تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

خواص اسطوخودوس + طب سنتی +ویدئو

امتیاز یادت نره

فواید گیاه اسطوخودوس خواص اسطوخودوس چیست؟ فواید اسطوخودوس همراه با فواید دمنوش آن فواید و مضرات عرق اسطوخودوس خواص گیاهی اسطوخودوس از دیدگاه طب سنتی

خواص اسطوخودوس + طب سنتی +ویدئو

به معجزه خواص اسطوخودوس ایمان بیاورید ، فواید گلهای لاوندر

اسطوخودوس یا همان گلهای لاوندر گیاهی سرشار از خاصیت و فایده برای سلامتی بدن و زیبایی پوست ، گیاهی که امروز قصد داریم همه چیز را در مورد فواید ان به شما بگوییم.

گلهای لاواندا (اسطوخودوس) نام علمی Lavandula stoechas L از نظر کلیات گیاه شناسی گیاهی است از خانوادهLabiatea))که برگ ها و قسمت سبز گیاه دارای اسانس روغنی فرار است. اسطوخودوس گیاهی است چند ساله به شکل بوته کوچک به بلندی نیم متر خیلی پرشاخه، ساقه های آن ۴گوشه، برگ های آن دراز، متقابل، پوشیده از کرک سفید پنبه ای. برگ های آن که در بهار ظاهر می شود به رنگ بنفش تیره به صورت سنبله. اسطوخودوس دارای برگ ها و کرک های معطر است.

***

میوهٔ این گیاه ۴ فندقه ای است و هریک از آنان نیز پس از رسیدن، شکل بیضوی و رنگ قهوه ای شفاف پیدا می کن. در سطح میوه ۳ زائده مشخص پیدا می شود. از کلیه قسمت های این گیاه مخصوصا شاخه های برگدار آن بوی قوی ولی مطبوع استشام می گردد. ظاهر زیبایی که گیاه پس از گل دادن پیدا می نماید باعث می شود در بعضی نواحی اقدام به پرورش آن به عنوان یک گیاه زینتی گردد. قسمت مورد استفاده این گیاه سرشاخه های برگدار و گل دار آن است که علاوه بر مصارف درمانی، اسانس گیری به عمل می آید.

خواص درمانی اسطوخودوس

لاواندولا، اسطوقدوس، اسطوخدوس، سرده ای مشتمل از ۲۵ تا ۳۰ گونه مختلف از دسته گیاهان گلدار و از خانواده نعنائیان می باشد. اسطوخودوس گل های کوچک خوشه ای آبی یا قرمز سیر تا بنفش دارد و ارتفاعش در حدود ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر است. برگش شبیه برگ صعتر و از آن درازتر و باریکتر و ساقش واحد و باریک و بی شاخ و در قد کمتر از شبری و قبهٔ او متراکم از اجزاء شبیه به جو و بی تخم و مایل به سرخی و تندطعم و با اندک تلخی.نام های دیگر آن:خیر دشتی، شاهسپرم رومی، آنس الارواح، لاوند، ممسک الارواح، ضُرم، زغلیل، رزالذهب، خیری، خرام، خرامی، آلاله تلخ، گل لاوند، شاه اسپرم رومی می باشد.

netpaak.ir telegram خواص اسطوخودوس + طب سنتی +ویدئو

فواید گلهای لاوندر و خواص اسطوخودوس :

 گیاه اسطوخودوس یا همان گلهای زیبای لاوندر سرشار از خاصیت و فوایدی است که برای آرامش جسم و روح تجویز می شود ، در ادامه سعی می کنیم مهم ترین و بهترین فواید اسطوقدوس را برایتان بگوییم.

اسطوخودوس دارای مزاجی گرم و خشک دارد و مصلح آن سکنجبین می باشد. در خواص مفرح، تقویت کننده بدن، قلب، مغز، احشا و اقوای ظاهری و باطنی بدن، بازکننده گرفتگی های عروقی و مسهل بلغم و سودا به خصوص سودای مغز می باشد. در بیماری های سینه و سرفه، سردرد و سرگیجه به دنبال ضربه، بیماری های کبد و طحال و مجاری ادراری مفید است. مصرف زیاد آن برای گرم مزاجان مضر است.

خواص دارویی اسطوخودوس

اسطوخودوس اثر مقوی در رفع آسم و نزله دارد.

اسانس آن بند آورندهٔ خون و ضد عفونی کننده است.

از آن به حالت رقیق شده، در پانسمان زخم ها و جراحات استفاده به عمل می آید.

محلل و بازکننده گرفتگی هاست.

 مصرف این گیاه در افرادی که دچار خواب رفتگی دست و پا می شوند بسیار موثر است.

***

نوشیدن جوشانده این گیاه موجب پیشگیری و درمان تهوع می شود.

استفاده موضعی و خوراکی از این گیاه علاوه بر آنکه موجب تقویت و توان سیستم عصبی می شود می تواند موجب تنظیم ضربان قلب و کنترل تپش قلب شود.

 مقوی بدن و قوای دماغی و تفکر و همچنین مقوی احشا و آلات داخل شکم و مفرح است.

اخلاط سودای و بلغمی و فاسد شده را دفع می کند.

برای بیماری های کبدی و طحال و مجاری ادرار مفید است.

درمانگران طب سنتی مصرف چای اسطوخودوس را یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تقویت معده و افزایش عملکرد آن می دانند.

اسطوخودوس به جهت داشتن خواص مفید در پاکسازی کبد می تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری ها و اختلال های کبدی پیشگیری کند.

نوشیدن چای یا جوشانده برگ های خشک شده اسطوخودوس در کاهش التهاب و تورم دستگاه تنفسی مناسب است و موجب درمان سرفه می شود.

خواص اسطوخودوس برای درمان سردرد

به اعتقاد درمانگران طب سنتی در جهان نوشیدن عصاره تهیه شده از برگ های گیاه لاوندر تاثیر زیادی در بهبود و تسکین سردرددارد. این نوشیدنی توسط بسیاری از درمانگران شیوه های درمانی طب مکمل برای درمان سردرد به ویژه سردردهای میگرنی کاربردی اعجاب انگیز دارد. این داروی گیاهی اگر چه طعمی تلخ و گس دارد اما خاصیت و تاثیرگذاری آن چنان زیاد است که بسیاری از بیماران تلخی آن را تحمل می کنند. اما در صورتی که برخی از بیماران قادر نباشند گسی و تلخی عصاره لاوندر را تحمل کنند کافی است این عصاره را رقیق کرده و آن را میل کنند.

خواص بخور اسطوخودوس و گلهای لاوندر

 بخور دادن در دوره ی سرماخوردگی باعث می شود که مجاری تنفسی باز شود.یکی از بخورهای مفید بخور با اسطوخودوس است. برای این کار ۵ قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بخور دهید. اگر سرماخوردگی تان شدید بود این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید. در صورتی که سرماخوردگی تان خفیف بود یک مرتبه قبل از خواب بخور اسطوخودوس دهید. باید بدانید اسطوخودوس خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می دهد.

خواص اسطوخودوس و گلهای لاوندر برای پوست

گلهای لاوندر با داشتن طبیعتی ملایم در ساخت صابون و لوسیون های زیبایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، علاوه بر آن استفاده از روغن اسطوخودوس می تواند یک روش زیبایی پوست باشد.

درمان دانه های سیاه روی بینی با روغن اسطوخودوس

دانه های سرسیاه یا کومدون های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح پوست هستند. هنگامی که سلول های مرده پوست و سبوم یا همان چربی اطراف ریشه مو نزدیک به سطح پوست تجمع می کنند، دانه های سرسیاه تشکیل و به تدریج بر اثر تماس با هوا سفت و خشن می شوند. تشکیل آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تولید چربی بیش از حد طبیعی در پوست، ترشح بیش از حد هورمون های مردانه (آندروژن ها)، استفاده از محصولات آرایشی متفاوت و ترکیب آنها با چربی پوست، رطوبت و آلاینده های زیست محیطی، استرس و آلرژی.

ماسک آرامبخش پوست صورت با گیاه اسطوخودوس

استفاده از ماسک صورت اسطوخودوس روش خوبی برای کاهش استرس و رسیدن به آرامش است. برای تهیه ماسک صورتاسطوخودوس به این مواد نیاز داریم:

یک چهارم قاشق غذاخوری عسل طبیعی ، چهار قطره روغن اسطوخودوس ، یک قاشق غذاخوری ماست ، نصف قاشق چایخوری روغن زیتون (اختیاری)

همه مواد لازم را با هم در یک کاسه مخلوط کرده و در طول شب در یخچال نگه داری کنید. قبل از استفاده، صورت خود را به خوبی با آب شسته و بسیار آهسته خشک کنید. مطمئن شوید که این ماسک بیش از حد رقیق یا غلیظ نیست. ماسک را به میزان برابر روی صورت و گردن گذاشته و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب بشویید.

فایده چای لاوندر و خواص جوشانده اسطوخودوس + طرز تهیه

نوشیدن چای لاوندر پیش از خواب به افرادی که دچار اختلال خواب هستند و شب ها چندین بار از خواب بیدار می شوند، کمک می کند تا به مرور خوابی آرام و بی دغدغه را تجربه کنند. برای بهره مندی از تاثیر این چای کافی است یک ساعت پیش از خواب شبانه یک فنجان چای لاوندر را به صورت ولرم بنوشید. برای تهیه این چای کافی است یک قاشق چای خوری برگ خشک شده این گیاه را درون یک فنجان آب جوش بریزید و سر فنجان را با کمک نعلبکی ببندید تا در عرض ۱۰ دقیقه دم بکشد.

خواص چای و دمنوش اسطوخودوس برای درمان بی خوابی

کمپرس جوشانده گیاه اسطوخودوس در تسکین دردهای ناشی از کوفتگی ها و ضرب دیدگی ها بسیار موثر است. برای تهیه این کمپرس کافی است ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از گیاه خشک شده لاوندر را با ۲ لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید.

پس از آنکه این مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه جوشید آن را صاف کرده و اجازه دهید به اندازه کافی سرد شود. سپس این مایع را با کمک دستمالی نخی و تمیز روی موضع مورد نظر کمپرس کنید. بهتر است اجازه دهید تا این مایع به اندازه کافی سرد شود زیرا گرمای آن ممکن است موجب بروز خونریزی های زیر پوستی در ناحیه ضرب دیده شود.

778721 خواص اسطوخودوس + طب سنتی +ویدئو

تاثیر عطر و خواص اسطوخودوس روی هوش کودکان

محققان با آزمایش های گسترده در مدارس مسکو دریافتند کودکانی که رایحه های گیاهان خاصی را استنشاق می کنند عملکرد ذهنی بالاتری را نشان می دهند.تحقیق دانشمندان روسی از موسسه مسائل انتقال اطلاعات موسوم به آلکساندر آلکساندرویچ خارکویچ آکادمی علوم روسیه ثابت کرد آروماتراپی(عطر درمانی) می تواند به دانش آموزان در یادگیری بهتر دانش کمک کند. به گفته متخصصان، عطر اسطوخودوس احساس تعادل، ثبات، اعتماد به توانایی های خود را به وجود می آورد. دانش آموزانی که در مکان های اشباع از عطر اسطوخودوس دیکته نوشتند سطح بالاتر دانش را نشان دادند.

استفاده از خواص و بوی اسطوخودوس برای رفع بید و مورچه

بوی این عصاره چند روی نوع از حشرات موذی مثل انواع پشه و بید موثر است افزودن این عصاره روی پوست میتواند مانع نیش حشرات شود . علاوه بر این خاصیت ضد التهاب و تسکین درد در محل نیش حشرات نیز دارد.

روش دفع بید با روغن اسطوخودوس

برای خلاص شدن از شر بیدها کافی است اندکی روغن گیاه اسطوخودوس به کار برید. در قدیم از اسطوخودوس برای از بین بردن بید استفاده می کردند. دانیال فستی می گوید:” اسطوخودوس به اندازه ی گلوله های نفتالین و دیگر حشره کش های سمی برای از بین بردن بیدها موثر است . برای ان منظور ۴ قطره روغن گیاه اسطوخودوس را روی یک مکعب چوبی یا سنگ اسفنجی بریزید و آن را در گوشه ای از گنجه یا کمد لباس ها قرار دهید.

 

مرتباً این کار را تکرار کنید؛ به خصوص در ماه شهریور که زمان از تخم درآمدن بیدها است. همچنین می توانید گل های اسطوخودوس را خشک کرده داخل کیسه های کوچکی بریزید و بدوزید. کیسه های کوچک اسطوخودوس را در کمد لباس های تان قرار دهید به این ترتیب لباس های شما بوی مطبوعی خواهند گرفت و از آسیب بیدها در امان خواهد ماند.

دور کردن مورچه ها از خانه با عصاره و روغن اسطوخودوس

مورچه ها از عصاره و روغن های گیاهی بیزارند و زمانی که با روغن گیاه اسطوخودوس از آن ها پذیرایی کنید، پا به فرار می گذارند . برای استفاده ی بهینه از اسطوخودوس، ۵ قطره روغن گیاه اسطوخودوس، ۱۰ قطره روغن(عصاره) نعنای تند و یک چهارم لیتر الکل ۴۰ درجه را در یک آب پاش بریزید و روزانه چندین بار به محل تجمع مورچه ها بپاشید. چند روز این کار ادامه دهید خواهید دید که مورچه ها به جای دیگری نقل مکان می کنند.

فواید روغن لاوندر و معجزات خواص عصاره اسطوخودوس

ماساژ روغن اسطوخودوس در ناحیه شکم و جذب آن موجب می شود که اسپاسم های دستگاه گوارش به ویژه درناحیه روده ها درمان شود و درد ناشی از آن به مرور کاهش یافته و به طور کلی از بین رود.

ماساژ روغن و عصاره اسطوخودس یا لاوندر به روی زخم ها به صورت مستمر و روزانه کمک می کند تا جای زخم ها و سوختگی ها از بین رود. علاوه بر این استفاده از جوشانده رقیق شده این گیاه نیز به عنوان یک ضدعفونی کننده برای پاکسازی زخم ها و جراحات سطحی بسیار موثر است. برای تهیه این مخلوط جوشانده سرد شده گیاه لاوندر را پس از رقیق کردن با مقداری اتانول ترکیب کرده و برای ضدعفونی مورد استفاده قرار دهید.

 9fb226c0ecb3854c0f87f17258179b1a1 خواص اسطوخودوس + طب سنتی +ویدئو
دهها فایده و خواص روغن اسطوخودوس

 عصاره اسطوخودوس یکی از بهترین و طبیعی ترین مواد برای پیشگیری از آفتاب سوختگی و پوسته پوسته شدن پوست به واسطه نور آفتاب است. البته استفاده از این ضدآفتاب طبیعی در روزهای پاییزی و زمستانی که نور خورشید مانند تابستان مستقیم و شدید نیست توصیه می شود.
روغن طبیعی گل اسطوخودوس یکی از ترمیم کننده های عالی پوست کودکان است و او را از گزند پشه ها و حشرات در امان نگه می دارد.
روغن اسطوخودوس به بهبود خواب کمک می کند و درمانی بسیار عالی برای بی خوابی کودکان است.

روغن اسطوخودوس سیستم عصبی بدن را آرام می کند و عطر تازه اش استرس و خستگی را کم می کند.
روغن اسطوخودوس یکی از موثر ترین روغن ها برای درمان عفونت های پوستی است.
اگر زخم کهنه دارید اسانس اسطوخودوس را در الکل حل کنید و روی زخم بمالید.
روغن اسطوخودوس به کاهش تشنّج و اسپاسم کمک می کند. محققان بر این باورند که اسطوخودوس، کانال های کلسیم را مسدود می کند و به این ترتیب مانع از انقباض عضلانی می شود.
اگر منزل تان بوی بدی می دهد چند قطره روغن اسطوخودوس را در آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد . عطر دل انگیزی در فضای اتاق پخش خواهد شد.

منبع:نمناک

ویدئو:

_________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا