تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
مقالات مذهبی

توصیف برخی صفات حضرت قائم (عج) توسط امام رضا (ع)

امتیاز یادت نره

توصیف برخی صفات حضرت قائم (عج) توسط امام رضا (ع)- توصیف برخی صفات حضرت قائم (عج) توسط امام رضا (ع)

توصیف برخی صفات حضرت قائم (عج) توسط امام رضا (ع)

توصیف برخی صفات حضرت قائم (عج) توسط امام رضا (ع)

وجود مبارک امام رضا (ع) در خراسان و تأثیرات ایشان در پیشبرد جبهۀ حق و رشد روحی و معنوی شیعیان و محبان در دوران غیبت و حصن بودن ایشان در عذابهای سخت آخرالزمانی برای مردم، بخشی از اثرگذاری ایشان در راستای تحقق امر ظهور است.

«…وَ إِنَّ الْقَائِمَ هُوَ الَّذِی إِذَا خَرَجَ کَانَ فِی سِنِّ الشُّیُوخِ وَ مَنْظَرِ الشُّبَّانِ قَوِیّاً فِی بَدَنِهِ حَتَّى لَوْ مَدَّ یَدَهُ إِلَى أَعْظَمِ شَجَرَةٍ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ لَقَلَعَهَا وَ لَوْ صَاحَ بَیْنَ الْجِبَالِ لَتَدَکْدَکَتْ صُخُورُهَا یَکُونُ مَعَهُ عَصَا مُوسَى وَ خَاتَمُ سُلَیْمَانَ ع ذَاکَ الرَّابِعُ مِنْ وُلْدِی یُغَیِّبُهُ اللَّهُ فِی سِتْرِهِ مَا شَاءَ ثُمَّ یُظْهِرُهُ فَیَمْلَأُ بِهِ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً. … قائم کسى است که در سنّ شیوخ و منظر جوانان قیام کند و نیرومند باشد به غایتى که اگر دستش را به بزرگ‌ترین درخت روى زمین دراز کند آن را از جاى برکند و اگر بین کوه‌ها فریاد برآورد صخره‏‌هاى آن فرو پاشد عصاى موسى و خاتم سلیمان (علیهماالسلام) با اوست، او چهارمین از فرزندان من است، خداوند او را در ستر خود نهان کند سپس او را ظاهر کند و به واسطه او زمین را از عدل و داد آکنده کند همچنان که پر از ظلم و ستم شده باشد» (کمال الدین و تمام النعمة، ج‏۲، ص۴۸۰).

بر اساس این حدیث، امام زمان (عج) وارث قوای همۀ انبیاء الهی است. ابزارهایی همچون عسای موسی (ع) و انگشتر سلیمان (ع) در برپایی ظهور کارکردی ویژه خواهند داشت. «پر شدن زمین از قسط و عدل در مقابل ظلم و جوری که دنیا را فراگرفته است»، این عملی است که مختص حضرت مهدی (ع) است. اگرچه اولیاء و انبیاء الهی در تحقق آن دخیل باشند اما خداوند به نام قائم (ع) و به دست مبارک ایشان، آن را محقق خواهد کرد. امام رضا (ع) در باب زمان ظهور و سنگینی امر ظهور و ناگهانی بودن آن با استناد به آیۀ ۱۸۷ سورۀ اعراف می‌فرماید: «… یَا رَسُولَ اللَّهِ، مَتَی یَخْرُجُ الْقَائِمُ مِنْ ذُرِّیَّتِکَ؟ فَقَالَ: مَثَلُهُ مَثَلُ السَّاعَةِ ﴿لا یُجَلِّیها لِوَقْتِها إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتِیکُمْ إِلَّا بَغْتَةً﴾. … از پیامبر اکرم (ص) روایت کرده‌‏اند که به آن حضرت گفته شد: قائم نسل تو کی خارج می‌‏شود؟ فرمود: مثل او همانند مثل قیامت است، جز خدا کسی از وقت آن آگاه نیست، در آسمان‌ها و زمین بسی گران است، جز به صورت ناگهانی خارج نمی‌‏شود».

netpaak.ir telegram توصیف برخی صفات حضرت قائم (عج) توسط امام رضا (ع)

شاید یکی از دلایل بغتۀ بودن ساعت ظهور این باشد که دشمنان آمادگی مقابله با این ماجرا را نداشته باشند و شاید بغتۀ بودن این ماجرا حاکی از یک نوع عذاب برای دشمنان باشد که همانند یک زلزله به صورت بغتۀ واقع می‌شود. در باب سنگینی امر ظهور در آسمان‌ها و زمین باید گفت طبق آیات قرآن آنچه بر آسمان‌ها و زمین سنگینی می‌کند امر ظهور است و شاید فلسفۀ وجود شب قدر برای همین امر باشد که امر ظهور امام زمان (عج) در شب قدر هر سال به تدریج در عمق عالم جاری می‌شود تا زمینه‌سازی امر ظهور مهیا شود. نگوییم که شب قدر تنها برای تقدیر امورات انسانها است بلکه درشت‌ترین و سنگین‌ترین امر عالم، امر ظهور است و دیگر امورات عالم به نسبت امر ظهور تقدیر و قضی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم


مقاله مهدویت + تسلیم و جامعه مهدوی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا