تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

خواص ترنجبین در طب اسلامی

امتیاز یادت نره

ترنجبین | خواص گیاه ترنجبین خواص ترنجبین در طب سنتی آشنایی با مهم ترین خواص ترنجبین  خواص ترنجبین برای درمان و پیشگیری از بیماری ها ترنجبین وخواص ان خاصیت گیاه ترنجبین

خواص ترنجبین در طب اسلامی

خواص ترنجبین در طب سنتی 

 در طب سنتی و فرهنگ ایرانی، استفاده از ترنجبین برای درمان زردی نوزاد بسیار موثر است. در واقع با دادن ترنجبین به اندازه‌‌ای که در نوزاد ایجاد اسهال ملایم کند و جوشانده تخم گشنیز باعث درمان زردی نوزاد می‌شوند. ضمن اینکه از بروز این بیماری پیشگیری هم می‌کند. این دارو برای نوزاد یک ملین و مسهل لطیف است و برای درمان و پاکسازی دستگاه گوارش از اخلاط و خونابه‌‌های بازمانده از دوران جنینی، معده و روده نیز استفاده می‌شود .

در حقیقت زمانی که روده‌های نوزاد از همان ابتدای تولد پاک‌سازی شود، بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌‌های ویروسی و عفونی در او کمتر شده و سیستم ایمنی‌اش از همان بدو تولد فعال می‌ شود، همچنین متابولیسم بدن یعنی هاضمه و دافعه و نیروی نگهدارنده و نیروی جاذبه در بدن کودک به صورت نرمال در می‌آید و بدن از همان ابتدا در مقابل بیماری‌ها در حد خودش مقاوم می‌‌شود.

***

این نوزادان کبدی بسیار سالم و فعال خواهند داشت و تمام اعمال متابولیسمی و سوخت و ساز در بدنشان، با روال طبیعی به پیش خواهد رفت. ضمنا با مصرف ترنجبین، نوزاد اشتهای زیادی به خوردن شیر مادر پیدا می‌کند، شبها بهتر می‌خوابد و دل‌پیچه و نق زدن زیاد نوزاد برطرف می‌شود.

* ترنجبین طبق نظر حکمای طب سنتی گرم، ولی در عین حال تر است.
* برای تسکین عطش و تب  مفید است.
* ترنجبین در تسکین سرفه و درد سینه موثر است.

netpaak.ir telegram خواص ترنجبین در طب اسلامی

* ترنجبین خاصیت ضدعفونی کنندگی خوبی دارد و میکروب ها را از بین می برد، به همین دلیل برای درمان بیماری های عفونی مفید است.
* اگر ترنجبین با آب زیره خورده شود، برای دفع صدای شکم که با تب خفیفی توام باشد، نافع است.
* خوردن ترنجبین با آب پنیر برای اخراج اخلاط سوخته، با ماءالشعیر برای دفع اخلاط گرم، با کره برای باز کردن ادرار (در مواردی که ترشح ادرار بند می آید) مفید است.
* جوشانده  ترنجبین معرق است.
* گل های  ترنجبین برای بواسیر مفید است.
* مالیدن روغن برگ های  ترنجبین برای روماتیسم خیلی نافع است.
* عرق گیاه ترنجبین اگر مدتی کم کم خورده شود، برای دفع سنگ کلیه و مثانه تا حدودی مؤثر است.

باز کردن مجاری ادرار با خواص ترنجبین

مصرف ترنجبین با آب پنیر برای اخراج اخلاط سوخته، با ماء الشعیر برای دفع اخلاط گرم، مخلوط با کره گوسفندی برای باز کردن مجاری ادرار و با آب زیره برای رفع صدای شکم مفید است.

خواص ترنجبین برای عفونت‌زدایی  

در طب سنتی از ترنجبین برای شیرین نمودن جوشانده‌های گیاهی استفاده می‌کنند که چنانچه به همراه فلوس استفاده شود، خاصیت ضد عفونی خواهد داشت.

خواص ترنجبین برای پوست

به طور کلی مواد غذایی که صاف کننده‌ خون هستند و به خون‌سازی بهتر کمک می‌کنند مانند برگ چغندر، کاسنی، عناب، شاتره و ترنجبین، خون را تصفیه نموده و به تبع پوست صورت را صاف و شفاف می‌کنند. همچنین برای کمک به بهبود لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است.

درمان زردی و تب کودکان و نوزادان با خواص ترنجبین

استفاده از خـواص ترنجبین برای درمان زردی نوزادان بسیار موثر است. در واقع با دادن ترنجبین به اندازه ‌ای که در نوزاد ایجاد اسهال ملایم کند و جوشانده تخم گشنیز باعث درمان زردی نوزاد می‌شوند. ضمن اینکه از بروز این بیماری پیشگیری هم می‌کند.

خواص ترنجبین برای خارش و شوره سر

از دیگر خواص ترنجبیـن برای پوست، از بین بردن اگزما، کهیر، التهابات پوستی و برطرف نمودن جوش‌های صورت است که در نتیجه مصرف زیاد از حد چربی و شیرینی ایجاد شده‌اند، به این منظور می‌توان جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح آن را مصرف نمود، تا جوش‌ها از بین بروند. همچنین نوشیدن شربت خاکشیر و ترنجبین به صورت روزانه، سبب از بین رفتن شوره و خارش سر در افراد مبتلا می‌شود.

در مصرف ترنجبین احتیاط کنید

* بسیاری از خانواده‌ها برای بهبود زردی کودک خود از مخلوط ترنجبین و آب قند استفاده می‌کنند که این مواد، نه تنها تاثیری در بهبود زردی کودک ندارند، بلکه باعث اسهال و استفراغ نوزاد نیز می‌شوند.

در یک مطالعه تحقیقاتی که با هدف بررسی اثر ترنجبین خوراکی در کاهش زردی نوزادان انجام گردید، نشان داده شد که علیرغم باورهای بومی مبنی بر تاثیر ترنجبین در کاهش زردی نوزادی، تجویز این ماده اثر قابل توجهی در درمان زردی ندارد.

* بیماران مبتلا به حصبه، اسهال خونی، بواسیر، خون ادراری و آبله از خوردن ترنجبین خود داری کنند.

* ترنجبین برای طحال و اشخاص گرم مزاج مضر است.

منبع : برگرفته از سایت دکتر سلام

خواص کدو + طب سنتی + ویدئو

خواص درمانی شاه بلوط + ویدئو

خواص چای سیاه در طب اسلامی+ویدئو

شوینده های مفید سنتی

خواص و فواید گلاب + طب اسلامی +ویدئو

خواص اسطوخودوس + طب سنتی +ویدئو

فواید آب کرفس +ویدئو

خواص غذایی و درمانی کرفس + طب سنتی

معرفی سدر و خواص درمانی آن

خواص نبات از دیدگاه طب سنتی

خواص دارویی سدر در طب سنتی

خواص دارویی گیاه پنج انگشت +طب سنتی

خواص مرزنجوش در طب سنتی +ویدئو

__________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

خواص آلوئه ورا +فواید آن برای پوست+ویدئو

خواص دارویی تخمه هندوانه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا