تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
اموزش های کاربردی اندرویداموزش های کاربردی

اموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام – کاهش چشمگیر حجم مصرفی اینترنت

امتیاز یادت نره

اموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام – کاهش چشمگیر حجم مصرفی اینترنت

3 اموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام - کاهش چشمگیر حجم مصرفی اینترنت

چگونه غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام

برای دیدن دیگر اموزش و ترفند های کاربردی اندروید اینجا رو کلیک کنید

آموزش تلگرام: اموزش صفر تا صد اپلیکشن تلگرام

آموزش جامع ساخت تم تلگرام به صورت تصویری

مصرف بالای اینترنت و تمام شدن زودهنگام بسته‌ های اینترنتی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، دانلود خودکار تلگرام است که به‌صورت پیش‌فرض روشن است و باید غیر فعال شود.

شاید اغراق نباشد اگر تلگرام را محبوب‌ترین اپلیکیشن تاریخ گوشی‌های هوشمند در ایران بدانیم. ابزاری بسیار کارآمد که جدا از بحث تفریحی خود، ارتباطات و انجام امور الکترونیک یا حتی اطلاع‌رسانی را تا حد چشمگیری بهبود بخشیده است. اما موضوعی که وجود دارد این است که این اپلیکیشن در کنار تمام ویژگی‌های مثبت خود، «می‌تواند» قاتل ترافیک شما نیز باشد. هر چه تعداد کانال‌ها و گروه‌هایی که در آن‌ها عضو هستید؛ یا حتی هر چه تعداد تلگرام‌هایی که در منزل وجود دارند بیشتر باشد، پتانسیل این اپلیکیشن برای مصرف سریع حجم شما نیز بیشتر خواهد بود. با این حال اما، جای نگرانی نیست؛ چرا که شما می‌توانید با اعمال چند تغییر کوچک در تنظیمات برنامه، مشکل مصرف حجم تلگرام را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که احساس می‌کنید حجم بسته‌های اینترنت یا ترافیکتان زودتر از آنچه باید، تمام می‌شود؛ خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.training png اموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام - کاهش چشمگیر حجم مصرفی اینترنت

• دلیل مصرف بالای تلگرام

در تلگرام شما با فایل‌های مختلفی سروکار خواهید داشت. عکس، ویدیو، موزیک و‌… همگی از مواردی هستند که در طول روز بارها با آن‌ها مواجه خواهید شد که در میان آن‌ها ویدیوها و موزیک‌ها دارای حجم‌های نسبتا زیادی هستند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد و باعث مصرف چشمگیر تلگرام شما می‌شود این است که این اپلیکیشن، به‌صورت پیش‌فرض تمام فایل‌های دریافتی را به‌صورت خودکار دانلود می‌کند. این موضوع به این معنا است که وقتی یک ویدیو، موزیک یا موارد دیگر در کانال‌ها و گروه‌هایی که عضو آن‌ها هستید ارسال می‌شود، تلگرام به‌صورت خودکار آن را دانلود می‌کند. برای مثال اگر در یک کانال تفریحی ویدیویی عضو باشید که روزانه ۲۰ ویدیو ارسال می‌کند، تلگرام شما تمام این ۲۰ ویدیو را فارغ از حجم و اینکه آیا علاقه‌ای به آن دارید یا خیر، به‌صورت خودکار دانلود می‌کند در حالی که ممکن است اگر حق انتخاب داشتید، نهایت ۳ یا ۴ مورد از آن‌ها را برای پخش دانلود می‌کردید. حال این موضوع را به تمام فایل‌ها و تمام کانال‌هایی که در آن عضو هستید، بسط بدهید. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان متوجه شد که روزانه صدها ویدیو و موسیقی و‌… به‌صورت خودکار در تلگرام شما (و البته دیگر اعضای خانواده) دانلود می‌شوند، بدون آنکه حتی نیمی از آن‌ها برایتان جالب باشند. این موضوع شاید در رابطه با عکس‌ها (به دلیل حجم کم) چندان مهم نباشد؛ اما ویدیوها و موزیک‌هایی که حجم‌های نسبتا بالایی دارند، بهتر است به‌صورت خودکار دانلود نشوند و بعد از خواندن توضیح ویدیو یا نام خواننده و تنها در صورت تمایل دانلود شوند.

• راه حل

b7cd12fb 21e4 4d9f ac23 5dc252c08d74 اموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام - کاهش چشمگیر حجم مصرفی اینترنت

برای حل این موضوع، کافی است به Setting تلگرام مراجعه کنید و وارد بخش Data And Storage شوید. بعد از ورود به این صفحه، در همان بخش بالایی، دو گزینه تحت عنوان When Using Mobile Data (تنظیمات دانلود خودکار در اینترنت سیم‌کارت) و When Connected On Wi-Fi (تنظیمات دانلود خودکار در اینترنت وای‌فای) را مشاهده خواهید کرد. با لمس هر گزینه، لیستی شامل فرمت‌های فایلی (عکس، ویس مسیج، ویدیو، فایل، موزیک، گیف) مشاهده خواهید کرد که با برداشتن تیک مربوط به هرکدام و لمس گزینه‌ی Save می‌توانید دانلود خودکار آن فایل را غیرفعال کنید. پیشنهاد ما این است که به‌جز عکس‌ها و ویس‌ها، دانلود خودکار تمام موارد دیگر را غیرفعال کنید تا دیگر شاهد هدر رفتن حتی یک مگابایت برای فایل‌هایی که نیازی به آن‌ها ندارید، نباشید و تنها ویدیوها، گیف‌ها، موزیک‌ها و فایل‌هایی را که مایل به استفاده از آن‌ها هستید، دانلود کنید.

netpaak.ir telegram اموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار تلگرام - کاهش چشمگیر حجم مصرفی اینترنت

• دیگر اعضای خانواده را فراموش نکنید

اگر مشترک اینترنت ADSL و خانگی هستید و علاوه بر خودتان، دیگر اعضای خانواده نیز مشغول استفاده از اینترنت (تلگرام) هستند، شدیدا توصیه می‌کنیم که این تغییرات را برای آن‌ها نیز اعمال کنید. از آنجایی که دانلود خودکار به‌صورت پیش‌فرض فعال است، مطمئنا در بین اعضای خانواده حداقل یک نفر (مخصوصا پدرها و مادرها) وجود دارد که به دلیل آگاهی نداشتن از این موضوع یا سر درنیاوردن از تنظیمات تلگرام، دانلود خودکار را خاموش نکرده باشد. همین یک نفر کافی است تا با وجود تمام صرفه‌جویی‌هایی که در مصرف حجم می‌کنید، شاهد اتمام سریع ترافیک اینترنت باشید. دقت داشته باشید که با خاموش کردن دانلود خودکار هیچ محدودیتی برای استفاده کاربران ایجاد نخواهد شد و تنها تفاوتی که رخ می‌دهد، این خواهد بود که کاربر ابتدا توضیح فایل مورد نظر را می‌خواند و سپس تنها در صورت تمایل یا علاقه به آن فایل اقدام به دانلود آن می‌کند.

برای دیدن دیگر اموزش و ترفند های کاربردی دیگه اینجا رو کلیک کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا