تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
تغذیه و اشپزیطب اسلامی سنتی

کلم پیچ برگی + خواص درمانی آن + ویدئو

امتیاز یادت نره

خواص باورنکردنی و اعجاب انگیز کلم پیچ فواید بی نظیر کلم‌پیچ برای سلامتی خواص کلم پیچ / مضرات کلم آشنایی با خواص و مضرات کلم برگ فواید شگفت انگیز کلم پیچ خواص و فواید انواع کلم

کلم پیچ

 کلم پیچ برگی + خواص درمانی آن + ویدئو

نام علمی:

Brassica pekinensis و نام انگلیسی آن Chinese cabbage می‌باشد.

مشخصات ظاهری:

گیاهی است یک ساله تا دو ساله، بدون ساقه، پر برگ و برگ‌های آن پهن، بزرگ، زرد مایل به سبز و در بعضی موارد بنفش می‌باشند.ترکیبات شیمیایی و مواد موجود در آن:
آب و انرژی، چربی تام و پروتئین، کربوهیدرات و فیبر غذایی، سدیم و پتاسیم، کلسیم و فسفر، آهن و مس، منیزیم و تیامین، رایبوفلاوین و نیاسین، مایروزین و ارسنیک، گوگرد و فولات و ویتامین‌های K, C, B6, A در آن مشخص شده است.بیشتر بخوانید: لیستی از سبزیجات سالم که باید به طور کامل آن‌ها را بشناسید.

 بخش مورد استفاده:

برگ کلم را به صورت خام در تهیه‌ی سالاد یا به صورت پخته شده استفاده می‌کنند.

netpaak.ir telegram کلم پیچ برگی + خواص درمانی آن + ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

خواص درمانی:

دفع کننده سموم شیمیایی از بدن که در کبد، کلیه و شش‌ها ذخیره شده‌اند، آنتی‌‌اکسیدان و متوازن کننده هورمون‌های بدن (پیشگیری کننده از سرطان پستان و پروستات)، محرک نیروی جنسی و تقویت کننده قوه بینایی، خواب‌آور و برطرف کننده خشونت صدا، سرشار از آهن و تصفیه کننده خون، لاغر کننده و شفاف کننده پوست می‌باشد. در ضمن برای سردرد، کم خونی، ریزش مو، جوش‌های دهان، ناراحتی‌های پوستی، امراض کبد (زردی) و گواتر نیز مفید است.

کلم بروکسل و خواص درمانی آن

مشخصات ظاهری:

گیاهی است به صورت بوته و ساقه‌دار و زیر چتر برگ‌های گیاه که از ساقه بیرون آمده جوانه‌های متورمی به شکل غده‌های گوشتی، سبز و سفت در ابعاد فندق در می‌آید که به آن کلم فندقی نیز می‌گویند.

ترکیبات شیمیایی و مواد موجود در کلم بروکسل خام:

نیاسین، رایبوفلاوین، پروتئین، چربی، هیدرات‌های کربن، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، تیامین، آب و ویتامین‌های K, C, A در آن تشخیص داده شده است.خواص درمانی:
پیشگیری کننده از بروز انواع سرطان‌ها (ریه، روده، پوست، تخمدان، پروستات و سینه خانم‌ها) و خون‌ساز، تمیزکننده روده‌ها و التیام‌بخش زخم‌ها، ضد میکروب و پیشگیری کننده از حوادث قلبی عروقی، معرق و خلط‌آور می‌باشد. در ضمن برای بیماری‌های آسم، روماتیسم مزمن، تشنج، پوکی استخوان، حمله‌های عصبی، گرفتگی سینه، سرفه‌های التهابی و بیماری‌های تنفسی نیز مفید است.

نکته:

مقدار ویتامین K کلم فندقی بسیار بالا بوده و دریافت کننده‌های داروهای ضد انعقادی (نظیر وارفارین) باید سعی کنند مقدار ثابتی کلم فندقی مصرف کنند.

منبع:راسخون

ویدئو

______________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا