تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

خواص دارویی سنا + طب سنتی + ویدئو

امتیاز یادت نره

خواص دارویی سنا گیاه سنا معجزه ای برای یبوست و لاغری خواص برگ سنا چیست؟ (همه چیز درباره خواص و عوارض برگ سنا)  آشنایی با خواص برگ سنا برای لاغری گیاه سنا  خواص سنا و مضرات خواص برگ سنا برای لاغری خواص دارویی گیاه سنا خواص دارویی سنا

خواص دارویی سنا

خواص دارویی سنا + طب سنتی + ویدئو

خواص دارویی سنا

از مهمترین خواص برگ سنا درمان یبوست است.

چکیده : طبیعت سنا گرم و خشک بوده، برخی خواص برگ سنا شامل درمان تهوع و اختلالات گوارشی، ضد یبوست و ملین، تسکین درد مفاصل و درد کمر، درمان سیاتیک و نقرس، تصفیه کننده خون، قاعده آور و درمان بیماری صرع است.

معرفی سنا و خواص آن

“سنا” گیاهی است که بیشتر به شکل بوته ای بوده، برگ آن خواص دارویی فراوانی دارد. این گیاه بومی آفریقا و هندوستان بوده و به صورت وحشی و کشت شده یافت می شود، گونه ای از گیاه سنا در جنوب ایران و در حوالی خلیج فارس میروید، ولی به دلیل نیاز زیاد به این گیاه، عمده آن وارداتی است.

netpaak.ir telegram خواص دارویی سنا + طب سنتی + ویدئو
دانلود فیلم و سریال در upko آپکو

گرچه گونه ایرانی و نوع وارداتی از نظر گیاه شناسی با هم متفاوت می باشند، ولی از نظر خواص مشابه هستند. گیاه سنا با خاصیت نیرومند ضد یبوست خود، روده ها را تمیز کرده و حرکات آن ها را تسهیل می کند. خمیر تهیه شده از پودرِ برگ سنا می تواند برای درمان مشکلات پوستی مانند اگزما، رفع شقاق دست و پا، درمان خارش پوستی، برطرف کردن لکه های سیاه و سفید پوست، بهبود زخم های کهنه و مشکلات قارچی، بر روی موضع مورد نظر قرار داده شود.

اگر در بین گیاهان دنبال مسهل برای رفع یبوست می گردید برگ سنا بهترین مورد برای استفاده است،که علاوه بر درمان یبوست ، پاکسازی سیستم گوارشی از بهترین خواص ان است.
برگ سنا در طب سنتی ایران مسهلی است که به اقصی نقاط بدن(مانند مفاصل، پوست و مغز) نفوذ می کند و مواد زائد آن قسمت را پاکسازی می‌کند.

دیگر خواص سنا

گیاه سنا تصفیه کننده خون است.
دم کرده این گیاه، قاعده‌آور می‌باشد.
معمولا هنگام مصرف گیاه سنا، دل پیچه‌های جزیی رخ می‌دهد ولی اگر آن را همراه با تخم گشنیز، گل سرخ و گل ختمی استفاده کنند، از ایجاد دل پیچه جلوگیری می‌شود.
تسکین درد مفاصل و درد کمر از دیگر خواص برگ سنا می‌باشد، به این منظور، مقداری برگ سنا را در روغن زیتون جوشانده، سپس صاف نموده، میل کنند و به محل درد بمالند.
استفاده از این گیاه برای درمان بیماری صرع مفید است.

سنا مسهل بلغم، صفرا و اخلاط سوخته می‌باشد و همچنین درخشان‌کننده پوست است.
از دیگر خواص سنا، کمک به درمان سیاتیک و نقرس است، به این منظور از دمکرده سنا می‌توان استفاده کرد.
گیاه سنا جهت تسکین سردردهای کهنه و سردرد میگرنی موثر است.
درمان عوارض پوستی، رفع شقاق دست و پا، درمان خارش پوستی، برطرف کردن لکه‌های سیاه و سفید پوست، بهبود زخم‌های کهنه و رفع ریزش مو نیز از خواص برگ سنا بوده، به این منظور مقداری برگ سنا را در سرکه دم‌ کرده و به محل مورد نظر مالیده شود.
جهت کاهش تنگی‌نفس از دمکرده این گیاه می‌توان استفاده کرد.

  خواص برگ سنا برای لاغری

یکی از راه هایی که افراد برای لاغر شدن به سمت آن گرایش دارند، استفاده از گیاهان دارویی برای کاهش وزن و لاغری است که در خیلی از موارد اگر به طور صحیح استفاده شود، مفید خواهد بود. البته مانند تمام کمک کننده های لاغری آنچه که اهمیت دارد این است که قبل از استفاده از این گیاهان برای لاغرشدن باید به ورزش و نوع تغذیه نیز توجه داشت. یکی از گیاهان دارویی موثر استفاده از برگ سنا برای لاغری است.

طبق نظر پزشکان طب سنتی و طبیعت درمانگران، برای برطرف کردن چاقی شکم، اولین درمانش سنای مکی و گل سرخ است، به این منظور بایستی، برگ سنا و گل سرخ را مخلوط کرده، مانند چای معمولی دم کرده و مصرف شود. سنا با تاثیرات متقابلی که بر باکتری های مجاری گوارشی دارد، منجر به بروز انقباضات روده ای می شود.

این انقباضات در اثر آنتراکینونها به وجود می آید که در سنا وجود دارند.همچنین برگ سنا حاوی گلیکوزیدها (گروهی از ترکیبات ارگانیک) می باشد، این ترکیبات با نرم کردن ماهیچه ها به هنگام عبور غذاهای هضم شده از روده ها، در قالب ملین عمل می کنند و بدین ترتیب به افزایش حجم مدفوع و خروج آن از روده کمک می کنند.

عوارض برگ سنا (موارد منع مصرف و نکات احتیاطی)

در مصرف برگ سنا نباید زیاده‌‌روی کرد، چرا که ممکن است باعث اسهال شدید گردد. همچنین نباید از این گیاه به‌ طور ممتد و طولانی استفاده شود، چون باعث تنبلی روده می‌‌گردد. بهتر است پس از دو هفته استفاده، یک یا دو هفته مصرف آن قطع شود. لازم است ذکر شود، میزان مصرف روزانه برگ گیاه سنا برای افراد بزرگسال، بین نیم تا یک گرم است.
گیاه سنا نباید در افراد کمتر از ده سال مصرف شود، همچنین مصرف این گیاه در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.

مصرف سنا در برخی از شرایط ممنوع می باشد. افراد مبتلا به انسداد روده، بیماری کرون، کولیت لولسراتیو، هموروئید یا زخم معده می بایستی از مصرف سنا خودداری کنند.
در صورت مصرف داروهای قلبی، قبل از مصرف سنا حتما با پزشک خود مشورت کنید، چرا که امکان بروز تداخلات دارویی و وقوع اختلالات قلبی وجود دارد.
مصرف همزمان سنا با داروهای ادرارآور ممنوع بوده، چرا که این امر می‌تواند منجر به دفع بیش از حد پتاسیم از بدن شود.

از عوارض برگ سنا در صورت مصرف بیش از حد این گیاه، قولنج، بروز دردهای شکمی و دل پیچه است. برای کاستن عوارض جانبی توصیه می‌شود، آن را با گشنیز، دارچین، زنجبیل، انیسون و هل مخلوط نموده و مصرف کنند. به طور کلی مصرف برگ سنا در دوز مناسب، تقریبا بی خطر بوده و هیچ گونه نگرانی درباره مصرف آن وجود ندارد.

منبع:راسخون

ویدئو خواص سنا

______________________________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک

خواص دارویی سنا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا