تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
بارداری و نوزاد

بررسی تنفس کودک هنگام خواب

امتیاز یادت نره

بررسی تنفس کودک هنگام خواب – مشکلات تنفسی خواب در کودکان انواع مشکلات تنفسی کودکان کدامند ؟

بررسی تنفس کودک هنگام خواب

بررسی تنفس کودک هنگام خواب

بررسی تنفس کودک هنگام خواب

در طول شبانه‌روز و هر بار که احساس ‌کنید لازم است، می‌توانید به نوزادتان سر بزنید و تنفسش را بررسی کنید. اگر نوزادتان زودرس است یا یک بیماری ریوی مزمن یا عارضۀ دیگری مانند آپنۀ خواب دارد، ممکن است لازم باشد این نظارت را حداقل برای مدتی کمی بیشتر انجام دهید. اما حتی اگر نوزاد شما مشکل پزشکی ندارد، ممکن است نگران باشید که او ناگهان دچار عارضه‌ای مثل سندرم مرگ ناگهانی نوزاد یا SIDS شود. در این مطلب می‌توانید با چگونگی تنفس نوزادان در خواب، موارد نیازمند مراجعه به اورژانس یا تماس اضطراری با شمارۀ اورژانس ۱۱۵، راهکارهای شما تا آمدن اورژانس یا برقراری تماس و برطرف کردن نگرانی از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد در خواب آشنا شوید.

***

در این مقاله مطالعه می‌کنید:تنفس معمول نوزادان در خواب
موارد نیازمند تماس با اورژانس و راهکارهای شما
رفع نگرانی از سندرم SIDS یا مرگ ناگهانی نوزاد
تنفس معمول نوزادان در خواب

***

نوزادان مراحل مختلفی از خواب مثل خواب عمیق و بی‌تحرک و خواب فعالانه و پرسروصدا دارند. در حین خواب، نوزادان ممکن است تنفس دوره‌ای داشته باشند، یعنی ابتدا به شکلی سریع‌تر و عمیق‌تر نفس می‌کشند و سپس تنفسشان آرام‌تر و کم‌عمق‌تر می‌شود و پس از آن برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نفس نمی‌کشند و بعد دوباره با نفس‌هایی که به تدریج عمیق‌تر می‌شود شروع به تنفس می‌کنند. این نوع تنفس در بین نوزادان، به ویژه در میان نوزادان زودرس رایج است و در چند ماه اول زندگی، کم‌کم با الگوی بالغ‌تری از تنفس که شامل آه‌های گاه‌به‌گاه نیز هست، کامل‌تر می‌شود.

netpaak.ir telegram بررسی تنفس کودک هنگام خواب

موارد نیازمند تماس با اورژانس و راهکارهای شما

اگر کودکتان به طور ناگهانی، همه یا تعدادی از علائم زیر را هنگام خواب نشان می‌دهد، فوراً با اورژانس تماس بگیرید:

توقف تنفس به مدت ۲۰ ثانیه یا بیشتر
سستی و لختی در نوزاد
سفتی و خشکی بدن نوزاد
کبودی و آبی شدن لب‌، صورت یا پوست بدن
پریده‌رنگ بودن یا سرخی بیش از حد و ناگهانی نوزاد
حالت خفگی یا عق زدن بدون داشتن واکنش و حرکتی

***

اگر لب، زبان، تمام صورت یا بدن او تیره یا به‌ شکل واضح آبی شد یا اگر گمان می‌کنید تنفس کودکتان قطع شده است، او را لمس کنید یا بلندش کنید و اگر کودک پاسخی نداد، پشتش را محکم مالش دهید یا با دست به کف پای او بزنید. اگر باز هم پاسخی نداد، فوراً با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

اگر هر کدام از این اتفاق‌ها افتاد و شما می‌دانستید چگونه احیای قلبی‌ ریوی نوزاد را انجام دهید، فوراً عملیات احیای اضطراری را شروع کنید و از کس دیگری بخواهید با اورژانس تماس بگیرد. اگر تنها هستید، بهتر است اول با اورژانس تماس بگیرید و خیلی سریع و با کنترل خونسردی، احیای قلبی ‌ریوی را نیز شروع کنید تا کمک برسد یا کودکتان دوباره شروع به تنفس کند.

***

در مورد یادگیری احیای قلبی نوزادان نیز یادتان باشد که بلد بودن احیای قلبی‌ ریوی، ترس‌های شما را کمتر خواهد کرد و شما را قادر به کنترل شرایط اضطراری و جدی تنفسی در تمام دوران کودکی فرزندتان خواهد کرد.

رفع نگرانی از سندرم SIDS یا مرگ ناگهانی نوزاد

با افزایش تجربۀ شما، کم‌کم خیالتان راحت‌تر و نگرانی‌تان کمتر می‌شود، اما ایرادی ندارد اگر تا چند سال بعد هم، همچنان شب‌ها برای بررسی تنفس کودکتان به اتاقش سر بزنید. همچنین اگر بدانید که سندرم مرگ ناگهانی نوزاد خیلی شایع نیست، ممکن است ترس شما کمتر شود. علاوه ‌بر این، ۹۰ درصد از موارد سندرم مرگ ناگهانی نوزاد قبل از سن شش ماهگی اتفاق می‌افتد و وقتی کودک به یک سالگی می‌رسد، این خطر تقریباً از بین می‌رود.

***

اگرچه نظریه‌های زیادی وجود دارد، اما هیچ‌کس نمی‌داند دقیقاً چه چیزی باعث سندرم مرگ ناگهانی نوزاد می‌شود و هیچ راه مطمئنی نیز برای جلوگیری از آن وجود ندارد. خوشبختانه، وقوع سندرم مرگ ناگهانی نوزاد در سال‌های اخیر به طور چشمگیری کاهش یافته است، زیرا عوامل خطر بیشتری شناسایی شده است و والدین اطلاعات و راهکارهای بیشتری برایجلوگیری از وقوع سندرم SIDS یاد گرفته‌اند. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر است:

***

هنگام خواب او را روی پشتش قرار دهید و هرگز روی شکم نخوابانید.
از وجود دود سیگار در اطراف نوزاد به هر شکلی جداً خودداری کنید.
از بالش یا پتو در تخت یا محل خواب نوزاد استفاده نکنید.
احیای قلبی ‌‌ریوی نوزادان و کودکان را یاد بگیرید.
همچنین مطمئن شوید کسی که از کودک مراقب می‌کند، می‌داند که باید کودک را روی پشتش بخوباند، زیرا بسیاری از موارد مرگ ناشی از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از مراقبان، کودک را روی شکم یا همان حالت دمر می‌خواباند، درحالی‌که او به خوابیدن روی پشتش عادت دارد.

منبع: مادرشو


%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C %D9%88 %D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF baby بررسی تنفس کودک هنگام خواب

بررسی تنفس کودک هنگام خواب

بررسی تنفس کودک هنگام خواب

بررسی تنفس کودک هنگام خواب


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا