تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
تغذیه و اشپزیطب اسلامی سنتی

خواص دارویی زردچوبه + ویدئو

امتیاز یادت نره

فواید زردچوبه برای مغز و کبد  خاصیت شگفت انگیز زردچوبه خواص باور نکردنی ادویه زردچوبه خواص و مضرات زردچوبه | خواص زردچوبه | فواید زردچوبه 

خواص دارویی زردچوبه + ویدئو

زردچوبه عطر خوبی دارد و به هضم غذا کمک می‌کند.

چکیده : زردچوبه یکی از ادویه‌های مفیدی است که در غذاهای ایرانی بسیار مورد استفاده قرارمی‌گیرد . در غذاهای ایرانی استفاده زیادی دارد. زردچوبه نسبتا بدون عوارض جانبی شناخته می شود مگر در مقادیر بسیار بیش از حد عوارضی از خود نشان دهد.

معرفی خواص درمانی  زردچوبه

مزاج زردچوبه گرم و خشک می باشد و خواص دارویی آن غیر قابل انکار است” برخی از خواص آن عبارتند از:

داروی ضد افسردگی

اگر چه مطالعات کمی بر روی انسان انجام شده است، ده ها مورد از آزمایش های تحقیقاتی ثابت کرده اند که زردچوبه به ویژه در اصلاح علائم افسردگی در حیوانات آزمایشگاهی موثر است.

netpaak.ir telegram خواص دارویی زردچوبه + ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

بهبود پوست

زردچوبه زداینده است یعنی آلودگی‌ها را می‌زداید. یا اصطلاحا می‌گویند جالی است و در مسائل آرایشی بهداشتی هم قابل استفاده است. برای رفع لکه‌های تیره پوستی و رفع دمل‌ها (موضعی) استفاده می شود البته باید با تجویز پزشک صورت گیرد.

درد مفاصل (روماتیسم)

مصرف زردچوبه برای بیماران روماتیسمی نیز مفید است. می‌توانند با ترکیب زردچوبه و آب، خمیری ایجاد کنند و دور مفصل قرار دهند و یک مدت بماند و بهتر است این کار را شب یا صبح زود انجام دهند که سرما زیاد است.

ضد انعقاد

در قدیم برای خشک کردن زخم‌ها استفاده می‌شده است و امروزه هم استفاده می‌شود. همچنین برای بند آوردن خونریزی در جایی که زالو گذاشته شده است بسیار مفید است. برای برخی از اسهال‌های خونی نیز موجب بند آمدن خون می‌شود.
کسانی که از داروهای ضدانعقاد خون استفاده می‌کنند بهتر است در مصرف زردچوبه اعتدال را رعایت کنند چرا که ممکن است در آنها خونریزی ایجاد شود.

تقویت گردش خون

زردچوبه گردش خون در داخل بدن و داخل عروق را بهبود می‌بخشد. از تشکیل لخته‌هایی که در داخل بدن ایجاد می‌شوند جلوگیری می‌کند. کسانی که سوداوی هستند یعنی خون آنها غلیظ است می‌توانند از این ماده استفاده کنند.
به خانم‌‌های باردار آسپیرین تجویز می‌کنند تا گردش و چرخش خون در بدن بهتر شود. می‌توانیم مشابه اثر آسپیرین را از زردچوبه هم بگیریم.
به دلیل اینکه حرارت قلب زیاد است برخی افراد ممکن است به خوردن زردچوبه حساس باشند و تپش قلب ایجاد شده و فشارخون بالا رود.
همچنین بهبود گردش خون می تواند باعث خونرسانی بهتر بافت‌‌های حساس مثل شبکیه شده و تیزبینی و بهبود بینایی به ارمغان آورد.

مدیریت دیابت

برای کاهش قند خون و کاهش مقاومت به انسولین هیچ درمان طبیعی بهتر از اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی نیست.

درمان کبد

برای باز کردن انسدادهای کبد مفید است و بنابراین برای درمان بعضی زردی‌ها و استسقا بسیار مفید است. استسقا یعنی طلب کردن زیاد آب. در برخی از بیماری‌‌های کبد شخص زیاد تشنه می‌شود و اگر کبد وضعیتش اصلاح شود این حالت هم اصلاح می‌شود.

خواص دارویی زردچوبه + ویدئو

درمان دستگاه گوارش

یکی از دلایلی که در برخی غذاها استفاده می شود این است که هم بوی خوبی دارد و هم برای هضم خوب است. تقویت معده و بادشکن بودن نیز از دیگر خواص این ماده است. اغلب اوقات، افراد مبتلا به مشکلات گوارشی و معده تحمل داروهای مربوط به درمان معده را نداشته و در برخی موارد این داروها باعث آسیب به دیواره معده شده است.

تنظیم کننده کلسترول

یکی از دلایل بیماری قلبی در ایران اینست که مردم عوامل دیابتی (قند خون زیاد) بیش از حد دارند. به نوبه خود، بیماران دیابتی و غیر دیابتی به طور یکسان از یک عارضه شایع به نام استرس اکسیداتیو، که موجب خسارات داخلی رگ های خونی می شود رنج می برند. از آنجا که این آسیب به شریان ها، باعث می شود تا کلسترول شروع به ساخت  مناطق آسیب دیده کند این امر منجر به افزایش سطوح کلسترول خواهد شد.

خواص دیگر زردچوبه در طب سنتی

زردچویه یکی از ادویه‌های مفید است که در غذاهای ایرانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. زردچوبه عطر خوبی دارد و به هضم غذا کمک می‌کند.
در غذاهای ایرانی استفاده زیادی دارد. زردچوبه دارای مزاج گرم و خشک است و درجه آن دو الی سه است.
تقویت معده و بادشکن بودن نیز از دیگر خواص این ماده است.
یکی از دلایلی که در برخی غذاها استفاده می شود این است که هم بوی خوبی دارد و هم برای هضم خوب است و هم بادها را رفع می‌کند.
برای رفع دمل‌ها (موضعی) مفید بوده و قاعدگی را نیز تنظیم می‌کند. می‌تواند برای قلب اندکی مضر باشد که مصلح آن آبلیمو یا آب نارنج است.
به دلیل اینکه حرارت قلب زیاد است برخی افراد ممکن است به خوردن زردچوبه حساس باشند و تپش قلب ایجاد شده و فشارخون بالا رود.

عوارض جانبی زردچوبه

در برخی از افراد واکنش های آلرژیک به زردچوبه، به ویژه پس از قرار گرفتن در معرض پوست گزارش شده است. به طور معمول این است که به عنوان خفیف، بثورات خارش دار را تجربه کرد. علاوه بر این، عوارض مشاهده شده مصرف زردچوبه با دوز بالا  عبارتند از:
اسهال
افزایش خطر خونریزی
انقباضات کیسه صفرا بیش فعال
افت فشار خون
انقباضات رحمی در زنان باردار
افزایش جریان قاعدگی

منبع : برگرفته از مباحث دکتر میرغضنفری/راسخون

ویدئو

_____________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

خواص دارویی زردچوبه

خواص دارویی زردچوبه

خواص دارویی زردچوبه

خواص دارویی زردچوبه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا