تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتیعمومی

درمان کولیت با طب سنتی+ویدئو

امتیاز یادت نره

درمان کولیت با طب سنتی درمان گیاهی و طب سنتی کولیت اولسراتیو درمان بیماری کولیت با طب سنتی درمان گیاهی کولیت روده با خاکشیر، شوید و بارهنگ توصیه های طب سنتی به مبتلایان کولیت ‌روده درمان گیاهی بیماری روده درمان بیماری کولیت با طب سنتی درمان کولیت با طب سنتی

درمان کولیت با طب سنتی

درمان کولیت با طب سنتی

از دیدگاه طب سنتی دو مرحله برای درمان کولیت وجود دارد، نخستین درمان و ساده‌ترین درمان، درمانهای پیشگیرانه و نگه‌دارنده هستند که مهمترین آن اصلاح تغذیه بیمار است.

در واقع باید بیمار را از خوردن غذاها و خوراکی‌های بلغم‌زا و خشکی‌زا منع و این نوع غذاها را از رژیم بیمار حذف کنیم؛ خوراکی‌هایی مانند ماست، دوغ و میوه‌هایی چون گرمک و هندوانه و غذاهایی چون بادمجان، سیر، سس، ترشی، فلفل، دارچین و زنجبیل و همچنین قرمه‌سبزی، آش رشته و خورش لپه از جمله مواردی هستند که در ابتدای امر از رژیم غذایی بیمار حذف می‌شوند.

ساده‌ترین داروهایی که در این مرحله برای بیمار مبتلا به کولیت استفاده می‌شوند خاکشیر، بارهنگ و شوید هستند که هر کدام به شیوه‌های زیر مصرف می‌شوند:

خاکشیر:

خاکشیر با آب جوش از بهترین درمانگران کولیت است؛ اگر بیمار از اسهال شدید و از دفع کف و بلغم شکایت دارد بهتراست از خاکشیر بو داده با آب جوش استفاده کند (میزان مصرف آن با توجه به سن و وزن بیمار متفاوت است اما عموما ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری خاکشیر با آب جوش به مدت روزی یک تا ۲ بار )

درمان کولیت با طب سنتی+ویدئوخاکشیر با آب جوش از بهترین درمانگران کولیت است

netpaak.ir telegram درمان کولیت با طب سنتی+ویدئو

بارهنگ:

بارهنگ نیز یک تا ۳ بار در روز مورد مصرف قرار می‌گیرد که بسته به شرایط بیمار به خصوص بیمارانی که با دفع کف و بلغم و خون مواجه هستند، دفعات مصرف بارهنگ را افزایش می‌دهیم (۳ تا ۵ بار و هر بار یک قاشق غذاخوری با آب جوش استفاده می‌شود)

در این حالت نیز اگر بیمار از اسهال رنج می‌برد بهتر است از بارهنگ بو داده با آب جوش به مدت ۳ تا ۵ با در روز استفاده شود.

بارهنگ برای درمان «کولیت» مفید است

 درمان کولیت با طب سنتی+ویدئو
شوید‌:

سه قاشق غذاخوری شوید را با دو لیوان آب می‌جوشانیم تا یک لیوان بماند، سپس آنرا صاف کرده و آب شوید حاصل با عسل شیرین می‌شود؛ در مواقع اسهال، دل‌پیچه و حالت تهوع همراه با بارهنگ و خاکشیر در طول روز مصرف می شود (یک تا ۵ بار در روز).

به نوشته فصلنامه حکیمانه، بقیه درمان ها با توجه به مزاج بیمار، پایه‌گذاری می‌شود و جوشانده‌های مختلفی تجویز می‌شود که بر مبنای درجه خشکی بیمار یا بلغم آن است.

درمان کولیت با طب سنتی+ویدئو

برای درمان «کولیت» شوید را در برنامه غذایی خود بگنجانید

منبع: tasnimnews.com

درمان کولیت با طب سنتی + دکتر روازاده

 از دیدگاه طب سنتی دو مرحله برای درمان کولیت وجود دارد:

اولین درمان و ساده ترین درمان،درمانهای پیشگیرانه و نگه دارنده هستند که مهمترین آن اصلاح تغذیه بیمار است درواقع باید بیمار را از خوردن غذاها و خوراکی های بلغم زا و خشکی زا منع کنیم و آنها را از رژیم غذایی آنها حذف نمائیم خوراکی هایی چون ماست، دوغ و میوه هایی چون گرمک و هندوانه و غذاهایی چون بادمجان، سیر، سس، ترشی، فلفل، دارچین و زنجبیل و همچنین قرمه سبزی، آش رشته و خورش لپه از جمله مواردی هستند که در ابتدای امر از رژیم غذایی بیمار حذف می شوند.

ساده ترین داروهایی که در این مرحله استفاده می شوند ” خاکشیر” و “بارهنگ” و “شوید” هستند که هر کدام به شیوه های زیر مصرف می گردند:

خاکشیر :

خاکشیر با آب جوش از بهترین درمانگران کولیت هستند. اگر بیمار از اسهال شدید و از دفع کف و بلغم شکایت دارد بهتراست از خاکشیر بو داده با آب جوش استفاده کند (میزان مصرف آن با توجه به سن و وزن بیمار متفاوت ولی عموما ۳-۲ قاشق غذاخوری خاکشیر با آب جوش به مدت روزی ۲ – ۱ بار )

بارهنگ : بارهنگ نیز ۳ – ۱ با در روز مورد مصرف قرار می گیرد که بسته به شرایط بیمار به خصوص بیمارانی که با دفع کف و بلغم و خون مواجه هستند دفعات مصرف بارهنگ را افزایش می دهیم (۵ – ۳ بار و هربار یک قاشق غذاخوری با آب جوش استفاده می گردد). در این حالت نیز اگر بیمار از اسهال رنج می برد بهتر است از بارهنگ بو داده با آب جوش به مدت ۵ – ۳ با در روز استفاده گردد.

شوید : سه قاشق غذاخوری شوید را با دو لیوان آب می جوشانیم تا یک لیوان بماند، سپس آنرا صاف کرده و آب شوید حاصل با عسل شیرین می شود. در مواقع اسهال، دل پیچه و حالت تهوع همراه با بارهنگ و خاکشیر در طول روز مصرف می شود (۵-۱ بار در روز).

بقیه درمان ها با توجه به مزاج بیمار پایه گذاری می شود و جوشانده های مختلفی تجویز می گردد که بر مبنای درجه خشکی بیمار و یا بلغم آن است.

منبع: فصلنامه حکیمانه، سال اول، شماره چهارم

ویدئو:


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا