تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیعمومی

خواص و فواید گل گاوزبان+ویدئو

امتیاز یادت نره

خواص و فواید گل گاوزبان با خواص گل گاوزبان آشنا شوید طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان + خواص گل گاوزبان خواص درمانی دمنوش گل گاوزبان  خواص دمنوش گل گاو زبان خواص گل گاوزبان و فشار خون مضرات گل گاوزبان خواص گل گاوزبان برای پریود نحوه دم كردن گل گاوزبان خواص گل گاوزبان برای پوست خواص گل گاوزبان و سنبل الطیب انواع گل گاوزبان طبیعت گل گاوزبان خواص و فواید گل گاوزبان

خواص و فواید گل گاوزبان+ویدئو

این روزها برخی افراد از استرس، اضطراب، اختلال در تمركز، كم‌خوابی یا بی‌خوابی ناشی از تغییر فصل رنج می‌برند. بروز این علائم حتی به میزان ناچیز می‌تواند سلامت روح و روان را تحت تاثیر قرار داده و عملكرد طبیعی مغز را مختل كند.

خواص و فواید گل گاوزبان

گل‌گاوزبان گیاهی است خودرو كه اغلب در دامنه كوه‌های البرز می‌روید و در حال حاضر نیز به شكل صنعتی كشت می‌شود. این گیاه دارای گونه‌های زیادی است و به دلیل خواص دارویی فراوان و گل‌های زیبا، بسیاری از خانواده‌ها آن را در باغچه‌هایشان می‌كارند. برگ‌ها و گل‌ها بخش‌های مصرفی این گیاه را تشكیل می‌دهند.

گل‌گاوزبان به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم و كلسیم بسیار ادرارآور بوده و با تحریك بدن، تبادلات سلولی را تنظیم و سیستم اعصاب را آرام و برای درمان ناراحتی‌های اعصاب به كار می‌رود.

جوشانده و دم‌كرده این گیاه حواس پنجگانه را تقویت كرده و بسیار نشاط‌آور، بازكننده رنگ رخسار، كاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.

netpaak.ir telegram خواص و فواید گل گاوزبان+ویدئو

خواص ضد سرطانی

منیزیم موجود در گل‌گاوزبان ضدسرطان بوده و به دلیل دارا بودن «آلكوالویید» می‌تواند ضد حساسیت، ضد‌روماتیسم و ضد التهاب باشد.

این گیاه باعث كاهش تب در بیماری‌هایی چون سرخك، مخملك، آبله و كهیر می‌شود.

در برخی كشورها برگ‌های تازه گل‌گاوزبان را به علت داشتن مقادیری ویتامین C داخل سالاد می‌ریزند. گل‌های تازه این گیاه نیز بویی شبیه خیار دارد و وقتی در آب خیسانده شود و با آب‌لیمو و شكر مخلوط شود، مصرف آن برای روزهای گرم بسیار نشاط‌انگیز و خنك‌كننده است.

تصفیه‌كننده خون

گل‌گاوزبان علاوه بر خواص درمانی فوق تصفیه‌كننده‌خون، ضداسپاسم، محرك غدد آدرنال، مقوی قلب و عروق، نرم‌كننده مجاری تنفسی، خلط‌آور، شیرافزا و مسهل بوده، ولی به دلیل دارا بودن آلكوالویید برای زنان باردار و كودكان مضر است.

دم‌كرده گل‌گاوزبان به همراه سنبل‌الطیب و لیموعمانی یك نوشیدنی نشاط‌آور و آرام‌بخش است كه استفاده از آن به جای چای و قهوه در مجالس عزاداری برای ایجاد آرامش درونی توصیه می‌شود.

‌ سنبل‌الطیب

این گیاه اعصاب را آرام می‌كند و ضدسرگیجه و تپش قلب است. كسانی كه به خوردن قرص‌های شیمیایی آرام‌بخش عادت كرده‌اند بهتر است به سراغ سنبل‌الطیب بروند. این گیاه ضد صرع، ضد تشنج، معرق، ادرارآور، اشتها‌آور، مقوی قلب، ضددلهره و استرس بوده و سردردهای یكطرفه، اختلالات زمان یائسگی، سكسكه‌های مداوم، بی‌خوابی، خستگی و بیماری‌هایی را كه منشأ عصبی داشته باشند، تسكین می‌دهد.

این گیاه نیز گونه‌های زیادی داشته و انواع وحشی آن خاصیت بیشتری نسبت به پرورش یافته آن دارند و معمولا در دامنه كوه‌های البرز یافت می‌شود.

جلوگیری از سفید شدن مو

سنبل‌الطیب به دلیل دارا بودن منگنز از سفید شدن مو جلوگیری می‌كند و شستن چشم‌ با جوشانده آن سرخی چشم را از بین می‌برد و مقوی معده و كبد است.

گربه‌ها این گیاه دارویی را بی‌اندازه دوست دارند و به خاطر خوردن آن بی‌قرار می‌شوند به همین دلیل این گیاه علف گربه نیز نامیده می‌شود. این گیاه در عطاری‌ها به فروش می‌رسد و مصرف بیش از اندازه و طولانی‌مدت آن می‌تواند باعث ضعف چشم و گوش شود.

متخصصان طب گیاهی توصیه می كنند برای استفاده از خواص درمانی گل گاو زبان و سنبل الطیب بویژه ایجاد آرامش و نشاط حداقل هفته ای ۳ بار این دو گیاه را دم كرده و به جای چای نوش جان كنید.

چند توصیه

ـ اگر در حال مصرف داروهای شیمیایی اعصاب هستید و قصد استفاده از گیاهان دارویی را دارید حتما پزشكتان را در جریان بگذارید، چرا كه تداخل دارویی ممكن است به ضررتان باشد.

ـ برای خرید گیاهان دارویی به عطاری‌هایی بروید كه محصولاتشان در مجاورت نور آفتاب نباشند‌. گیاهان باید به صورت كاملا خشك در بسته‌های بهداشتی پلمب شده و دارای اسم، نشانی، تاریخ مصرف و دیگر مشخصاتباشند.

ـ بعد از باز كردن بسته گیاه دارویی، بلافاصله آن را درون یك شیشه دردار و به دور از نور و رطوبت نگهداری كنید.

خواص درمانی گل گاو زبان

برای گل گاو زبان، فواید زیادی نام برده‌اند، مهم‌ترین آن‌ها که به اثبات رسیده و تقریباً تمامی اطبا از گذشته تا حال بر آن توافق دارند؛ عبارت است از:

۱- تقویت‌کننده اعصاب و روان و حواس پنجگانه، و نشاط‌آور است.

۲-گل گاو زبان و برگ های تصفیه کننده خون است.

۳- آرام کننده اعصاب است.
۴- عرق آور است.
۵- ادرار آور است.
۶- گل گاو زبان کلیه ها را تقویت می کند.
۷- سرماخوردگی را برطرف می کند.
۸- برگ تازه گل گاو زبان برای درمان جوش‌های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان و رفع حرارت دهان موثر است.
۹- عرق گل‌گاوزبان برای امراض سوداوی، وسواس و خفقان مفید است.
۱۰- گل گاو زبان دارای منیزیم بوده و از سرطان پیشگیری می‌کند.

۱۱- در درمان اختلال حواس کاربرد فراوانی دارد.
۱۲- گل گاو زبان شکم را نرم و کیسه صفرا را باز می‌کند، اَخلاط سوخته سوداوی را از معده خارج و عوارض آن را از بین می‌برد.
۱۳- در تنظیم اختلالات ادراری و تعریق، موثر است.

۱۴- گل گاو زبان در درمان برونشیت موثر است.
۱۵- بی اختیاری دفع ادرار را درمان می کند.
۱۶- التهاب و ورم کلیه را درمان می کند.
۱۷- گل گاو زبان در درمان بیماری سرخک و مخملک مفید است.
۱۸- ضماد برگ های گاو زبان برای رفع ورم موثر است.
۱۹- برگهای گاوز بان را بپزید و مانند اسفناج از آن استفاده کنید.
۲۰- برگهای تازه گل گاو زبان دارای مقدر زیادی ویتامین C می باشد و در بعضی از کشورها آنرا داخل سالاد می ریزند.

برای فواید و خواص بهار نارنج +ویدئو کلیک کنید

برای خواص دمنوش بابونه در طب سنتی +ویدئو کلیک کنید

منبع : jamejamonline.ir و تبیان

ویدئو:


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا