تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیعمومی

سبزی خُرفه (Portulaca)، دوست صفرا و کبد شماست

امتیاز یادت نره

این سبزی خُرفه ، دوست صفرا و کبد شماست+خرفه+پرپین+طب سنتی+طب اسلامی+آیت الله تبریزیان+تبریزیان

سبزی خُرفه (Portulaca)، دوست صفرا و کبد شماستخرفه دوست صفرا و کبد شماست

خُرفه (Portulaca) ، نام گیاهى است و آن را به پارسى ، پَرپَهَن گویند و معرَّب آن ، فَرفَخ است . در احادیث و روایات از این گیاه به نیکی یاد شده و برای آن خواص فراوانی نقل شده است.

اکسیر جهانی


متاسفانه به سبزی خُرفه کم لطفی می‌شود. این گیاه؛ گیاه خوبی است و خیلی هم فواید دارد، به خصوص در فصل تابستان که واقعاً اثرات مثبت می‌گذارد.
این گیاه دارویی که معمولاً به صورت خودرو در باغچه منازل، کنار جوی‌ها و در مناطق مرطوب می‌روید، شاید زیاد مورد توجه نباشد اما اکنون کشف‌های مهمی در مورد آن انجام شده که توسط سازمان بهداشت جهانی لقب اکسیر جهانی (Global panacea) به آن داده شده است.

این گیاه از سوی این سازمان متداول‌ترین گیاه دارویی مورد استفاده در جهان ذکر شده است. معمولاً قسمت‌های هوایی این گیاه که شامل برگ، ساقه و دانه‌های آن است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در روایتی از پیامبر (ص) آمده است: عَلَیکُم بِالفَرفَخِ ؛ فَهِیَ المِکیَسَةُ ، فَإِنَّهُ إن کانَ شَیءٌ یَزیدُ فِی العَقلِ فَهِیَ . بر شما باد خُرفه ؛ چرا که زیرکى مى دهد و اگر تنها یک چیز باشد که عقل را افزون مى کند ، همان است .

 گیاهی برای کاهش کلسترول


تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است که در خرفه ماده شیمیایی بسیار جالب به نام اسید چرب اومگا- ۳ وجود دارد. این همان چربی معروف است که در روغن ماهی یافت می شود و عامل موثری برای کاهش کلسترول و فشار خون است و از این نظر که این گیاه را در ردیف گیاهان ارزشمند ضد سرطان و ضد فشار خون قرار می دهد و بعلاوه دارای مقدار قابل ملاحظه ای ویتامین C می باشد که آن هم از ضد اکسید کننده هاست و ضد عوامل سرطان زا می باشد.

netpaak.ir telegram سبزی خُرفه (Portulaca)، دوست صفرا و کبد شماست

در آموزه های پزشکی امام رضا (ع) به استفاده از این گیاه در ماههای گرم سال سفارش شده است. در این ماه ها مصرف غذاهای گرم و خشک باید محدود شود، بنابراین امام رضا (ع) خوردن سبزی‌های خنک را پیشنهاد می‌دهند؛ سبزی کاسنی و خرفه از جمله سبزی‌هایی هستند که توصیه شده در این ماه مصرف شود.
و در روایتی آمده است که پیامبر صلى الله علیه و آله حرارتى یافت . بر خُرفه اى دندان فشرد و از آن احساس راحتى کرد . سپس گفت : «خداوندا ! در آن برکت بنِه . در آن ، شفاى نود و نُه درد است . [ اى خُرفه ! ]در هر جا مى خواهى ، بروى» .

 گیاهی پربرکت


مطابق یافته های کارشناسان خُرفه، قبض‌کننده، مدر، مسکن صفرا، حرارت خون، کبد و معده، تب‎های گرم و صفراوی و تسکین‎بخش عطش و کنترل کننده ترشح ادرار است.
خُرفه، معالج دیابت و خردکننده سنگ مثانه است.خُرفه، قبض‌کننده، مدر، مسکن صفرا، حرارت خون، کبد و معده، تب‎های گرم و صفراوی و تسکین‎بخش عطش و کنترل کننده ترشح ادرار است. این سبزی خوراکی همچنین معالج دیابت، رفع سردردهای گرم، ضد خونریزی، خردکننده سنگ مثانه، ازدیاد ترشح بول، ضد سرفه، سوزش مجاری ادراری و روده‎ها و بواسیر، تسکین حرارت رحم و سوزش و درد آن است.

در روایت آمده است که پیامبر(ص) برای این گیاه دعا کرده اند. نقل شده که پیامبر خدا بر زمین سوخته اى پا نهاد و آن زمین ، پایش را سوزاند . پس ، پاى خویش را بر خُرفه نهاد و در نتیجه ، سوزش حاصل از زمین سوخته ، فرو نشست . از آن پس ، پیامبر صلى الله علیه و آله خُرفه را دوست داشت ، براى آن دعا مى کرد و مى گفت : «چه گیاه پُر برکتى است.

مجله طب اسلامی و طب سنتی نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا