تبلیغات📚 مجله نت پاک

مراحل کاشت مو

امتیاز یادت نره

کاشت مو راه حلی دائمی برای مشکل ریزش مو است.عملیات کاشت مو را می توان یک عمل میکرو نامید که در یک کلینیک خاص انجام می شود. اصطلاح میکروسرجری در کاشت مو به روشی اطلاق می شود که در آن جراحان مجرب با استفاده از میکروسکوپ کار می کنند.

کاشت مو یک راه حل موثر برای افرادی است که از طاسی با الگوی مردانه رنج می برند که از نظر پزشکی به نام آلوپسی آندروژنتیک نیز شناخته می شود . علاوه بر این، این عمل برای افرادی که ریزش مو به دلیل اسکار یا ریزش مو به دلیل بیماری های خاص دارند، گزینه ای است.

images 1658389244 مراحل کاشت مو

عمل کاشت مو FUE

اگرچه پیشرفت‌ها در مراقبت از مو به قدمت زیادی برمی‌گردد، واژه کاشت مو برای اولین بار در اواسط دهه ۱۹۹۰ به معنای فعلی آن ابداع شد. جراحی های کاشت مو که به روش FUT در دهه ۹۰ انجام می شد، جایگزین روش FUE شد. این در اوایل دهه ۲۰۰۰ توسعه یافت و پس از سال ۲۰۰۵ به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفت.

در سال های بعد پیشرفت های جزئی انجام شد، اما اصول اولیه ثابت ماند. FUE هنوز به عنوان پیشرفته ترین روش کاشت مو در نظر گرفته می شود .

روش FUE مدرن ترین و جدیدترین روش کاشت مو می باشد. در حال حاضر این استاندارد طلایی در زمینه کاشت مو محسوب می شود و به افرادی که دچار ریزش موی شدید هستند، نتیجه ای کاملا طبیعی را تضمین می کند. تفاوت بزرگ این است که این روش علائم کمتری به جا می گذارد و بهبودی سریع تری را تضمین می کند. بسته به بهبود مواد مورد استفاده در روش FUE، میزان موفقیت عملیات نیز افزایش می یابد.

روش FUE دارای چند تغییر با نام های مختلف است. اینها عبارتند از:

  • FUE کلاسیک (میکروموتور)
  • FUE رباتیک
  • روش DHI
  • Sapphire FUE( با سوزن یاقوت کبود)

به عنوان مثال، روش کاشت مو FUE با نوک یاقوت کبود تکنیک مهمی است که امکان کاشت تعداد زیادی فولیکول مو را در یک جلسه فراهم می کند.

تفاوت با FUE کلاسیک این است که وقتی کانال‌ها را با تیغه‌های یاقوت کبود باز می‌کنید (مواد بسیار نرم‌تر) آنها خیلی سریع‌تر بهبود می‌یابند و آثار کمتری بر جای می‌گذارند.

روش DHI امکان دستیابی به تراکم موی بیشتر را فراهم می

کند.این روش کاشت مو با سوزن چوی باعث می شود تا نتایج طبیعی و رضایت بخشی حاصل شود.

روش آرام بخشی

در زمینه بیهوشی، آرامبخشی یکی از ابزارهای ضروری و به ویژه پیشرفته است. آنقدر ملایم است که لازم نیست نگران آن باشید، حتی با نوزادان. در طول آرامبخشی، پزشک یک داروی ضد درد تجویز می کند که دوز آن با وزن بدن بیمار تنظیم می شود.

بیمار در تمام طول عمل کاملاً بیدار است، فقط حساسیت او به درد بسیار کاهش می یابد. این امر از درد بیمار در طول عمل جلوگیری می کند. به منظور اطمینان از حداکثر ایمنی و راحتی ، متخصص بیهوشی باید همیشه حضور داشته باشد. به این ترتیب دوز داروی آرام‌بخش را نیز می‌توان بر حسب نیاز در طول کاشت مو تنظیم کرد.

مراحل اولیه کاشت مو

این روش برای انواع کاشت مو یکسان است و شامل مراحل زیر است:

  1. جمع آوری پیاز ،ریشه مو

FUT جمع آوری مو به صورت فله با پوست

FUE جمع آوری مو به صورت جداگانه

  1. کانال ها را باز کنید

  2. کاشت ریشه

جمع آوری ریشه مو

موفقیت زیبایی شناختی از طریق جمع آوری لامپ مو مشخصه روش FUE است. این نوآوری همچنین باعث شد که روش FUT به طور کامل ناپدید شود. در روش قدیمی FUT، قسمتی از پوست از پشت سر بریده شد و با برش مجدد پیازهای مو آماده شد. از طرف دیگر در روش FUE از سوزن های استوانه ای برای جمع آوری موها یکی یکی استفاده می شود. در نتیجه صدمات کمتری ایجاد می شود. بسته به اندازه پیازهای مو از ۰٫۷ میلی متر تا ۰٫۸ میلی متر یا در افرادی که پیاز موی آنها همیشه از ۳ ،۴ یا ۵ تار مو تشکیل شده است، استفاده از سوزن های سایز ۰٫۸ میلی متر نکته مهم دیگری است. تیزی سوزن ها و استفاده از سوزن های یکبار مصرف از دیگر عوامل موثر در موفقیت جراحی استتاثیر قابل توجهی دارد.

حذف موها با توجه به زوایای ریشه یکی دیگر از معیارهای جلوگیری از آسیب دیدن پیاز مو است.

باز کردن کانال ها

در فاز باز شدن کانال از شکاف های فلزی ساخته شده از فولاد به روش کلاسیک FUE استفاده می شود. با استفاده از این شکاف ها باید برش هایی با توجه به جهت طبیعی رشد رشته ایجاد کرد. این به موهای پیوند شده اجازه می دهد تا در جهت طبیعی خود رشد کنند .

در حالی که جهت رشد در طول باز شدن کانال تعیین می شود، زاویه مو به پوست موضوعی است که در مرحله کاشت مو باید در نظر گرفته شود.

در روش FUE از تیغه های فولادی (شکاف های فلزی) برای باز کردن کانال ها استفاده می شود. این تیغه ها پس از باز شدن چند صد کانال نیاز به تعویض دارند. این تنها راه برای اطمینان از عدم از دست دادن وضوح آنها است. با این حال ، از آنجایی که تیغه های FUE یاقوت کبود بسیار صاف تر و تیزتر هستند، این موضوع مطرح نیست. بسته به ضخامت پیاز مو، استفاده از چند نکته مختلف کفایت می کند. باز هم باید مراقب بود که هر نوک برای یک مشتری استفاده شود.

کاشت پیاز مو

کاشت پیاز مو آخرین مرحله است. در این مرحله رشته ها به صورت جداگانه در کانال هایی با زوایای مناسب ۴۰ تا ۴۵ درجه کاشته می شوند.

هر فاز ویژگی های خاص خود را دارد. تجربه به طور طبیعی مهمترین نقش را در تمام مراحل ایفا می کند.

FUE یک روش کاشت مو است که هیچ ردی از خود باقی نمی گذارد و نیازی به درز ندارد.

اطلاعات اولیه در مورد کاشت مو

  • افراد بین ۲۰ تا ۶۰ سال می توانند کاشت مو انجام دهند.
  • کافی است بیمار سه روز قبل و بعد از عمل برنامه ریزی کند.
  • بسته به میزان نیاز پیاز مو، زمان عمل معمولاً شش تا هشت ساعت است.
  • در صورت وجود عوارض در موارد استثنایی، لازم است عمل در کلینیک مجهز انجام شود.
  • این عمل توسط یک پزشک و حداقل سه دستیار پزشکی انجام می شود که همگی در رشته خود متخصص هستند.
  • نتیجه نهایی فقط پس از شش تا ۱۸ ماه قابل ارزیابی است. به عبارت دیگر، موهای جدید هنوز تا ۱۸ ماه پس از جراحی می توانند رشد کنند.

فرآیند کاشت مو در ۷ مرحله

  1. مشاوره: طرح جراحی و خط رویش مو با پزشک تعیین می شود.
  2. آماده سازی: این مرحله شامل استریل کردن ناحیه جراحی و اعمال بی حسی موضعی است.
  3. جمع آوری: جمع آوری مو از ناحیه اهدا کننده فرد.
  4. باز شدن کانال : باز شدن کانال هایی که با جهت طبیعی رشد مو مطابقت دارند.
  5. روش کاشت: مو با زاویه بهینه به ناحیه گیرنده پیوند زده می شود.
  6. درمان های بعد از جراحی:این مرحله شامل مراقبت از زخم پزشکی و استفاده از درمان PRP در روز بعد است. این باید زمان بهبودی مو را تسریع کند.
  7. شستن موها بعد از عمل: این روش شستشوی است که با در نظر گرفتن حساسیت ناحیه پیوند شده و ناحیه دهنده، ۱۵ روز طول می کشد.

مزایای روش FUE

  • موهای متراکم تر و طبیعی تر قابل پیوند هستند.
  • راه حلی دائمی برای ریزش موی خفیف و کامل است.
  • این یک روش راحت است زیرا برای کاهش درد طراحی شده است و هیچ اثری از خود باقی نمی گذارد.
  • بیماران پس از جراحی FUE به سرعت بهبود می یابند. می توانید به زندگی عادی روزمره خود بازگردید و روز بعد دوباره سفر کنید.
  • اگر کاشت مو به طور مطلوب برنامه ریزی شود، پیازهای موی گرفته شده از ناحیه اهداکننده آسیب نمی بینند. حتی اگر بیمار چندین عمل جراحی را انجام دهد، دیگر نباید از تأثیرات منفی بر ظاهر بترسد.
  • موهای کاشته شده از ناحیه کاشته شده با نرخ بهره وری ۹۸ درصد رشد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا