تبلیغات📚 مجله نت پاک

خواص شیره خرما برای چاقی صورت را بشناسید!

امتیاز یادت نره

خواص شیره خرما چیست؟ در این مقاله، انواع خواص و ویژگی‌های شیره خرما و همچنین مصرف آن برای چاقی صورت پرداخته می‌شود تا اطلاعات مفیدی در اختیار علاقمندان قرار گیرد. خرما به عنوان یکی از میوه‌های شیرین و خوش طعم است که از درخت نخل بدست می‌آید. از این میوه، فرآورده‌های بسیاری نظیر شیره خرما تهیه می‌شود که تمامی خواص میوه خرما را دارا هستند و خواص بی‌نظیر دیگری نیز دارند. شیره خرما با توجه به خواص و ارزش غذایی بالا، جایگاه ویژه‌ای در وعده‌های غذایی علی‌الخصوص صبحانه دارد. در ادامه فواید بیشتری برای شیره خرما بیان می‌شود.

images 1659421064 خواص شیره خرما برای چاقی صورت را بشناسید!

آشنایی با شیره خرما

به طور کلی، شیره‌ها جزو مواد غذایی انرژی‌زا بوده و در مواقعی که بدن نیازمند انرژی بیشتری است، علمکرد بسیار مفیدی خواهند داشت. از جمله شیره‌های بسیار مفید، می‌توان به شیره خرما اشاره نمود. شیره خرما حاوی خواص میوه خرما است. این شیره سرشار از فسفر و آهن بوده که در مصرف آن در وعده صبحانه موجب فعال شدن سلول‌های عصبی می‌شود.

همچنین خواص شیره خرما از ایجاد کم‌خونی در افراد نیز جلوگیری می‌کند. در کشور ایران، مردم بسیاری از استان‌ها، در زمان پخت حلوا، از شیره خرما به عنوان شیرین‌کننده استفاده می‌کنند. علاوه بر این، مصرف شیره خرما با شیربرنج، برف، شیر، ارده در زمستان یکی از عادات رایج ایرانیان در بسیاری از شهرهای سردسیر نظیر همدان، تبریز، اردبیل، اراک و غیره است. قیمت شیره خرما با توجه به عوامل مختلفی نظیر کیفیت شیره، برند سازنده، نوع بسته‌بندی و غیره تعیین می‌شود.

طبع شیره خرما

طبع این نوع شیره، گرم و خشک بوده و بهترین زمان استفاده از آن در ماه‌های سرد سال و فصل زمستان است. همچنین بهترین نوع مصرف این شیره برای همه مزاج‌ها، مخلوط شیره خرما با سرکه است. بهتر است شیره خرما با سرکه جوشانده شود و به صورت سرکه شیره مصرف گردد. سرکه شیره، هم طبع سرد سرکه را به همراه داشته و هم طبع گرم شیره خرما. همین امر موجب ایجاد تعادل در طبع می‌شود.

خواص شیره خرما؛ ارزش غذایی

ارزش غذایی شیره خرما بسیار زیاد است. این نوع شیره حاوی عناصر معدنی و املاح بسیاری بوده که هر کدام خواص زیادی برای بدن دارند. از جمله این مواد و ویتامین‌ها می‌توان به پروتئین، ویتامین‌های گروه B مانند B1، B2، B3 و B5، ویتامین C و ویتامین A1 اشاره نمود. وجود این مواد مغذی و خواص شیره خرما موجب می‌شود که با مصرف آن دیگر نیازی به مصرف مولتی ویتامین نباشد.

عناصر معدنی مهم موجود در شیره خرما شامل آهن، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم، مس، منگنز، کلسیم و روی شده که مصرف شیره خرما درصد بالایی از نیاز روزانه بدن به این عناصر معدنی را تأمین می‌کند. از جمله قندهای طبیعی موجود در این محصول باید به گلوکز، ساکارز و فروکتوز اشاره نمود که شیره خرما را به یک میان وعده عالی تبدیل خواهند کرد.

images 1659421105 خواص شیره خرما برای چاقی صورت را بشناسید!

خواص شیره خرما برای چاقی صورت

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های افراد، علی‌الخصوص افراد لاغر، چاق شدن و پر شدن صورت است. مصرف شیره برای چاقی صورت از دیگر خواص شیره خرما خواهد بود. به طور کلی مصرف مواد غذایی با کربوهیدرات بالا مانند شیره خرما می‌تواند موجب چاقی صورت و پر شدن اجزای آن شود. وجود ویتامین C و ویتامین D، موجب حفظ حالت ارتجاعی پوست شده و به صاف شدن پوست صورت نیز کمک می‌کند. همچنین مصرف شیره خرما، به علت خاصی ضدپیری، از تجمع ملانین در پوست جلوگیری خواهد کرد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که مصرف بی‌رویه شیره خرما به علت داشت طبع گرم، می‌تواند باعث به وجود آمدن جوش‌های زیادی در سطح پوست شود. در نهایت با استفاده مستمر از این ماده غذایی خوشمزه می‌توان از هزینه‌ها و عوارض عمل‌های زیبایی نظیر ژل و بوتاکس جلوگیری کرد.

خواص شیره خرما برای صورت

همانطور که گفته شد، شیره خرما حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های بسیاری است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آهن و ویتامین‌های گروه B اشاره کرد. پوست صورت با کمک این مواد مغذی، سلامت خود را بازیابی خواهد کرد. از دیگر خواص شیره خرما برای صورت می‌توان به جوانسازی پوست اشاره کرد. همچنین این شیره، کشسانی پوست را افزایش داده و موجب نرم و روشن شدن پوست صورت می‌شود. علاوه بر موارد گفته شده، با کمک شیره خرما می‌توان جوانسازی و درخشندگی پوست صورت را برای فرد به ارمغان آورد.

نحوه مصرف شیره خرما برای چاقی صورت

افرادی که به دنبال دریافت خواص و فواید شیره خرما برای پوست خود هستند، می‌توانند این شیره به صورت خوراکی مصرف کنند. همچنین می‌توانند شیره خرما را در وعده‌های غذایی روزانه خود قرار دهند. به طور مثال مصرف شیره خرما در وعده صبحانه بسیار مفید خواهد بود. همچنین می‌توان شیره خرما را به صورت شربت، روزی سه قاشق در ترکیب با آب مصرف کرد. از این طریق مواد مغذی موجود در این شیره وارد بدن شده و خواص شیره خرما بر روی پوست صورت تأثیر می‌گذارد.

خواص دیگر شیره خرما

  • شیره خرما موجب افزایش وزن در افراد شده و برای افراد لاغری که به دنبال چاقی هستند، بسیار مفید خواهد بود.
  • یکی دیگر از خواص شیره خرما، افزایش سلامت استخوان‌ها است. مصرف این محصول در بهبود بیماری‌های مربوط به التهاب مفاصل نیز تأثیرگذار بوده و به بدن در مبارزه با بیماری‌های استخوانی و پوکی استخوان نیز کمک می‌کند.
  • نتیجه شیره خرما یکی از مواد غذایی بسیار مفید برای افراد مبتلا به بیماری کم‌خونی فقر آهن خواهد بود و به درمان این بیماری بسیار کمک می‌کند. ترکیب شیره خرما و شیره انگور نیز عملکرد بسیار خوبی در درمان کم‌خونی دارد.
  • از دیگر خواص شیره خرما باید به افزایش فعالیت‌های باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش اشاره کرد. همین امر موجب کاهش ناراحتی‌های گوارشی شده و کلنی‌های باکتری‌های مفید را در روده به وجود می‌آورد.
  • شیره خرما به علت فیبر موجود در آن، خاصیت ملین دارد و فرآیند دفع را راحت‌تر می‌کند.
  • ویتامین A و کاروتنوئید موجود در شیره خرما از شب کوری جلوگیری کرده و خطر ابتلا به عفونت‌های چشمی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
  • مقادیر زیاد آهن شیره خرما، گردش خون زیرپوستی را افزایش داده و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند. در نتیجه این موارد با مصرف شیره خرما، رشد مو افزایش می‌یابد.
  • به طور کلی، شیره‌ها چربی کمی دارند و فاقد کلسترول هستند. خواص شیره خرما هم در این بین مستثنی نبوده و با مصرف مقدار مناسبی از این محصول می‌تواند میزان کلسترول خون را کنترل نمود.

شما می توانید قیمت شیره خرما با کیفیت عالی را در وبسایت سالماطور مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا