تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیتغذیه و اشپزی

آشنايي با خواص آناناس + ویدئو

امتیاز یادت نره

خواص آناناس  خاصیت های معجزه آسای آناناس خواص آناناس و نحوه نگهداری و مضرات آناناس خواص بی نظیر آنـانـاس آشنايي با خواص آناناس

آشنايي با خواص آناناس

آشنايي با خواص آناناس + ویدئو

آشنايي با خواص آناناس

اين در حالي است كه تاثير آناناس در مورد افزايش كارايي سيستم ايمني بدن از ديرباز شناخته شده بود و پزشكان همواره توصيه مي‌كنند كه بيماران پس از عمل‌هاي جراحي يا دچار شدن به بيماري‌هاي عفوني آناناس مصرف كنند.

خواص‌خوراکي‌ها- در حالي كه روز به روز تعداد ميوه‌هايي كه خاصيت ضد سرطاني دارند، افزايش مي‌يابد، دانشمندان آناناس را نيز جزء ميوه‌هاي ضد سرطان طبقه‌بندي كرده‌اند.

اين در حالي است كه تاثير آناناس در مورد افزايش كارايي سيستم ايمني بدن از ديرباز شناخته شده بود و پزشكان همواره توصيه مي‌كنند كه بيماران پس از عمل‌هاي جراحي يا دچار شدن به بيماري‌هاي عفوني آناناس مصرف كنند.

netpaak.ir telegram آشنايي با خواص آناناس + ویدئو

دانشمندان مي‌گويند در آناناس نوعي ماده وجود دارد كه عملكرد پروتئيني را كه در ۳۰ درصد سرطان‌ها دخيل است، متوقف كرده و قادر است سيستم ايمنى بدن را براى هدف قرار دادن و نابود ساختن سلول هاى سرطانى تحريك كند.

اين خاصيت آناناس به ويژه در مورد سرطان سينه، ريه، روده بزرگ، تخمدان و سرطان پوست به اثبات رسيده است. گفتني است آناناس حاوي کربوهيدرات ، پروتئين ، چربي و آب است .

همچنين کلسيم، فسفر، آهن، منيزيم، پتاسيم، سديم و منگنز از ديگر املاح و مواد معدني تشكيل دهنده آناناس به شمار مي‌آيند. آناناس منبع غني از ويتامين C بوده و حاوي ويتامين A و B1 و B2 است.

موارد منع مصرف

دریافت آنزیم بروملین برای برخی افراد مضراست: افرادی که به میوه آناناس آلرژی دارند. زنان باردار و شیرده. بچه های زیر ۶ سال. کسانی که داروهای ضدانعقاد خون، آسپرین و داروهایی از این دست مصرف می کنند و کسانی که مکمل هایی با خاصیت ضدانعقادی مانند جینک، امگا ۳ ها استفاده می کنند، توجه داشته باشند که بروملین موجود در آناناس باعث افزایش جذب برخی از آنتی بیوتیک ها مانند آموکسی سیلین می شود. برای همین بهتر است قبل از مصرف همزمان با پزشکتان مشورت کنید.

آناناس و عمل جراحی

بروملین موجود در آناناس می تواند التهاب را از بین ببرد و باعث رفع تورم ها و کبودی موضعی شود. محققان ۱۶۰ زنی که موقع زایمان اپی زیوتومی شدند را مورد بررسی قرار دادند. این خانم ها به مدت ۳ روز بعد از زایمان و هر روز ۴ مرتبه به میزان ۴۰ میلی گرم بروملین دریافت کردند. محققان مشاهده کردند که درد، تورم و التهاب در این خانم ها به میزان ۹۰ درصد کاهش یافته است. محققان معتقدند که این آنزیم بعد از جراحی دندان، بینی، پا یا جراحی آب مروارید هم موثر است. بروملین در میوه آناناس وجود دارد اما میزان آن زیاد نیست. این آنزیم بیشتر در ساقه این میوه قرار دارد که از عصاره آن کپسول، کرم یا پانسمان های پزشکی تهیه می کنند.

آناناس برای مقابله با سرطان

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که بروملین موجود در آناناس با سرطان مقابله می کند. بر اساس این نتایج دریافت زیاد این آنزیم به مدت چند ماه باعث از بین رفتن تومورهای سرطانی شده است بدون اینکه عوارض جانبی ایجاد کرده باشد. نتایج بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد که بروملین می تواند از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند. به عقیده متخصصان مصرف آناناس و دریافت آنزیم بروملین می تواند یک درمان مکمل برای مقابله با سرطان باشد.

یک ضد التهاب طبیعی

آنزیم بروملین که به میزان زیادی در ساقه آناناس وجود دارد یک ضدالتهاب طبیعی فوق العاده است. بدن به راحتی می تواند این آنزیم را جذب و وارد خون کند. در این صورت هم این آنزیم باعث تنظیم فعل وانفعالات شیمیایی بدن می شود. در واقع باعث جلوگیری از بروز التهاب در بدن می شود.حتماً شما هم در اطرافیانتان خیلی ها را می بینید که از آرتروز شکایت دارند. همان طور که گفتیم آنزیم بروملین خاصیت ضدالتهابی دارد برای همین هم ورم را کمتر می کند، گرما و قرمزی موضعی را کاهش داده و دردهای ناشی از آرتروز و آرتریت را تسکین می دهد.

آناناس و لاغری

حتما شما هم شنیده یا خوانده اید که آناناس یک میوه لاغرکننده است. می شود گفت که بروملین موجود در این میوه باعث تخریب فیبرهای کلاژن می شود که سلول های چربی را در خود ذخیره می کنند. برای همین هم آب جمع شده در سطح سلولیت ها را از بین می برد. در واقع ضداحتباس آب است. اما با این حال نمی شود گفت که آناناس باعث لاغری می شود و معجزه می کند. درست است که بروملین می تواند به کاهش وزن و رفع سلولیت کمک کند اما اشتباه است که تصور کنید با خوردن فقط آناناس مشکل سلولیت و اضافه وزنتان به طور کامل حل می شود.

آناناس و هضم غذا

نفخ معده، دردهای شکمی، اسپاسم و گرفتگی عضلات و غیره. همه ما این مشکلات را تجربه کرده ایم. آناناس برای هضم غذا مناسب است. این میوه اشتها برانگیز بوده و برای افرادی که با هضم غذا مشکل دارند بسیار مناسب است. آناناس رسیده اسید معده و نفخ را کاهش می دهد.

آناناس و درمان سینوزیت

بروملین موجود در آناناس قادر است که ترشحات بینی، سینوزیت یا برونشیت را روان کرده و باعث دفع آن ها شود. نتایج پژوهش ها نشان می دهد افرادی که به مدت ۶ روز بروملین دریافت کرده اند ۸۳ درصد راحت تر توانسته اند از شر التهاب های موجود در مجاری تنفسی شان خلاص شود.

آناناس و التیام زخم ها

بروملین موجود در آناناس باعث التیام زخم ها می شودزیرا جریان خون را بیشتر می کند و به این ترتیب باعث می شود که مواد مغذی سریع تر به زخم ها برسد. پس زمانی که جراحتی برداشتید حتماً آناناس میل کنید.

منبع: بیتوته/ دکتر سلام

آشنایی با خواص انبه + ویدئو

آشنایی با خاصیت های هویج + ویدئو

ویدئو خواص آناناس

__________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

آشنايي با خواص آناناس
آشنايي با خواص آناناس


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا