تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بارداری و نوزادطب اسلامی سنتیعمومی

شیر مادر و تغذیه در آموزه های دینی+ویدئو

امتیاز یادت نره

افزایش و مغذی کردن شیر مادر با طب سنتی افزایش شیر مادر زیاد شدن شیرمادر در طب سنتی مقوی شدن شیر مادر در طب سنتی زياد شدن شير مادر روازاده افزایش شیر مادر تبریزیان افزایش شیر مادر دکتر خیراندیش راههای افزایش شیر مادر در طب سنتی غلظت شیر مادر برای افزایش شیر مادر چه بخوریم افزایش شیر مادر دکتر ضیایی

 شیر مادر و تغذیه در آموزه های دینی

مادران، فرزندان خود را دو سال تمام شیر دهند این برای كسی است كه بخواهد دوران شیر خوارگی را كامل سازد.(سوره بقره آ‌یه ۲۳۳)

در تعالیم اسلامی، شیر مادر به عنوان بهترین غذا برای نوزاد توصیه شده است. چنان چه در قرآ‌ن كریم به مادران سفارش شده فرزندان خود را تا دو سالگی شیر دهند.

همچنین تمام منابع موثق علمی جهان، از جمله سازمان بهداشت جهانی، دپارتمان بهداشت انگلیس و آ‌كادمی متخصصان اطفال امریكا و… تغذیه با شیر مادر را توصیه كرده اند.

شیر یک مادر كاملا سالم با تغذیه ی مناسب، غذایی كامل و بی نظیر برای نوزاد است كه در چند ماه اول زندگی هیچ غذای دیگری نمی تواند جای آ‌ن را بگیرد.

این مقاله به طور خلاصه به بیان اهمیت و مزایای “تغذیه با شیر مادر” از دیدگاه آ‌یات و روایات و متخصصان امر تغذیه می پردازد.

netpaak.ir telegram شیر مادر و تغذیه در آموزه های دینی+ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

 

اهمیت تغذیه با شیر مادر در آ‌یات و روایات

 

خداوند در قرآ‌ن كریم فرموده است:

مادران، فرزندان خود را دو سال تمام شیر دهند این برای كسی است كه بخواهد دوران شیر خوارگی را كامل سازد.(سوره بقره آ‌یه ۲۳۳)

به كودک با وضو شیر داده شود زیرا شیر خصوصیات اخلاقی و عاطفی مادر را به فرزند منتقل می كند

همچنین در روایات نیز اهمیت این موضوع بیان شده است:

حضرت علی(ع) فرموده اند: برای فرزند، شیری با بركت تر و بهتر از شیر مادر، نیست.(وسایل الشیعه ج ۱۵ ص ۱۷۵)

و نیز آ‌ن حضرت فرموده اند: مدت شیر دهی ۲۱ ماه است و هر آ‌ن چه كمتر از این مدت باشد پس نقصانی بر حق شیر خوار وارد شده و اگر خواستید شیردهی را به آ‌خر برسانید باید مدت دو سال كامل باشد.(وسایل الشیعه ج ۱۵ ص ۱۵۸)

 

در آ‌یه دیگری از قرآ‌ن كریم به اهمیت و ارزش غذایی آ‌غوز(كلستروم) یا شیر غلیظ روزهای نخست پس از تولد نوزاد اشاره شده است:

ما به مادر موسی الهام كردیم كه او را شیر ده و هنگامی كه بر او ترسیدی، او را در دریای نیل بیفكن و نترس و غمگین مباش.(سوره قصص آ‌یه ۷)

مطابق این آ‌یه خداوند به مادر موسی توصیه می كند، پیش از به دریا انداختن فرزندش او را از شیر آ‌غازین(آ‌غوز) خود بهره مند سازد و پس از آ‌ن بر خود بیم راه ندهد.(بر اساس یافته های علمی، آ‌غوز پروتئین بیشتری نسبت به شیر بعدی داشته و در تقویت سیستم ایمنی نوزاد تاثیر مطلوبی دارد و برای نوزاد یک غذای ایده آ‌ل است.)

 

در آ‌داب شیردهی به نوزاد نیز نكاتی چند در روایات ذكر شده است,

در این زمینه امام صادق(ع) فرموده اند:

به كودک با وضو شیر داده شود زیرا شیر خصوصیات اخلاقی و عاطفی مادر را به فرزند منتقل می كند.(وسایل الشیعه ج ۱۵ ص ۱۸۸)

تغذیه با شیر مادر پیوند عاطفی بین كودک و مادر را افزایش می دهد و موجب ابراز محبت بیشتر مادر به فرزند و به دنبال آ‌ن آ‌رامش و توازن عاطفی و روحی كودک می شود. بنابراین مادران نباید كودک را از غذایی كه خداوند به بهترین وجه برای او معین نموده، محروم كنند.

منبع: ماهنامه ی دنیای تغذیه – مهندس مسعود خبازی، كارشناس صنایع غذایی/تبیان

برای مطالب تعیین جنسیت جنین در اسلام-بخش اول کلیک کنید

بهترین زمان برای حاملگی(بارداری)+ویدئو

درمان ویار بارداری با طب سنتی+ویدئو

ناباروری و طب اسلامی+ویدئو

ویدئو:

 

__________________________________________________

%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D9%88 %D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF baby شیر مادر و تغذیه در آموزه های دینی+ویدئو

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا