دارو را مصرف کنند و از مصرف خودسرانه آن پرهیز کنند.

توجه: در صورتی که مصرف قرص جوشان در زنان باردار زیر نظر پزشک و با دوز مشخص باشد خطری جنین را تهدید نمی‌کند. همچنین بهتر است مصرف این دارو در دوران شیردهی با احتیاط صورت گیرد.

منبع: مجله اینترنتی ستاره

____________________________________________


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا