تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
تغذیه و اشپزیطب اسلامی سنتی

خواص درمانی نخود +ویدئو

امتیاز یادت نره

خواص درمانی نخود با خواص باورنکردنی نخود آشنا شوید خواص نخود از منظر طب سنتی آشنایی با خواص درمانی نخود فواید و خواص نخود خواص درمانی نخود از نگاه امام رضا (ع) خواص نخود و مزایای مصرف آن به ویژه برای مردان آشنایی با خواص و مضرات نخود

خواص درمانی نخود

خواص درمانی نخود +ویدئو

خواص درمانی نخود

نخود گیاهی است که خواص فراوانی دارد و برای سلامتی بدن عالی است.

نخود یکی از بهترین حبوبات برای غذای انسان است و آن چنان که در طب سنتی بر مصرف آن تاکید شده است درباره هیچ یک از حبوبات تاکید نشده است.

netpaak.ir telegram خواص درمانی نخود +ویدئو

خواص نخود

•    نخود کمی ملین است.
•    نخود اثرادرارآور داشته و پریود را تنظیم می کند.
•    نخود کرم را از بین می برد.
•    برای برطرف کردن درد سینه و ریه باید نخود را با کمی نمک پخت و آب ژله مانند آن را خورد.
•    برای تقویت نیروی جنسی نخود بسیار موثر است. برای این منظور یک قاشق سوپ خوری نخود را شب در آب خیس کرده و صبح ابتدا نخود را باید خام خام خورد و سپس آب آن را با عسل شیرین کرده و روی آن بنوشید. (مواظب باشید!! نخود خام خیلی سنگین و دیرهضم است.)
•    خوردن آب خیس کرده نخود برای درمان ورم لثه ها و از بین بردن درد دندان مفید است.
•    روغن نخود برای تقویت موموثر است. شب ها آن را به سر بمالید و صبح مو را بشوئید.

***

•    روغن نخود را اگر به سر بمالید سردرد را شفا می دهد.
•    روغن نخود را بر روی دندانی که درد می کند بمالید درد را برطرف خواهد کرد.
•    روغن نخود را اگر به زیر شکم بمالید برای تقویت نیروی جنسی موثر است.
•    نخود را همیشه با زیره و شوید بخورید تا از نفخ شکم جلوگیری کند.

•    افراد گرم مزاج باید نخود را با سنکنجبین بخورند تا غذای متعادلی شود.
•    نخود را می توان برای دفع رسوبات ادراری و درمان زردی به کار برد.
•    نخود درمان کننده قولنج های کلیوی است.
•    اگر اسید اوریک شما بالاست و ناراحتی های مجاری ادرار دارید و یا هرگاه که مبتلا به عفونت مجرای ادرار می شوید از نخود استفاده کنید.
•    نخود را به صورت آرد درآورید و روی زخم های چرکین بگذارید آنها را باز کرده و التیام می دهد.

 دیگر خواص دارویی نخود

نخود تقویت کننده قلب بوده و در رفع یبوست های حاد و مزمن موثر است همچنین عضلات اسکلتی را تقویت می کند و به همین دلیل مصرف آن به ورزشکاران توصیه می شود.
نخود دارای خاصیت ضد سرفه و سرماخوردگی است. این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند بنابراین به افرادی که دارای بیماری های خود ایمنی مانند ام اس هستند نیز توصیه می شود.

نخود از بین برنده انگل های روده، برطرف کننده درد سینه و تنگی نفس، تقویت کننده ریشه مو، درمان زردی، درمان دردهای کلیه و افزایش حافظه است.
نخود برای درمان پوکی استخوان به دلیل منابع غنی کلسیم بسیار سودمند است در دوران رشد استخوان ها و دندان ها مصرف آن توصیه می شود همچنین این ماده غذایی چنانچه با عسل ترکیب شود و به صورت یک پماد درست شود به عنوان التیام دهنده زخم ها مفید خواهد بود.

***

نخود از جمله بهترین حبوب به شمار می رود و مرغوب ترین نوع آن این است که سفید، بزرگ و نسبتا تازه باشد. طبع نخود گرم و خشک است اما انواع تازه و سبز آن مزاج گرم و مرطوب دارد و برای افرادی که می خواهند چاق شوند یا در سنین رشد هستند یا ضعیف و در دوره نقاهت بیماری به سر می برند بسیار مفید است.
تقویت کننده حرارت غریزی بدن است. حرارت غریزی، آن حرارت درونی و ذاتی بدن است که همراه و عامل حیات افراد از بدو تولد است.

1945029 714 خواص درمانی نخود +ویدئو

به سه دلیل برای تقویت توان جنسی مفید است گفت:

چون مزاج نخود گرم است ایجاد حرارت می کند و در نتیجه میل جنسی را افزایش می دهد، به خصوص در سردمزاجان چون خواص تغذیه ای زیادی دارد تولید مایع جنسی را که حاوی سلول های جنسی است زیاد می کند و تولید کننده گاز و اصطلاحا ریح است که به همین دلیل ماده‌ای نفاخ هم محسوب می‌شود. گازی که نخود در بدن ایجاد می کند باعث کمک به ایجاد حالت نعوظ و موفقیت‌آمیز شدن نزدیکی می شود.

یکی از روش های ساده مصرف نخود این است که آن را بپزند و آب نخود را جداگانه با عسل مخلوط کرده، میل کنند. این ترکیب بخصوص برای تقویت قوای جنسی بسیار مفید است.

***

سمبوسه، آبگوشت، نخود پلو و انواع آش‌ها و سوپ هایی که در آن ها از نخود استفاده می شود مقوی بوده و همه خواص نخود را در خود دارند، گفت: در مورد برخی از خانم ها که تاخیر یا بی‌نظمی در عادت ماهانه دارند و پریودشان اصطلاحاً‌ بخوبی جریان ندارد، بخصوص در کسانی که مزاج سرد یا ضعف بدنی دارند و به ‌دلیل این ضعف بدنی، عادت ماهانه آنها مختل می شود، مصرف نخود توصیه شده است.

نخود برای همه بخصوص سردمزاجان مبتلا به یبوست اثر بسیار ملینی دارد، آمیخته آب نخود و عسل را برای پاک کردن کلیه و مثانه از سنگ های ریز مفید دانست و اضافه کرد: بزرگترین نقطه ضعف نخود نفاخ بودن آن است. افرادی که دچار نفخ معده و روده هستند یا سوء هاضمه دارند، کسانی که دچار رفلاکس می شوند و افراد چاقی که می خواهند لاغر شوند، بهتر است در مصرف نخود زیاده روی نکنند.

موارد منع مصرف نخورد

همراه با غذاهای سنگین نباید مصرف شود مگر اینکه با آنها پخته شده باشد مثل آبگوشت یا آش. البته استفاده از پودر زیره داخل آبگوشت، نفخ نخود را می گیرد و مصرف قدری ترشی به همراه این غذا حرارت مزاجی ناشی از نخود آبگوشت را تعدیل و به هضم بهتر آبگوشت کمک می ‌کند. علاوه بر این به دلیل نفاخ بودن آن اصلا نباید همراه و بعد از خوردن نخود حداقل تا یکساعت آب نوشیده شود.

خواص درمانی نخود از نگاه امام رضا (ع)

در کتاب عیون اخبار الرضا(ع) با سه سند به نقل از امام رضا(ع) از پدرانش آمده که رسول خدا(ص) فرمود: بر شما باد خوردن نخود و عدس، زیرا مبارک و مقدس است و باعث رقت قلب و زیاد شدن اشک می‌شود.(۱).

از نگاه طب سنتی نخود برای درمان پوکی استخوان به دلیل منابع غنی کلسیم بسیار سودمند است در دوران رشد استخوان‌ها و دندان‌ها مصرف آن توصیه می‌شود همچنین این ماده غذایی چنانچه با عسل ترکیب شود و به صورت یک پماد درست شود به عنوان التیام دهنده زخم‌ها مفید خواهد بود.

امام رضا علیه السلام می فرماید:

اَلْحِمَّصُ جَیِّدٌ لِوَجَعِ الظَّهْرِ؛ نخود براى کمر درد مفید است. (۲)
أحمد بن محمّد بن أبی نصر هم از امام رضا علیه‏السلام چنین نقل می کند که فرمود: الحِمَّصُ جَیِّدٌ لِوَجَعِ الظَّهرِ . وکانَ یَدعو بِهِ قَبلَ الطَّعامِ وبَعدَهُ ؛ نخود ، براى کمر درد ، سودمند است» . [درباره ایشان (امام رضا علیه‏السلام ) نیز نقل کرده است که] او پیش و پس از غذا ، آن را مى‏طلبید. (۳)

نخود با طبیعت گرم و خشک، مقوی ریه، ملیّن، خون‎ساز، مغذی، چاق‌کننده و اشتهاآور است. خوردن آب نخود پخته توام با نمک ، مُدر و درمان کننده سینه درد ، گرفتگی صدا و التیام دهنده سرفه است. از این رو امام رضا علیه السلام مصرف گوشت با حبوبات را توصیه کرده اند .(۴)

نادر، خادم امام رضا (ع) هم نقل می کند که: کانَ أبوالحسن علیه‌السلام یَأکُلُ الحِمَّصَ المَطبوخَ قَبلَ الطَّعامِ وبَعدَهُ. امام رضا علیه‌السلام پیش و پس از غذا نخود پخته می‌خورد. (۵)

پانوشتها:

۱٫ طب ائمه(ع) ، ص۹۰
۲٫ کافى، ج ۶، ص ۳۴۳، ح ۴
۳٫ مکارم الأخلاق ، جلد ۱ ، صفحه ۴۰۸
۴٫ طب الرضا – طب و بهداشت از امام رضا (ع) ص ۵۴
۵٫ دانش نامه احادیث پزشکی : ۱ / ۵۷۰

منبع :راسخون/باشگاه خبرنگاران

خواص جو در طب سنتی + ویدئو

خواص درمانی کنجد +ویدئو

ویدئو

__________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا