تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیعمومی

با کدو استرس را دور کنید

امتیاز یادت نره

با کدو استرس را دور کنید

با کدو استرس را دور کنید

یکی از خوردنی های لذیذ و پرخاصیت مخصوص فصل زمستان کدو است که گزینه خوبی برای تامین انرژی و کمک به سلامت بدن و رفع یبوست در فصل سرما است.

 

کدو گیاهی است که در قرآن از آن به نیکی یاد شده است. این خوراک آسمانی گیاهی است یک ساله با برگهای پهن و سبز که روی سطح آن کرکهای نازکی فرا گرفته است. در روایات زیادی ذکر شده که پیامبر بوته کدو را بسیار دوست می داشت وقتی علت را از ایشان جویا شدند گفتند بوته کدو بوته برادرم یونس است که خداوند در پی نجات یونس از شکم نهنگ و ضعف شدید ایشان بوته کدو را برایشان رویاند تا از آن تناول نموده و جانی تازه یابند.

در عادات غذایی پیامبر (ص) هم نقل شده که بهترین خوراک نزد آن حضرت گوشت بود و می فرمود: گوشت بر شنوائی انسان می افزاید. آب گوشت را با گوشت و کدو میل می کرد و کدو را دوست.

امروزه از کدو برای درمان بسیاری از بیماریها و ناراحتی ها استفاده می کنند. یکی از موارد مصرف کدو خاصیت نشاط آفرینی و رفع استرس هاست. امام رضا (ع) در سخنانی خوردن کدو را باعث شادی و رفع حزن و اندوه بر می شمرد. عن صحیفه الرضا (ع) عن آبائه (ع) قال قال رسول الله صلی الله علیه وآله اذا طبختم فاکثروا القرع فانه یسر القلب الحزین؛ ازصحیفه امام رضا علیه السلام از پدرانش (ع) روایت شده است که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: هرگاه غذا می پزید کدو (حلوائی) بسیار بپزید ، زیرا کدو قلب محزون را شاد می کند.

netpaak.ir telegram با کدو استرس را دور کنید

همانطور که در باب توصیه های امام رضا (ع) برای فصول سرد متذکر شدیم یکی از نکاتی که امام رضا (ع) به آن اشاره می کنند زیاد شدن بلغم در ماههای سرد است و از فصل زمستان، سن کودکی و پیری، فربهی، غذاهای تر و سرد خوردن(ماهی، ماست، و…) به عنوان عوامل افزایش بلغم نام می برند. از این رو یکی از خوراکی های مفید برای این ایام را خوردن کدو دانسته اند.

در حدیثی دیگر امام رضا علیه السلام کدو را باعث افزایش قدرت حافظه و یادگیری و توان ذهنی دانسته به نقل از امام علی (ع) می فرماید: علیکم بالقرع فانه یزید فی الدماغ؛ بر شما باد به خوردن کدو زیرا آن بر قدرت مغز می افزاید.

دیگر مطالب ما را در بخش طب سنتی اسلامی ایرانی مطالعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا