تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
250 فیلم برترفیلم special ( امتیاز بالای 7 )فیلم خارجی🎬 فیلم , سریال , انیمیشن , مستند , فیلم پاک

دانلود فیلم Forrest Gump 1994 فارست گامپ دوبله فارسی + ۷۲۰ بلوری ، ۱۰۸۰ بلوری

امتیاز یادت نره

دانلود فیلم Forrest Gump 1994 فارست گامپ دوبله فارسی + ۷۲۰ بلوری ، ۱۰۸۰ بلوری –  دانلود فیلم –  دانلود فیلم Schindlers List 1993 فهرست شیندلر دوبله فارسی دانلود ۲۵۰ فیلم برتر جهان – دانلود فیلم های جدید – دانلود فیلم های قدیمی – ۲۵۰ فیلم برتر جهان – دانلود بهترین فیلم ها – دانلود فیلم جدید – دانلود فیلم قدیمی – دانلود فیلم برتر – ۲۵۰ فیلم – بهترین بازیگران

دانلود فیلم Forrest Gump 1994 فارست گامپ دوبله فارسی + ۷۲۰ بلوری ، ۱۰۸۰ بلوری

Forrest Gump 1994

جزء ۲۵۰ فیلم برتر IMDB با رتبه ۱۲

امتیاز از ۱۰: ۸٫۸ 

امتیاز منتقدین از ۱۰۰:  ۸۲

ژانر : کمدی | درام | عاشقانه

netpaak.ir telegram دانلود فیلم Forrest Gump 1994 فارست گامپ دوبله فارسی + ۷۲۰ بلوری ، ۱۰۸۰ بلوری

محصول : ۱۹۹۴ | آمریکا

بودجه : $۵۵,۰۰۰,۰۰۰

مدت زمان : ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه

زبان : پارسی، انگلیسی

رده سنی : این فیلم برای تمام سنین مناسب میباشد.

کارگردان : Robert Zemeckis

نویسندگان : Winston Groom (novel), Eric Roth (screenplay)

ستارگان : Tom Hanks, Robin Wright, Gary Sinise

درباره فیلم :

سال ۱۹۸۶ وینستون گروم رمانی با عنوان «فورست گامپ» منتشر کرد. هشت‌سال بعد و در سال ۱۹۹۴ اریک راث فیلمنامه‌نویس آمریکایی فیلمنامه‌ای بر اساس همین کتاب نوشت. این فیلمنامه‌ی اقتباسی هر چند که تغییرات زیادی نسبت به کتاب داشت، اما توسط استودیو پارامونت پیکچرز برای ساخته شدن انتخاب شد.

رابرت زِمِکیس که اسکار بهترین کارگردانی را برایWho Framed Roger Rabbitدر کارنامه داشت برای کارگردانی انتخاب شد و نقش اصلی فیلم نیز به تام هنکس رسید. سال گذشته تام هنکس با بازی فوق‌العاده‌ی خود در فیلم فیلادلفیا موفق شده بود اسکار بهترین بازیگری را کسب کند.

خود هنکس می‌گوید به‌محض خواندن فیلمنامه‌ تصمیم به بازی در این نقش گرفته است. جالب اینکه زمِکیس و هنکس هنگام ساخت فیلم از گرفتن دستمزد خودداری کردند و قرار گذاشتند تا مقدار معینی از سود فیلم نصیب‌شان شود؛

****

و بعد از موفقیت همه‌ جانبه‌ی فیلم به هر کدام‌شان نفری ۴۰ میلیون دلار رسید! فورست گامپ تحسین منتقدان و تماشاگران را برانگیخت و فیلمی که با بودجه‌ی ۵۵ میلیون دلاری ساخته شده بود در نهایت توانست به چهارمین فیلم پرفروش تاریخ (تا زمان ساخت) بدل شود و فروشی در حدود ۶۸۷ میلیون دلار داشته باشد.

در مراسم اسکار همان سال رقابت سختی بین فورست گامپ و رستگاری شاوشنگ شکل گرفته بود، فورست گامپ در تمام موارد توانست رستگاری شاوشنگ را پشت سر بگذارد و در ۶ رشته به عناوین بهترین بازیگر مرد،‌ بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین جلوه‌های ویژه‌، بهترین فیلمنامه اقتباسی و در نهایت اسکار بهترین فیلم سال دست پیدا کند.

به جز این شش جایزه و نقدهای مثبتی که فیلم گرفت، فورست گامپ ۳۵ جایزه و ۴۵ نامزدی دیگر در جشنواره‌های مختلف کسب کرد و در پایگاه اینترنتی فیلم‌ها (IMDB) در بین ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ از نظر کاربران، رتبه‌ی ۱۵ را به دست آورد.

خـــلاصــه فیـلــم :

«فارست گامپ» (تام هنکس) مادرزاد دچار اختلالاتی ذهنی و جسمی است. در کورکی به طور معجزه اسایی توانایی راه رفتن را بدست می آورد اما همچنان ضریب هوشی اش بسیار از حد نرمال پایینتر است. مادرش با تلاش فراوان او را به مدرسه می فرستد.

بر اساس سلسله ای از حوادث به موفقیتهایی بزرگ دست پیدا می کند. به جنگ ویتنام می رود و به عنوان قهرمانی دست پیدا می کند. و حتی عاشق می شود.

دانلود فیلم Forrest Gump 1994 فارست گامپ دوبله فارسی

نقد فیلم :

فارست گامپ ( تام هنکس)، مرد ساده‌دلی است که در ایستگاه اتوبوسی منتظر نشسته‌است. با آمدن خانمی، او خود را معرفی می‌کند و داستان زندگیش را تعریف می‌کند. فارست کودکی با بهره‌ی هوشی پایینتر از همسالانش است و تمام دنیایش مادرش (سالی فیلد) که حوادث اطرافش را با زبانی ساده برایش توصیف می‌کند.

او در کودکی مجبور به استفاده از اسکلت و داربست فلزی بود که به پایش بسته می‌شد. بچه‌های همسالش او را دوست نداشتند. اما یکی با او همبازی شد، جنی. طی حادثه‌ای، آن اسکت مزاحم فلزی در هم می‌شکند و توانایی فارست در دویدن پدیدار می‌شود.

فارست که حالا بالغ شده در راگبی به افتخار می‌رسد. جنی جوان (رابین رایت پن) که هرگز از مهر پدر الکلی‌اش بهره‌ای نداشته، آرزو دارد خواننده‌ی کانتری شود. او دختر سر به راهی نیست. در روزهای جنگ با ویتنام، فارست به ارتش می‌پیوندد و حتی در یک بار نامناسب خوانندگی می‌کنند.

****

هنگام خداحافظی، جنی از فارست می‌خواهد شجاع نباشد و هر وقت خطری بود فقط بدود. فارست در دوره‌ی آموزشی ارتش، دوستی به نام بوبا(میکلتی ویلیامسون) پیدا می‌کند. او جوان سیاهپوست ساده‌دلی است که آرزو دارد خانواده‌ی فقیرش را با صید میگو به وضع بهتری برساند.

آنها به ویتنام اعزام می‌شوند و تحت فرماندهی سرگرد دن تیلور(گری سینایس) قرار می‌گیرند. در یکی از حملات، نیروهای آمریکا بشدت بمباران می‌شوند. با فرمان فرماندهش، فارست شروع به دویدن می‌کند و ناگهان به یاد بوبا می‌افتد.

او باز می‌گردد تا بوبا را پیدا کند اما هر بار یک مجروح دیگر را می‌یابد و او را تا کرانه‌ی رودخانه می‌رساند، از جمله سرگرد دن را. بالاخره بوبا را در حالیکه بشدت زخمی است می‌یابد. بوبا می‌میرد و فارست زخمی جزئی برداشته ولی سرگرد دن هر دو پایش را از دست می‌دهد.

دن بخاطر آنکه تا آخر عمر فلج است و با افتخار نمرده و گمان می‌برد فارست نگذاشته به سرنوشتش برسد از او خشمگین است. فارست مدال افتخار می‌گیرد و در دوران نقاهت استعدادش در پینگ‌پنگ شکوفا می‌شود.

در حالیکه او به مسابقات جهانی می‌رود و یکی یکی پله‌های افتخار را طی می‌کند زندگی جنی هر روز در سراشیبی است. اعتیاد و روابط ناسالم، جوانی و زندگی جنی را می‌رباید. فارست سرگرد دن را با خود همراه می‌کند تا به آرزوی بوبا جامه‌ی عمل پوشاند. او اسم قایقش را می‌گذارد جنی و موفق می‌شود یکی از بی‌نظیرترین صیدهای میگو را انجام دهد، چنانکه عکسش بر جلد مجله‌ها برود.

ولی او فقط دنیای کوچک خودش را می‌خواهد دنیایی که تمام وسعتش آغوش مادر و داشتن جنی است…

دانلود فیلم Forrest Gump 1994 فارست گامپ دوبله فارسی

 

وقتی تام هنکس در سال ۹۳، اسکار بهترین بازیگر مرد را بخاطر “فیلادلفیا” گرفت همگان او را برازنده‌ی این جایزه می‌دانستند اما تصور نمی‌رفت او در سال آینده هم مجسمه‌ی طلایی را بالای سر برد. هنکس در سال ۹۴ بینندگان را میخکوب کرد! او یکی از به‌ یاد ماندنی‌ترین کاراکترهای سینمای جهان را جان بخشید و در او روح دمید. آنچنان که اگر تنها بهانه‌ی دوباره نبردن اسکارش، گرفتن جایزه در سال گذشته بود یکی از بزرگترین ناداوری‌های اسکار رخ می‌داد. چنین بود که جز این، فیلم ۵ اسکار دیگر را هم درو می‌کند. رابرت زمکیس با طمانینه، تمام حوادث فیلمش را عمق بخشیده و پرداخته‌است.

فیلم “فارست گامپ” فیلم سرشاری است. این فیلم یکی از بهترین مراجع شناخت آمریکای معاصر است. اتفاقات فرهنگی، هنری و سیاسی چون حلقه‌هایی مرتبط پشت سر هم ردیف می‌شوند و قهرمان داستان به زیبایی در آن پرورش می‌یابد.

از الویس پریسلی و جان لنون گرفته تا کندی و نیکسون، همه نقشی در فیلم می‌یابند. موسیقی و ترانه‌های فیلم گوش‌نوازند. با گذشت ۱۵ سال از اکران فیلم، هنوز جلوه‌های ویژه‌ی آن بشدت حیرت‌انگیز و چشم‌نواز است.

****

به نظر می‌رسد طراحان جلوه‌های ویژه‌ی فیلم می‌دانسته‌اند فیلمی برای همیشه‌ی تاریخ سینما می‌سازند و باید کار فاخری ارائه دهند. هنوز سکانس دست دادن فارست گامپ و کندی، یا شوی شبانه‌ی فارست با جان لنون بسیار شاخص و مثال زدنی است.

دو سکانس در فیلم هست که هر بار می‌بینم صورتم را پر از اشک می کند. یکی آنجا که بچه‌ها به فارست سنگ می‌زنند و جنی به فارست که اسیر آن میله‌ها و اسکلت‌های فلزی است، می‌گوید:”بدو فارست! بدو!” و فارست شروع به دویدن می‌کند و ناگهان تمام آن میله‌ها خرد می‌شودـ

و آنجاست که مقرر می‌شود جهان زیر پای فارست باشد!ـ دیگر آنجا که جنی پسرشان را به فارست نشان می‌دهد و به فارست که وحشت‌زده شده، می‌گوید او کار بدی نکرده! فارست با تردید و با چشمانی پر از اشک می‌پرسد:”اون باهوشه؟!”

این فیلم در ستایش یک قلب بزرگ و طلایی است! اینکه در نقدهای این فیلم می‌خوانم “…فارست مرد احمقی است…” مشمئزم می‌کند. حقیقت این است که فارست مرد خارق‌العاده‌ای است. او آنچنان قلب بزرگی دارد که ما آدم‌های دیگر، از وحشت این بزرگی دوست داریم به او انگ متفاوت بودن و نادانی بزنیم تا خود را بالا بکشیم.

اشکال از فکرهای کوچک ماست، دوستان! دنیای فارست در میان جنگ و خون هم پر از رنگ‌های شاد و خاطرات خوب است. برای فارست اهمیتی ندارد که دنیا زیر و رو شود، او فقط مادرش و جنی را می‌بیند. آن سکانسی را به یاد بیاورید که یکی از کمونیست‌ها دارد برای فارست از گروهشان می‌گوید اما او نمی‌بیند و نمی‌شنود،

****

تنها جنی را می‌بیند که از رهبر گروه سیلی می‌خورد. دوست دارم اگر این فیلم را ندیده‌اید، حتماً ببینید و اگر دیده‌اید دوباره تماشایش کنید. به جزئی‌ترین لبخندهای فارست، کمترین حرکات سرش و نگاه مشکوک و مظنونش به جان لنون دقت کنید،

وقتی جنی به او می‌گوید در لباس نظامی خوش‌تیپ شده، ببینید که با چه غرور و شادی‌ای لباسش را مرتب می‌کند، وقتی در روز عروسی جنی کراواتش را مرتب می‌کند نگاه کنید که چطور به جنی می‌نگرد.

فارست راست می‌گوید، شاید مرد باهوشی نباشد اما می‌داند عشق چیست! مهم هم همین است! رمز تمام کامیابی‌های فارست در همین جمله است. او می‌دود تا رستگار شود، شاید فقط برای گرفتن پری که در نسیم به این سو و آن سو می‌رود! و تو با تمام وجودت می‌گویی:”بدو فارست! بدو!”

دانلود فیلم Forrest Gump 1994 فارست گامپ دوبله فارسی

دانلود فیلم Forrest Gump 1994 فارست گامپ دوبله فارسی

افتخارات فیلم :

برنده اسکار بهترین جلوه های ویژه

برنده اسکار بهترین تدوین

برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی

برنده اسکار بهترین کارگردانی

برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد

برنده اسکار بهترین فیلم

کاندیدای اسکار بهترین موسیقی متن

کاندیدای اسکار بهترین چهره پردازی

کاندیدای اسکار بهترین جلوه های صوتی

کاندیدای اسکار بهترین صدا

کاندیدای اسکار بهترین طراحی هنری

کاندیدای اسکار بهترین فیلمبرداری

کاندیدای اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد


لینک های دانلود فیلم Forrest Gump 1994 فارست گامپ دوبله فارسی

 دانلود تریلر فیلم

 لینک مستقیم دانلود

 دانلود فیلم با کیفیت ۷۲۰

 حجم : ۹۰۷ مگابایت

 لینک مستقیم دانلود 

 دانلود فیلم با کیفیت ۱۰۸۰

 حجم : ۱۶۵۰ مگابایت

 لینک مستقیم دانلود 

 


دانلود ۲۵۰ فیلم برتر جهان

برچسب : دانلود فیلم Forrest Gump 1994 فارست گامپ دوبله فارسی

دانلود فیلم Forrest Gump 1994 فارست گامپ دوبله فارسی با کیفیت عالی و لینک مستقیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا