تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بارداری و نوزاد

ورود جنین به لگن + زایمان نزدیک است

امتیاز یادت نره

ورود جنین به لگن، در ماه آخر بارداری ورود بچه به لگن در ماه آخر بارداری افتادن سر جنین در لگن در هفته های آخر  ورود جنین به لگن

ورود جنین به لگن + زایمان نزدیک است

ورود جنین به لگن + زایمان نزدیک است

ورود جنین به لگن

روزهای آخر دوران بارداری، زمانی است که شما مانند هر مادر باردار دیگری، با رسیدن به پایان سه ماهه سوم این دوران، خود را بیش از اندازه آماده تولد فرزندتان احساس می کنید. هنگامی که بدن شما به عنوان یک مادر باردار، همراه با رشد فرزندتان توسعه یافته و بزرگ می شود، همه اتفاقات جدید در زندگی روزانه مانند بی خوابی شبانه، درد پشت، سوزش سر دل، احساس ناراحت کننده ای را در شما به وجود خواهد آورد و می توان ادعا کرد که چند هفته آخر دوران بارداری، برای هر مادری یک نبرد بزرگ محسوب می شود.

اما، با نزدیک شدن موعد مقرر زایمان طبیعی، شما به عنوان یک مادر باردار می توانید نشانه هایی از زمان تولد فرزندتان را در بدن خود مشاهده کنید. یکی از اولین علائمی که نشان می دهد بدن هر مادری، آماده تولد نوزاد است، حرکت آهسته جنین داخل رحم او به طرف لگن مادر می باشد.

***

آیا زمان ثابتی در ماه آخر دوران بارداری وجود دارد که در آن زمان جنین از داخل رحم به سمت لگن مادر حرکت کند؟
به یاد داشته باشید که زنان باردار، درباره گذراندان روزهای آخر از دوران بارداری خود و در مورد حرکت نوزاد به سمت لگن تجربه های متفاوتی دارند، چون بدن هر فرد با فرد دیگر تفاوت زیادی دارد. بنابراین، هیچ فرمول خاصی برای پیش بینی زمان رها شدن نوزاد از رحم و ورود او به لگن برای زایمان طبیعی وجود ندارد، تنها می توان ادعا کرد که روی دادن این اتفاق، معمولا در هفته های آخر دوران بارداری اتفاق می افتد.

netpaak.ir telegram ورود جنین به لگن + زایمان نزدیک است

معمولا یک جنین در چه زمانی از رحم مادر عبور کرده و وارد لگن می شود؟

دراصطلاحات علمی، زمان ورود نوزاد به قسمت لگن مادر، روشن است. اگر مادر اولین بار است که بارداری را تجربه می کند، نوزاد او ممکن است دو تا چهار هفته قبل از زمان شروع زایمان طبیعی، به سمت لگن او رها شود. اما لازم است بدانید که در مورد مادرانی که تجربه زایمان های دیگری را داشته اند، این کار درست قبل از شروع درد زایمان طبیعی اتفاق می افتد.

چرا نوزاد در مرحله عبور از رحم و ورود به لگن، آهسته عمل می کند؟

نیرویی باعث می شود تا هر نوزادی، سفر دشوار خود را برای ورود به این جهان آغاز کند. بدن مادر باردار هم در روزهای آخر دوران بارداری تحت تاثیر آن نیرو تغییراتی را به منظور تسهیل در خروج نوزاد از رحم و ورودش به این جهان متحمل خواهد شد. اولین گام برای تولد نوزاد زمانی که او به سمت پایین لگن مادر حرکت می کند. این گام، آمادگی نوزاد و نزدیک شدن موعد تولد او را به مادر نشان خواهد داد. انجام این مرحله از فرایند زایمان طبیعی، عضله لگنی مادر را آماده تر نموده و باعث می شود فرایند تولد نوزاد آسان تر انجام شود.

علائمی که نشان دهنده حرکت آرام نوزاد از سمت رحم و ورود او به لگن مادر است

چگونه شما به عنوان یک مادر باردار می فهمید که حرکت نوزاد در رحمتان کاهش یافته است؟ برخی نشانه-هایی که به شما هشدار می دهد که فرزندتان سفر خود را رو به پایین و به سمت لگن آغاز کرده است و آماده زایمان طبیعی است ، شاید سبب بروز برخی علائم جدید در بدن شما هم بشوند، که این علائم عبارتند از:

تکرر ادرار نشانه های از زایمان طبیعی

همانطور که جنین داخل رحم شما در جهت رو به پایین حرکت می کند، مثانه شما به عنوان یک مادر حامله، بیشتر تحت فشار اعمال شده توسط نوزاد قرار می گیرد و این شرایط باعث تکرر ادرار در شما خواهد شد. با این حال، بسیاری از زنان باردار علاوه بر تکرر ادرار، از عفونت دستگاه ادراری خود هم (UTI) که بسیار شایع است، رنج می برند.

احساس فشار بیشتر در لگن با نزدیک شدن به زمان زایمان طبیعی

زمانی که نوزاد در نزدیکی لگن مادر جایگزین می شود، شما به عنوان مادری که روزهای پایانی بارداری خود را سپری می کنید، فشار ناراحت کننده ای را در قسمت پایین شکم خود احساس خواهید کرد. لازم است بدانید که این احساس فشار با راه رفتن بدتر هم خواهد شد و می تواند به عنوان نشانه ای از نزدیک شدن وقت زایمان طبیعی در شما باشد. فراموش نکنید که ممکن است این شرایط، حتی در مدل راه رفتن مادر هم تغییراتی به وجود آورد.

نزدیک شدن به زمان زایمان طبیعی و افزایش اشتهای مادر باردار

در نه ماه اخیر شما به عنوان یک مادر باردار، همیشه از حملات سوزش سر دل شکایت داشتید و از آن رنج می بردید. بروز این حالات در مادر حامله، به دلیل رقابت رحم و معده برای به دست آوردن فضای بیشتر خواهد بود. بر خلاف باور عموم که می گویند: “سوزش سر دل شدید به معنی پرپشت بودن موهای سر نوزاد است.” جالب توجه این است که مطالعات علمی نشان می دهد، حقیقتی متفاوت در پشت این ادعا وجود دارد.
هنگامی که جنین داخل رحم شما، آرام آرام به سمت لگن حرکت می کند، در نهایت فضای بیشتری برای معده مادر باز خواهد شد. بالاخره مادر باردار، در هفته های آخر بارداری خود می تواند با سوزش سر دل خداحافظی نموده و مواد غذایی بیشتری میل کند، بدون این که احساس فشار ناراحت کننده ای در معده و شکم خود داشته باشد.

تنفس راحت تر مادر باردار با حرکت نوزاد به سمت لگن

زمانی که جنین داخل رحم شما در حال حرکت به پایین رحم و جایگزین شدن در لگن مادر است، ریه های شما فضای بیشتری را برای تنفس راحت به دست خواهند آورد. در این شرایط، دیگر لازم نیست برای انجام هر کار ناچیزی به نفس نفس بیفتید!

به وجود آمدن تغییراتی در شکل شکم مادر

اگر شما مادر باردار به فرم بدن خود دقت کنید، با نزدیک شدن به وقت زایمان طبیعی خودتان، خواهید دید که شکل شکمتان نسبت به قبل متفاوت شده است و وقتی که نوزاد داخل رحم شما آهسته آهسته به سمت لگن حرکت کند، کاملا قابل مشاهده خواهد بود. با حرکت نوزاد به سمت لگن، دست اندازهای شکم شما کمتر خواهد شد. حتی اگر خود شما متوجه این موضوع نشوید، مردم اطراف شما، قطعا بر روی به وجود آمدن این موضوع نظر خواهند داد!

ظاهر شدن بواسیر در روزهای نزدیک به زایمان طبیعی

به خاطر داشت باشید که این نتیجه ناخوشایند بر اثر ورود نوزاد به لگن مادر اتفاق خواهد افتاد! بسیاری از زنان حامله در طول هفته های پایانی بارداری، یبوست یا بواسیر شدیدی را تجربه می کنند. پس، شما هم مانند مادران باردار دیگر، زیاد نگران نباشید. تنها لازم است فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کرده و نوشیدن آب بیشتر را در این دوره اصلا فراموش نکنید.

به عنوان یک مادر باردار، برای از بین بردن عوارض ناشی از ورود نوزاد به لگن مادر چه باید بکنید؟

اگر شما فکر می کنید که تحرک نوزادتان کاهش یافته است، حتما در اسرع وقت با دکتر معالج خود تماس بگیرید، چون او با بررسی و تایید ورود نوزاد به لگن مادر، شما را از نگرانی دور خواهد نمود است. اگر این علائم قبل از هفته ۳۰ بارداری در شما مادر حامله مشاهده شده است، بدانید که نیاز به مراقبت های بهداشتی بیشتری دارید. اگر دکتر معالج شما با دیدن علائم فکر کند که ممکن است در معرض خطر زایمان پیش از موعد قرار بگیرید، اقدامات پیشگیرانه خاصی، مانند استراحت مطلق و ماندن در بستر را برای شما تجویز خواهد کرد.

***

اما اگر همه چیز مسیر عادی خود را طی کند، به عنوان یک مادر باردار دیگر نیازی به انجام اقدامات فوری دکتر برای آماده کردن خود نسبت به تولد نوزاد و زایمان غیرطبیعی نخواهید داشت. اما این نکته را به خاطر بسپارید که با آغاز ماه آخر بارداری، همیشه ساک بیمارستان خود و فرزندتان را آماده نموده و در دسترس قرار دهید. همیشه به یاد داشته باشید شما به عنوان مادری که درد زایمانش شروع شده است، نمی خواهید گرفتار نگرانی و استرس شوید!
مواد غذایی که به مادر برای زایمان طبیعی سریعتر کمک میکند را می توانید در خوراکی هایی که بدن را به زایمان طبیعی سریع وادار میکند دنبال کنید.

منبع: نی نی بان

%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D9%88 %D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF baby ورود جنین به لگن + زایمان نزدیک است

ورود جنین به لگن، در ماه آخر بارداری ورود بچه به لگن در ماه آخر بارداری افتادن سر جنین در لگن در هفته های آخر  ورود جنین به لگن

 ورود جنین به لگن

 ورود جنین به لگن


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا