تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

خواص سرکه در طب سنتی + ویدئو

امتیاز یادت نره

خواص درماني انواع سركه خواص سرکه سیب فواید و مضرات سرکهخواص شگفت انگیز سرکه برای سلامت بدن | خواص سرکه سرکه سیب و خواص فوق العاده آن معجزه مصرف یک قاشق سرکه سیب آشنایی با خواص و مضرات سرکه انگور سرکه انگور طبیعی، چه خاصیت هایی دارد؟

خواص سرکه

خواص سرکه در طب سنتی + ویدئو

خواص سرکه

سرکه سیب،یک داروی طبیعی بسیار قوی و چند وجهی است

سرکه سیب طبیعی دارای اسیدهایی است که محرک ترشحات سلولهای کبدی وصفرایی می باشد وموجب جلوگیری از زیاد شدن اوره وچربی خون می شود. می توانید برای پیشگیری از درد معده آن را با کمی آب گرم و عسل مخلوط کنید.

netpaak.ir telegram خواص سرکه در طب سنتی + ویدئو

خواص انواع سرکه در طب سنتی

در طب سنتی سه نوع سرکه کاربرد زیادی دارد؛ سرکه انگور، خرما و سیب. سرکه ها به طور کل مزاج سرد و خشکی دارند و به همین دلیل در درمان بسیاری از ضایعات پوستی مثل جوش و لک و درمان برخی بیماری ها مثل کبد چرب و چاقی مؤثرند. از میان سرکه ها، سرکه سیب بیش از سایر سرکه ها معده را اذیت میکند اما خاصیت لاغر کنندگی و ضد جوش آن بیش از سایر سرکه هاست. اگر فردی تحمل مصرف سرکه سیب را ندارد، میتواند از سرکه خرما یا انگور هم استفاده کند. برای رفع کک و مک و لکهای پوستی و سیاهی زیر چشم سرکه مصرف کنید”.

***

سکنجبین هم ترکیبی از سرکه، عرق نعنا و عسل است (مقدار سرکه نصف عرق نعنا و عسل است)، ترکیب مفیدی برای درمان بیماری هاست و در کمک به درمان بسیاری از ضایعات پوستی مؤثر است. برای مبتلایان به بیماری هایی مثل پسوریازیس و برص هم میتوان از ترکیب سرکه انگور، عرق نعنا و عسل استفاده کرد.
از سرکه میتوان برای تمیز کردن پوست هم به مثانه تونیک پاک کننده استفاده کرد زیرا خاصیت سفید کنندگی و ضد عفونی کنندگی دارد. برای مصارف موضعی نیازی به رقیق کردن سرکه نیست.

وجود اسید سیتریک درسرکه سیب طبیعی درهضم موادغذایی ودفع سموم بدن بسیار موثر استوبرای بیماریهای کبد ِ نقرس ِ رماتیسم ودیابت خوب است وهکچنین وجود پتاسیم درآن برای حفظ قدرت وفعالیت کلیه سودمند است وازطرفی سلولز کمی دارد لذاجذب و هضم آن آسان تراست سیب دارای ویتامین های آ- ب ۱-ب۲- پ پ و ویتامین های ث است بنابراین بسیاری ازویتامین های غذایی رادارا می باشد درهنگام گریپ خوردن سرکه سیب طبیعی توصیه شده ونیز دربعضی اسهال ها سرکه سیب وعسل نافع است”

سرکه انگور و خواص آن

سرکه انگور طبیعی با سرکه های موجود در بازار که اسید استیک با آب هستند فرق دارد که به هیچ عنوان خاصیت سرکه انگور طبیعی را ندارند.
سرکه انگور طبیعی بر اثر تخمیر الکل انگور به وسیله یک نوع قارچ به نام میکودرمااستى به وجود مى ‌آید و ترکیب شده است از اسید استیک و نیز داراى مقدارى اسید مالیک، اسید ستیریک، اسید سوکسینیک و اسید تارتریک که مجموعا در حدود ۲ تا ۳ گرم در لیتر است”
– بخور سرکه انگور طبیعی در گوش براى رفع طنین صداى گوش و سنگینى شنوایى و بازکردن گرفتگى ‌ها و تقویت شنوایى مفید است.

– بو کردن مداوم سرکه انگور طبیعی یا بخور در موقع جوشاندن آن یا تر کردن دستمال در سرکه گرم و گذاشتن روى پیشانى سردردهاى کهنه و مزمن و سردردى که از غلبه صفرا باشد را درمان مى ‌کند.
|- ریختن قطره سرکه کهنه در گوش براى تسکین درد گوش مجرّب است، کرم داخل گوش را مى‌ کشد.

– اگر سرکه انگور طبیعی را به داخل دماغ بمالید و قهوه سائیده را هم را با سرکه مخلوط نموده به پیشانى بمالید و آن را ببندید و نفس‌هاى عمیق بکشید. سردردى که از دم یا بو یا گاز باشد را درمان مى ‌کند.
– اگر دستمالى را در سرکه انگور طبیعی گرم فروبرده و روى پیشانى نگه دارید. سردردى که از آفتاب زدگى باشد را درمان مى‌ کند.

فواید سلامتی:

– استفاده از سركه در كنار وعده‌های غذایی باعث رقیق شدن خون شده و به تجزیه چربی‌ها و دفع سموم كمك كرده و سبب كاهش چربی و كلسترول بد خون می‌شود.

– اسید سیتریك موجود در سركه، هضم و جذب كلسیم موجود در سركه و سایر موادغذایی را آسان می‌كند و در سوخت ‌و ساز بدن موثر است.

– سركه می ‌تواند باكتری‌های مضر سیستم گوارشی را از بین ببرد، بنابراین افرادی كه در سیستم گوارش خود با مشكلاتی نظیر: یبوست، نفخ، اسهال، دل درد و دفع نامرتب مزاج مواجهند، می‌توانند با مصرف سركه  به رفع این مشكل بپردازند.

– سركه می‌تواند ترشح اسید معده را متعادل كرده و از بروز گاز معده جلوگیری كند.

– سركه در رفع جرم دندان و التهاب لثه موثر است. به منظور رفع بوی بد دهان و نیز سفیدی دندان‌ها، هفته‌ای یك بار دندان‌های خود را با مسواك آغشته به سركه مسواك بزنید.

***

– در صورتی سركه می‌تواند در كاهش وزن تاثیرگذار باشد كه فرد از رژیم غذایی مناسبی جهت كاهش وزن پیروی كند، در غیر این صورت سركه تاثیری در كاهش وزن نخواهد داشت.

– بُخور سركه ی رقیق شده در رفع گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی موثر است و سردردی را كه در اثر بدی هوای محیط، بخار حمام و زیادی صفرا باشد، معالجه می‌كند.

– سركه در درمان بوی عرق بدن، قارچ پا و ورم پا موثر است و می‌تواند در رفع احساس گرگرفتگی پاها تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

– سركه ضدعفونی‌كننده قوی است و می‌تواند به عملكرد سم‌زدایی كبد كمك كرده و صفرا را از بین ببرد.

– دوام سركه نامحدود است. حتی اگر بعد از مدتی كدر شود و رسوب كند، همچنان خاصیت دارد.

چه کسانی نباید سرکه بخورند

سركه برای مبتلایان به ضعف اعصاب، درد مفاصل و زخم معده مضر است.

نکته ای درباره ی سرکه های صنعتی

سركه‌ی مصنوعی(صنعتی) در مقایسه با سرکه ی طبیعی، از خاصیت چندانی برخوردار نیست. رنگ اصلی این سركه‌ها سفید بوده كه با رنگ مصنوعی كاراملی، برخی از آنها را به رنگ سركه‌های خانگی تبدیل می‌كنند.

در این سركه‌ها برای افزایش ماندگاری، از مواد نگهدارنده استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از سركه‌های صنعتی برای تهیه انواع ترشی توصیه نمی‌شود.

منبع:راسخون / تبیان

ویدئو خواص سرکه

 

*****

________________________________________________________________
طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا