تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

خواص گلپر در طب سنتی

امتیاز یادت نره

آشنایی با خواص دارویی و درمانی گیاه گلپر آشنایی با خواص گیاه گلپر در طب سنتی خواص درمانی گلپر خواص گیاه گلپر چیست + خواص گیاه گلپر در طب سنتی خواص شگفت انگیز گلپر در لاغری

خواص بی نظیر گیاه گلپر همه چیز درمورد خاصیت های گلپر

خواص گلپر در طب سنتی

خوردن گلپر ذهن را باز و حافظه را زیاد می کند.

چکیده در طب سنتی و صنعت داروسازی نیز از آن استفاده های فراوانی می شود. این گیاه دارای مواد معطر مخصوص و مرکب از صمغ‌‌های مختلف است. جوانه‌‌ها، ساقه‌‌ها و غنچه‌های نورسته آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

گیاه شناسی گیاه گلپر

گلپر گیاهی گلدار، علفی و چند ساله از تیره چتریان و بومی ‌ایران است. در نواحی نمناک کوهستانی ایران مانند نواحی شمالی البرز، ییلاق جواهرده، گچسر، شمیرانات، توچال، غرب ایران و کوه‌‌های بختیاری می‌‌روید. همه گونه‌های سرده گلپران معطر هستند و برخی گونه‌‌ها در آشپزی ایرانی به عنوان ادویه کاربرد دارند. گونه‌های دیگری از گلپر در صنعت داروسازی به کار می‌روند. گل‌های این گیاه سفید مجتمع به صورت چتر در انتهای ساقه‌های گل ‌دهنده در قسمت بالای گیاه ظاهر می‌‌شود.

netpaak.ir telegram خواص گلپر در طب سنتی

خواص گلپر چیست؟

 خواص گلپر شامل خاصیت ضد نفخ، رفع سوء‌هاضمه، دفع کننده باد و نفخ شکم و کمک به درمان خانگی سکسکه است. همچنین از این گیاه در صنعت به عنوان طعم‌دهنده در صنایع غذایی و دارویی، دهان شویه‌ها، معطر کننده صابون و خمیر دندان و عامل ضد نفخ در مصارف دارویی استفاده میشود.
طبیعت گیاه گلپر گرم و خشک است.

برخی از مهمترین خواص گلپر در طب سنتی شامل موارد زیر میگردد:

•     گلپر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد نفخ بالایی دارد و معمولاً همراه با مواد غذایی نفاخ مثل باقلا استفاده می‌شود. دانه‌های گلپر خاصیت تقویت‌کنندگی معده هم دارند و هضم‌کننده خوبی هستند. افرادی که معده ضعیف یا تنبلی دارند، می‌توانند از پودر گلپر به عنوان ادویه در غذا استفاده کنند.
•    مصرف گلپر باعث تقویت حافظه شده و برای بهبود بیماری صرع مفید میباشد.
•    خوردن مقدار متعادل گلپر باعث ایجاد شادی و نشاط میگردد. همچنین رفع ناراحتیهای اعصاب از دیگر خواص گلپر در طب سنتی بوده، به این منظور از دم کرده ریشه این گیاه استفاده میشود.

***

•    گلپر دارای خاصیت ضد عفونی کننده و میکروب کش میباشد. اسانس دانه‌های گلپر خاصیت ضدمیکروبی دارد و همانند سیر و پیاز شوینده معده محسوب می‌شود.
•    استفاده از خواص گلپر برای درمان کمردردهای ناشی از رطوبت بسیار مفید است و متخصصان طب سنتی توصیه میکنند از این ادویه همراه با غذا استفاده شود.
•    ضماد گلپر با موم و روغن جهت تسکین درد سیاتیک و امثال آن با روغن زیتون جهت از بین بردن سیاهى زیر چشم و مالیدن پخته شده آن آن با سرکه و پوست انار جهت بواسیر نافع است.

•    در گذشته و در طب سنتی ایرانی از گرد گیاه گلپر برای درمان زخمهای بیماری خوره و جزام استفاده میشده است.
•    متخصصان طب سنتی گیاه گلپر را جهت معالجه هیسترى (صرع)، عفونت‌هاى عصبى و عفونت‌هاى دستگاه تنفس تجویز می‌کنند.
•    در طب سنتی از خواص گلپر و دانه آن برای درمان بیماری استسقاء استفاده میشود. این بیماران می‌توانند مقدار هشت گرم از پودر دانه گلپر را در دهان ریخته و بخورند، پس از آن نیز مقداری آب گرم بنوشند.
•    مصرف گلپر باعث تقویت بدن و تقویت قوه باه)جنسی) میگردد.

ترکیبات شیمیایی گیاه گلپر

مواد شیمیایی موجود در گلپر عبارتند از: استات هکسیلیک، استات استیلیک و بوتیرات متیلیک و بوتیرات اتیلیک و اسیدهای مختلف دیگر که بوی تند آن از آنهاست. همچنین در گیاه گلپر نوعی اسانس روغنی و فرار نیز وجود دارد که از گرد آن برای معطر ساختن بعضی غذاها استفاده می شود.

مضرات گلپر (موارد احتیاطی و منع مصرف)

۱٫    مصرف گلپر میتواند در بعضی افراد حساسیت یا آلرژی بوجود بیاورد.
۲٫    زیادهروی در مصرف گلپر برای زنان باردار مضر بوده، زیرا خطر سقط جنین را به همراه دارد.
۳٫    استفاده زیاد از گرد گلپر باعث ایجاد تپش قلب می شود.

منبع : برگرفته از افکار نیوز/راسخون

____________________________________________________________________

طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا