تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
پزشکی و سلامت مجلهتغذیه و اشپزی

تاثیر مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی بر سلامت

امتیاز یادت نره

تاثیر مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی بر سلامت غذاهای اصلاح شده ژنتیکی خوب است یا بد – تاثیر گیاهان تراریخته بر سلامت انسان

تاثیر مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی بر سلامت

تاثیر مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی بر سلامت

 

تاثیر مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی بر سلامت

مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی (GMO) بر سلامت شما تاثیر می گذارند
. موضع سازمان غذا و دارو در مورد غذاهای اصلاح شده ژنتیکی (تراریخته) این است که این مواد کاملا سالم هستند و هیچ عارضه ای برای مصرف کنندگان ندارند. اما افرادی که روی سلامتی حساسند در این مورد ابهاماتی دارند، و مطالعات اخیر نشان می دهند که مخالفت با مواد غذایی تراریخته تنها یک ترس بی اساس نیست.

در واقع، محصولات و گوشت هایی که به لحاظ ژنتیکی تغییر کرده اند، ممکن است به طور کلی دارای اثری مضر بر سیستم های مختلف بدن و سلامت مصرف کنندگان باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید.

netpaak.ir telegram تاثیر مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی بر سلامت


غذای GMO بخش بزرگی از رژیم غذایی مردم است.

دقیقا نمی توان گفت که چقدر از رژیم غذایی معمول  از مواد تغییر یافته ژنتیکی است. حدود ۷۰ درصد غذاهای فرآوری شده موجود در فروشگاه ها، حاوی ترکیبات ژنتیکی اصلاح شده هستند- و نظارتی روی مواد ژنتیکی که در بخش تولید وجود دارد، صورت نمی گیرد.

 در حالی که سازمان غذا و دارو (FDA)، سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA) و وزارت کشاورزی (USDA) به طور دقیقی بر روی صنعت محصولات تراریخته نظارت می کنند، با این حال استانداردها دقیق نیستند و کمپانی ها و شرکت های بزرگ زیست فناوری مانند مونسانتو اغلب الزامات یک آزمایش کوتاه ۹۰ روزه را نیز فراهم نمی کنند.

***

بدیهی است، مصرف کنندگان و محققین به طور یکسان در معرض خطر عدم آزمایش این محصولات هستند و بسیاری از محققان که اثرات مواد غذایی GMO را مطالعه می کنند، گزارش می دهند که نتایج اولیه در مورد این مواد نگران کننده هستند و این مواد غذایی باید به صورت طولانی مدت تحت مطالعه قرار بگیرند تا بتوان در مورد سالم بودن آن ها نظر داد.

تأثیر مواد غذایی تغییر یافته ژنتیکی بر سلامتی

مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ به بررسی سویا، ذرت و کلزا اصلاح شده ژنتیکی پرداخت و متوجه شد که مسمومیت کلیه و کبدمشکل بالقوه ناشی از مصرف این مواد است. چند علت برای این موضوع وجود دارند. اولا، فرایند اصلاح ژنتیکی خود می تواند منجر به جهش های غیر قابل پیش بینی شود که اثرات نامطلوب بر بدن انسان دارند.

ثانیا، بیشتر محصولات GMO به صورت مقاوم نسبت به علف کش ها طراحی شده اند، به این معنا که آنها می توانند در برابر اسپری های سمی که علف های هرز رشد کرده در میان محصولات را نابود می کنند، مقاومت کنند. مواد غذایی باقی مانده، و همچنین باقی مانده آفت کش ها، آزمایش نمی شوند، و در نهایت راه خود را به مواد غذایی و بدن مصرف کنندگان پیدا می کنند.

***

 تجزیه و تحلیل متا که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، ۱۹ تحقیق بر روی حیوانات در مورد غذاهای GMO را مورد بررسی قرار داد که حاصل آن نتایج هشدار دهنده ای بود. محققان دریافتند موش های صحرایی نر که از رژیم غذایی ذرت اصلاح شده ژنتیکی تغذیه می کردند، دارای اختلال عملکرد کلیه بودند و بسیار کمتر از حد میانگین تمایل به بهبود عملکرد کلیه ها داشتند. موش های ماده تمایل به بهبود مشکلات کبدی و کاهش وزن و همچنین سرطان های نسل دوم داشتند.


آزمایش بیشتری باید بر روی محصولات GMO انجام شود.

این مطالعات مقدماتی هستند و هنوز دقیقا مشخص نشده است که آیا مشکل مربوط به خود محصولات تغییر یافته ژنتیکی است و یا آفت کش ها و علف کش های مورد استفاده در مزارع کشاورزی که این مواد در آن ها پرورش می یابند. با این حال، روشن است که قبل از استفاده عمومی از غذا های GMO باید بررسی بیشتری بر روی این مواد انجام شود.

***

محققان تحقیقات دراز مدت، اضافه شدن بررسی تاثیر GMO بر هورمون های جنسی و مطالعات چند وجهی را پیشنهاد کرده اند تا بتوان در مورد اثرات درازمدت مواد تغییر یافته ژنتیکی بر رژیم های غذایی نظر داد.

منبع: راستینه

تاثیر مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی بر سلامت

تاثیر مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی بر سلامت


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا