تبلیغ

دانلود بازی کامپیوتر

.

دانلود انیمیشن دوبله فارسی

.



لینک های خراب را در قسمت نظرات گزارش دهید. (در کمترین زمان ممکن اصلاح میشود.)
طب اسلامی سنتی

درمان گیاهی موخوره + ویدئو

امتیاز یادت نره

درمان قطعی موخوره و روش های خانگی بهترین راه های درمان موخوره درمان طبی و فوری موخوره با مواد غذایی آشنایی با روش‌های درمان موخوره شامپو برای درمان موخوره درمان موخوره بدون کوتاهی درمان موخوره با سرکه درمان موخوره شدید درمان موخوره با وازلین درمان موخوره با ادرار درمان موخوره شدید بدون کوتاهی درمان موخوره با سس مایونز

درمان گیاهی موخوره + ویدئو

دلایل بروز موخوره

این آسیب می تواند از سشوار زدن زیاد، برس زدن مکرر با برس زبر، رنگ کردن مکرر مو و دکلره کردن، شامپوهای اسیدی یا قلیایی، فر دائمی و… ناشی شود. موهای خشک بیشتر دچار این مشکل می شوند.
موخوره عمدتا در موهای سر دیده می شود، ولی در ابروها و نواحی دیگر بدن هم ممکن است آن را مشاهده کنیم. رنگ کردن ابروها از عواملی است که می تواند در این ناحیه ایجاد موخوره کند.
سایش دو قسمت پوست روی یکدیگر، مثل بازو به پوست تنه یا سایش پوست با پارچه و لباس و همچنین خشک کردن خشن بدن با حوله بعد از استحمام نیز ممکن است باعث بروز این عارضه شود.

حرارت و نور افتاب:

حرارت و نور آفتاب هم می تواند شکنندگی و دو شاخه شدن موها را ایجاد کند. در جایی مثل شمال کشور، اگر یک مرد مدت زیادی زیر آفتاب باشد، ممکن است موهای بدنش دچار چنین وضعی بشود.

در بعضی موارد سوء تغذیه هم این حالت را ایجاد می کند که این مورد اخیر چندان شایع نیست.
موخوره در هر سنی ممکن است در موها ایجاد شود و بنا بر آسیبی که به ساقه مو وارد می آید، حتی در سنین کودکی هم امکان پیدایش موخوره وجود دارد.
با وجود تمام مضراتی که برای مواد شیمیایی و وسایلی که برای صاف کردن مو از آنها استفاده می شود، گفته شد، باز هم افراد به سراغ این موارد می روند.
به همین دلیل بهتر است حداقل از راهکارهایی استفاده شود که کمتر به مو آسیب برسد. مثلا بهتر است بین دفعات رنگ کردن مو، فاصله های چند ماهه بگذارید یا از تغییر رنگ های خیلی شدید پرهیز کنید.

رنگ مو

از رنگ ها و تکنیک های استاندارد و صحیح استفاده کنید و برای این کار از افراد خبره که در زمینه رنگ کردن متبحر هستند، کمک بگیرید.
از اتوی مو تا جایی که ممکن است استفاده نکنید و برای شانه کردن موها از شانه های دندانه درشت بهره بگیرید.
برای نوک موهای درهم رفته خود از نرم کننده هایی استفاده کنید که مخصوص داخل حمام، بعد از استحمام یا بین دفعات حمام رفتن هستند.
سعی کنید این نرم کننده ها مناسب باشند و خیلی چرب و سنگین نباشند تا زمانی که لازم است و می خواهید، بتوانید به راحتی آنها را بشویید.
سشوار را روی درجه ملایم بگذارید و آن را خیلی نزدیک به موهای سر نگیرید.
اگر به مو آسیب شدید وارد شده، تا موی سالم جایگزین آن نشده است، از وارد کردن آسیب بیشتر پرهیز کنید و از روش هایی که تحریک کننده هستند، بهره نگیرید.

netpaak.ir telegram درمان گیاهی موخوره + ویدئو

برای درمان موخوره از نرم کننده استفاده کنید:

سرکه یک اسید و پاک کننده نسبتا خوب برای موهای چرب، موهایی که شوره دارد و حتی برای پاک کردن کف سر از پوسته هاست، ولی با وجود نرم کننده های مختلف و خوبی که در بازار وجود دارد، امروزه کمتر از روش های سنتی استفاده می شود، بخصوص که هیچ کدام کارآیی این نرم کننده های استاندارد را ندارد و روش های استانداردی هم نیستند، چراکه مثلا افراد نمی دانند سرکه را با چه غلظتی باید استفاده کنند، چون سرکه های مختلفی وجود دارد و هر سرکه هم غلظتش با دیگری متفاوت است، بنابراین احتمال خطا کردن و بروز عوارض در این روش ها بیشتر است.

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که مویی که دو شاخه می شود، دیگر به حالت اول خود برنمی گردد.

در واقع کار نرم کننده ها این است که دو طرف این دوشاخه شدگی را به هم می چسبانند و سطح مو را که ناهموار و تکه تکه کنده شده، صاف و هموار می سازند و به شکل موقت کمک می کنند به این که فرد موهای براق، قابل شست وشو و قابل شانه شدن قبلی اش را پیدا کند؛ وگرنه واقعیت این است که باید صبر کرد تا موی سالم از ریشه رشد کند و جایگزین شود.

برای درمان موخوره از داروی خوراکی و قرص و کپسول استفاده نمی شود و اساس کار روی استفاده از نرم کننده هاست. چرا که به هر حال این حالت، یک تغییر فیزیکی است و با ریشه مو کاری ندارد، اما اگر ریشه مو آسیب دیده باشد، اکثرا به صورت ریزش مو ظاهر می شود و باید برای درمان آن اقدام کرد.
سشوار را روی درجه ملایم بگذارید و آن را خیلی نزدیک به موهای سر نگیرید.

روشهای ساده درمان مو خوره:

می توانید یک لیوان شیرین بیان را در ۳ لیوان آب جوشیده بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد و آرام آرام دم بکشد. بعد از این که محلول سرد شد، آن را صاف کنید و هر روز از این مایع به موی سرتان بمالید. پس از مدت کوتاهی موخوره شما درمان می شود. همچنین می توانید ریشه کنجد را در آب جوش خیس کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه به همین حالت بماند. سپس آن را به مدت ۳۰ دقیقه در آب جوش، بجوشانید و در نهایت مایع صاف شده را به موهایتان بمالید.

اگر موهایتان را در آب جوشانده تخم پیاز قرار دهید هم می توانیدموخوره ها را درمان کنید. راه های دیگری هم برای درمان وجود دارند:

۱٫ استفاده از جوشانده گل بابونه و گل ختمی به صورت ماهی یکبار، برای درمان موخوره مفید است.

۲٫ در یک لگن آب، چند قطره آمونیاک بریزید و موهایتان را با آن بشویید.

۳٫ به مقدار مساوی قهوه خام، نخود خام، روناس و زرده تخم مرغ را مخلوط کنید و به صورت خمیر در آورید و به موهایتان بمالید.

روغن زیتون:

۴٫ صبح ها موهایتان را بشویید و با روغن زیتون چرب کنید.

۵٫ گل ریواس، شاه تره و سدر را به میزان مساوی در آب خیس کنید و پس از این که ۲۴ ساعت ماند، مایع صاف شده آن را به سر بمالید.

۶ . نیم کیلو آرد نخود خام را با ۲۰۰ گرم برگ مورد و نیم کیلو حنا مخلوط کنید، سپس آن را به ۵ قسمت تقسیم کنید و ۵ شب پشت سر هم با زرده تخم مرغ به سر بمالید.

۷٫ روغن بادام، بنفشه و کتیرا نیز برای درمان موخوره مفید است.

راه پیشگیری از آسیب موخوره به موها:

غیر از درمان های گیاهی ذکر شده برای معالجه موخوره می توانید:

ـ نوک موها را کمی کوتاه کنید.

ـ از برس ها و شانه هایی از جنس مواد طبیعی (چوب و…) استفاده کنید.

ـ از روغن های گیاهی به موهایتان بمالید.

ـ از شامپو های طبیعی که اسیدی و قلیایی نیستند، استفاده کنید.

ـ هنگام شستشوی موها از آب خیلی گرم استفاده نکنید.

ـ کمتر از سشوار استفاده کنید.

ـ گاهی موهایتان را ببافید.


طب اسلامی - طب سنتی - نت پاک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا