تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

علائم اصلی رفلاکس معده و درمان سریع+ویدئو

امتیاز یادت نره

تمام علائم اصلی رفلاکس معده و مشکل گوارش اسیدی

رفلاکس معده و سوزش سر دل علایم و درمان رفلاکس معده چیست؟  علائم رفلاکس معده چیست و چگونه درمان می‌شود؟ علائم، علت و درمان رفلاکس معده (gerd) در نوزادان علائم رفلاکس اسیدی معده کدام است؟ نت پاک و علائم هشدار دهنده رفلاکس را بشناسید  علائم رفلاکس معده در نوزادان علایم رفلاکس کودکان آیا رفلاکس معده خطرناک است درمان گیاهی رفلاکس معده رفلاکس معده و سرفه رفلاکس معده و تنگی نفس قرص برای رفلاکس معده علائم رفلاکس معده در کودکان

 علائم اصلی رفلاکس معده و درمان سریع+ویدئو

رفلاکس اسیدی از شایع‌ترین مشکلات سلامت است و می‌تواند علائم زیادی داشته باشد. موارد زیر برخی علائم عجیبی است که نشان می‌دهد رفلاکس اسیدی دارید.

مواردی هم هست که نباید رفلاکس را در آن دخیل بدانید.

 

بزاق زیاد

زیاد شدن بزاق دهان، بعد از یک وعده غذایی یا میان وعده می‌تواند نشانه‌ای از رفلاکس باشد. وقتی غدد بزاقی، وجود عامل تحریک‌کننده‌ای را در مری احساس می‌کنند، فعالیتشان را افزایش می‌دهند و آماده می‌شوند که هر چه را در مری وجود دارد یا می‌خواهد به سمت بالا حرکت کند، بشویند و پاک کنند.

 

netpaak.ir telegram علائم اصلی رفلاکس معده و درمان سریع+ویدئو

سینه پهلو

وقتی اسید معده از معده خارج می‌شود، فقط گلو را تحریک نمی‌کند بلکه می‌تواند راه خود را به سمت شش‌ها نیز در پیش بگیرد. اگر این اتفاق بیفتد، شما سر از یک سینه پهلوی شدید درخواهید آورد. اگر به طور مکرر و بدون دلیل مشخصی به سینه پهلو مبتلا می‌شوید، رفلاکس می‌تواند یکی از علل آن باشد.

 

درد قفسه سینه

معمولا افراد، ترش کردگی و سوزش معده را با حمله قلبی اشتباه می‌گیرند. زیاد اتفاق می‌افتد که افرادی با درد شدید قفسه سینه به اورژانس مراجعه می‌کنند در حالی که مشکل اصلی آنها رفلاکس است. عکس ماجرا نیز می‌تواند درست باشد. افرادی که دچار حمله قلبی شده‌اند به اورژانس مراجعه نمی‌کنند، زیرا تصورمی کنند دچار رفلاکس هستند. اگر میان این دو حالت شک دارید، به پزشک مراجعه کنید.

 

تلخی دهان

اسید معده‌ای که مجبور است به سمت مری حرکت کند، می‌تواند طعم تلخی را در انتهای گلو به جا بگذارد.

 

آسم

اگر مشکلات تنفسی دارید ـ که بویژه شب و در رختخواب تشدید می‌شود ـ عامل آن می‌تواند رفلاکس اسیدی باشد. وقتی به پشت دراز می‌کشید، اسید معده وارد مری می‌شود و ایجاد رفلاکس می‌کند که گاهی با صدای خس‌خس همراه است. اسید معده می‌تواند وارد مجاری تنفسی شود و به طور مستقیم تحریک تنفسی ایجاد کند. در نتیجه شما با حالت خفگی و سرفه از خواب بیدار می‌شوید.

 

مشکلات بلع

رفلاکس می‌تواند به دلیل صدمات و زخم‌هایی که ایجاد می‌کند، باعث باریک‌شدن گلو شود. در نتیجه غذا در مسیر فرورفتن متوقف می‌شود و فرد احساس می‌کند غذا گلوله شده و خود را در مسیر رسیدن به معده جمع کرده است.

 

مشکلاتی که ناشی از رفلاکس نیست

گاهی وجود توده در گلو یا نیاز به صاف کردن مکرر گلو با رفلاکس اشتباه گرفته می‌شود. این عوارض ناشی از گرد و غبار و دیگر تحریک‌کننده‌هایی است که در هوا وجود دارد. گلودرد، سرفه یا گرفتگی و خشونت صدا نیز می‌تواند براثر رفلاکس ایجاد شود، اما عوامل دیگری نیز در بروز این عوارض نقش دارند. اگر بعد از دوهفته مصرف داروهای آنتی‌اسیدی که پزشک تجویز می‌کند، بهبودی در این علائم مشاهده نکردید، با متخصص گوارش مشورت کنید.

منبع:salamatnews.com

درمان گیاهی برای ریفلاکس معده

آلوئه ورا : عصاره‌ی آلوئه‌ورا به هضم غذا کمک می‌کند و برای درمان التهاب مفید است. این ماده به کاهش تحریک حاصل از برگشت اسید معده کمک می‌کند. آلوئه‌ورا حاوی موادی مانند پولی‌ساکاریدها و گلیکوپروتئین‌هاست که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. در عین حال پولی‌ساکاریدها به ترمیم پوست کمک می‌کنند و گلیکوپروتئین‌ها برای کاهش درد و التهاب مفید هستند.

خوردن ژل آلوئه‌ورا پیش از غذا مفید است. مقداری از این ژل را می‌توانید همراه چای یا آبمیوه نیز میل کنید. آب آلوئه‌ورا شامل ویتامین‌های مختلف، موادمعدنی و آنزیم‌های مفید برای سیستم ایمنی است. همچنین این گیاه، شامل فیبر است که به تنظیم حرکات روده و کاهش یبوست نیز کمک می‌کند و برای بیماری رفلاکس معدهمفید است.

عصاره‌ی آلوئه‌ورا به هضم غذا کمک می‌کند و برای درمان ریفلاکس معده است

شیرین بیان : این گیاه معده را با یک ماده ژل مانند پوشش می‌دهد و از تحریک آن جلوگیری می‌کند.گیاه شیرین بیان به صورت تنتور یا چای در دسترس است. ریشه‌ی شیرین بیان به صورت چای و قرص در بازار موجود است. این گیاه باید با مشورت پزشک استفاده شود زیرا حاوی ماده‌ای به نام گلیسیریزین است که ممکن است عوارض ناخواسته به همراه داشته باشد.

علاوه بر این شیرین بیان برای کاهش فشار خون نیز مفید است. قرص‌های جویدنی که از گیاه تهیه می‌شود نیز ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. این ماده باید با بزاق دهان مخلوط شود و به شکل کپسول تاثیری ندارد. قرص‌های جویدنی ۱ تا ۲ بار در روز پیش از غذاها باید مصرف شود.

آب گرم و آبلیموی تازه: صبح خود را با یک فنجان آب گرم و آبلیموی تازه شروع کنید. با نوشیدن این محلول با معده خالی و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قبل از خوردن صبحانه، بدن می‌تواند به طور طبیعی اسید معده را متعادل کند. این محلول برای همه بی‌خطر است رفلاکس معده مفید است.

جوش شیرین: یک قاشق جوش شیرین را در نصف فنجان آب حل کنید و بنوشید، اگرچه این محلول بدمزه است اما برای رفلاکس معده موثر است.

سنبل ختایی : گیاهی دارویی است که ریشه، میوه و دانه‌های آن خواص دارویی دارد.این گیاه به همراه ۵ گیاه دارویی دیگر مصرف می‌شود و در بهبود نشانه‌های ریفلاکس معده بسیار مفید است. عصاره‌ی آن را با عصاره‌ی سیر و هویج و رازیانه مخلوط کنید و سه بار در روز هر بار یک میلی‌لیتر از آن را استفاده کنید.

سنبل ختایی گیاهی دارویی است که در بهبود نشانه‌های ریفلاکس معده بسیار مفید است

سرکه سیب: روزی یک تا دو قاشق چایخوری سرکه سیب بخورید. مخلوط سرکه سیب و عسل بسیار مفید و خوشمزه است. حتی می‌توان به جای لیمو، سرکه سیب در چای ریخت. بسیاری از مردم به اشتباه تصور می‌کنند سوء هاضمه و رفلاکس بر اثر تولید زیاد اسید معده ایجاد می شود. اما آخرین مطالعات نشان می‌دهد که بر خلاف باور مردم، این عارضه به دلیل کمبود اسیدهای لازم برای هضم کامل غذا بروز می‌کند. همچنین خوردن ترشی، ترشی کلم و سایر غذاهای ترش و اسیدی به کنترل اسید معده کمک می‌کند.

چای‌ها و دمنوش‌ها: نوشیدن چای و دمنوش بابونه، نعناع یا شنبلیله به کاهش علائم رفلاکس اسیدی کمک می‌کند.

بابونه : گل این گیاه در داروها استفاده می‌شود. ماده شیمیایی موجود گیاه بابونه سبب کاهش التهاب می‌شود. ۵۰ قطره از تنتور این گیاه را سه بار در روز میل کنید. استفاده طولانی مدت بابونه ممکن است سبب بروز حساسیت شود.

 

بادرنجبویه : برای درمان نفخ معده و روده استفاده می‌شودرفلاکس معده مفید است. استفاده از این گیاه عوارض جانبی ندارد اما در صورتی که با گیاهان دیگر استفاده شود ممکن است سبب حساسیت پوستی مانند راش یا خارش پوستی شود.

بادرنجوبه برای درمان نفخ معده و روده استفاده می‌شود

جلبک دریایی فوکوس : ۵ تا ۱۰ میلی‌گرم از این گیاه که به صورت کپسول باشد سه بار در روز مصرف شود. مصرف این گیاه عوارض جانبی مربوط به مسمومیت ید در بردارد. خواص آن کمک به هضم غذا، رفع یبوست و کمک به سیستم گوارش است. در درمان نشانه‌های ریفلاکس معده بسیار مؤثر است.

خار مریم : برای درمان موقتی سوزش سرِدل استفاده می‌شود. چون سرشار از کلسیم است برای ریفلاکس اسید معده مفید است. اما بیشتر از ۲۰۰ گرم از شیره‌ی آن نباید مصرف شود.

منبع:isna.ir
yjc.ir

ویدئو:


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا