تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
پزشکی و سلامت مجلهطب اسلامی سنتیعمومی

فواید خواب مناسب +سلامتی بدن

امتیاز یادت نره

مهمترین فواید خواب کافی برای بدن فواید اعجاب برانگیز خواب کافی را می دانید فواید خواب کافی و به موقع فواید جالب خواب برای بدن تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن چرت بعد از ظهر مفید است یا مضر؟

فواید خواب مناسب +سلامتی بدن

ساعات خواب انسان باید از یک چرخه ایده آل پیروی کند.

چکیده: خواب مناسب و کافی در طول شبانه­ روز، به نحو عجیبی تاثیر مثبتی بر عملکرد زندگی شما می ­گذارد؛ کافی است ساعت بدن خود را روی زمان مناسبی برای خواب و بیداری تنظیم کنید تا متوجه شوید.

مقدمه

داشتن خواب کافی شبانه فواید بسیار زیادی دارد. نتایج مطالعات نشان می ­دهد که خواب شبانه، سیستم ایمنی بدن را تقویت می­کند و خطر بیماری قلبی، حمله قلبی و دیابت نوع دو را کاهش می­دهد. همچنین شواهدی وجود دارد، که خواب کافی و مناسب موجب افزایش طول عمرمی گردد.
برخی فکر می­ کنند خواب کافی به این معنا است که اگر دیرتر بخوابید و دیرتر هم بیدار شوید خواب کافی خواهید داشت، اما این چنین نیست. ساعات خواب انسان باید از یک چرخه ایده آل پیروی کند. از سوی دیگر برخی گمان می­ کنند، اگر امشب یک ساعت کمتر بخوابند، فردا آن را جبران خواهند کرد. اما در این مورد هم اشتباه می­ کنید.

برخی از فواید و مزایای علمی ثابت شده زود خوابیدن و داشتن خواب کافی عبارت است از:

۱٫ بهبود سلامت جسمانی 

زودتر خوابیدن به این معنا نیست که دیگر هرگز بیمار نمی­شوید. صدها پژوهش در مورد ارتباط زودتر خوابیدن و تقویت دستگاه ایمنی بدن انجام شده و همگی نشان داده­اند که زودتر خوابیدن دستگاه ایمنی را تقویت می­کند. بنابراین می توان گفت که اگر می خواهید از دیابت، بیماری­ های قلبی و حتی چاقی پیشگیری کنید، کافی است زودتر بخوابید.

netpaak.ir telegram فواید خواب مناسب +سلامتی بدن

۲٫ کاهش افسردگی و اضطراب 

خواب کافی میزان اضطراب را به شدت کم می کند. بنابراین اگر خواب کافی داشته باشید کمتر احساس نگرانی خواهید داشت. در مطالعه ای نشان داده شد که اختلال در خواب در نهایت باعث خواهد شد تا افکار منفی بیشتر وارد مغز شخص شود. این کار میزان اضطراب در شخص را افزایش داده که خود موجب افزایش افسردگی نیز می شود. بنابراین کافی است کمی زودتر بخوابید تا تحت تاثیر عوارض روانی کم­خوابی قرار نگیرید.

۳٫  کاهش درد 

زودتر خوابیدن از شدت دردهای حاد و مزمن می­کاهد.

۴٫ شادابی و نشاط 

همه ما دوست داریم خوشحال­تر و شاداب­تر باشیم. این خواسته چندان هم دور از دسترس نیست، فقط کافی است زودتر بخوابید. یادتان نرود که دیگران از خوشحالی شما بسیار خوشحال خواهند شد.

۵٫ افزایش هوشیارى

خواب کافی با هوشیارى بیشتر ارتباط مستقیم دارد. هوشیارى بیشتر در کار و زندگی روزمره نیز خیلی به کار شما خواهد آمد.

۶٫ تناسب وزن 

اگر خواب کافی داشته باشید، متابولیسم بدن شما تنظیم خواهد شد. بدن از طریق متابولیسم منظم به وزن ایده آل خواهد رسید.

۷٫ آراستگی ظاهر 

هیچ کس از گودی تیره پای چشم یا پف صورت خوشش نمی آید. اگر زودتر بخوابید خواهید دید که این گودی­ها به تدریج کوچکتر شده و در نهایت نیز از بین خواهند رفت.

۸٫ بهبود رژیم غذایی 

اگر خواب کافی داشته باشید، اشتهای بهتری برای غذا خوردن خواهید داشت. البته در این صورت جذب غذا نیز افزایش خواهد یافت.

۹٫ تقویت حافظه 

آیا شما هم همه چیز را به سرعت فراموش می کنید؟ شاید دلیلش این است که خواب کافی ندارید. بنابراین این روش را حتما امتحان  کنید. کافی است کمی زودتر بخوابید تا خواب کافی داشته باشید و شاهد تقویت حافظه خویش شوید. به نظر می رسد خواب کافی شبانه با تسهیل ارتباطات عصبی- شیمیایی سلول های مغز، به تقویب حافظه و قدرت یادگیری کمک می کند.

منبع:راسخون

چرت بعد از ظهر مفید است یا مضر؟

___________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا