تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
فناوری

ایکس باکس وان ایکس – هرآنچه که باید درباره کنسول Xbox One X بدانیم

امتیاز یادت نره

ایکس باکس وان ایکس – هرآنچه که باید درباره کنسول Xbox One X بدانیم

ایکس باکس وان ایکس - هرآنچه که باید درباره کنسول Xbox One X بدانیم
ایکس باکس وان ایکس – هرآنچه که باید درباره کنسول Xbox One X بدانیم

نت پاک –  کمتر از پنج ماه به عرضه قوی ترین کنسول جهان یعنی Xbox One X زمان باقی مانده و شرکت مایکروسافت خود را برای عرضه ای موفق و طوفانی آماده می کند.

در این مقاله سعی شده در قالب پرسش و پاسخ، تمامی اطلاعاتی که تا به امروز در خصوص کنسول ایکس باکس وان ایکس منتشر شده را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. همراه نت پاک باشید…

ایکس باکس وان ایکس چیست؟

ایکس باکس وان ایکس نام کنسول جدید شرکت مایکروسافت است که در مراسم E3 2016 با نام مرموز اسکورپیو معرفی و سرانجام در E3 امسال (۲۰۱۷) رسما رونمایی شد. این کنسول جدید جز خانواده Xbox One است و اشتباها آن را جز کنسول های نسل نهم در نظر نگیرید! ردموندی ها برای ارائه قدرت بیشتر و جلوگیری از کوچ برخی از بازی بازان، اقدام به ساخت کنسول جدیدی زدند که قادر به اجرای عناوین ویدیویی با رزولوشن ۴K واقعی است و عملکردی مشابه یک رایانه شخصی قدرتمند گیمینگ دارد به طوری که بسیاری از سازندگان این کنسول را “هیولا” خطاب می کنند. مایکروسافت نیز مدعی است که ایکس باکس وان ایکس قوی ترین کنسولی است که تا به امروز ساخته شده است.

مشخصات فنی کنسول Xbox One X چیست؟

  • پردازنده مرکزی (CPU): 8 هسته ای سفارشی AMD x86-64 2.3GHz

  • پردازنده گرافیکی (GPU): AMD Radeon با ۴۰ واحد پردازشی ۱۱۷۲ مگاهرتز و ۶ ترافلاپس

  • رم (Memory): 12 گیگابایت از نوع DDR5 (گویا فقط ۹ گیگابایت از آن در دسترس خواهد بود)

  • حافظه داخلی (Storage): 1 ترابایت از نوع HDD (سرعت بالایی نسبت به سایر حافظه های HDD دارد)

  • ابعاد: ۳۰ در ۲۴ در ۶ سانتی متر (۱۱٫۸ در ۹٫۴ در ۲٫۳ اینچ) – کوچک تر از کنسول Xbox One S

  • وزن: ۳٫۴ کیلوگرم (۸٫۴ پوند)

  • درایو نوری: ۴K UHD Blu-ray

  • پورت های ورودی و خروجی کنسول: پاور، HDMI خروجی از نوع ۲٫۰b و ۱٫۴b، سه پورت USB 3.0، پورت کابل LAN (اینترنت) و IR خروجی

  • شبکه: IEEE 802.11ac دوگانه با ۵ گیگاهرتز و ۲٫۴ گیگاهرتز و وای فای دوگانه مستقیم

  • مصرف برق: ۲۴۵ وات

60 ایکس باکس وان ایکس - هرآنچه که باید درباره کنسول Xbox One X بدانیم

کنسول ایکس باکس وان ایکس در چه تاریخی رسما در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد؟

بنا به گفته شرکت مایکروسافت، کنسول Xbox One X در تاریخ ۱۶ آبان ماه سال ۹۶ (۷ نوامبر سال میلادی ۲۰۱۷) در سرتاسر جهان عرضه خواهد شد. بهتر است بدانید آقای فیل اسپنسر در مصاحبه ای اعلام کرد که این تاریخ به هیچ وجه تغییر پیدا نخواهد کرد و کنسول ایکس باکس وان ایکس دقیقا در تاریخ مذکور وارد بازار خواهد شد.

قیمت نهایی کنسول ایکس باکس وان ایکس چقدر است؟

تا به امروز شایعات زیادی مبنی بر قیمت نهایی این دستگاه قدرتمند منتشر شده لیکن طبق گفته ردموندی ها، قیمت نهایی Xbox One X چیزی در حدود ۴۹۹ دلار آمریکا، ۴۵۰ پوند انگلیس، ۴۹۹ یورو و ۵۹۹ دلار کانادا خواهد بود.

netpaak.ir telegram ایکس باکس وان ایکس - هرآنچه که باید درباره کنسول Xbox One X بدانیم
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

مقایسه کنسول ایکس باکس وان ایکس با پلی استیشن ۴ پرو

اگر از روی کاغذ به بررسی دو کنسول مذکور بپردازیم، مسلما پیروز میدان کنسول ایکس باکس وان ایکس خواهد بود. پردازنده مرکزی دستگاه یا همان CPU قدرت بیشتری نسبت به پردازنده مرکزی پلی استیشن ۴ پرو دارد. به علاوه، پردازنده گرافیکی Xbox One X با وجود ۴۰ واحد پردازشی و ۶ ترافلاپس از قدرت بیشتری برخوردار است. تفاوت ها به این پردازنده مرکزی و گرافیکی ختم نمی شود بلکه میزان رم کنسول ایکس باکس وان ایکس ۱۲ گیگابایت بوده که در مقایسه با رم ۸ گیگابایتی پلی استیشن ۴ پرو بیشتر است. باید توجه کرد که طبق گفته مایکروسافت، از ۱۲ گیگابایت رم موجود تنها ۹ گیگابایت آن در اختیار کاربران و عناوین ویدیویی قرار می گیرد اما در آینده مایکروسافت با بهینه سازی دستگاه می تواند رم بیشتری را آزاد کند. تفاوت دیگر در درایو نوری دستگاه هاست! ایکس باکس وان ایکس از درایو نوری ۴K UHD Blu-ray بهره می برد که شاهد استفاده آن در کنسول پلی استیشن ۴ پرو نیستیم.

فراموش نشود که در دنیای تکنولوژی، اعداد و ارقام نوشته شده بر روی کاغذ از اهمیت بالایی برخوردار نیستند بلکه عملکرد دستگاه حایز اهمیت است. بنابراین باید تا زمان عرضه کنسول Xbox One X صبر کنیم و به صورت همزمان به مقایسه عملکرد دو کنسول جدید بپردازیم.

آیا کنسول ایکس باکس وان ایکس تمامی بازی های ویدیویی کنسول Xbox One را اجرا می کند؟

بله، کنسول ایکس باکس وان ایکس از تمامی بازی هایی که تا به امروز برای کنسول ایکس باکس وان و مدل اسلیم آن عرضه شده است، پشتیبانی می کند. البته برخی از سازندگان بروز رسانی ویژه ای برای نسخه Xbox One X بازی عرضه خواهند کرد که منجر به بهبود گرافیک و کیفیت بازی ها خواهد شد. توجه داشته باشید که برای تجربه بازی های کنسول ایکس باکس وات بر روی Xbox One X، نیازی به خرید مجدد بازی ها نیست و می توانید تمامی عناوین خود را به صورت رایگان بر روی این دستگاه تجربه کنید.

61 ایکس باکس وان ایکس - هرآنچه که باید درباره کنسول Xbox One X بدانیم

آیا کنسول Xbox One X بازی های ویدیویی انحصاری خواهد داشت؟

خیر، شرکت مایکروسافت بارها و بارها اعلام کرده است که کنسول ایکس باکس وان ایکس هیچ عنوان انحصاری نخواهد داشت و تمامی عناوین ویدیویی انحصاری بر روی دو کنسول Xbox One و Xbox One X عرضه خواهد شد.

آیا کنسول ایکس باکس وان ایکس جز کنسول های نسل نهم به شمار می رود؟

خیر، در واقع کنسول ایکس باکس وان ایکس جز کنسول های میان نسلی به حساب می آیند. با توجه به پیشرفت های روز افزون در حوزه توسعه بازی های ویدیویی و عرضه سخت افزارهای قدرتمند، پلتفرم پی سی رشد بی نظیری را از زمان عرضه کنسول های نسل هشتم داشته است. این امر باعث گردید که بسیاری از کاربران کنسول های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان به سمت پلتفرم رایانه شخصی کوچ کنند. از این رو، شرکت مایکروسافت و سونی اقدام به ساخت و عرضه کنسول های میان نسلی که قدرت بیشتری نسبت به مدل استاندارد دارد، کردند تا از کوچ کاربران خود جلوگیری کنند. اگرچه برخی از تحلیل گران مخالف این ایده هستند اما بسیاری از سازندگان و توسعه دهندگان بازی های ویدیویی از جمله بتسدا و شرکت الکترونیک آرتز این اقدام ردموندی ها و سونی را تحسین و تشویق کردند.

آیا گرافیک و کیفیت بازی های کنسول ایکس باکس وان بر روی کنسول Xbox One X بهتر خواهد بود؟

همان طور که به طور خلاصه اشاره کردیم، بله! مایکروسافت در کنفرانس خود به صورت رسمی اعلام کرد که سخت افزار به کار رفته در کنسول ایکس باکس وان ایکس این اجازه را به سازندگان می دهد که گرافیک عناوین ویدیویی را افزایش دهند و برخی از محدودیت های بازی سازان در این کنسول برداشته شده است. به علاوه، بازی های ویدیویی قدیمی نیز به لطف ویژگی anisotropic filtering سریع تر و روان تر بر روی کنسول Xbox One X اجرا می شوند. شرکت مایکروسافت این امکان را فراهم کرده که بازی سازان با طراحی مجدد بازی های خود، بروز رسانی های مختلفی را برای عناوین ویدیویی خود عرضه کنند تا آن ها از رزولوشن ۴K واقعی پشتیبانی کنند.

آیا هارد دیسک کنسول Xbox One X از نوع SSD است؟

خیر، متاسفانه و یا خوشبختانه شرکت نامدار مایکروسافت برای کاهش قیمت نهایی کنسول ایکس باکس وان ایکس، از هارد دیسک های معمولی HDD استفاده کرده است. اما باید بدانید که طبق ادعای مایکروسافت، سرعت خواندن و نوشتن بر روی هارد دیسک کنسول ایکس باکس وان ایکس ۵۰ درصد بیشتر سرعت هارد دیسک کنسول ایکس باکس وان (مدل استاندارد) است.

ایکس باکس وان ایکس - هرآنچه که باید درباره کنسول Xbox One X بدانیم

آیا کنسول Xbox One از واقعیت مجازی (VR) پشتیبانی می کند؟

بله! مایکروسافت در جریان رویداد E3 سال میلادی گذشته (۲۰۱۶) رسما اعلام کرد که پروژه اسکورپیو یا همان ایکس باکس وان ایکس از واقعیت مجازی پشتیبانی می کند و در آینده نسخه واقعیت مجازی عناوین ویدیویی بر روی این کنسول عرضه خواهد شد. این در حالی است که هنوز از هدست و دستگاه واقعیت مجازی مایکروسافت رونمایی نشده است و جزئیات خاصی در این باره در دسترس نیست. به علاوه، در طول کنفرانس E3 امسال مایکروسافت، بازهم ردموندی ها پشتیبانی کنسول ایکس باکس وان از VR (واقعیت مجازی) را تایید کردند و از برنامه های آینده خود سخن گفتند؛ لیکن مجددا هیچ گونه جزئیاتی در این زمینه منتشر نگردید.

آیا کنسول ایکس باکس وان ایکس از رزولوشن ۴K واقعی پشتیبانی می کند؟

بله، این دستگاه از رزولوشن ۴K واقعی (۳۸۴۰x2160p) پشتیبانی می کند. به علاوه سازندگان به منظور ارائه کیفیت تصویر فوق العاده، از تکنولوژی Checkerboard Rendering (رندر سازی شطرنجی) در این کنسول استفاده کرده اند.

رندر سازی شطرنجی (Checkerboard Rendering) به چه معناست؟

تکنیکی برای ارتقا تصویر به رزولوشن ۴K (3840x2160p) است که دقیقا ابعاد تصویر را به ۴K ارتقا می دهد اما از نصف پیکسل‌ های صفحه های ۴K واقعی برخوردار است. تکنولوژی رندر سازی شطرنجی برای تولید تصاویر با رزولوشن ۴K واقعی تکنیک صحیحی به شمار نمی رود اما تصاویر خلق شده تفاوت چندان محسوسی با مدل پیشرفته ندارند و تنها کاربران حرفه ای قادر به تشخیص تفاوت تصاویر هستند.

منظور از رزولوشن ۴K چیست؟

به زبان مصرف کننده، تعداد پیکسل های موجود در تصاویر است که این رزولوشن دارای ۳,۸۴۰ پیکسل افقی و ۲,۱۶۰ پیکسل عمودی دارد. به بیان دیگر، تعداد پیکسل های این رزولوشن ۴ برابر تعداد پیکسل های رزولوشن Full HD یا ۱۰۸۰p است.

آیا کنسول ایکس باکس وان ایکس قادر به پخش ویدیو با کیفیت ۴K Blu-ray است؟

بله، این کنسول به راحتی تمامی ویدیوها و فیلم ها را با کیفیت ۴K Blu-ray پخش می کند. این در حالی است که هنوز کنسول پلی استیشن ۴ قادر به پخش چنین ویدیوهایی نیست و کاربران برای پخش چنین فیلم هایی، باید منتظر انتشار بروز رسانی های متعددی از سوی شرکت سونی باشند.

8678غفاا 2 ایکس باکس وان ایکس - هرآنچه که باید درباره کنسول Xbox One X بدانیم

آیا کنسول ایکس باکس وان ایکس از قابلیت HDR پشتیبانی می کند؟

بله، این کنسول از قابلیت HDR پشتیبانی می کند که برای مشاهده نتایج و تصاویر بهتر، به کابل HDR نیاز دارید. البته توجه داشته باشید که تلویزیون شما نیز باید از قابلیت HDR پشتیبانی کند.

منظور از ویژگی HDR چیست؟

HDR مخفف عبارت High dynamic range به معنای دامنه‌  پویا سازی بالا است. اگر به طور خلاصه بگوییم، در تصاویر مجهز به این ویژگی رنگ ها بسیار غنی تر، سیاه پوستان تیره تر و رنگ های سفید شفاف تر نمایش داده می شوند. همچنین نمایشگرهای HDR نسبت به نمایش های RGB، دامنه‌رنگ‌ ها وسیع تر و نرخ کنتراست تصاویر بسیار بالا است.

آیا تمامی بازی های ویدیویی و فیلم های سینمایی و همچنین ویدیوها از ویژگی HDR پشتیبانی می کنند؟

خیر، این موضوع به نحوه ساخت و توسعه بازی و فیلم بستگی دارد و تنها عده خاصی از از عناوین ویدیویی از این قابلیت جدید پشتیبانی می کنند.

آیا برای تجربه عناوین ویدیویی بر روی کنسول ایکس باکس وان ایکس، به تلویزیون های ۴K و HDR نیاز دارم؟

خیر، اما برای مشاهده تفاوت گرافیک عناوین ویدیویی بر روی دو کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس و تجربه بهتر بازی ها و استفاده از تمامی مزایای این کنسول، حتما باید از تلویزیون های ۴K و HDR استفاده کنید.

آیا استفاده از کنسول ایکس باکس وان ایکس در تلویزیون های ۱۰۸۰p (Full HD) مزایایی دارد؟

بله اما نه مثل تلویزیون های ۴K! همان طور که می دانید، سخت افزار به کار رفته در کنسول ایکس باکس وان ایکس به مراتب بسیار قدرتمند تر از سخت افزار کنسول ایکس باکس وان است و این موضوع در بارگزاری سریع تصاویر و اجرای روان تر عناوین ویدیویی تاثیر به سزایی دارد. همچنین مایکروسافت در کنسول Xbox One X از ویژگی فیلتر ناهمسانگرد (Anisotropic Filtering) استفاده کرده که این ویژگی بر کیفیت تصاویر را کمی افزایش می دهد. تکنیک نمونه‌ برداری قوی‌ تر (Supersampling) نیز با توجه به مکانیزم پیچیده خود، ابتدا تصاویر را به رزولوشن ۴K رندر کرده و سپس آن ها را به رزولوشن ۱۰۸۰p یا Full HD کاهش می دهد. این تکنیک نیز در افزایش کیفیت تصاویر بر روی تلویزیون های فول اچ دی سهیم است. همان طور که مطالعه کردید، اگرچه می توان از تلویزیون های فول اچ دی نیز استفاده کرد ولی برای استفاده از تمام قدرت و مزایای کنسول ایکس باکس وان ایکس، بهتر است از تلویزیون های ۴K و HDR استفاده نمایید.

ابعاد دقیق کنسول ایکس باکس وان ایکس چقدر است؟

۳۰ در ۲۴ در ۶ سانتی متر (۱۱٫۸ در ۹٫۴ در ۲٫۳ اینچ). به بیان دیگر، کنسول ایکس باکس وان ایکس از کنسول Xbox One S (مدل اسلیم) نیز کوچک تر است و می توان این دستگاه را کوچک ترین کنسول خانواده ایکس باکس دانست.

8678غفاا 1 ایکس باکس وان ایکس - هرآنچه که باید درباره کنسول Xbox One X بدانیم

وزن کنسول Xbox One X چقدر است؟

با وجود اینکه کنسول ایکس باکس وان ایکس از نظر ابعاد کوچک تر از مدل اسلیم کنسول ایکس باکس وان است، اما وزن بیشتری دارد. بر اساس گزارشات رسمی، وزن دقیق دستگاه ۸٫۴ پوند یا ۳٫۴ کیلوگرم است.

بله، شرکت مایکروسافت در جریان کنفرانس E3 سال میلادی جاری رسما تایید کرد که کنسول ایکس باکس وان ایکس به کمک پایه نگهدارنده به صورت عمودی نیز قرار می گیرد. ناگفته نماند این دستگاه به تنهایی قادر به قرارگیری عمودی نیست بلکه کاربران و دارندگان به پایه نگهدارنده مخصوص نیاز دارند. پیش بینی می شود این پایه با قیمت ۱۹٫۹۹ دلار پس از عرضه کنسول Xbox One X در بازار یافت شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا