📚 مجله نت پاکبهداشت بانوانپزشکی و سلامت مجلهتبلیغات

بهترین ونیر کامپوزیت و لمینت در تهران

امتیاز یادت نره

همه ی شما به خوبی میدانید که سلامت دندان و زیبایی آن، بیشتر از هر چیزی در زیبایی چهره و اصلاح طرح لبخند شما تأثیرگذار است. گذشته از جنبه‌های زیبایی، حفظ و یا تأمین سلامت دندان به عنوان عضوی از بدن در سلامت کلی شما نقش بسیار مهمی دارند. اهمیت داشتن دندان سالم، درست زمانی برایتان مشخصه که دندان‌های سالم خود را به دلیل عدم مراقبت صحیح از دست داده و یا شدت درد در دندان‌های پوسیده راه حلی جز مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و کشیدن دندان‌های خراب برایتان باقی نمی‌گذارد. خوشبختانه امروز با پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه دندانپزشکی، دیگر جای نگرانی برای از دست‌رفتن دندان‌های سالم وجود ندارند. تنها کافی‌ است به کلینیک دندانپزشکی آتن مراجعه کرده و با دریافت خدمات زیبایی ترمیمی، طرح لبخند خود را اصلاح کرده و با درمان دندان‌های پوسیده و خراب، اعتماد‌به‌ نفس از دست‌رفته خود را بازگردانید.

images 1668587043 بهترین ونیر کامپوزیت و لمینت در تهران

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان که به آن لمینیت کامپوزیتی نیز می‌گویند، در واقع نوعی ماده‌ است که روی سطح دندان قرار می‌گیرد و به این ترتیب بی‌نظمی‌های دندان ، فرم نامناسب، تغییر رنگ و فاصله بین دندان‌ها را می‌پوشاند. ناگفته نماند درمان ترمیمی این موارد با لمینیت کامپوزیتی تنها در صورتی امکان‌پذیر است که جزئی باشند. به عنوان مثال : ازبین‌ بردن فاصله زیاد بین دندان‌ با این روش زیبایی امکان‌پذیر نیست و باید از روش‌های درمانی دیگری استفاده کنید. از آنجا که این روش درمان زیبایی برای همه افراد مناسب نیست، مراجعه‌کننده به مرکز دندانپزشکی، باید به درستی معاینه شده و شرایط فک و صورت او مشخص شود. معاینه اولیه و اصولی دندان، نقش بسیار مهمی در کیفیت خروجی کار دارد. با این حال انجام ونیر کامپوزیت چندان دشوار نیست و در یک جلسه یا نهایت دو جلسه انجام می‌شود.‌

چه کسانی کاندید مناسبی برای کامپوزیت دندان نیستند؟

هر چند کامپوزیت یک لایه بسیار نازک است، اما دندان‌های شما را کمی جلوتر از حالت عادی آن نشان میدهد. به همین دلیل است که معاینه فک بالا و فک پایین در این روش درمانی به شدت اهمیت دارد. اگر شما دندان‌های برجسته‌ای دارید و نامنظمی دندان‌هایتان بیش تر از حد معمول است یا فاصله بین دندان‌ها کاملا مشخص است، کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت دندان نیستید و قبل از استفاده از این روش باید با استفاده از روش‌های دیگر از جمله ارتودنسی فرم دندان‌های خود را اصلاح کنید. یک نکته مهم دیگر هنگام پاسخ به این سوال مطرح میشود که بهتر است قبل از این که به ونیر کامپوزیت دندان‌های خود فکر کنید، با خودتان صادق باشید. آیا شما می‌توانید دائما به بهداشت و سلامت دندان‌های خود اهمیت داده و فاکتورهای موثر در نگهداری از دندان‌های خود را رعایت کنید؟ در صورتی که پاسخ شما منفی میباشد، کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت نیستید.

images 1668587386 بهترین ونیر کامپوزیت و لمینت در تهران

چرا قبل از ونیر کامپوزیت عصب کشی میکنیم؟

گاهی ممکن است پالپ دندان شما به طور کامل آسیب دیده‌ باشد، اما دردی احساس نکنید. در چنین مواقعی معمولا عفونت، عصب دندان ها شما را بی حس می‌کند، به همین خاطر متوجه درد نمی‌شوید؛ اما دندان‌های مجاور دندان پوسیده شما به دلیل گسترش عفونت، آرام و بی‌صدا آسیب می‌بینند. از این رو بهتر است قبل از کامپوزیت دندان، دندان‌هایی که پالپ آن از بین رفته را عصب کشی کنید. از طرفی دندانی که عصب کشی میشود، عمر کمتری نسبت به دندان‌های سالم دارد و باید به شکل جدی‌تر از آن نگهداری کنید. این دندان ها با مواد خاصی پر می‌شوند که قطعا کیفیت تاج طبیعی دندان را ندارند. به همین خاطر برای جلوگیری از شکستن این مواد، می‌توانید آن‌ها را با روکش‌های مقاوم‌تر بپوشانید.‌ استفاده از روکش برای دندان‌های عصب کشی شده و پر شده مزایای قابل توجهی دارد. در این صورت علاوه بر افزایش عمر این دندان‌ها، رنگ مواد پر کننده با رنگ سفید مواد کامپوزیتی پوشانده و جلوه طبیعی به دندان‌هایتان می‌بخشد.

آیا می‌توان ونیر کامپوزیت را به‌صورت اقساطی انجام داد؟

با توجه به این موضوع که قیمت این روش اصلاح دندان برای هر فک یا هر دو فک ممکن است کمی گران بشود، برخی از دندانپزشکان تلاش کرده‌اند تا با استفاده از روش دندانپزشکی اقساطی این امر را انجام داده و خدمات لازم را به بیمار ارائه نمایند. درمورد برخی از کارهای دندانپزشکی مانند  لمینت و ارتودنسی و .. روال کار به این صورت است که بیمار می‌تواند با هر بار مراجعه به مطب پزشک، بخشی از مبلغ درمان خود را پرداخت نماید، اما در روش انجام ونیر کامپوزیت از آنجا‌که در طی یک جلسه چند ساعته این امر انجام می‌شود، نمی‌توان مبلغ را چند باره پرداخت کرد، اما همان‌طور که گفتیم، در حال حاضر در کلینیک دندانپزشکی آتن تمام خدمات زیبایی و درمانی با شرایط پرداخت اقساط بدون هیچ سود و بهره انجام می پذیرد.

لمینت دندان چیست؟

در یک معنای کلی، لمینت به روکشی گفته میشود که روی برخی از محصولات یا مواد قرار می‌گیرد و علاوه‌ بر زیبایی خاصی که به آن می‌بخشد، کمک میکند تا استحکام بیشتری هم پیدا کند. از لمینت‌ دندان علاوه‌ بر زیبایی، برای تصحیح و از بین بردن عیوب دندان ها می‌توان استفاده کرد. حتما استفاده از واژۀ لمینت را برای کف خانه، دیوارها و یا حتی سایر وسایل شنیده‌ باشید در بین خدمات زیبایی دندانپزشکی نیز روشی برای اصلاح بدرنگی و جابه‌جایی‌های خفیف آن وجود دارد که به آن لمینت دندان گفته می‌شود.

لمینت به دو نوع لمینت کامپوزیتی و لمینت سرامیکی تقسیم می‌شود. این دندانپزشک شماست که تشخیص می‌دهد انتخاب کدام روش برای دندان‌های شما بهتر است. برای انجام لمینت کامپوزیتی، دندانپزشک موادی را روی دندان‌های بیمار قرار داده و به آن‌ها شکل می‌دهد. بر خلاف آن لمینت سرامیکی در لابراتوار ساخته می‌شود؛ به این صورت که دندانپزشک از دندان شما قالب گیری کرده و آن را برای لابراتور می‌فرستد. در آنجا دندانساز لمینت سرامیکی دندان را آماده کرده و به مطب دندانپزشک انتقال داده و دندانپزشک با تبحر بالایی که دارد آن‌ها روی دندان‌های شما می‌چسباند. گاهی برخی از بیماران لمینت سرامیکی را لمینت تلقی کرده و لمینت کامپوزیتی را تنها با نام کامپوزیت می‌شناسند که البته این موضوع صحیح نیست، چون هر دوی آن‌ها لمینت هستند. ما در ادامه بیشتر به ویژگی‌ها، مزایا و همچنین تفاوت‌های این دو روش خواهیم پرداخت.

images 1668587588 بهترین ونیر کامپوزیت و لمینت در تهران

قیمت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی

چنانچه برای مشاوره به کلینیک‌ دندانپزشکی مراجعه کرده باشید، ممکن است با تفاوت قیمت‌ لمینت کامپوزیت در این مراکز مواجه شده باشید و این پرسش برای شما به وجود آمده باشد که دلیل این اختلاف قیمت در چیست

طبیعتا چند عامل مهم وجود دارد که بر قیمت این روش تاثیر خواهد گذاشت که در ادامه به این موارد اشاره میکنیم :

  • موقعیت جغرافیایی قرارگیری کلینیک دندانپزشک که در کدام شهر و منطقه باشد، از نظر قیمت بسیار متفاوت است.
  • نوع درمانی که دندانپزشک برای بیمار در نظر می‌گیرد، در قیمت هر واحد تاثیر خواهد داشت.
  • استفاده از مواد مرغوب، تجهیزات روز و … بر قیمت لمینت کامپوزیت دندان موثر است.
  • تعداد واحدهایی که قرار است کامپوزیت  دندات شوند.
  • آخرین و مهم‌ترین نکته میزان مهارت و هنر دندانپزشک میباشد.

جمع بندی

انتخاب یک روش ترمیمی زیبایی برای سلامت دندان‌هایتان، به سلیقه خودتان بستگی دارد؛ اما بهتر است قبل از هر اقدامی با یک دندانپزشک متخصص و کاربلد مشورت کنید تا به بهترین نتیجه برسید. علاوه بر آن، با توجه به این که مهارت پزشک به عنوان یک فاکتور مهم در تأمین سلامت و زیبایی دندان شناخته می‌شود، توصیه می‌کنیم با مراجعه به دندانپزشکی آتن از خدمات دندانپزشکی انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا