تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

تقویت حافظه در طب ایرانی اسلامی+ویدئو

امتیاز یادت نره

برای تقویت حافظه چه بخوریم

راه هایی ساده برای تقویت حافظه  چند روش تقویت حافظه برای یادگیری با سرعت ۱۰ برابر -راه های تقویت حافظه – خوراکی های موثر برای تقویت حافظه  برای تقویت حافظه چه بخوریم خوراکی تقویJت حافظه – نت پاک و تقویت حافظه برای درس خواندن تقویت حافظه کودکان تقویت حافظه با گیاهان دارویی -تقویت حافظه در طب ایرانی

تقویت حافظه در طب ایرانی اسلامی+ویدئو

تقویت حافظه

همه دلمان می‌خواهد انقدر حافظه مان قوی و حواسمان جمع باشد که روز تولد دختر خاله را به خاطر بیاوریم، وقتی مطلبی را مطالعه می‌کنیم بتوانیم از اطلاعاتش در یک بحث دوستانه استفاده کنیم یا حتی دیگر نیاز نباشد یک درس را سه یا چهار بار بخوانیم تا نمره بهتری بگیریم. همه این موضوعات و بخش قابل توجهی از زندگی ما به حافظه گره خورده است. اما برای تقویت حافظه چه باید کرد؟

تقویت حافظه و هوش راهکارهای مختلفی دارد. اگر حافظه‌ای قوی می‌خواهید باید سبک زندگی‌تان را کمی متفاوت کنید. در این مطلب ابتدا چند راهکار ساده در زندگی روزمره برای تقویت حافظه ارائه می‌دهیم بعد سراغ مواد غذایی مفید برای حافظه می‌رویم و در آخر چند نسخه کارساز طب سنتی برای تقویت حافظه را به شما معرفی می‌کنیم:

باید دنبال تنوع باشید. زندگی روزمره‌تان را از روزمرگی درآورید. در خانه جای وسایل را چند وقت یکبار تغییر دهید. هر بار با وسیله‌ای متفاوت خود را به محل کار برسانید. با آدم‌های جدید آشنا شوید. یا حتی اگر راست دست هستید سعی کنید این بار با دست چپ مسواک بزنید و موهایتان را شانه بزنید.

همیشه در حال یادگرفتن باشید مثلا هنر جدیدی را بیاموزید، کتاب بخوانید یا حتی بازی‌های کامپیوتری جدیدی نصب کنید.

netpaak.ir telegram تقویت حافظه در طب ایرانی اسلامی+ویدئو

تقویت حافظه در طب ایرانی اسلامی+ویدئو

 

ورزش کنید. 

ورزش هوش و حواستان را سر جایش می‌آورد و کلی هورمونِ به درد بخور توی بدنتان ترشح می‌کند که بر عملکرد سیستم عصبی تاثیر بسیار مثبتی دارد.

حواستان به غذا خوردنتان باشد. 

حتما سه وعده غذایی را مصرف کنید اما به اندازه. درست خوردن تاثیر زیادی بر عملکرد مغز دارد پس به چند تا از مهمترین مواد غذایی که در تقویت حافظه‌تان به کار می‌آید اشاره می‌کنیم:

 

 گلوکز سوخت اصلی مغز است و از تجزیه کربوهیدرات‌ها به دست می‌آید پس کربوهیدرات‌ها اصلی‌ترین نقش را در کارکرد مغز بر عهده دارند. طوری غذا بخورید که همیشه میزان گلوکزی که از کربوهیدرات‌ها به سلول‌های مغزی‌تان می‌رسد در سطح خوبی باشد. غلات، سیب زمینی و حبوبات میزان زیادی کربوهیدرات دارند.

اگر کم خون باشید عملکرد مغزتان کندتر می‌شود پس غذاهای خون ساز بخورید.  گوشت قرمز ،عدس، اسفناج، زرد آلو، آلو و … همه میزان زیادی آهن دارند. با تایید پزشکتان می‌توانید از قرص‌ آهن هم استفاده کنید. با غذاهای آهن دار لبنیات مصرف نکنید تا کلسیم مانع جذب آهن موجود در غذایتان نشود. با غذا نوشابه‌های کولادار و بعد از غذا چای ننوشید.

امگا ۳ هم برای تقویت حافظه مفید است. 

ماهی های آزاد و میگو بیشترین امگا ۳ را دارند پس خواهشا ماهی زیاد بخورید. مغزها ،سویا، حبوبات روغن زیتون و گردو هم امگا ۳ دارند.

اسید فولیک و ویتامین‌های مختلف مخصوصا ویتامین B12 در تقویت حافظه و توان مغز بسیار موثر است.

خوردنی‌های دیگری که برای حافظه‌تان خوب است: آووکادو، شکلات تلخ، ذغال اخته، تخم مرغ، انواع سبزی ها، کرفس، کلم بروکلی، گردو، زردچوبه، گوجه فرنگی، غلات، رزماری، پیاز، چغندر و…

اما برخی از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی که طب سنتی برای تقویت حافظه توصیه می‌کند:

پولیگالا:

در چین از ریشه پولیگالا برای تقویت حافظه و برای معالجه بی‌خوابی و فراموشی استفاده می‌کنند.

مصطکی:

صمغ مصطکی برای همه اعضای مهم بدن از جمله کبد، کلیه، قلب، ریه و مغز بسیار مفید است و برای رفع سردردهای سرد کاربرد دارد. خوردن صمغ مصطکی با مقدار متناسب کندر در تقویت حافظه بسیار موثر است.

خوردن صمغ مصطکی با مقدار متناسب کندر در تقویت حافظه بسیار موثر است

کندر:

کندر یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی ضد فراموشی و تقویت کننده حافظه است.اگر تا چند روز هر روز ناشتا به اندازه ۳ گرم کندر خیس کرده بخورید برای رفع فراموشی بسیار نافع است. همچنین خوردن کندر با عسل برای رفع فراموشی موثر است.

مویز: 

در روایات برای افزایش هوش و حافظه به خوردن ۲۱ دانه مویز صبح ناشتا اشاره شده است. در طب سنتی هم گفته می‌شود که اگر مویز را با حصبی لبان نوش جان کنند برای رفع فراموشی مفید است.

اسطوخودوس: 

اگر مقداري از برگ و سرشاخه‌هاي گلدار خشک اسطوخودوس را ساییده و با آب عسل به طور ساده و یا به صورت مربّا با شکر و عسل تهیه و مقداري از آن را که حدود ۵ گرم اسطوخودوس در آن باشد، هر شب تا مدتی بخورند براي رعشه و سرگیجه و تقویت ذهن و حافظه، رفع فراموشی، صرع، مالیخولیا، سستی، تشنج، خواب رفتگی اعضا و رفع غم و اندوه مفید است.

زنبق:

ریشه ایرسا یا همان زنبق نیز برای تقویت حافظه مفید است. به این منظور باید ۴۰ تا ۶۰ گرم ریشه تازه گیاه را در ۱۰۰۰  گرم آب جوش دم کنید و نوش جان کنید که هم به تقویت حافظه کمک می کند و هم در رفع رعشه، فلج، آسم ، تنگی نفس، سستی بدن ، خواب رفتن عضلات و سختی تنفس کارآست.

آمله:

خوردن آمله نیز برای تقویت حافظه و کارکرد مغز، رفع فراموشی و مالیخولیا توصیه می‌شود. اگر سرد مزاج هستید باید آمله را با عسل، دارچین یا مصطکی نوش جان کنید.

هلیله: 

هلیله کابلی نیز برای تقویت حافظه و حواس توصیه می‌شود . هلیله را بهتر است دم کنید یا بخیسانید و مصرف کنید . در هنگام دم کردن هلیله مراقب باشید که هلیله زیاد خرد و پودر نشده باشد و نیمکوب باشد همچنین هلیله نباید زیاد جوش بخورد که خواصش را از دست ندهد.

هلیله کابلی نیز برای تقویت حافظه و حواس توصیه می‌شود

 گل عینک: 

از جوشانده ۴۰ گرم گیاه خشک گل عینک در ۱۰۰۰ گرم آب که ۳ فنجان در روز خورده می‌شود، براي تسکین سرفه هاي همراه با اخلاط چسبناك و رفع گرفتگی صداو  کم شدن حافظه  استفاده می‌شود.

منبع:  bibiattar.com

ویدئو:


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا