تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیتغذیه و اشپزی

خواص سمنو از دیدگاه طب سنتی + ویدئو

امتیاز یادت نره

خواص سمنو | فواید و مضرات سمنو خواص دارویی و درمانی سمنو خواص درمانی سمنو چیست؟ فواید سمنو ، خواص سمنو و فواید سمنو خواص بی نظیر سمنو خواص دارویی سمنو خواص سمنو

خواص سمنو

خواص سمنو از دیدگاه طب سنتی + ویدئو

خواص سمنو

سمنو مغذى و انرژى زا است و بویژه براى ورزشکاران پرورش اندام بسیار مفید است.

مصرف سمنو برای همه مزاج ها، مخصوصا خشک مزاجان توصیه می شود اما دارندگان مزاج گرم و تر نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.

netpaak.ir telegram خواص سمنو از دیدگاه طب سنتی + ویدئو

خواص سمنو

سمنو دارای ویتامین های A،E ،K و گروه B است و به دلیل دارا بودن کلسیم و پتاسیم مصرف متعادل آن به افراد سالمند و کسانی که دچار پوکی استخوان هستند، توصیه می شود. فسفر آن قابل توجه بوده و برای رشد مغزی کودکان و زنان شیرده مفید است.

آهن، اسید فولیک و ویتامین های گروه B آن عاملی برای خونسازی و تنظیم هورمون ها بوده و می تواند در رفع خستگی وآرامش اعصاب تاثیر گذار باشد.
اگر در سمنو از بادام شیرین استفاده شود هنگام طبخ، ریزمغذی هایش جذب سمنو شده و باعث مقوی تر شدن این غذا می شود.

چون سمنو، از شیره جوانه گندم و آرد، پخته و تهیه می شود غذایی سهل الهضم با کمترین دفعیات است و یک وعده غذایی کامل محسوب می شود و به دلیل آن‌که ارزش غذایی آن نسبت به برنج و سایر حبوبات زیادتر است برای رشد کودکان و نوجوانان یا برای مصرف در دوران نقاهت بیماری، بهترین غذا محسوب می شود اما مصرف زیاده از حد آن برای مبتلایان به دیابت و اضافه وزن توصیه نمی شود.

***

مصرف سمنو برای همه مزاج ها، مخصوصا خشک مزاجان توصیه می شود اما دارندگان مزاج گرم و تر نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.اما سوالی که بیشتر خانواده ها می پرسند این است که آیا به سمنو شکر می زنند؟ در فرآیند جوانه زدن، ویتامین ها و املاح معدنی گندم چند برابر شده و در مقابل از کالری و کربوهیدرات آن کاسته می شود. پروتئین های آن قابلیت هضم و جذب بهتری داشته و بر میزان ویتامین C آن افزوده می شود. در این مرحله اگر طعم گندم جوانه زده را بچشید متوجه شیرینی آن خواهید شد.

 

در واقع گندم تا زمانی که جوانه نزده است، مواد قند ی اش به صورت نشاسته ذخیره می شود و طعم شیرین ندارد، اما در فرآیند جوانه زنی، نشاسته تجزیه و تبدیل به واحدهای کوچک تری به نام مالتوز می شود و اینجاست که شیرینی سمنو پدیدار می شود ولی برخی فروشندگان به دلیل آن که شیرینی سمنو طبیعی است، مصرف آن را به مبتلایان به دیابت و افراد چاق توصیه می کنند، اما باید بدانید در سمنو علاوه بر عصاره جوانه گندم از آرد کامل گندم هم استفاده می کنند و از این رو در هر صد گرم آن ۳۰۰ کالری انرژی نهفته است، گرچه سمنو پروتئین زیاد و چربی کمی دارد، اما بیشتر حجم محصول را مواد کربوهیدراتی (قند) تشکیل می دهد.

 البته قند آن در مقایسه با ساکاروز، شیرینی کمتری دارد، اما این دلیلی نمی شود که افراد در مصرف آن زیاده روی کنند. این قند در بدن تولید انرژی کرده و مازاد آن موجب چاقی می شود و برای مبتلایان به دیابت و چربی خون بالا محدودیت مصرف دارد.

خواص جوانه گندم:

گندم و جوانه آن ارزش غذايي فراوان دارد. تغييرات شيميايي که در دانه ها در حين جوانه زدن رخ مي دهد، باعث افزايش املاح و ويتامين هاي آن مي شود. به طور کلي در فرآيند جوانه زدن، ويتامين ها، املاح و پروتئين به مقدار زيادي افزايش مي يابد.

سمنو داراي ويتامين هاي A, E, K و ويتامين هاي B5, B3, B1 و مواد معدني مهم ديگر مانند فسفر، کروميوم، روي، سلنيوم، آهن و مس مي باشد. در واقع يکي ديگر از فوايد جوانه ها آماده سازي غذا براي هضم و جذب است که اين عمل به وسيله آنزيم هاي موجود در جوانه ها صورت مي گيرد.

جوانه ها به مقدار زيادي داراي فيبر و آب هستند که مصرف منظم آنها مانع از بروز يبوست مي شود. سمنو شيرافزا است، از اين رو هم براي مادران شيرده و هم به علت مقوي بودن، براي زنان باردار بسيار مفيد است.
سمنو به علت داشتن ويتامين هاي گروه B موجب آرامش اعصاب، بهبود وضعيت پوست، تقويت موي سر و جلوگيري از ريزش آن مي شود. سمنو به علت خاصيت آنتي اکسيداني باعث پيشگيري از سرطان مي گردد.

منبع:راسخون
برگرفته از مباحث دکتر میرغضنفری
سایت سلامت نیوز

ویدئو

_____________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا